PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۷۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
این هفته با کاوه رضایی ، مهاجم تازه وارد تیم استقلال تهران
انتقال کاوه رضایی به تیم استقلال قابل پیش بینی بود. وی سابقه حضور در استقلال را داشت و دوران حضور این بازیکن کرمانشاهی در جمع آبی پوشان به سرمربیگری علیرضا منصوریان قابل توجه بود و پس از یک فصل حضور در استقلال، راهی ژوپیر لیگ بلژیک شد تا پیراهن شارلروا را بر تن کند. این مهاجم در فصل نخست حضور در این تیم بلژیکی و طی 41 دیدار موفق به زدن 16 گل شد و 6 مرتبه نیز پاس گل داد.کاوه در فصل 2019 – 2018 ، چندین بازی را برای شارلروا انجام داد و سپس در یکی از گران ‌قیمت ‌ترین انتقالات ژوپیر لیگ بلژیک، راهی تیم مطرح کلوب بروژ شد و در آن فصل تنها 17 بار به میدان رفت که حاصل آن ثبت 4 گل و یک پاس گل بود. این بازیکن ایرانی بخش عمده فصل را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد.کاوه در فصول بعدی هم در تیم های شارلروا و «اود هورلی لوون» به میدان رفت و حالا پس از سال ها به لیگ برتر ایران برگشته و قصد دارد در لیگ بیست و یکم برای آبی پوشان به میدان برود. این هفته سراغ کاوه رضایی مهاجم تازه وارد استقلال رفتیم.
بازگشت به خانه آبی


*بازگشت به استقلال
بعد از ظهر یکی از روزهای مرداد ماه گذشته بود که باشگاه استقلال  بعد از اعلام نتایج تست پزشکی، خبر از بازگشت کاوه رضایی به جمع آبی پوشان داد. باشگاه استقلال، قول و قرار عقد قرارداد با کاوه رضایی را با مدیران برنامه این بازیکن گذاشت. مصطفی آجورلو مدیر عامل باشگاه استقلال  در هتل اسپیناس حاضر شد تا پس از آخرین صحبت‌ها با کاوه برای عقد قرارداد، وی را همراهی کند. کاوه هم پای قرارداد چهار برگی را امضا کرد و دوباره استقلالی شد.
*آمار آخرین فصل حضور کاوه در استقلال
کاوه رضایی مهاجم 30 ساله ، سابقه یک فصل حضور موثر در تیم استقلال با سرمربیگری علیرضا منصوریان را دارد که با 13 گل از جمله گلزنی در شهرآورد همراه بود. او زننده آخرین گل فصل استقلال در دیدار مقابل العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می آید.
*مهاجم موفق شارلروای بلژیک
رضایی پس از ترک استقلال راهی ژوپیر لیگ بلژیک شد و در دو فصل در شارلروا، 19 گل به ثمر رساند و سپس با پیشنهاد کلوب بروژ به‌عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند  بلژیک مواجه شد. او در بروژ عملکرد چندان خوبی نداشت اما در بازگشت به شارلروا موفق ظاهر شد و 19 گل در دو فصل به ثمر رساند و دوباره نامش در لیگ بلژیک مطرح شد .او در مجموع 5  فصل در تیم‌های بلژیکی بازی کرد و در مقاطعی جزو لژیونرهای موفق فوتبال ایران بود و به تناوب در ترکیب تیم ملی هم قرار گرفت و 18 بازی ملی انجام داد.
*رقبای کاوه در خط حمله
کاوه با پیوستن به استقلال، خط حمله آبی‌پوشان را پرستاره‌تر از قبل کرد و می بایست در رقابت با پیمان بابایی، سجاد شهباززاده، ارسلان مطهری و... برای حضور در ترکیب اصلی تلاش کند. کاوه ، رقبای باانگیزه ای در خط حمله آبی پوشان دارد گرچه او بهترین خرید استقلال در نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم به شمار می آید.
*مهاجم گرانقیمت بروژ
کاوه در فصل 2019 – 2018 چند بازی را برای شارلروا انجام داد و سپس در یکی از گران‌قیمت‌ترین انتقالات فوتبال بلژیک، راهی کلوب بروژ شد و به‌طور کلی در آن فصل تنها 17 بار به میدان رفت که حاصل آن ثبت 4 گل و یک پاس گل بود.کاوه در یکی از قطب های لیگ فوتبال بلژیک نتوانست روند خوب خود را طی کند.
*پاسخ محکم رضایی به شایعه سازان
یک ماه پیش بود که برخی از کانال های خبری در فضای مجازی اعلام کردند که کاوه دچار مصدومیت طولانی مدت است . رضایی بلافاصله با پیامی که در صفحه شخصی اش منتشر کرد به این مسئله واکنش نشان داد و صریحا مصدومیتش را تکذیب کرد. رضایی به شایعه سازان پاسخ محکمی داد تا در آستانه قرارداد با استقلال حرف و حدیثی باقی نماند. البته او در تست پزشکی باشگاه استقلال نمره قبولی گرفت و قرارداد چهار برگی را امضا کرد.  
*فرصتی که از کاوه گرفته شد
 کاوه در تیم بروژ بلژیک با بدشانسی مواجه شد و به بازی برابر تیم دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا نرسید. بدون تردید موقعیت فوتبالی کاوه در تیم بروژ آسیب دید. ریسک استفاده از مهاجم ایرانی در بازی آغازین هفته هفتم ژوپیرلیگ برابر تیم لوکرن دردسرساز شد تا خرید 5 میلیون یورویی جدال حساس با دورتموند را از دست بدهد. ایوان لکو سرمربی وقت بروژ آینده نگری نکرد و رسانه های بلژیکی  برای بازی دادن رضایی در ژوپیر لیگ که به مصدومیتش منجر شد علیه این مربی کروات نوشتند.کاوه حدود 4 الی 6 هفته از میادین دور ماند و از ناحیه زانو آسیب جدی دید. سرمربی وقت بروژ فرصت دیده شدن در لیگ قهرمانان را از کاوه گرفت.بی تدبیری ایوان لکو به ضرر مهاجم ایرانی تمام شد.
*اولین اقدام سرمربی پرتغالی
کاوه رضایی طی هفته گذشته به اردوی استقلال در ترکیه اضافه شد و ساپینتو ، سرمربی پرتغالی آبی پوشان به مهاجم تازه واردش خوش آمد گفت. رضایی بعد از معرفی خود به ریکاردو ساپینتو، آخرین وضعیت جسمانی اش را برای سرمربی استقلال توضیح داد.از آنجایی که رضایی حدود 2 ماه به صورت گروهی با تیمی تمرین نکرده بود، ساپینتو در اولین اقدام، او را به مربی بدنساز تیمش سپرد تا با انجام تمرینات اختصاصی رفته‌رفته به تمرینات گروهی اضافه شود. البته او در بازی دوستانه تیمش در اردوی ترکیه نشان داد که سرحال است.
*آخرین تیم کاوه در بلژیک
تابستان سال گذشته بود که کاوه با قراردادی یک ساله راهی تیم  «اودهورلی لوون» ژوپیر لیگ بلژیک شد .«اودهورلی لوون»، آخرین تیم بلژیکی رضایی بود. رضایی تنها 12 بازی در یک فصل برای این تیم انجام داد و طبق آمار یک پاس گل هم داد. به همین علت با اتمام قراردادش از این تیم جدا شد و به عنوان بازیکن آزاد به استقلال برگشت.
*اولین بازی ملی
او در سال 2015 و تقریباً چند ماه پیش از حضور در تیم استقلال به عنوان بازیکن تیم ذوب‌آهن اصفهان به اردوی تیم ملی دعوت شد اما فرصت بازی برای تیم ملی را به دست نیاورد. اولین بازی ملی رضایی مقابل تیم ونزوئلا بود که تیم ایران با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست داد. رضایی مقابل ونزوئلا برای تیمی که کارلوس کروش سرمربیگری اش را بر عهده داشت به میدان رفت.
*نخستین گل ملی کاوه
اولین گل ملی کاوه رضایی نیز در بازی دوستانه مقابل تیم سیرالئون به ثمر رسید. دیداری که تیم ایران با نتیجه 4- صفر پیروز شد و کاوه در آن دیدار زننده گل سوم تیم ملی بود.

*کیوان طباطبایی



نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار