PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۷۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
این هفته با محمد دانشگر ، مدافع تازه وارد تیم سپاهان اصفهان
کمتر کسی تصور می کرد که محمد دانشگر مدافع باتعصب و برازجانی در نقل و انتقالات پیش از فصل لیگ بیست ودوم از استقلال جدا شود. اوايل نقل و انتقالات صحبت از تمدید قرارداد دانشگر با استقلال بود ولیکن او در اقدامی ناگهانی پای میز قرارداد باشگاه سپاهان نشست و رسما به این باشگاه اصفهانی ملحق شد. مدافع باتجربه و سابق استقلالی‌ها که طی فصول اخیر همواره بحث جدایی‌اش از این تیم وجود داشت در نهایت تصمیم گرفت راهی اصفهان و تیم سپاهان شود. البته در ماه های گذشته حرف و حدیث هایی مبنی بر جدایی دانشگر از استقلال شنیده می شد ولی باورش دشوار بود زیرا دانشگر مدافع باتعصب آبی پوشان به شمار می آمد و چند بار نشان داد که به پیراهن تیم باشگاهی خود عرق قابل توجیه دارد. این هفته سراغ محمد دانشگر مدافع تازه وارد و جنوبی سپاهان رفتیم.
جنوبی باتعصب

**شایعه بود

مورایس سرمربی پرتغالی تیم سپاهان اصفهان استارت زد و در اوایل دور جدید تمرینات طلایی پوشان شایعه شد که وی ، برخی از خریدهای سپاهان را نمی پسندد.گفته می شد که مورایس از خرید محمد دانشگر رضایت ندارد اما این شایعه خیلی زود تکذیب شد . بلافاصله عکسی در فضای مجازی به دست کاربران رسید که مورایس در کنار دانشگر مشغول صحبت در تمرین است و همه چیز روال عادی دارد.

**خداحافظی معنادار از استقلالی ها

در اوايل نقل و انتقالات گفته می شد که محمد دانشگر مشغول مذاکره با استقلالی ها است و به زودی قرارداد وی با وجود حرف و حدیث ها تمدید می شود. ناگهان خبر رسید که دانشگر با باشگاه سپاهان قرارداد بسته است و در فصل آینده برای طلایی پوشان به میدان خواهد رفت.البته دانشگر در فضای مجازی از هواداران استقلال خداحافظی کرد و در صفحه شخصی خود نوشت: «آدمی که بخواهد برود، داد نمی‌زند که من دارم می‌روم. آدمی که رفتنش را داد می‌زند، داد می‌زند که نگذارند برود. من رفتم به هزار و یک دلیل و هزاران حرف شنیدم. ایرادی نیست، چون از خودی شنیدم. »

**افشاگری نشریه پرتغالی

روزنامه پرتغالی «آبولا» با تیتر "انتقال دفاع مرکزی ساپینتو به تیم ژوزه مورایس" افشاگری کرد و نوشت: محمد دانشگر مدافع میانی 28 ساله استقلال، ریکاردو ساپینتو را با سپاهان ژوزه مورایس معاوضه کرد.آبولا در ادامه نوشت: بازیکن ایرانی در پایان قراردادش با استقلال به مدت سه فصل با سپاهان قرارداد امضا کرد. سپاهان فاش کرد که جذب محمد دانشگر درخواستی از سوی ژوزه مورایس سرمربی این تیم بوده است.این روزنامه در پایان اضافه کرد: ریکاردو ساپینتو و ژوزه مورایس با هدایت تیم‌هایی که فصل گذشته به ترتیب در رده‌های اول و سوم قرار داشتند، مدعیان قهرمانی در فصل آینده لیگ برتر خواهند بود.

**باشگاه سپاهان تکذیب کرد

پس از عقد قرارداد دانشگر با باشگاه سپاهان اصفهان، نوشته شد که مدافع سابق استقلال با قراردادی ۷۰ میلیارد تومانی به سپاهان ملحق شده است. روابط عمومی باشگاه سپاهان در واکنش به اخباری که پیرامون عقد قرارداد 70 میلیارد تومانی با دانشگر منتشر شده بود، تاکید کرد: با قاطعیت اعلام می کنیم چنین پول‌هایی در نقل و انتقالات خرج نمی کنیم و رقم انتقال دانشگر به اصفهان در قرارداد سه ساله به مراتب کمتر از ۷۰ میلیارد تومان بود.هدف ما در نقل و انتقالات ترویج فرهنگ فوتبال پاک است و اصولا پولی برای انتقالاتی این چنین در اختیار نداریم.

**گلزنی به سپاهان در نصف جهان

محمد دانشگر در فصل گذشته برابر سپاهان گلزنی کرد. این بازی در هفته های پایانی لیگ بیست و یکم برگزار شد.

مدافع فصل گذشته استقلال پس از دو بازی غیبت در ترکیب تیمش مقابل سپاهان با توجه به محرومیت رافائل سیلوا در ترکیب اصلی قرار گرفت. دانشگر علاوه بر عملکرد خوب در این مسابقه موفق شد تک گل استقلال را نیز در اصفهان به ثمر برساند.همین گل یکی از دلایل انتخاب دانشگر توسط سپاهانی ها بود.

**حمایت تمام قد از سربازان استقلال

محمد دانشگر در یک مقطع تمام قد از سربازان فصل گذشته استقلال دفاع کرد و معلوم شد که دانشگر علاوه بر رفاقتی که با سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند دارد در رفاقت برای هم پستی های سابق خود کم نمی گذارد.محمد گفت: سیاوش یزدانی بازیکن ملی‌پوش است و می‌خواهد با تیم ملی به جام جهانی برود. این بازیکن اکنون 30 ساله است و این همه سال زحمت کشیده و تلاش کرده تا به اینجا برسد و به جام جهانی برود، حالا خیلی راحت می‌گویند سریع به سربازی برو. سیاوش از نظر روحی خراب می‌شود و حالا 2یا 3 ماه دیرتر، فرقی نمی‌کند. حال و روز یزدانی و مرادمند را می‌بینم، خیلی نگران می‌شوم.

**گلی که به سربازان اهدا شد

محمد دانشگر در دقیقه 6 بازی مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان موفق شد دروازه این تیم را باز کند و استقلال را در هفته های پایانی لیگ بیست و یکم پیش بیندازد. دانشگر با انجام شادی گل معروفش، هم‌تیمی‌های سابق خود را خوشحال کرد. او پس از خوشحالی خود عدد 3 و 4را به سمت دوربین‌های عکاسان گرفت و گل خود را به مدافعان سرباز این تیم در فصل گذشته هدیه کرد.

**تعریف دانشگر از طارمی

محمد دانشگر هم استانی مهدی طارمی است و همیشه از لژیونر ملی پوش و مهاجم کنونی پورتو تعریف کرده است. مدافع اهل برازجان سپاهان اصفهان در مورد بهترین مهاجمی که مقابل او بازی کرده است، می گوید: با اختلاف مهدی طارمی بهترین فورواردی بوده که مقابلش بازی کرده ام. طارمی فوق‌العاده است.

**شب تلخ دانشگر در رفسنجان

دانشگر در فصل گذشته در هفته های پایانی لیگ بیست و یکم دچار بدشانسی شد . مدافع سابق آبی پوشان ، شب تلخی را در رفسنجان سپری کرد . او مقابل مس رفسنجان ابتدا از روی نیمکت یک کارت زرد گرفت و سپس در نیمه دوم وارد زمین شد و دقایقی بعد با دریافت کارت زرد دوم، از زمین مسابقه اخراج شد.همین مسئله سبب گشت تا این بازیکن از روی سکوها و در میان جمعیت حاضر در ورزشگاه، آخرین بازی تیمش در لیگ بیست و یکم را به نظاره بنشیند و نتواند برای استقلال به میدان برود.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار