شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۷۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
فصل کابوس وار رونالدو

نیمکت نشینی‌های پیاپی کریستیانو رونالدو در جمع " شیاطین سرخ " باعث شده تا او به دنبال تیم جدیدی باشد. ستاره پرتغالی طی هفته های گذشته به علت نیمکت نشینی به شدت دچار افت شده است ، به طوری که خلاقیت فردی خود را در زمین فراموش کرده و به راحتی فرصت ها را از دست می دهد. حتی در لیگ اروپا نتوانست 40 درصد رونالدوی سابق باشد. کریستیانو رونالدو روزهای بسیار سختی را در منچستر یونایتد تجربه می‌کند. رونالدو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه منچستر یونایتد است اما او در فصل جاری با تن هاخ هلندی روزهای کابوس واری را تجربه می‌کند و تقریباً در همه بازی‌ها نیمکت‌نشین شده است .رونالدو در تابستان سال جاری تا آستانه جدایی از منچستریونایتد پیش رفت و به نظر می‌رسید که چنین روزهایی را پیش بینی کرده بود اما از یک طرف حقوق بالای رونالدو و از طرف دیگر مخالفت تن هاخ و باشگاه منچستر باعث شد تا این بازیکن در تیم باقی بماند .رونالدو در فصل جاری نیمکت نشین شده و این چیزی است که اصلا به آن عادت ندارد.

فابریزیو رومانو ، خبرنگار سرشناس ایتالیایی اعلام کرد که مدیر برنامه های رونالدو در حال مذاکره با تیم‌های جدید برای انتقال این بازیکن است و بعید است که او تا پایان فصل کنونی در تیم یونایتد بماند. رونالدو در شهرآورد بزرگ شهر منچستر که با شکست تحقیر آمیز شیاطین سرخ به پایان رسید فرصت بازی کردن به دست نیاورد. نبودن او در شهرآورد منچستر برای همگان ، به خصوص هواداران یونایتد عجیب بود و البته انتقاداتی را هم به همراه داشت و برخی به تن هاخ حمله کردند.

از همین رو همبازیان سابق رونالدو در منچستریونایتد درباره وی لب به سخن گشودند و حتی به وی راهکار نشان دادند که یکی از آنها وین رونی ، مهاجم پیشین منچستریونایتد بود.

وین رونی ، مهاجم پیشین منچستریونایتد از کریستیانو رونالدو ، همبازی سابق خود خواست که صبور بماند و از فرصت‌هایی که برایش پیش می‌آید نهایت استفاده را ببرد. رونالدو در دومین دوره حضورش در یونایتد، این فصل فقط یک بازی لیگ را از ابتدا شروع کرده و در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به دنبال رفتن از این تیم بود ، اگرچه اریک تن هاخ گفته است که او همچنان در برنامه‌های یونایتد حضور دارد. رونی که بین سال‌های 2004 تا 2009 با رونالدو در یونایتد بازی کرد، گفت که این بازیکن 37 ساله به سختی می‌تواند با نیمکت نشینی در یونایتد کنار بیاید.

رونی که اکنون مدیریت تیم " دی سی یونایتد " را برعهده دارد درباره همبازی سابق خود در منچستریونایتد به خبرنگاران گفت: مشخص است که سرمربی راه متفاوتی در این تیم دارد و دوست ندارد خیلی تغییر در تیم خود بدهد. برای بازیکنی مثل رونالدو خیلی سخت است که نیمکت نشین باشد و دوست دارد خودش را به ترکیب اصلی تیم برساند. نیمکت نشینی برای او بسیار دشوار خواهد بود. مطمئنم اگر صبور بماند، شانس بازی کردن را به دست خواهد آورد. من از رونالدو می‌خواهم که صبور بماند تا بتواند در تیم ، خودش را نشان دهد.

رونی، چندی پیش هم در خصوص هم تیمی سابق خود اظهارنظر کرده بود. وی گفته بود: من فکر می‌کنم یونایتد باید کریستیانو رونالدو را رها کند. اینطور نیست که رونالدو نمی‌تواند در تیم تن هاخ بازی کند. او می‌تواند در هر تیمی بازی کند. رونالدو همیشه برای شما گل می‌زند اما دیدگاه شخصی من این است که یونایتد اکنون آماده رقابت برای قهرمانی نیست. باید تیمی بسازیم که بتواند در سه تا چهار سال آینده قهرمان لیگ برتر شود و باید برای آن برنامه ریزی کرد .او در ادامه گفت: اگر گزارش‌ها مبنی بر اینکه کریستیانو می‌خواهد باشگاه را ترک کند صحت داشته باشد، پس یونایتد باید به او اجازه دهد تا برود و بازیکن دیگری در پست او بگیرد.

اظهارات رونی در همان برهه ، بازتاب نظرات گری نویل، کاپیتان سابق یونایتد بود . نویل نیز معتقد بود که باشگاه منچستر یونایتد باید به رونالدو اجازه می داد تا تابستان امسال تیم را ترک می کرد و به تیمی که دوست داشت، می رفت.

گری نویل در تابستان امسال و قبل از آغاز فصل کنونی لیگ برتر انگلیس گفت: دستاوردهای رونالدو در فوتبال ، فراتر از هر چیزی است که هر کسی می‌تواند آرزو و تصور کند. او همیشه به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران در یادها خواهد بود. آنچه در تابستان امسال در منچستریونایتد رخ می‌دهد تا20 سال آینده فراموش خواهد شد اما برای من ناخوشایند است که به عنوان کاپیتان سابق منچستریونایتد تماشا کنم که بازیکنی دوست دارد برود ولی باشگاه مانع می‌شود. وقتی سر الکس فرگوسن در گذشته بازیکنان را می‌فروخت یا خریداری می‌کرد، به این دلیل بود که آن بازیکن نیاز به انتقال داشت. می‌دانم که هواداران می‌خواهند رونالدو بماند اما اگر او بخواهد برود، منچستریونایتد باید این کار را تسهیل کند.

این در حالی بود که تن هاخ در تابستان امسال گفته بود: در مورد شروع فصل با رونالدو چه احساسی دارم؟ من واقعا خوشحالم. قبلاً به شما گفته بودم ما با او برای فصل جدید برنامه ریزی کرده ایم. ما یک مهاجم درجه یک داریم و من واقعا خوشحالم که او اینجاست . او در تیم است و ما به قرارداد پایبند هستیم.

**این هلندی، از ذهنیت رونالدو خبر ندارد

منچستریونایتد در بازی لیگ اروپا موفق شد در زمین اومونیای قبرس با نتیجه 2-3 پیروز شود ولی کریستیانو رونالدو نتوانست گلزنی کند. رونالدو، در حالی از ابتدا وارد زمین شد که تا پیش از شروع مسابقه ، آمار گل‌های باشگاهی‌اش به 699 گل رسیده بود و او امیدوار بود در مقابل اومونیا ، حریف ضعیف‌تر یونایتد بتواند آمار خود را به عدد 700 گل برساند ولی با اینکه در این بازی چند فرصت گلزنی داشت، در نهایت موفق نشد دروازه حریف را باز کند.

پل اسکولز، کاپیتان سابق منچستریونایتد، پس از این مسابقه، اظهارنظر قابل توجهی کرد. وی معتقد است که رونالدو این روزها خوشحال نیست و این روی عملکرد او در میدان اثر منفی گذاشته است ، به خصوص نیمکت‌نشینی فوق‌ستاره پرتغالی برابر منچسترسیتی باعث افت روحی شدید او شده است .اسکولز گفت : رونالدو در هر بازی دوست دارد گل بزند و مطمئنم که به خاطر گل نزدن به اومونیا ناراحت است. معتقدم نیمکت‌نشینی برابر سیتی هنوز هم او را آزار می دهد. اریک تن‌هاخ گفت که به خاطر احترامی که برای رونالدو قائل است، به او در شهرآورد میدان نداد اما این حرف او احمقانه است. او قطعا از ذهنیت ستاره‌ای چون رونالدو خبر ندارد ، در غیر این صورت رونالدو را در ترکیب ثابت می گذاشت. اسکولز ادامه داد: رونالدو روی نیمکت ناراحت بود و هر کسی می توانست این مسئله را متوجه شود. رونالدو با 50 درصد آمادگی هم باید در ترکیب یونایتد باشد. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است و می‌توانست به یونایتد در شهرآورد منچستر کمک کند. یونایتد 4-0 عقب بود و رونالدو به جای زمین روی نیمکت بود. واضح است که رونالدو از شرایط فعلی‌اش در یونایتد خوشحال نیست.

**فرصت سوزی در لیگ اروپا

از دست دادن یک فرصت گلزنی عالی توسط کریستیانو رونالدو مقابل دروازه اومونیا در لیگ اروپا باعث شد تا ستاره پرتغالی با انتقادهای زیادی مواجه شود. رونالدو در دقایق پایانی بازی یک فرصت عالی دیگر را از دست داد. مارکوس رشفورد که در جریان مسابقه دو گل برای یونایتد زده بود درحالی که می‌توانست خودش توپ را وارد دروازه کرده و هت‌تریک کند ترجیح داد آن را به کریستیانو واگذار کند ولی او به توپ نرسید و موفق به گلزنی نشد.

در یکی دیگر از فرصت‌های بازی ، همه چیز مهیا بود تا کریستیانو با یک ضربه نه چندان دشوار دروازه اومونیا را باز کند. ولی او این فرصت استثنایی را هم از دست داد تا در شبکه‌های اجتماعی با انتقادهای شدیدی مواجه شود.

**رونالدو مشتری ندارد

شایعات درباره جدایی رونالدو از منچستریونایتد همچنان ادامه دارد و بسیاری معتقد هستند که او در ماه ژانویه این باشگاه را ترک خواهد کرد. این ستاره پرتغالی در طول تابستان تمام تلاش خود را کرد که بتواند با باشگاه دیگری به توافق برسد و از یونایتد جدا شود اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت مجبور شد به حضورش در اولدترافورد ادامه دهد. قرارداد این بازیکن در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد اما او امیدوار است که بتواند در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از این باشگاه جدا شود، به خصوص که در چند هفته اخیر به یک نیمکت‌نشین محض در تبدیل شده است.

اخیراESPN مدعی شده که منابع نزدیک به باشگاه منچستر یونایتد به آنها گفته‌اند که مدیران از این بابت نگرانی ندارند چون معتقدند که هیچ باشگاهی خواهان جذب او نیست و به این ترتیب رونالدو تا پایان مهلت قراردادش باید به حضور در این تیم ادامه دهد.

پیش از این بسیاری از رسانه‌های انگلیسی گفته بودند که حتی بازیکنان یونایتد هم از علاقه رونالدو به ترک این تیم در پنجره نقل و انتقالات زمستانی باخبر هستند اما حالا شرایط متفاوت شده است. یکی دیگر از دلایل این اطمینان خاطر این است که آنها در حال حاضر تصمیمی برای افزایش بودجه و خرید جانشین برای این ستاره پرتغالی ندارند و اریک تن‌هاخ از آنها خواسته که حتی اگر رونالدو پیشنهاد دیگری هم داشت، به آن پاسخ منفی داده شود.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین
آخرین اخبار