PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
هیچکس انتظار اخراج ناگهانی توماس توخل از چلسی را نداشت و این اتفاق همه را متعجب کرد. توماس توخل همانی است که اندکی بیش از یک سال پیش ، قهرمانی در لیگ قهرمانان را برای چلسی به ارمغان آورد و اخراجش نشان می‌دهد که گذر زمان چقدر می‌تواند همه چیز را عوض کند. توخل در حالی اخراج شد که تنها 6 مسابقه از لیگ امسال برگزار شده بود اما تاد بوهلی، مالک جدید تیم لندنی نشان داد با کسی شوخی ندارد. با رفتن مربی آلمانی ، گروهی از این اتفاق سود خواهند برد و برخی نیز ضرر خواهند کرد. در این مقاله نگاهی به این برنده‌ها و بازنده‌ها خواهیم داشت.
برندگان و بازندگان اخراج توخل

برنده: کریستین پولیشیچ

چه بر سر کریستین پولیشیچ آمده است؟ روزهای اول حضور این بازیکن در لندن بسیار رویایی بود و با آمدن توخل نیز پولیشیچ این فرصت را پیدا کرد تا زیر نظر مربی سابقش در دورتموند کار کند و خیلی‌ها انتظار داشتند پیوستن مجدد این دو ، اتفاقات ویژه‌ای را رقم بزند. با این وجود هر چه دوران حضور توخل در استمفوردبریج طولانی‌تر شد، کمتر و کمتر پولیشیچ را در میدان مسابقه دیدیم. این بازیکن درگیر مصدومیت‌هایی بود اما بعید است مشکل فقط آمادگی بدنی این وینگر بوده باشد. فصل گذشته چند بار شاهد درخشش پولیشیچ بودیم اما این بازیکن بیش از این که در زمین مسابقه باشد، در اتاق درمان یا روی نیمکت بود. با رفتن توخل، پولیشیچ می‌تواند شروعی تازه در چلسی داشته باشد.

بازنده: پیر امریک اوبامیانگ

مهاجم سابق آرسنال تنها چند روز بعد از پیوستن به تیم مربی سابقش، توماس توخل را اخراج شده دید . شاید گراهام پاتر به اندازه توخل به اوبامیانگ اعتقاد نداشته باشد و داستان این مهاجم در لندن حالا قطعا به شکل دیگری رقم خواهد خورد. مربی جدید نیاز دارد خیلی زود نتایج مثبتی بگیرد و به همین خاطر " اوبا " باید به سرعت گلزنی‌هایش را شروع کند. در غیر این صورت، شاید روزهای او در چلسی نیز به اندازه توخل کوتاه باشد. تنها نکته مثبت برای مهاجم گابنی این است که میکل آرتتا این روزها تیم دارد و قطعا مربی چلسی نمی‌شود.

برنده: روملو لوکاکو

اگر بخواهیم صادق باشیم ، در صورتی که توخل در تابستان آینده هنوز مربی چلسی بود، روملو لوکاکو جایی در استمفوردبریج نداشت. بازگشت این مهاجم به باشگاه سابقش نه برای لوکاکو و نه برای چلسی جواب نداد و به همین خاطر هم مهاجم بلژیکی در همین تابستان به اینتر برگشت. حالا با جدایی توخل می‌توان مجددا آینده‌ای برای لوکاکو در چلسی متصور بود. حتی اگر لوکاکو به چلسی برنگردد هم می‌توان با قطعیت گفت این مهاجم از اخراج مربی آلمانی به هیچ عنوان ناراحت نشده است.

بازنده: براندان راجرز

شاید سوالتان این باشد که چرا راجرز در این فهرست قرار گرفته است. باید گفت اگر نتایج ضعیف لستر در مسابقات این فصل نبود، راجرز می‌توانست اصلی‌ترین جایگزین مربی چلسی باشد. راجرز سابقه کار در چلسی را دارد و در گذشته تیم ذخیره‌ها و آکادمی این باشگاه را هدایت کرده است و تا همین چند وقت پیش باشگاه‌های بزرگ ، او را گزینه سرمربیگری تیم‌شان محسوب می‌کردند. البته نتایج این فصل لستر فقط به نحوه مربیگری راجرز بستگی ندارد ولی همین نتایج باعث می‌شود او شانسی برای هدایت تیم‌های بزرگ اروپایی نداشته باشد و دقیقا به همین خاطر بود که بوهلی به جای نگاه انداختن به نیمکت لستر به سراغ گراهام پاتر، سرمربی باشگاه برایتون رفت.

برنده: آنتونیو کونته

پس از جنجال‌های پیش‌آمده بعد از تساوی 2-2 چلسی و تاتنهام، رقابت توخل و کونته تبدیل به یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های لیگ برتر برای هواداران شده بود اما حالا با رفتن توخل، این رقابت اندکی بعد از شروع شدن، به پایان رسیده است و هواداران از یک رقابت جذاب محروم خواهند بود. در هر صورت این اتفاق یک برد قاطع برای کونته و یک باخت برای هوادارانی به حساب می‌آید که از جنجال لذت می‌برند.

بازنده: رسانه‌ها

مربی ای مثل توماس توخل، گزینه‌ای محبوب برای هر خبرنگار و رسانه‌ محسوب می‌شد. این مربی نه تنها به طور کامل به انگلیسی مسلط بود بلکه به ندرت پیش می‌آمد که در کنفرانس‌های خبری ، سوال خبرنگاری را بی‌جواب بگذارد ، حتی اگر آن سوال منجر به ایجاد حاشیه و جنجال می‌شد. فقط کافی‌ است صحبت‌های او بعد از جنجال ایجاد شده با کونته را به خاطر بیاورید. به عنوان یک خبرنگار از یک سرمربی چه چیز دیگری انتظار دارید؟

برنده: حکیم زیاش

زیاش هم همانند پولیشیچ در دوران توخل تبدیل به بازیکنی شده بود که به خاطره‌ها پیوسته است. در زمان حضور مربی آلمانی بر روی نیمکت تیم لندنی، زیاش به ندرت فرصت حضور در زمین را پیدا کرد و توخل به ندرت به او در بازی‌های بزرگ فرصت بازی می داد. با رفتن این مربی، وینگر مراکشی می‌تواند زیر نظر مربی جدید ، خودش را در چلسی احیا کند.

بازنده: هواداران

درست است که هنگام حضور توخل در چلسی، هواداران به اندازه روزهای اوج ژوزه مورینیو در این تیم از او استقبال نکردند اما نمی‌توان انکار کرد که طرفداران تیم لندنی از رفتن مربی آلمانی ناراحت خواهند شد. در طول 100 مسابقه‌ای که توخل هدایت آبی‌ها را برعهده داشت، این تیم 60 برد به دست آورد. توخل توانست چلسی را در کمال ناباوری ، قهرمان لیگ قهرمانان کند . یک هوادار چه چیز بیشتری از مربی تیمش می‌خواهد؟ البته نظر هیات مدیره با هواداران یکی نبود و آنها معتقد بودند برای ادامه پیشرفت چلسی، نیاز به حضور مربی دیگری است و فکر می‌کردند توخل توانایی انجام این کار را ندارد اما همه این‌ مسائل، این حقیقت که چلسی یک مربی در کلاس جهانی را از دست داد پنهان نمی‌کند. انرژی توخل و توجه او به جزئیات ، همیشه واضح بود و قطعا این مربی آلمانی برای مدت زمانی طولانی از کنار زمین و تیم‌های بزرگ دور نخواهد بود و حتی شاید مجددا او را در لیگ برتر ببینیم چرا که حضور در چلسی قطعا آخرین شغل این مربی نبود.

* آرمین زمانی

برچسب ها: توماس توخل ، چلسی ، آلمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار