PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
این هفته با یورگن لوکادیا ، مهاجم هلندی پرسپولیس
یورگن لوکادیا مهاجم هلندی از زمان حضور در پرسپولیس روز به روز محبوب‌تر شده و گلزنی‌اش در دو هفته متوالی نیز او را در قلب سکوهای سرخ جای داده است.این مهاجم هلندی که پس از کش و قوس‌های فراوان قراردادی یک ساله را با پرسپولیس امضا کرد در مدت کوتاهی با رشد چشمگیری در تعداد دنبال کنندگانش در اینستاگرام نیز مواجه شده و حالا چشم و امید پرسپولیسی ها در خط حمله است. نحوه گلزنی او به ما یادآوری می کند که اگر از نظر بدنی بهتر شود برگ برنده پرسپولیس در تمامی بازی های آینده خواهد بود. مهاجم هلندی یک گل برای پرسپولیس برابر تیم فجرسپاسی در بازی دوستانه زده و دو گل هم تا پایان هفته پنجم لیگ برتر برای سرخپوشان به ثمر رساند که لوکادیا با ثبت این دو گل برای حریفان ترسناک شد. این هفته سراغ لوکادیا فوروارد هلندی پرسپولیس رفتیم.
فورواردی که ترسناک شد !

**ماموریت لوکادیا

یورگن لوکادیا ، در بازی ابتدایی خود در لیگ بیست و دوم برخلاف انتظارات ظاهر شد اما در بازی برابر صنعت نفت آبادان با یک چرخش ماهرانه و ثبت اولین گل خود در هفته چهارم لیگ برتر، توانمندی اش را به اثبات رساند. در هفته پنجم با گشودن دروازه تیم هوادار تهران ، دومین گل خود را به ثمر رساند و شروعی فوق العاده داشت .نحوه گلزنی او برای پرسپولیس نقطه امیدواری است و به نظر می رسد با هنر لوکادیا در گلزنی می توان منتظر جابجایی رکوردها در خط حمله سرخ ها بود.مهم ترین ماموریت او ثبت 15 گل دیگر و شکستن رکورد 44 ساله آلن ویتل انگلیسی است. با هنر او در گلزنی کار سختی به نظر نمی رسد بخصوص که یورگن ، بازی به بازی از نظر جسمانی بهتر می شود.

**انتظار مدافع گرجستانی از مهاجم هلندی

گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس پس از تعریف از همبازی هلندی خود عنوان کرد که لوکادیا ماشین گلزنی سرخپوشان در لیگ بیست ودوم است.وی دراین باره می گوید: سطح لوکادیا را می توانیم از رزومه او و همچنين در زمین بازی نیز ببینیم، چیزی که در این چند هفته اخیر نشان داد گویای کیفیت بالای بازی او است.مدافع گرجستانی انتظار دارد که لوکادیا مانند ماشین گلزنی برای پرسپولیس گل بزند .

**همیشه راه خودم را پیدا می‌کنم

لودکایا مهاجم هلندی پرسپولیس در هفته های اخیر یک پیام مهم برای طرفداران تیمش داشت که حائزاهمیت است. او در پستی عنوان کرد که فردی است که همیشه راه خودش را در فوتبال پیدا می‌کند و همان را دنبال خواهد کرد و همیشه دوست دارد تجربه‌های جدید به دست بیاورد. یورگن در ادامه پیام خود به مردم ایران ابرازعلاقه کرد و نوشت:مردم ایران واقعا مهربان هستند و ایران کشور بسیار زیبایی است. از هر لحظه ای که اینجا هستم لذت می برم و از بازی در پرسپولیس بزرگ احساس افتخار می‌کنم.

**کلافگی مدافعان از رویارویی با لوکادیا

یکی از محسنات فنی مهاجم هلندی فیزیک مناسب اش است.فیزیک مناسب لوکادیا سبب می‌شود هر مدافعی مقابل او به دردسر بیفتد و برای توپ گیری از وی به خطا متوسل شود. لوکادیا در مسابقه برابر تیم هوادار سه خطا از حریف گرفت و با قدرت حفظ توپ بالا و فضاسازی‌هایش ، سه مدافع وسط هوادار را کلافه کرده بود. البته نباید فراموش کنیم که مربیان ترفندها و شگردهای مهاجمان را شناسایی می کنند.

**ثبت 45 گل با آیندهوون

این مهاجم 28 ساله هلندی سابقه بازی در تیم آیندهوون هلند را در کارنامه خود دارد و طی 127 بازی برای این تیم موفق به ثبت 45 گل در لیگ هلند شد.او در برایتون، بوخوم و هوفنهایم نیز بازی کرده و در تمام رده‌های پایه تیم ملی هلند عضویت داشته است. لوکادیا با این کارنامه پرسپولیسی شد.

**گلزنی به بایرن و دورتموند

لوکادیا در دور برگشت فصل 2022-2021 با پیراهن تیم بوخوم آلمان تنها دو گل زد و دروازه بایرن مونیخ و دورتموند را باز کرد اما در سایر مسابقات عملکرد خوبی را از خود نشان نداد. گلزنی به بایرن و زنبورها در بوندسلیگا نشان می دهد که این مهاجم برابر تیم های بزرگ انگیزه بالایی دارد تا توانمندی اش را به اثبات برساند.

**آمار ضعیف یورگن با برایتون

باشگاه برایتون انگلیس با صرف هزینه بالا ، لوکادیا را از تیم آیندهوون هلند به‌خدمت گرفت و انتظار داشت که او نقش یک ستاره واقعی را ایفا کند اما لوکادیا با وجود گلزنی مقابل آرسنال و اورتون، هرگز در سطح موردنظر ظاهر نشد و سه بار به‌صورت قرضی به تیم‌های مختلف در آمریکا و آلمان رفت تا شاید به فرم مدنظر برسد اما هرگز این اتفاق برایش رخ نداد.

**آخرین باری که تعداد گل هایش 2 رقمی شد

آخرین باری که لوکادیا موفق شد تعداد گل های خود را 2 رقمی کند به فصل 2014-2013 با پیراهن پی‌اس‌وی آیندهوون برمی گردد.یورگن از آن سال به بعد هرگز نتوانست تعداد گل های خود را برای تیم هایی که بازی کرد 2رقمی کند.چالش تازه او در لیگ برتر ایران این است که تعداد گل های خود را 2 رقمی کند.

**از هیچکس بهتر نیستم ، فقط متفاوتم

مهاجم هلندی پرسپولیس در سومین بازی خود برای پرسپولیس موفق به ثبت گل شد.لوکادبا ، دو تصویر با متن جالبی از خوشحالی خود پس از گلزنی به تیم هوادار تهران منتشر کرد . او نوشت: آنقدر فروتن هستم که می‌دانم از هیچکس بهتر نیستم فقط متفاوتم.

**نظر بدنساز پرسپولیس درباره لوکادیا

په په لوسادا بدنساز اسپانیایی پرسپولیس عنوان کرد که یورگن لوکادیا یک بازیکن سطح بالا است.هم چنین گفت که او از کودکی در سطح بالایی تمرین کرده و برنامه ویژه برای او طراحی کرده و او حالا بازی به بازی در حال پیشرفت و بهبود عملکرد است.

**مبلغ قرارداد مهاجم هلندی

باشگاه پرسپولیس که ماه گذشته قرارداد یورگن لوکادیا را ثبت کرده بود، در نامه جدید به فرابورس قرارداد او را نیز به سایر بازیکنان اضافه کرد تا رقم قرارداد بازیکنان خارجی پرسپولیس به حدود 50 میلیارد تومان برسد.در سند جدید منتشره از سوی سامانه کدال، رقم قرارداد بازیکنان خارجی پرسپولیس اصلاح شده و یورگن لوکادیا نیز به جمع وحدت حنانوف، گئورگی گولسیانی و شرزود تمیروف اضافه شده تا میزان دریافتی بازیکنان خارجی به 49 میلیارد تومان برسد.این در حالی است که در سند قبلی منتشره، مجموع قرارداد بازیکنان خارجی روی عدد 19 میلیارد تومان برای سه بازیکن قرار داشت تا با یک حساب سرانگشتی، دریافتی یورگن لوکادیا به عدد 30 میلیارد تومان برسد.30 میلیارد تومان که معادل یک میلیون دلار است، لوکادیا را تبدیل به یکی از گرانترین بازیکنان این فصل لیگ برتر و گرانترین بازیکن تاریخ پرسپولیس خواهد کرد.

کیوان طباطبایی*

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار