PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۷۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
این هفته با سجاد آشوری ، مهاجم تیم ذوب آهن اصفهان
شماره 10 تیم ذوب آهن اصفهان از بازیکنان باسابقه لیگ برتر به شمار می آید. سجاد آشوری مهاجم ریز نقش ذوب آهن جزو بازیکنان اثرگذار لیگ برتر است که در هر تیمی بوده اثرگذاری خود را نشان داده است. سجاد در خط حمله زهردار است و مشارکت قابل توجهی دارد و در توپ ربایی تبحرش مثال زدنی است و قادر است با دوندگی بیشتر در خط حمله مدافعان حریف را خسته کند و مدافعان حریف را عقب نگه دارد.او در شکل گیری حملات تیمش سهم بسزایی داشته و قادر است با تکنیک خود در محوطه جریمه حریف برای همبازیانش موقعیت سازی کند که نمونه اش در گل نخست ذوب آهن به نفت مسجد سلیمان در هفته یازدهم لیگ برتر مشهود است.این هفته سراغ سجاد آشوری مهاجم ذوب آهن اصفهان رفتیم.
ریزنقش و زهردار

**مهاجمی از قائم شهر

سجاد آشوری مهاجم تیم ذوب آهن اصفهان متولد 1371 از قائم شهر است و سابقه بازی در تیم های پارسه تهران،پیکان تهران، خونه به خونه بابل،نساجی مازندران،گل گهر سیرجان،مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان را دارد.او از تیم جوانان پرسپولیس قائم شهر شروع کرد و پس از بازی در تیم های شهرستانی به لیگ برتر فوتبال ایران رسید.

**فوتبالیست محبوب هواداران نساجی

آشوری در سال 1397 با عقد قراردادی یک ساله به عضویت تیم نساجی مازندران درآمد و موفق شد در 29 بازی در لیگ برتر برای نساجی 5 گل و 4 پاس گل بدهد و جزو یکی از تاثیر گذار ترین بازیکنان نساجی لقب بگیرد. او با وجود این که در اصفهان فوتبال بازی می کند کماکان از محبوبیت خاصی بین هواداران تیم نساجی مازندران برخوردار است .

**درخشش در هفته یازدهم لیگ برتر

سجاد در هفته یازدهم لیگ بیست و دوم ، یکی از بهترین بازی های خود را انجام داد . او در بازی برابر تیم نفت مسجد سلیمان در فولاد شهر اصفهان، گل اول ذوب آهن را ساخت و یک ضربه پنالتی را هم برای تیمش به ثمر رساند.او روی گل نخست تیمش تاثیر مستقیم داشت و ارسال امیر حسین رنگرز جدی را به خوبی کنترل کرد و یک پاس مدرسه ای به محمد رضا سلیمانی داد تا او با یک ضربه، توپ را در گوشه دروازه نفت مسجد سلیمان جای دهد. او پس از آن که صادق صادقی همبازی اش ،ضربه پنالتی را خراب کرد بنا به صلاحدید سرمربی تیمش پشت ضربه پنالتی دوم قرار گرفت و با یک ضربه خوب و با فریب دروازه بان، گل دوم ذوب آهن را به ثمر رساند.مهاجم قائم شهری ذوب آهن در دقیقه 31 دچار آسیب دیدگی شد و مهدی تارتار بالاجبار وی را تعویض کرد.

**پیروزی پرگل پس از 6 مساوی

تیم ذوب آهن اصفهان قبل هفته یازدهم لیگ بیست و دوم ، 6 مساوی داشت که در دو بازی با بدشانسی مواجه شد و از حریفنش گل خورد و برد را با مساوی عوض کرد.سجاد، برد ذوب آهن برابر نفت مسجد سلیمان در هفته یازدهم لیگ برتر را یک اتفاق خوب قلمداد کرد و می گوید:قبل از بازی برابر تیم نفت مسجد سلیمان، شش مساوی داشتیم. در دو بازی هم در دقایق آخر گل خوردیم که می‌توانستیم بازی را ببریم ولی خداراشکر این بازی را بردیم و این برد امیدوارکننده بود و با این پیروزی ، رتبه مان در جدول تک رقمی شد و از همه مهم تر این که پس از پیروزی پرگل آرامش را در تیممان إحساس می کنیم .

**بیشتر تیم ها قوی شده اند

آشوری در خصوص شرایط رقابت در لیگ بیست و دوم بر این عقیده است که بیشتر تیم ها در لیگ امسال قوی شده اند و برای کسب موفقیت بیشتر از گذشته هزینه کرده اند. مهاجم قائم شهری درباره وضعیت ذوب آهن در لیگ بیست و دوم می گوید: ما هم سعی می‌کنیم بهترین نتایج را کسب کنیم و بهترین جایگاه را در جدول به دست بیاوریم. هیچ چیز دور از دسترس نیست و ما به رتبه های بالا فکر می‌کنیم. هر هفته تلاش می‌کنیم و جلو می‌رویم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

**بهترین بازی سجاد برای مس رفسنجان

سجاد آشوری دو فصل گذشته که در تیم مس رفسنجان حضور داشت در بازی برابر تیم پیکان تهران درخشید و یک روز خوب را پشت سر گذاشت. او موفق شد برای مس رفسنجان یک گل بزند و یک پاس گل دهد و بعد از فراز امامعلی موثرترین بازیکن مسی ها در دیدار با پیکان لقب بگیرد.مس رفسنجان سه بر دو، پیکان را شکست داد و آشوری بالاتر از حد انتظار ظاهر شد.

**لیگ نوزدهم و بدشانسی سجاد

سجاد آشوری در لیگ نوزدهم با پیراهن تیم گل گهر سیرجان به میدان رفت و در این فصل دچار مصدومیت شدیدی شد.مهاجم مازندرانی در دیدار گل گهر برابر پیکان آسیب دید و مجبور به خروج از زمین شد. او در جریان بازی با یک برخورد با دررفتگی کتف روبرو شد و بالاجبار زمین را ترک کرد تا به مداوای کتف آسیب دیده خود بپردازد.البته آشوری را می توان یکی از بدشانس ترین بازیکنان لیگ نوزدهم نیز دانست چرا که وی پیش از این و در جریان دیدار برابر پرسپولیس نیز از ناحیه بینی با شکستگی روبرو شده بود.

**مخالفت داور با تعویض سجاد

تیم ذوب آهن در هفته دوم لیگ بیست و دوم میهمان تراکتور بود و در شرایطی که با گل دقیقه 30 از حریف خود پیش افتاده بود، در ثانیه های پایانی مسابقه گل مساوی را دریافت کرد. سجاد آشوری بازیکن تیم ذوب آهن درباره این بازی می گوید: ما برای برد به تبریز رفته بودیم و بازی را خوب شروع کردیم و به گل هم رسیدیم اما ثانیه های آخر و در شرایطی که آرمان اکوان هم در زمین نبود، گل مساوی را خوردیم و نتوانستیم پیروزی را حفظ کنیم.گلی که ما دریافت کردیم ربطی به تعویض نداشت اما قطعا تعویض ها می‌توانستند شرایط تیم ما را بهتر کنند. من خسته شده بودم و کادرفنی تصمیم گرفته بود من را تعویض کند. یک تعویض در حال انجام بود و قاعدتا باید همزمان دومین تعویض هم صورت می‌گرفت اما در‌ کمال تعجب، داور چهارم اجازه تعویض را نداد و دستور به ادامه بازی داد. حتی زمانی هم که وسط زمین خطا شده بود، دست من در حالت عادی بالا بود اما داور چهارم قصد اخراج من را داشت. من از عملکرد داور چهارم در بازی تعجب کردم.

**موقعیتی که سجاد از دست داد

سجاد آشوری در هفته سوم لیگ امسال برابر تیم مس رفسنجان ، 71 دقیقه برای ذوب آهن اصفهان به میدان رفت و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان یک فرصت گلزنی را از دست داد. البته ذوب آهن در این بازی با تساوی بدون گل متوقف شد اما دقیقه 35 پاس عمقی بازیکنان ذوب‌آهن در محوطه جریمه به آشوری رسید اما این بازیکن در شرایطی که می تواست مستقیم به سمت دروازه شوت کند پاس عرضی داد که در نهایت ای موقعیت از دست رفت.موقعیتی که می توانست به گل بدل شود و ذوب آهن را از حریفش پیش بیندازد.

**نقش آفرینی آشوری در شهرآورد " نصف جهان "

تیم ذوب آهن در شهرآورد نصف جهان برابر تیم سپاهان به تساوی 1-1 رسید. سجاد آشوری در هفته پنجم لیگ امسال دقایقی پس از گلزنی تیم سپاهان درخشید و یک پنالتی به سود ذوب آهن گرفت تا تیمش با باز کردن دروازه سپاهان به بازی برگردد.در صحنه منجر به پنالتی، سجاد آشوری نقش آفرینی کرد و عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشت و مدافعان سپاهان را به اشتباه انداخت و یک پنالتی از آنها گرفت.پشت ضربه پنالتی، آرمان قاسمی قرار گرفت و اگرچه نیازمند جهت ضربه او را تشخیص داد اما باتوجه به شدت ضربه نتوانست توپ را بگیرد .

**بدشانسی سجاد مقابل استقلال

ذوب آهن پس از 8 هفته برابر استقلال در دقایق پایانی تن به نخستین شکست فصل خود داد. هفته نهم لیگ بیست و دوم، شاگردان تارتار میزبان آبی های پایتخت بودند. این بازی که تا دقایق پایانی موقعیت چندان جدی نداشت، در نهایت با گل به خودی سید محمد قریشی به پایان رسید. سجاد آشوری در این بازی به میدان رفت و یک ضربه ایستگاهی خطرناک در دقیقه 10 بازی، شلیک کرد که توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه استقلال بیرون رفت. سجاد در این صحنه دچار بدشانسی شد.

**آمار آشوری تا پایان هفته یازدهم

مهاجم قائم شهری ذوب آهن تا پایان هفته یازدهم لیگ بیست و دوم موفق شده 2 گل و یک پاس گل برای تیمش به ثبت برساند. او برابر دو تیم پیکان تهران و نفت مسجد سلیمان گلزنی کرده و یک پاس گل فنی هم با خونسردی کامل برابر نفت مسجد سلیمان ارسال کرد.شماره 10 تیم ذوب آهن در 11 هفته گذشته لیگ امسال، چند موقعیت گل را هم با بدشانسی از دست داد.

کیوان طباطبایی*

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار