شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۷۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
این هفته با ایوب کلانتری ، هافبک شیرازی نساجی مازندران
ایوب کلانتری ، هافبک شیرازی تیم نساجی مازندران سالهاست که در لیگ برتر به میدان می رود. شماره 8 تیم نساجی در بیشتر تیم های لیگ برتری حاضر بوده و جزو اثرگذارترین هافبک های لیگ برتر محسوب می شود.کلانتری در لیگ بیست و دوم تاکنون 3 گل برای نساجی به ثمر رسانده و 2 پاس گل هم برای تیمش ارسال کرده است.او در چند بازی پایه گذار پیروزی نساجی در فصل جاری لیگ برتر بوده است. مهم ترین ویژگی ایوب از نظر فنی شوت های سرکش او است که همه ایوب را به عنوان بازیکنی شوتزن می شناسند. گاهی شوت های این هافبک باتجربه مثل یک تک تیرانداز ماهر، غیر قابل مهار است . این هفته سراغ ایوب کلانتری بازیکن گلساز و گلزن باتجربه نساجی مازندران رفتیم.
تک تیرانداز

**ایوب ، گل زد ولی خوشحالی نکرد

تیم نساجی مازندران در هفته هفتم لیگ بیست و دوم میزبان تیم نفت مسجد سلیمان بود و این تیم را با 4 گل شکست داد و برد شیرینی را کسب کرد. ایوب کلانتری هافبک تیم نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر، 2 دقیقه از شروع بازی برابر نفت مسجد سلیمان نگذشته بود که اولین گل نساجی را به ثمر رساند و پس از زدن گل زودهنگام خود خوشحالی نکرد. گل زودهنگام کلانتری با ضربه سر و روی ضربه کرنر علی شجاعی همبازی اش به ثمر رسید.این گل مثل یک شوک برای نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر بود.

**گل 40 متری به پرسپولیس

دو تیم نساجی و پرسپولیس در هفته های گذشته دیدار دوستانه ای را برگزار کردند که این بازی مهیج با نتیجه 3-3 به پایان سید. ایوب کلانتری هافبک شیرازی نساجی در این مسابقه دوستانه یک گل تماشایی به ثمر رساند که از فاصله 40 متری به ثمر رسید و کلانتری این گل را به علیرضا بیرانوند سنگربان ملی پوش پرسپولیس زد. گل دوم نساجی قطعا زیباترین گل بازی بود. علیرضا بیرانوند، در دقیقه 60 بازی و در شرایطی که تیمش 2-0 از نساجی پیش بود، از بیرون محوطه جریمه اقدام به ارسال پاس بلند برای هم تیمی های خود در میانه میدان کرد. ضربه او به توپ اما خیلی جالب نبود و با عبور از یک بازیکن سرخپوش، مقابل پای ایوب کلانتری قرار گرفت.هافبک با تجربه نساجی بدون درنگ و با توجه به اینکه دروازه‌بان پرسپولیس همچنان بیرون از محوطه جریمه بود، از فاصله 40 متری به توپ ضربه زد. ضربه او دقیق بود و ارتفاع خوبی هم داشت، توپ از بالای دستان بیرانوند که غافلگیر شده و سعی داشت با پرشی بلند آن را مهار کند، وارد دروازه پرسپولیس شد تا گل اول شاگردان حمید مطهری به زیباترین شکل ممکن در این مسابقه به ثمر برسد.

**شاگرد قلعه نویی

کلانتری در تیم تراکتور تبریز هم بازی کرده است. در آن برهه که ایوب بازیکن تیم تبریزی بود همه این تیم را به نام تراکتورسازی می شناختند . هافبک شیرازی در آن برهه، شاگرد امیر قلعه نویی بود و بارها از تجربه کار کردن با قلعه نویی تعریف کرد. هافبک شیرازی در مورد کار کردن با قلعه‌نویی گفته بود که کار کردن با این مربی کهنه کار، افتخاری برای هر بازیکن است که این افتخار نصیب من شد. کلانتری هم مثل بسیاری از بازیکنان از کار کردن با قلعه نویی تعریف کرده است.

**هافبکی از دیار شعر و ادب

ایوب کلانتری متولد 1369 از شهر شعر و ادب از شیراز است و قابلیت بازی در پست هافبک دفاعی را دارد . البته ایوب در فاز حمله همیشه مفید بوده و به تیم هایش در لیگ برتر کمک شایانی کرده است. فوتبالیست شیرازی اولین بار در تیم فجرسپاسی شیراز دیده شد.

**" مارکو پولو" ی فوتبال ایران

هافبک شیرازی از فجرسپاسی شروع کرد و در این تیم توانست توجهات را به خود جلب کند. کلانتری در بیشتر تیم های مطرح فوتبال ایران بازی کرده است. ایوب کلانتری تاکنون در تیم های فجرسپاسی، فولاد خوزستان، صبای قم، گسترش فولاد تبریز، تراکتورسازی تبریز، سیاه جامگان مشهد، سایپای تهران، استقلال خوزستان و نساجی مازندران به میدان رفته است. به عبارتی می توان درباره ایوب کلانتری گفت که او مارکوپولوی فوتبال ایران است زیرا در 9 تیم مطرح کشومان بازی کرده است .

**آمار کلانتری در لیگ بیست و دوم

آمار ایوب کلانتری ، هافبک نساجی مازندران در فصل جاری نشان می دهد که این بازیکن روند خوبی داشته است. ایوب تا پایان هفته نهم لیگ بیست و دوم، 3 گل برای نساجی به ثمر رسانده و 2 پاس گل برای تیمش ارسال کرده است. کلانتری در بازی برابر سپاهان اصفهان، استقلال و نفت مسجد سلیمان گلزنی کرده است . ضمنا پاس تک گل نساجی در بازی برابر گل گهر سیرجان در هفته نهم لیگ برتر، توسط ایوب کلانتری ارسال شده است که این پاس پایه گذار پیروزی ارزشمند نساجی بود.

**قهرمانی با فولاد در لیگ برتر

کلانتری با تیم فولاد خوزستان در لیگ سیزدهم قهرمان شد و فولاد در این دوره از لیگ برای دومین بار جام را بالای سر برد. کلانتری با فولاد خوزستان، سهمیه حضور به لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.فولاد خوزستان در سال 1393 با مربیگری حسین فرکی قهرمان لیگ برتر ایران شد. در فصل 1392-1393 که تکلیف قهرمانی به آخرین هفته از مسابقات کشیده شده بود، تیم فولاد با شکست تیم گسترش فولاد تبریز با نتیجه یک بر صفر، با پیشی گرفتن از تیم نفت تهران به دومین قهرمانی اش در مسابقات لیگ برتر خلیج فارس دست یافت.

**شکایت از داور بازی با پیکان

هافبک شیرازی در فصل جاری لیگ برتر پس از رویارویی با تیم پیکان تهران از داور مسابقه انتقاد شدیدی کرد و به خبرنگاران گفت:«نساجی چهار هفته است که از اشتباهات داوری لطمه خورده است. شما ببینید در بازی‌های ما ، اشتباهات داوری چگونه بوده است. چه کسی باید رسیدگی کند؟! یک هفته هم نشده است که داوران آن چیزی را که حق است، بگیرند. ما نمی‌گوییم که به نفع ما قضاوت کنند». وی در نیمه دوم دیدار پیکان مقابل نساجی از زمین اخراج شد و به رسانه ها گفت که علی شجاعی همبازی اش در نساجی از ناحیه ابرو دچار خونریزی شده اما داور تصمیمی گرفت که علیه نساجی بود.

**تعریف از همبازی باتجربه اش

کلانتری ، هافبک شیرازی در یکی از مصاحبه های گذشته خود از مسعود شجاعی همبازی باتجربه خود در نساجی مازندران تعریف کرد و گفت:مسعود شجاعی از بازیکنان فوق‌العاده‌ای است که افتخار بازی کنار ایشان را داریم و می‌توانیم از توانایی‌ها و وجودش استفاده کنیم. خداراشکر که او را داریم؛ هر تیمی آرزو دارد بازیکنی مثل مسعود شجاعی داشته باشد.

**بیهوشی ایوب ، پس از گلزنی حریف

عکسی از ایوب کلانتری ، هافبک نساجی در بازی برابر فولاد خوزستان منتشر شد که پس از گلزنی فولاد گرفته شده است.او در حالی که بازیکنان فولاد مشغول شادی پس از گل بودند بیهوش مقابل فولادی ها روی زمین افتاده است .هافبک نساجی درباره عکس عجیبی که از او در‌ حین شادی پس از گل بازیکنان فولاد منتشر شد، می گوید: در آن صحنه توپ به صورت من اصابت کرد و افتادم و متوجه نشدم ولی بعد از بازی که خودم عکس را دیدم آقای پاتوسی روی پای من نرفته بود. چند لحظه نه اینکه از هوش رفته باشم اما گیج شدم و وقتی بلند شدم دیدم اسکوربورد زده یک بر صفر و به بازیکنان خودی گفتم کی گل خوردیم؟ گفتند همین الان. توپ خیلی بد به صورتم خورد اما همان لحظه که دکتر بالای سرم آمد بهتر شدم.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها