PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۷۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
این هفته با ساسان انصاری، کاپیتان تیم فولاد خوزستان
ساسان انصاری مهاجم و وینگر تیم فولاد خوزستان جزو بازیکنان موثر لیگ برتر به شمار می آید. کاپیتان فولاد قادر است هم در خط حمله به تیمش کمک کند و هم در دفاع تیمی . هر چه ساسان باتجربه تر شده اثرگذاری اش هم در میدان بالاتر رفته است و دیدیم ساسان در بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان از هفته دوم لیگ برتر، چطور با تکلی ارزشمند مانع از شوتزنی بازیکن حریف شد. در فصول گذشته هم بارها دیده شده که انصاری، چگونه در سه پست مختلف برای تیمش بازی کرده و در پایان مسابقه خم به آبرو نیاورده است. انصاری منهای رفتار حرفه ای اش در میدان ، یک بازیکن وظیفه شناس است که هر مربی ای دوست دارد در تیمش چنین بازیکنانی را در اختیار داشته باشد. این هفته سراغ ساسان انصاری کاپیتان فولاد خوزستان رفتیم.
وظیفه شناس

*تکل ارزشمند

ساسان انصاری ، کاپیتان تیم فولاد خوزستان در هفته دوم لیگ برتر برابر پرسپولیس از نفرات اثرگذار بود . مهاجم فولاد در یک صحنه از مسابقه مثل یک مدافع ظاهر شد و اجازه شوتزنی به بازیکن پرسپولیس را نداد. در دقیقه 70 مهدی ترابی، توپ را به امید عالیشاه سپرد و او با نوک پا، مهدی عبدی را صاحب توپ کرد. مهاجم پرسپولیس که تبحر خاصی در سرتوپ زدن دارد، مدافع پیش روی خود را دریبل زد اما زمانی که قصد داشت ضربه نهایی را بزند، با تکل ساسان انصاری مواجه شد.این تکل توپ را از جلوی پای عبدی کنار زد و باعث شد تا پرسپولیس یک فرصت خوب را از دست بدهد و انصاری نیز در نقش نجات دهنده تیمش ظاهر شود.

*دو قهرمانی با فولاد

آخرین باری که فولاد موفق به کسب عنوان قهرمانی در فوتبال ایران شد، لیگ سیزدهم بود . فولاد با حسین فرکی موفق شد برای دومین بار لیگ برتر را فتح کند. فولاد پس از گذشت هفت سال از دومین قهرمانی در لیگ برتر موفق به کسب یک جام دیگر هم شد و آن جام حذفی بود. ایوب والی، لوسیانو پریرا و ساسان انصاری بازیکنانی بودند که در ترکیب فولاد در لیگ سیزدهم حضور داشتند و با فولاد در جام حذفی و سوپر جام ایران هم قهرمان شدند.انصاری جزو بازیکنان پرافتخار فولاد خوزستان است و در قهرمانی های اخیر این تیم حاضر بوده است.

*شماره پیراهن کلاسیک برای ساسان

وینگر و فوروارد اهل شهر نورآباد ممسنی فولاد خوزستان در سالیان طولانی با پیراهن شماره 3 به میدان می‌رفت . با توجه به پست او که غالبا در خط حمله بود، شماره عجیبی محسوب می‌شد. پس از گذشت سال ها، انصاری تصمیم به تغییر شماره گرفت و در فصل کنونی با پیراهن شماره 7 به میدان می‌رود که یک شماره کلاسیک برای بازیکنان فاز حمله به شمار می آید.

*یک روز و بازی در 3 پست

یکی از بازی های ارزشمند ساسان برابر سپاهان اصفهان در فصول گذشته بود. روزی که ساسان برای فولاد خوزستان اثرگذارترین بازیکن میدان بود. وی تقریبا در سه پست مختلف بازی کرد .دوندگی بالا و تلاش زیاد انصاری یکی از عوامل پیروزی پر گل و دور از انتظار فولاد برابر سپاهان بود. جایی که شاگردان جواد نکونام موفق شدند با 3 گل از سد میهمان قدرتمند خود عبور کنند. انصاری که مقابل تیم سابق خود به میدان رفته بود، از ابتدا در پست وینگر به میدان رفت اما پس از پیش افتادن فولاد، کارهای دفاعی او نیز بیشتر شد، به‌نوعی که او 4 عملکرد دفاعی موفق داشت.در یکی از این صحنه‌ها و در دقیقه 70 بازی، سجاد شهباززاده (مهاجم سابق سپاهان) روی یک حمله از جناح چپ و درون محوطه جریمه، صاحب توپ شد و در شرایطی که با ضربه‌ای بغل پا قصد داشت دروازه شهاب گردان سنگربان فولاد را باز کند، این موقعیت مناسب با تکل دیدنی انصاری مهار شد.ساسان همچنین در دقایق پایانی بازی و پس از خروج لوسیانو پریرا (مهاجم سابق فولاد خوزستان) ، در پست مهاجم نیز بازی کرد تا به نوعی حضور در سه پست وینگر، مدافع و مهاجم را در این بازی تجربه کرده باشد.

*صحبت هایی که به دل خوزستانی ها نشست

صحبت های ساسان انصاری برای مردم خوزستان هنگامیکه با تیم فولاد ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و از طرفی گرد و خاک زندگی مردم خوزستان را مختل کرده بود به دل خوزستانی ها نشست.ساسان در جواب انرژی مثبت هواداران خوزستانی مصاحبه ای انجام داد که خوزستانی ها را خوشحال کرد . ساسان اعتقاد دارد که هواداران خوزستانی لیاقت شان خیلی بالاست. ساسان بر این باور بود که بردهای آسیایی فولاد در روزهایی که خوزستانی به علت گرد و خاک شدید نمی توانستند نفس بکشند آنها را خوشحال کرد.

*پاس گل آسیایی

ساسان انصاری مقابل تیم آهال ترکمنستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد ششمین پاس گل خود را در ادوار مختلف این رقابت ها ارسال کند.انصاری موفق شد یک پاس خوب را در دهانه دروازه بفرستد تا پاتوسی گل فولاد را در این مسابقه به ثمر برساند.نکته قابل توجه درباره انصاری این بود که او برای ششمین بار در لیگ قهرمانان با پیراهن فولاد پاس گل ارسال کرد.

*سرش در یک فصل ، سه بار شکست!

فولاد خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی بدون هیچ موقعیت خاصی با تساوی بدون گل در فصول گذشته به پایان رسید .یکی از نکات بازی شکستن سر ساسان انصاری برای سومین بار در طول فصل بود. او پیش از این در دیدار دوستانه برابر پارس جنوبی جم و سپس برابر سپاهان نیز سرش شکسته بود . او در برخوردی که با وحید امیری داشت، سرش دوباره شکست .

*احترام به طرفداران تیم سابق

ساسان در بازی تیم های فولاد خوزستان و تراکتور تبریز به احترام طرفداران تیم اسبق خود خوشحالی نکرد.گلزنی انصاری تنها به 3 دقیقه زمان نیاز داشت و این مهاجم در اولین حمله جدی تیم فولاد موفق به باز کردن دروازه تراکتور شد. انصاری روی پاس لوسیانو پریرا همبازی سابق خود در موقعیت تک به تک با محمد رضا اخباری سنگربان تراکتور قرار گرفت و از زاویه ای بسته با شوتی غیرقابل مهار دروازه او را باز کرد.نکته جالب پس از این گل، اقدام ساسان انصاری برای شادی نکردن بود، او به احترام هواداران تراکتور بعد از باز کردن دروازه هیچ شادی گلی انجام نداد.

*قهرمانی با تراکتور در جام حذفی

تیم تراکتور تبریز در دو فصل قبل موفق شد تا در دیدار فینال جام حذفی مقابل استقلال به پیروزی برسد و فاتح این جام شود. انصاری مهاجم نورآبادی تیم تراکتور با دوندگی بی امان که گاها به عنوان یک مدافع عقب می‌کشید تا از اندوخته تیمشان دفاع کند، عملکرد خوبی داشت و به عنوان وینگر در این دیدار باعث شد چندین موقعیت استقلالی‌ها خنثی شود. او در 20 دقیقه پایانی یک خط عقب‌تر آمد تا در امور دفاعی انجام وظیفه کند و گاها با گرفتن خطا جریان بازی را به سود تیمش عوض کرد.

*آقای گل لیگ برتر امیدهای کشور

ساسان انصاری پس از آقای گلی در رقابت های لیگ برتر فوتبال امید کشور با تیم فولاد خوزستان، به تیم بزرگسالان این باشگاه پیوست . ساسان در لیگ برتر با تیم های فولاد خوزستان، پرسپولیس، سپاهان اصفهان و تراکتور به میدان رفته است.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار