PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۷۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
این هفته با علیرضا علیزاده ، هافبک دفاعی تیم گل گهر سیرجان
یکی از مهم‌ترین مهره‌های امیر قلعه‌نویی که این سرمربی حساب ویژه‌ای روی او و توانایی‌هایش باز کرده علی علیزاده هافبک جنگنده و متعصب گل‌گهر سیرجان است.قلعه‌نویی همواره برای ساختن تیم‌های مدعی خود تاکید ویژه‌ای روی پست هافبک دفاعی داشته و این منطقه از زمین را می‌توان یکی از نقاط استراتژیک سیستم مورد نظر سرمربی با تجربه گل‌گهر عنوان کرد. طی دو سال اخیر و حالا که همکاری قلعه نویی و سیرجانی‌ها وارد سومین سال شده، همواره علی علیزاده بازیکن محوری در تاکتیک مورد نظر قلعه‌نویی بوده است، هافبکی که هم قدرت جنگندگی بالایی دارد و هم در دوئل‌های هوایی به بازیکنان حریف باج نمی‌دهد.گلزنی او با پروازی قابل توجه به تیم سپاهان اصفهان که مانع از شکست گل گهر در نیم فصل لیگ امسال شد اوج کار این هافبک پرتلاش بود و ارزش بالای وی را عیان کرد. این هفته سراغ علیزاده هافبک جنگنده و نترس گل گهر سیرجان رفتیم.
جنگنده و نترس

**اولین بازیکنی که تمدید کرد

علیرضا علیزاده سومین سال حضورش در تیم گل گهر سیرجان را سپری می کند.او طی 2 فصل گذشته جزو تاثیرگذارترین بازیکن گل گهر در لیگ برتر بوده و بارها در میادین لیگ و جام حذفی نشان داده که هافبک شجاعی است و در خدمت تیم است. هافبک تهرانی ، اولین بازیکنی بود که پیش از برگزاری لیگ بیست و دوم، قراردادش را با گل گهر سیرجان تمدید کرد.

**مدیون قلعه نویی است

علیزاده هافبک دفاعی گل گهر بارها عنوان کرده که وجود امیر قلعه نویی دلیل اصلی حضورش در جمع سیرجانی ها بوده است.بازیکن تهرانی خود را مدیون قلعه نویی سرمربی تیم گل گهر می داند و اینکه قلعه نویی در زندگی غیرورزشی وی نیز تاثیر زیادی داشته است. علاقه علیزاده به سرمربی کنونی گل گهر به حدی است که او ترجیح داد یک فصل دیگر در جمع سیرجانی باقی بماند.

7**امتیاز نه، 30 امتیاز کسر شد

تیم گل گهر سیرجان در فصل گذشته به علت استفاده از یک بازیکن خارجی و غیرمجاز(بنا به اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال) توبیخ و 7 امتیازش کسر شد.کسر 7 امتیاز به گل گهر، لطمه زیادی زد و این تیم را از صدر جدول رده بندی دور کرد.به طوری که شاگردان قلعه نویی از کورس قهرمانی خارج شدند و گل گهر از نظر روحی آسیب دید.علیرضا علیزاده درباره کسر 7 امتیاز از تیمش تعبیر جالبی داشت و گفت که با کسر آن هفت امتیاز به قول فوتبالی ها حداقل 30 امتیاز از ما گرفتند.البته به زعم علیزاده پس از کسر 7 امتیاز ، شرایط طوری در بشگاه گل گهر پیش رفت که تمامی اعضای باشگاه از مدیریت تا بازیکنان در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

**قلعه نویی با هیچ بازیکنی شوخی ندارد

هافبک دفاعی تیم گل گهر اعتقاد دارد که کار کردن با قلعه نویی سخت و لذت بخش است. به زعم علیزاده، بازیکنان تیم قلعه نویی مجبور هستند هر روز باآمادگی صددرصد بر سر تمرین حاضر شوند زیرا قلعه نویی از کوچکترین بی نظمی و ضعف فنی بازیکنانش بر سر تمرین نمی گذرد و در این خصوص با هیچ کسی شوخی ندارد. علیزاده بازیکن گل گهر بارها عنوان کرده که قلعه نویی اولین فردی است که بر سر تمرین تیمش حاضر می شود و آخرین فردی است که محل تمرین را ترک می کند.

**ابرویش شکافت ، اما بازی کرد

یکی از ویژگی های قابل توجه علیرضا علیزاده، تعصب محسوس او در میدان فوتبال است.علیرضا در تمامی برخوردها کم نمی آورد و در پست هافبک دفاعی، واهمه ای از درگیری با بازیکنان حریف ندارد.تاکنون چند بار در جدال های هوایی، ابرویش شکافته و با سربانداژ شده به بازی ادامه داده است. خودش می گوید که پست هافبک دفاعی دردسرهایی دارد زیرا پستی حیاتی در میدان است.علیزاده از نظر فیزیکی نیز شرایط مناسبی دارد و به درستی برای پست هافبک دفاعی انتخاب شده است.او در بازی فصل گذشته گل گهر با استقلال تهران هم در برخورد با روزبه چشمی هافبک آبی ها از ناحیه بینی به شدت آسیب دید و ابرویش 13 بخیه خورد .البته با وجود آسیب دیدگی شدید در زمین ماند و با سر بانداژ شده و بینی پانسمان شده به بازی ادامه داد.

**گل گهر می خواهد بهترین باشد

به زعم علیزاده ، باشگاه گل‌گهر طی دو سه سال گذشته نشان داده که می‌تواند باشگاه خیلی بزرگی شود.او عقیده دارد که طرز تفکر مدیران باشگاه بزرگ است و می‌خواهند یکی از بزرگترین باشگاه های ایران شوند. هافبک دفاعی گل گهر اعتقاد دارد که باشگاه سعی می کند که تمامی امکانات حرفه ای را برای تیم بزرگسالان فوتبال خود مهیا کند و از نظر سخت افزاری یکی از بهترین باشگاه های ورزشی ایران به شمار می آید.

**آرزوی بزرگ

علیرضا علیزاده مثل تمامی فوتبالیست ها دوست دارد که روزی به تیم ملی دعوت شود و پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کند.همه آرزویش در فوتبال این است که با پیراهن تیم ملی در ورزشگاه آزادی به میدان برود . انگیزه بالایی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی دارد و امیدوار است این افتخار قبل از جام جهانی نصیبش شود. البته کار دشواری پیش روی خود دارد.

**بهترین بازی علیزاده در لیگ امسال

نکته دیگر درباره علیزاده، قدرت بازیسازی بالای او است که در لیگ برتر امسال برابر سپاهان اصفهان به خوبی این ویژگی اش را نشان داد. عملکردش برابر سپاهان در میانه زمین خوب بود.علی علیزاده به عنوان بازیکن مرکزی جلوتر از مدافعان تیمش قرار گرفت و محمد خدابنده‌لو، نوید عاشوری و امین پورعلی دیگر بازیکنانی بودند که یک خط جلوتر از او، وظیفه جلوگیری از شکل‌گیری حملات سپاهان را عهده‌دار بودند اما در میان آنها ، بهترین عملکرد را علیزاده داشت که برخلاف سایر هم پستی‌هایش تا سوت پایان مسابقه در زمین ماند و روی ارسال کرنر نوید عاشوری هم به زیبایی هر چه تمامتر در محوطه جریمه به هوا پرید و گل تساوی را وارد دروازه پیام نیازمند کرد تا بهترین بازیکن تیمش در مصاف با سپاهان باشد و نگذارد که شاگردان مورایس با سه امتیاز سیرجان را ترک کنند.

**هافبکی از پایتخت

علیرضا علیزاده متولد 1371 از تهران است و سابقه بازی در تیم های سایپا، شهرداری اردبیل ،مس کرمان، نفت مسجد سلیمان و گل گهر سیرجان را دارد . او در رده های پایه برای تیم های استیل آذین،مقاومت و سایپا بازی کرده است.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار