PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
این هفته با سید حسین حسینی ، کاپیتان ملی پوش استقلال
سید حسین حسینی کاپیتان شیرازی تیم استقلال تهران در تقابل با تیم ملی پرستاره سنگال، قهرمان آفریقا فوق العاده ظاهر شد و با واکنش های پرتعدادش، اجازه گلزنی به ستارگان مطرح و چند 10 میلیون دلاری حریف نداد.سنگربان باتجربه و ملی پوش با اعتماد به نفس بالا بازی کرد و نشان داد که سنگربانی مطمئن و شش دانگ است. او با نمایش خوب خود معادلات کارلوس کی روش درون دروازه تیم ملی را بهم زد و توجهات را به خود جلب کرد.کاپیتان استقلال اخیرا در بازی برابر پیکان تهران در لیگ بیست و دوم توانست پنجاه و چهارمین «کلین شیت» خود را ثبت کند و بدرخشد. حسینی در لیگ امسال کاپیتان نخست استقلالی ها شد و این هفته سراغ این سنگربان ملی پوش رفتیم.
شجاع و فداکار


**انتخاب کی روش ، جواب داد

سید حسین حسینی انتخاب اول کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در بازی تدارکاتی برابر تیم سنگال بود.البته قبل از انتخاب کی روش پیش بینی می شد که امیرعابدزاده جانشین علیرضا بیرانوند مصدوم برابر سنگال شود که این بار کی روش معادله را تغییر داد و حسینی درون دروازه ایستاد. این انتخاب کی روش برابر سنگال توفیق اجباری شد و حسینی یکی از بهترین های روزهای خود را درون دروازه تیم ملی پشت سر گذاشت.نمایش حسینی امیدوارکننده بود و سید حسین برای حفظ موقعیت خود برابر سنگال درخشید. یکبار دروازه اش با یک گل به خودی گشوده شد اما در طول مسابقه عملکرد مناسبی داشت . ادامه این نمایش می تواند موقعیت کاپیتان استقلال را در تیم ملی ارتقاء دهد و در آینده او را تبدیل به مرد شماره یک کند.

**سه ویژگی فنی سید حسین

سید حسین حسینی دروازه بان ملی پوش استقلال از نظر فنی 3نقطه قوت قابل توجه دارد. جایگیری، مهم ترین نقطه قوت سید حسین است. هر جا توپ هست حسینی از همه نزدیک تر به توپ دیده می شود.دومین نقطه قوت حسینی مهارت اجرای تاکتیک سیو تک به تک است. سومین نقطه قوت حسینی خروج هایش از دروازه است که بر آن تسلط خوبی دارد و تایمینگ خروجش نشانگر هوش بالای این سنگربان است. او برابر سنگال 2 خروج خوب داشت که باتوجه به شرایط فیزیکی بازیکنان سنگال مثال زدنی است.حسینی نشان داد که در کنترل و مهار ارسال‌های حریف و تقابل با مهاجمان بلندقامت هم تبحر دارد.

**حسینی در دقیقه 16 ، فوق العاده شد

ماهیت واقعی سیدحسین برابر سنگال از دقیقه 16 به نمایش درآمد که یک تک به تک فوق العاده را مهار کرد و خود واقعی‌اش را نشان داد. او از دقیقه 16 کاملا مسلط شد و اعتماد به نفس اش را پیدا کرد. او نیمه اول بازی را خیلی خوب پشت سر گذاشت.

**تشکر ساپینتو از کاپیتان استقلال

پس از به صدا درآمدن سوت پایان مسابقه استقلال و پیکان با تساوی بدون گل در فصل جاری لیگ برتر،عده‌ای از هواداران ناراحت آبی پوشان، شعارهایی را علیه ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی این تیم سر دادند.یکی دو نفر از هوادارانی که بابت از دست رفتن 2 امتیاز بسیار ناراحت بودند بطری آب را به زمین و به سمت جایی‌ که ساپینتو حضور داشت، پرتاب کردند که این اقدامات با عکس‌العمل سیدحسین کاپیتان استقلال مواجه شد.کاپیتان استقلال با دیدن چنین صحنه‌هایی به کنار زمین آمد و از هواداران ناراحت خواست به رفتار خود علیه ساپینتو و تیم پایان دهند. با درخواست حسینی شعار علیه ساپینتو و پرتاب اشیا به زمین نیز متوقف شد.این حرکت حسینی با واکنش ساپینتو مواجه شد. ریکاردو به سمت دروازه‌بان شماره یک تیم خود رفت و از او بابت رفتار حرفه‌ای‌اش تشکر کرد و با کشیدن دست به سر او نشان داد که به این دروازه‌بان اعتماد کامل دارد.

**پنجاه وچهارمین «کلین شیت» کاپیتان

سیدحسین حسینی مرد شماره یک استقلال در فصل جاری 6 بار برای تیمش به میدان رفته و 3 بار دروازه اش را بسته نگه داشته است. حسینی با کلین شیت مقابل پیکان به یک رکورد جدید در ترکیب استقلال رسید.او در مسابقه با پیکان پنجاه و چهارمین کلین شیت خود را برای استقلال در لیگ برتر ثبت کرد تا به رکورد وحید طالب لو سنگربان پیشین آبی پوشان از این حیث برسد. در تاریخ استقلال در لیگ برتر سیدمهدی رحمتی با 94 کلین شیت بهترین دروازه بان استقلال از این حیث محسوب می شود و بعد از او وحید طالب لو با 54 کلین شیت ایستاده بود. حالا حسینی به رکورد طالب لو رسیده و قطعا در ادامه مسابقات از این رکورد هم عبور خواهد کرد.

**نمایش تماشایی در مسجد سلیمان

جدال هفته چهارم دو تیم استقلال و نفت مسجدسلیمان در فصل جاری با تساوی بدون گل پایان یافت اما بی‌ تردید، حسینی کاپیتان استقلال ستاره بی چون و چرای آبی‌ها در این بازی بود.او با 3 مهار دیدنی دروازه‌اش را بسته نگه داشت و به سختی توانست دومین «کلین شیت» فصل خود را ثبت کند. حسینی با واکنش‌های خود به نوعی مانع شکست استقلال شد .

**اشتباهی که تلخ ترین خاطره شد

2فصل پیش در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان، یکی از بدترین خاطرات سید حسین رقم خورد و او پس از هفته‌ها نیمکت نشینی با نظر محمود فکری سرمربی وقت آبی پوشان در این ورزشگاه به میدان رفت. جدالی که نه برای آبی‌ها نتیجه مناسبی داشت و نه سرنوشت خوبی پیش روی حسینی قرار داد .حسینی در آن بازی کرنر ارسالی بازیکنان نفت را با اشتباه وحشتناک خود وارد دروازه تیم خودی کرد تا یکی از بدترین شب‌هایش رقم بخورد.

**حرکت زیبای سنگربان استقلال

اخیرا سید حسین حسینی در حاشیه حضورش در شیراز، سری هم به یک موسسه خیریه در این شهر زد و اعضای این موسسه را غافلگیر کرد. موسسه خیریه نرجس در شیراز، میزبان سید حسین حسینی بود.دروازه بان ملی پوش استقلال به شدت مورد استقبال بچه های حاضر در موسسه قرار گرفت که از حضور او حسابی خوشحال شده بودند. بخشی از دورهمی با سید حسین به بازی فوتبال اختصاص پیدا کرد. حسینی درون دروازه ایستاد و بچه ها با هیجانی وصف نشدنی به او پنالتی زدند. بهترین سنگربان لیگ بیست و یکم، پیراهن خود را هم به موسسه خیریه نرجس هدیه داد.

**" سوپر واکنش " کاپیتان

دیدار دو تیم استقلال و پدیده مشهد در فصل گذشته لیگ برتر ، یک سوپر واکنش تماشایی داشت. سوپر واکنش کاپیتان استقلال در بازی به دقیقه 67 بازمی گردد. در لحظاتی که پدیده برای زدن گل فشار می آورد، یک ارسال به درون محوطه جریمه استقلال به محمدرضا فلاحیان رسید و این بازیکن با یک حرکت قیچی برگردان زیبا، توپ را به کنج دروازه استقلال روانه کرد. توپی که سرعت بالایی هم داشت اما حسینی با یک پرش چشم نواز و با کف دست، به زیبایی هر چه تمام تر این موقعیت را دفع کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

**بازی با دنده شکسته

سیدحسین حسینی در بازی با تیم الاهلی عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ناحیه دنده دچار مصدومیت سختی شد. پس از این بازی شایعه شد که حسینی به علت درد شدید قادر نیست برابر پاختاکور بازی کند اما حسینی با اصرار بازیکنان استقلال و با وجود درد شدید برابر پاختاکور به میدان رفت و بازوبند کاپیتانی را بر دست بست. حسینی در مسابقه قبلی آبی پوشان مقابل الاهلی عربستان در اثر برخورد با عمر السومه مهاجم این تیم دچار مصدومیت شد. حسینی حتی در بین دو نیمه وقتی وارد رختکن استقلال شد بازهم اعلام کرد که درد شدیدی در دنده خود احساس می‌کند و کار به جایی رسید که مربیان قصد داشتند او را تعویض کنند اما با اصرار بازیکنان و خودش برای اینکه روحیه تیم بهم نریزد در ترکیب ماند و تا پایان بازی برای آبی ها بازی کرد.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار