PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۷۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
«گابریل ژسوس» در گفت‌و‌گو با «گل» :

نمی‌خواهم تیری هانری جدید آرسنال باشم

تمام چیزی که برای پیوستن گابریل ژسوس به آرسنال لازم بود، یک گفت وگوی کوتاه با میکل آرتتا، سرمربی اسپانیایی توپچی‌ها بود. مهاجم برزیلی چندین باشگاه را خواهان خود می‌دید و می‌توانست مقصد دیگری را انتخاب کند اما در قلبش می‌خواست که به شمال لندن برود. مساله مهم برای ژسوس، اعتماد مربی به او بود. پروژه جاری در آرسنال برای این مهاجم ، جذاب بود و ژسوس حس کرد آرسنال با این پروژه می‌تواند جاه‌طلبی‌های او را ارضا کند.

به همین خاطر هم بود که او تصمیم گرفت با ترک منچسترسیتی، با انتقالی 45 میلیون پوندی به آرسنال بیاید. او در مورد این که چه چیز پیشنهاد آرسنال برای او جذاب بود، به " گل " گفت : « در زندگی‌ام، همیشه از پروژه‌های جذاب استقبال کرده‌ام. وقتی ادو، مدیر ورزشی باشگاه آرسنال برای صحبت با من آمد، از ایده‌های باشگاه آرسنال خیلی خوشم آمد. برنامه آنها خیلی خوب بود و مطمئن شدم که می‌خواهم به آرسنال بیایم. بعد از صحبت با میکل ، دیگر به طور کامل اطمینان داشتم چون به او و این باشگاه بزرگ اعتماد دارم. ضمن این که به توانایی‌های خودم و بازیکنان این تیم نیز اطمینان دارم. استعدادهای زیادی در این باشگاه هستند. بازیکنان خوب و جوانی در آرسنال توپ می‌زنند. من هم هنوز جوان هستم و همه ما مانند یک خانواده در کنار هم هستیم و این ، دقیقا چیزی است که می‌خواهم.»

ژسوس در ادامه گفت : « سابقه کار با میکل را دارم ، به همین خاطر با روش کاری او آشنایی دارم. می‌دانم دوست دارد تیمش چطور بازی کند. به نظرم سبک او خیلی شبیه به پپ گواردیولا محسوب می‌شود و این برای من مناسب است. به اینجا آمده‌ام تا کمک کنم و همچنین از میکل یاد بگیرم. از گروهی که اینجا جمع شده خیلی راضی هستم. اینجا یک خانواده بزرگ وجود دارد. می‌خواهیم به خوبی تمرین و بازی کنیم و در پایان فصل مطمئنم که به یک جام قهرمانی خواهیم رسید. چندین بار با هم در مورد بازیکنان، باشگاه، پروژه و مسائل دیگر صحبت کردیم. به طور کامل به میکل اطمینان دارم. قبلا روزهای خوبی را با او سپری کردم. او انسان و مربی خیلی خوبی است. در منچسترسیتی کمک زیادی به من کرد. همیشه بعد از تمرین می‌ماند و با من تمرینات اضافی انجام می‌داد.»

کسب عنوان قهرمانی ، اتفاق جدیدی برای ژسوس نیست. در حقیقت او از زمان حضور در انگلیس در سال 2017، جام‌های زیادی را بالای سر برده است. او به چهار قهرمانی لیگ، سه لیگ کاپ و یک اف‌کاپ رسیده است و قهرمانی برایش موضوع جدیدی نیست. به همین خاطر هم بود که آرتتا علاقه زیادی داشت تا این مهاجم را به آرسنال بیاورد تا چهره اصلی جدید خط حمله تیمش باشد. حال ، ژسوس می‌گوید اگر مطمئن نبود می‌تواند با آرسنال به قهرمانی برسد، به این باشگاه نمی‌آمد. او در این باره گفت : « اول از همه باید با شرایط وفق پیدا کنم ، با باشگاه، با بازیکنان، سبک بازی تیم و شرایط باشگاه. بعد از آن ، همه چیز به شکلی طبیعی پیش خواهد رفت. فوتبال همین است و همه جا به یک شکل انجام می‌شود. دوست دارم در پایان فصل در یک جام قهرمان شده باشم. همه در آرسنال همین را می‌خواهند. این تنها راهی است که می‌توانم برای خودم در تاریخ باشگاه ، نامی دست و پا کنم. آرسنال باشگاه بزرگی است و وقتی ادو به من توضیح داد چه برنامه‌هایی برای آینده دارند، هیجان زیادی برای پیوستن به آرسنال پیدا کردم زیرا از پروژه آنها خوشم آمد. می‌خواهم در این باشگاه‌ به تمام قهرمانی‌های ممکن برسم. از روز اولی که فهمیدم می‌توانم به آرسنال بیایم، خوشحال بودم. بازیکنان برزیلی این تیم را می‌شناسم و می‌دانم بازیکنان برجسته زیادی دارد.»

ژسوس می‌گوید در کودکی ، شانس زیادی برای تماشای مسابقات اروپایی نداشته است اما در همان دفعات معدودی که مسابقات را تماشا کرده، همیشه مجذوب بازی یک نفر می‌شده است: تیری هانری. ژسوس این مهاجم را تبدیل به الگوی خود کرده و حالا حاضر است پا جای پای ستاره آرسنالی‌ها بگذارد و داستان خودش را در تاریخ باشگاه بنویسد. مهاجم برزیلی می‌گوید : « وقتی جوان بودم، بازی‌های آرسنال را به خاطر تیری هانری تماشا می‌کردم. وقتی نام آرسنال می‌آید، همه به تیری هانری فکر می‌کنند. تیری منحصر به فرد است. او یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ است اما نمی‌خواهم تیری هانری جدید باشم. وقتی مقابل آرسنال بازی می‌کردیم، ورزشگاه امارات را دیده بودم. این ورزشگاه خیلی خوب است و هیجان زیادی برای بازی در آن دارم. می‌خواهم برای خودم نامی در تاریخ باشگاه دست و پا کنم. در تمام مسابقات ، سعی می‌کنم گلزنی کنم و کمک‌حال تیم باشم ، نه تنها با گل بلکه با پاس گل ، با پوشش دادن توپ، دویدن و تلاش دائمی به سبک خودم.»

مهاجم جدید آرسنال یکی از سه بازیکن توپچی‌ها محسوب می‌شود که نامشان گابریل است. او در این باره می‌گوید : « خیلی در این مورد شوخی می‌شود. مارتینلی و ماگالاش پسرهای خوبی هستند. برای آنها خوشحالم چون لیاقت حضور در یک باشگاه بزرگ مثل آرسنال را دارند و عملکردشان در فصل گذشته ، خیلی خوب بود. خوشحالم که در کنار آنها هستم. سابقه تمرین در کنار گابریل مارتینلی در تیم ملی را دارم. توانایی‌هایش را دیده‌ام. او توانایی انجام کارهایی را دارد که سایرین نمی‌توانند آن را انجام دهند. از دیدن پیوستن او به آرسنال تعجب نکردم چون می‌دانستم کیفیت لازم برای بازی در یک باشگاه بزرگ اروپایی را دارد. برایش خوشحالم. تقابل با گابریل ماگالاش نیز در یک کلمه ، بسیار سخت است. او مدافعی قدرتمند است و قبلا چندین بار مقابلش بازی کرده‌ام. عبور از او سخت است.»

تنها 5 ماه تا جام‌جهانی باقی مانده است و دورنمای حضور سه برزیلی آرسنال در تیم ملی کشورشان بسیار جذاب به نظر می‌رسد. این چیزی است که ژسوس می‌گوید امید دارد به واقعیت تبدیل شود : « از نظر شخصی، اتفاق بزرگی برای ما خواهد بود زیرا در جام‌جهانی قبلی بازی کردم و می‌دانم حضور در این تورنمنت چه حسی دارد. ما در برزیل با تماشای بازیکنانی نظیر رونالدو، رونالدینیو، کاکا و روماریو بزرگ شدیم و حالا می‌خواهیم ستاره‌های بعدی سله‌سائو باشیم. جام‌جهانی در پیش است و ما سه گابریل ، این شانس را داریم که در کنار هم در تیم ملی بازی کنیم.»

*آرمین زمانی

برچسب ها: گابریل ژسوس ، آرسنال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار