شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۷۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

... از مرگ تا تئاتر رویاها

امضای قرارداد با کریستین اریکسن ، کلید اصلی طرح بزرگ اریک تن‌هاگ در منچستریونایتد است. سرمربی جدید ، مسئول بازگرداندن باشگاه بیمار به افتخارات سابقش است. یکی از دلایل اصلی انتصاب او، فلسفه‌ای بود که به مدیر فوتبال باشگاه، جان مورتاگ، در طول فرآیند همه جانبه استخدام یونایتد ارائه کرد. مائوریسیو پوچتینو برای تصدی این پست ، مورد علاقه بود، اما تن‌هاگ ، مورتو را متقاعد کرد که دیدگاهی نزدیک‌تر با سنت‌های غنی باشگاه دارد که به سر مت بازبی و سر الکس فرگوسن بازمی‌گردد. سرمربی سابق آژاکس طرفدار یک سیستم مدرن و پرفشار است که مبتنی بر مالکیت است. در هلند، او آژاکس را به سه عنوان قهرمانی اردیویژه و دو جام حذفی هلند رساند و یکی از چشمنوازترین دستاوردهای او راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2019 بود. او به منظور پیاده سازی سیستم خود در یونایتد که شامل تمرینات فیزیکی فشرده در تلاش برای وادار کردن بازیکنانش به یادگیری روش‌هایش از طریق حافظه عضلانی است، به مورتو اطلاع داد که نیاز به بازنگری اساسی در تیم است. در این تغییر و تحول، اریکسن یکی از اهداف اصلی بود. اما چرا اریکسن؟

اریکسن برای تاکتیک های تن‌هاگ ، مناسب است

سرمربی جدید یونایتد قصد دارد سبک بازی مبتنی بر ضدحمله تحت هدایت ژوزه مورینیو و به ویژه اوله گونار سولسشر را پس از سال‌ها به طور کامل تغییر دهد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، او بازیکنانی با استعداد فنی بیشتری می‌خواهد که در مالکیت توپ عملکرد خوبی داشته باشند و بتوانند در فضاهای تنگ ، توپ را حفظ کنند. اریکسن کاملاً با این مشخصات مطابقت دارد - و در کنار فرنکی دی یونگ، برونو فرناندز و دونی فن دبیک بازگشته به دوران اوج- او می‌خواهد خط هافبک یونایتد را به مرکز سیستم جدید خود تبدیل کند ، مرکزی مملو از فوتبالیست‌های بالغ. تاکتیکی که موفقیت خود را برای پپ گواردیولا در منچسترسیتی ثابت کرده است.

آیا انتقال اریکسن در این سن ، ریسک است؟

در 30 سالگی، اریکسن هنوز سال‌ها فرصت دارد تا در بالاترین سطح حضور داشته باشد. فقط به لوکا مودریچ همیشه پر جنب و جوش نگاه کنید که همچنان در خط هافبک رئال مادرید نقش مهمی دارد. عملکرد این بازیکن دانمارکی در برنتفورد، کمتر از یک سال پس از ایست قلبی در زمین مسابقه در یوروی سال گذشته، گواه این است که او همچنان یک استعداد درجه یک است. یونایتد می داند که بازیکنی جذب کرده است که در کنترل ، سرعت و آمادگی بدنی لیگ برتر کاملاً ماهر است. او انبوهی از تجربه و رهبری را با خود به ارمغان می‌آورد. نقش برجسته او در برنتفورد در شکست دادن چلسی - پیروزی 4-1 در استمفوردبریج در ماه آوریل - نمونه ای از خلاقیت و کنترلی است که او می‌تواند به یونایتد بیاورد.

برای کجا مناسب است؟

خط هافبکی متشکل از دی یونگ، فرناندز و اریکسن با توپ ، هیجان انگیز به نظر می‌رسد اما هواداران ممکن است بپرسند که وقتی یونایتد توپ را در اختیار ندارد، چه کسی توپ را پس میگیرد. استراتژی‌ها و تغییرات برای دی یونگ و اریکسن منجر به تغییر در فلسفه فوتبالی آنها تحت رهبری تن‌هاگ خواهد شد ، کسی که برای کنترل و مالکیت پایدار ارزش قائل است. اریکسن گزینه‌هایی را ارائه می‌دهد. تن‌هاگ او را قادر به بازی عمیق‌تر در خط هافبک، به عنوان یک دابل 10 در کنار فرناندس یا به عنوان یک شماره 10 کامل می‌کند. او از طریق دید و اجرایش در بازی باز یا از طریق بازیسازی از توپ‌های مرده، گلزنی می‌کند. یونایتد به شدت در میانه زمین فاقد خلاقیت است و عمدتاً بر توپ‌هایی از مناطق عرضی یا گل‌های فرناندز از عمق بیشتر تکیه دارد .

آمدن اریکسن برای برونو چه معنایی دارد؟

آنها می‌توانند یک شراکت هیجان‌انگیز در نقش بازیکنانی مانند کوین دی‌بروین و داوید سیلوا در سیتی، به عنوان یک زوج شماره 10 پشت مهاجم ایجاد کنند. او همچنین می‌تواند به‌عنوان تأمین‌کننده دیگری برای فرناندز خدمت و نقشی عمیق‌تر بازی کند. نکته بسیار مهم برای تن‌هاگ این است که اریکسن به او یک جایگزین برای ملی پوش پرتغالی می‌دهد که اغلب بدون توجه به فرم بدنی و آمادگی‌اش، احساس می‌شد که عضوی غیرقابل حذف در تیم است.

یونایتد چه مدت اریکسن را می‌خواهد؟

سولسشر ابتدا در تابستان 2019 برای جذب او اقدام کرد ، زمانی که مشخص شد که فارغ التحصیل آکادمی آژاکس قرارداد جدیدی با تاتنهام امضا نخواهد کرد. اما یونایتد مجبور شد به سرعت به سمت اهداف دیگر حرکت کند و این بازیکن مصمم شد به ایتالیا برود. اگرچه اریکسن در آن تابستان به تیم دیگری منتقل نشد اما در نهایت در ژانویه 2020 به اینتر پیوست و به غول‌های ایتالیایی کمک کرد تا در فصل بعد قهرمان سری آ شوند.

آیا این ، نشان دهنده تغییر در استراتژی نقل و انتقالات یونایتد است؟

یونایتد به طور سنتی بازیکنان آزاد زیادی را به خدمت نمی‎گیرد، در حالی که سایر باشگاه‌های بزرگ در سراسر اروپا در انتخاب بازیکنان بدون قرارداد در سال‌های آخر خود هوشمندانه عمل می‌کنند. باشگاه‌های ایتالیایی از این بازار به‌طور مؤثری استفاده کرده‌اند، در حالی که یونایتد به خرید بازیکنان گرانقیمت ادامه می‌دهد. تا حدی، دی یونگ در رده خریدهای "فاز دوم" نیز قرار می‌گیرد، زیرا این بازیکن هلندی نتوانست به طور کامل انتظارات را در بارسلونا برآورده کند. از این رو غول‌های کاتالان به فروش این بازیکن در همین تابستان تمایل دارند.

این خرید برای دیگر هافبک‌های یونایتد چه معنایی دارد؟

تن هاگ با از دست دادن پل پوگبا، نمانیا ماتیچ، خوان ماتا و جسی لینگارد در تابستان امسال، بعید است که بخواهد اجازه دهد شخص دیگری در بخش میانی از تیم برود. اسکات مک تومینای بخشی از برنامه های او است و یونایتد هر درخواستی را برای این ملی پوش اسکاتلندی رد خواهد کرد. فرد همچنین می‌تواند به عنوان یکی از معدود جنگندگان میانه میدان برای یونایتد بسیار مهم باشد. جالب خواهد بود که ببینیم ون‌دبیک چگونه در این سیستم جای می‌گیرد. به عنوان بازیکن سابق تن‌هاگ در آژاکس، او در مورد اتحاد مجدد با مربی سابق خود هیجان زده است اما اگر دی یونگ در تابستان امسال به اریکسن در اولدترافورد بپیوندد، با چالش بزرگی برای به دست آوردن زمان بازی روبرو خواهد شد.

اولین مصاحبه

این بازیکن دانمارکی در تابستان گذشته در یورو مقابل فنلاند دچار سکته قلبی شد اما بازگشتی فوق‌العاده به فوتبال داشته است. اکنون اریکسن به یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال انگلیس یعنی منچستریونایتد پیوسته است. اریکسن به وب سایت منچستریونایتد گفت: منچستریونایتد یک باشگاه خاص است و من نمی توانم برای شروع کار صبر کنم. بارها این افتخار را داشتم که در اولدترافورد بازی کنم، اما انجام آن با پیراهن قرمز یونایتد احساس شگفت انگیزی خواهد بود.

این بازیکن همچنین از سرمربی جدید یونایتد یعنی اریک تن‌هاگ تمجید کرد و گفت: من کارهای اریک را در آژاکس دیده‌ام و شناخت خیلی خوبی از او دارم. واضح است که او مربی فوق‌العاده‌ای است. پس از صحبت با او و دانستن بیش‌تر در مورد چشم انداز او و روشی که می‌خواهد تیم بازی کند، مصمم شدم که به یونایتد بیایم. من هنوز جاه‌طلبی‌های بزرگی در فوتبال دارم. یونایتد بهترین جا برای پیشرفت فوتبالی من است و خوشحالم که در این تیم بازی می کنم.

جان مورتو، مدیر منچستریونایتد نیز از این قرارداد ابراز خوشحالی کرد و گفت: کریستین در طول دوران حرفه‌ای خود یکی از بهترین هافبک‌های تهاجمی اروپا بوده است. جای تعجب نیست که او در این تابستان گزینه‌های زیادی داشت، بنابراین ما واقعا خوشحالیم که متقاعد شد که این باشگاه برای او مناسب است. کریستین علاوه بر تکنیک فوق‌العاده‌اش، تجربه و مهارت‌های رهبری ارزشمندی را به تیم اضافه خواهد کرد و ما مشتاقانه منتظریم تا در فصل آینده و بعد از آن، او را با پیراهن تیم در زمین ببینیم.

اولین بازی رسمی اریکسن برای یونایتد ممکن است زمانی باشد که منچستریونایتد در روز افتتاحیه فصل جدید لیگ برتر به مصاف برایتون می‌رود. تن‌هاگ که با نتایج بسیار خوب خود در آژاکس به نیمکت شیاطین سرخ رسیده است، دست پرورده‌ مدرسه‌ بازیکن‌سازی آژاکس یعنی کریستین اریکسن را به تیم خود آورد تا شانس بی‌نظیری را یک سال پس از هم‌آغوشی اریکسن با مرگ به وی بدهد. حال باید دید این هافبک 30 ساله دانمارکی چه عملکردی را با لباس یکی از پرطرفدارترین تیم‌های باشگاهی جهان از خود به جا خواهد گذاشت. سران یونایتد پس از بازگشت بازیکن دانمارکی به لیگ برتر انگلیس و به نمایش گذاشتن کیفیتی فوق‌العاده، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتند. انتقال این بازیکن از تاتنهام به اینتر، باعث شد 2 سال از بالاترین سطح خودش در مستطیل سبز فاصله بگیرد و درحالی به لیگ برتر بازگشت که کمتر کسی فکرش را می‌کرد موفق به دوباره بازی کردن شود. او با به ثمر رساندن یک گل و ارسال 4 پاس گل در 11 بازی برای زنبورها، باعث شد برنتفورد به راحتی از منطقه سقوط فاصله بگیرد و خودش هم برای حضور در جام‌جهانی 2022، دوباره به ترکیب تیم ملی دانمارک دعوت شد. یونایتد از مدت‌ها قبل، یکی از تحسین کنندگان اریکسن بوده و تماشای دوباره عملکردش در دیدار مقابل چلسی، دیداری که با برتری 4 بر یک مقابل آبی‌های لندن به پایان رسید، پاسخ این سوال را روشن خواهد کرد که چرا یونایتد ، اریکسن را به خدمت گرفت.

عرفان خماند*

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین
آخرین اخبار