PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
ستاره‌هایی که مصدومیت، جام‌جهانی را از آنها گرفت

فقط چند هفته تا آغاز جام جهانی در قطر فاصله داریم و در حالی که هیجان برای تقابل بهترین تیم‌های جهان با یکدیگر رو به افزیش است، نگرانی‌های زیادی برای برخی از بزرگترین ستاره‌های این مسابقات وجود دارد. بحران مصدومیت همیشه یکی از بدترین کابوس‌هایی بوده که بازیکنان ، پیش از شروع جام جهانی داشته‌اند و اکنون در آستانه این دوره از مسابقات، بازیکنان زیادی هستند که به همین دلیل ، حضور در قطر را از دست داده یا در شرف از دست دادن آن هستند. آخرین قربانی احتمالی مصدومیت‌های بدموقع پیش از جام جهانی، گرت بیل است که احتمال دارد اولین حضور خود در این رویداد را از دست بدهد. اما پیش از او دیوگو جوتا ، بازیکن لیورپول به دلیل مصدومیت از ناحیه ساق پا در پیروزی 1-0 تیمش مقابل منچسترسیتی در روز یکشنبه در آنفیلد ، از بازی خارج شد و پس از آن ، نتایج تست‌های پزشکی مشخص کرد که نمی‌تواند تیم ملی پرتغال را در جام جهانی همراهی کند.

در جام جهانی 2022 چندین ستاره بزرگ دنیا حضور نخواهند داشت ، چراکه تیم‌های ملی آنها نتوانستند جواز حضور در مسابقات را کسب کنند. بازیکنانی مانند ارلینگ هالند، محمد صلاح، مارکو وراتی، دیوید آلابا و لوئیز دیاز از جمله ستارگان مطرحی هستند که در جام جهانی فوتبال 2022 غایب خواهند بود. حالا اگر بخواهیم ستاره‌هایی را هم که به دلیل مصدومیت ، یکی پس از دیگری در حال از دست دادن مسابقات هستند، به این جمع اضافه کنیم، با لیستی قابل توجه از بازیکنان غایب در این دوره مواجه خواهیم شد.

هلند

جینی واینالدوم شکستن پا

رم و مورینیو از خرید او خيلي خوشحال بودند. هافبک سابق لیورپول که در تیم پاری‌سن ژرمن دوران خوشی را سپری نکرد به " سری آ " آمده بود تا دوباره بدرخشد اما در همان جلسات تمرینی اول ، دچار مصدومیت سختی شد : شکستگی استخوان ساق پای راست. او عمل جراحی انجام داده و اوایل دی ماه ، آماده بازی کردن می شود ، درست بعد از اتمام جام جهانی.

انگلستان

ریس جیمز - زانو

گرت ساوتگیت ، طرفدار پر و پا قرص این بازیکن برای بازی در دفاع راست است. او اگرچه چند گزینه دیگر برای این پست در اختیار دارد اما روی جیمز حساب ویژه‌ای باز کرده بود. حالا با مصدومیت ستاره چلسی ، او باید از میان کیرن تریپیر، الکاساندر آرنولد و کایل والکر ، یکی را برای ترکیب اصلی انتخاب کند. مدافع راست چلسی در جریان پیروزی 2-0 آبی‌ها مقابل میلان در لیگ قهرمانان اروپا از ناحیه زانو آسیب دید.

کالوین فیلیپس - شانه

بهترین بازیکن سال انگلیس در سال 2021 ، احتمالاً پس از جراحی روی شانه‌اش ، در قطر غایب خواهد بود. او در این فصل از لیگ برتر فقط یک دقیقه بازی کرده است.

آرژانتین

پائولو دیبالا - ران

پائولو دیبالا فصل 2023-2022 را به خوبی با رم شروع کرد و در 11 بازی در تمامی رقابت‌ها برای این تیم هفت گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد. اما این ستاره آرژانتینی در جریان پیروزی رم مقابل لچه ، مصدوم و مجبور به ترک زمین شد. یکی از عضلات چهارسر ران این بازیکن دچار آسیب‌دیدگی شده و او را چهار تا شش هفته خانه‌نشین کرده است. جام جهانی فوتبال حدود 5 هفته دیگر آغاز می‌شود و بعید است او بتواند به آمادگی مطلوبی برسد ، اگرچه مسی به شدت به بازگشت او امیدوار است.

آنخل دی ماریا - همسترینگ

او یکی از مهمترین بازیکنان آرژانتین در دهه اخیر بوده است. با این حال ، مهاجم یوونتوس به دنبال کشیدگی عضله ران راست خود، احتمالا این دوره جام‌جهانی را از دست خواهد داد. او در جریان باخت 2-0 یوونتوس مقابل ماکابی حیفا در حال تعقیب یک توپ بود که دچار این مصدومیت شد. دی ماریا بلافاصله متوجه شد گه مشکلی پیش آمده است و به نیمکت نگاه کرد تا او را تعویض کنند.

خوان فویت - زانو

مدافع ویارئال ، یکی دیگر از بازیکنانی است که لیونل اسکالونی از نزدیک ، او را دنبال می‌کند. او نیز مدتی دچار مصدومیت شده ولی هنوز به طور رسمی اعلام نشده است که در جام جهانی خواهد بود یا خیر. احتمالا فویت در فهرست اولیه آرژانتین باشد.

دانمارک

آندریاس کریستنسن - مچ پا

مدافع بارسلونا در ابتدای ماه جاری مقابل اینترمیلان در لیگ قهرمانان اروپا از ناحیه مچ پا دچار پارگی رباط شد. در حال حاضر اوضاع برای بازیکن سابق چلسی ، خوب به نظر نمی‌رسد.

اروگوئه

رونالدو آراخائو عضله ران

مدافع تیم بارسلونا و تیم ملی اروگوئه، در بازي دوستانه مقابل تیم ملی ایران دچار مصدومیت شد و حالا باید تا پایان سال میلادی جاری از میادین به دور باشد. غیبت او در تیم بارسا کاملاً به چشم می آید و اروگوئه هم مدافعی به کیفیت او برای جایگزینی نخواهد داشت.

دیگو گودین - زانو

کاپیتان اروگوئه از مصدومیت زانو رنج می‌برد. این مدافع حتی تصمیم گرفت به اسپانیا سفر کند تا تحت درمان ویژه قرار گیرد ، با این امید که به جام جهانی برسد.

فرانسه

پل پوگبا مینیسک

پل پوگبا در جریان تور پیش فصل یوونتوس در آمریکا دچار آسیب دیدگی مینیسک شد. او پس از اینکه به عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس برگشت ، هنوز یک دقیقه هم برای این تیم بازی نکرده است. پوگبا احتمالا می تواند تا پیش از جام جهانی به میادین بازگردد، اما این احتمال وجود دارد که عدم آمادگی ، شانس او را برای حضور در جام جهانی 2022 کمرنگ کند.

انگولو کانته - همسترینگ

انگولو کانته، هافبک چلسی و تیم ملی فرانسه از 14 آگوست به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ در هیچ رقابتی حضور نداشته است. این بازیکن 31 ساله نقشی اساسی در قهرمانی فرانسه در جام جهانی 2018 ایفا کرد و در 7 بازی ، 595 دقیقه برای آبی‌ها به میدان رفت. با این حال، او در سال های اخیر با مشکلات جدی مصدومیت دست و پنجه نرم کرده است. انتظار می رفت که کانته هفته پیش به میادین برگردد اما مصدومیت کمر او در تمرینات ، تشدید شد و حالا گفته می‌شود جام‌جهانی را از دست داده است.

پرتغال

دیوگو جوتا - ران

مهاجم لیورپول در پایان دیدار مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر با برانکارد از زمین خارج شد و اگرچه جزئیات دقیق مصدومیت او فاش نشد ولی یورگن کلوپ، سرمربی قرمزها تایید کرد که به موقع برای جام جهانی بهبود نخواهد یافت.

پدرو نتو - مچ پا

این چند سال برای ستاره ولورهمپتون واندررز ابدا خوب نبود. پس از بازگشت از یک مصدومیت طولانی در پایان فصل 2022-2021، او برای یک دوره طولانی دیگر بیرون از میدان خواهد بود ، چراکه نیاز به جراحی دارد.

آلمان

مارکو رویس - مچ پا

بررسی وضعیت آسیب دیدگی رویس نشان می‌دهد که بسیار جدی است و حتی احتمال دارد که او فصل را از دست بدهد. رویس یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان است. او پیش از این، جام جهانی 2014، یورو 2016 و یورو 2021 را از دست داده و به احتمال خیلی زیاد در جام جهانی 2022 هم به خاطر آسیب دیدگی نمی تواند به میدان برود و در فهرست ژرمن‌ها قرار بگیرد.

لروی سانه - ران

اخیرا در پیروزی 5-0 مقابل فرایبورگ ، عضله ران وینگر بایرن مونیخ پاره شد . با نزدیک شدن به جام جهانی، این بدترین خبر برای آلمان و هانسی فلیک بود.

ایالات متحده

داریل دایک - ران

عدم حضور این مهاجم در هفته‌های اخیر برای وست برومویچ آلبیون ، قابل لمس بوده و حتی اگر به موقع به میادین بازگردد، کمبود آمادگی برای مسابقه ، ممکن است شانس او ​​را برای حضور در ترکیب اصلی ، کمرنگ کند.

مایلز رابینسون - آشیل

پارگی تاندون آشیل ، مدافع میانی آتلانتا یونایتد را از حضور در جام جهانی محروم کرد.

مکزیک

رائول خیمنز - کشاله ران

مهاجم مکزیکی نیز دچار مصدومیت شده است و شاید بتواند دقیقه 90 خود را به جام جهانی برساند. هنوز چیزی برای او مشخص نیست.

خسوس کورونا - پای شکسته

خسوس مانوئل کورونا ، وینگر مکزیکی پس از آسیب دیدگی شدید از ناحیه پا و مچ پا در تمرین سویا، با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و جام جهانی را از دست داد.

ولز

تام لارنس - زانو

مشکل زانوی ستاره رنجرز دوباره تشدید شد که می‌تواند او را تا دسامبر از میادین دور کند.

جو آلن - همسترینگ

این بازیکن کهنه کار بیش از یک ماه است که پس از مصدومیت همسترینگ در بازی سوانسی مقابل هال سیتی، دیگر به میدان نرفته است.

اسپانیا

مارکوس یورنته عضلات پا

بازیکن اتلتیکو مادرید به دلیل مصدومیت عضلانی ، بین 4 تا 5 هفته به استراحت نیاز دارد.

مایکل اویارزابال رباط صلیبی

مهاجم رئال سوسیداد در سال 2022 دچار پارگی رباط صلیبی شد. بنابراین باید دید که آیا لوئیز انریکه با وجود دوری طولانی مدت او ، تصمیم به حضورش در قطر می‌گیرد یا خیر.

اکوادور

خوائو روخاس - رباط صلیبی

این مهاجم رایادوس در اواسط سال دچار پارگی رباط صلیبی شد. بنابراین، فوتبالیستی که هشت بازی ملی داشت نمی‌تواند در این رقابت‌ها باشد.

مراکش
تاریک تیسودلی - رباط صلیبی

این بازیکن متولد هلند ، در تیم ملی مراکش در پایان ماه جولای دچار پارگی رباط صلیبی شد. بنابراین او نیز نمی‌تواند در جام جهانی حضور داشته باشد.

عربستان سعودی

صالح الشهری - تاندون آشیل

رهبر الهلال یکی از چهره‌های برتر تیم ملی عربستان است اما در ماه آوریل دچار پارگی تاندون آشیل شد و معلوم نیست چه شرایطی خواهد داشت.

عرفان خماند*

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها