PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۷۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
این هفته با امیر ارسلان مطهری ، مهاجم باتعصب استقلال تهران
ارسلان مطهری پس از 267 روز در سوپر جام موفق شد برای استقلال گلزنی کند، آن هم در شرایطی که تابستان امسال در لیست مازاد آبی پوشان قرار داشت. او که در فاصله چند روز تا پایان بازار نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم علاقه ای به جدایی از استقلال نداشت، در برابر فشار باشگاه مقاومت کرد و با وجود اینکه از حضور در تمرینات نیز محروم شد اما بر سر تصمیم خود ماند و پشت دروازه تمرین کرد و آخر سر در استقلال ماندگار شد. البته در این میان، پافشاری ارسلان برای ماندن، باعث خشم و ناراحتی کادر فنی و کادر مدیریتی باشگاه نیز شد.ولیکن مطهری ماند و شکست ناپذیری خود را به اثبات رساند و گل قهرمانی سوپر جام را برای استقلال به ثمر رساند تا ریکاردو ساپینتو اولین جامش در استقلال را با گلزنی ارسلان به دست بیاورد و او را الگوی تیمش برای سایر بازیکنان تلقی کند. قطعا در 31 مرداد 1401 که بیژن طاهری سرپرست آبی پوشان به امیر ارسلان مطهری اعلام کرد او حق تمرین با تیم را ندارد، این بازیکن فکرش را هم نمی کرد که کمتر از سه ماه بعد، زننده گل قهرمانی استقلال در سوپرجام باشد. این هفته سراغ امیر ارسلان مطهری رفتیم.
شکست ناپذیر

**درخشش ارسلان و بسته شدن پرونده مهاجم خارجی
پس از بازی استقلال برابر تیم آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی که با تساوی بدون گل به پایان رسید بحث حضور یک مهاجم خارجی و یک هافبک بازیساز در تیماستقلالشنیده شد . سرمربی پرتغالی استقلال به دنبال به خدمت گرفتن مهاجم زهرداری بود تا ضربات آخر را به گل بدل کند .حالا به نظر می رسد با درخشش امیر ارسلان مطهری در بازی های اخیر برابر هوادار و نساجی مازندران ،دغدغه های ساپینتو سرمربی پرتغالی در فاز حمله به حداقل رسیده باشد و این سرمربی پرتغالی، جذب مهاجم جدید خارجی را از دستور کار خارج کند.بخصوص که گل مطهری در سوپرجام برای ساپینتو خیلی ارزشمند بود و او اولین جام خود در استقلال را با گلزنی مطهری کسب کرد.
**بازگشت قهرمانانه
امیر ارسلان مطهری در بازی با هوادار تهران در همان دقایق ابتدایی بازی به محمد محبی پاس گل داد و در دیدار با نساجی در حالی که محمد محبی و مهدی قایدی با وجود تلاش فراوان نتوانستند، دروازه تیم حریف را باز کنند با یک ضربه سر چرخشی زیبا دروازه علیرضا حقیقی را باز کرد و همین گل برای پیروزی و قهرمانی استقلال کافی بود.مطهری در این 2 بازی گره گشا ظاهر شد و بازگشتی قهرمانانه در ترکیب اصلی آبی پوشان داشت.
**درس بزرگ مطهری
یک پاس گل و یک گل در دو بازی برابر هوادار و نساجی به نام ارسلان ثبت شد. دور از ذهن نیست که در ادامه مسابقات لیگ برتر، مطهری در نوک خط حمله استقلال به عنوان بازیکن ثابت به میدان برود. ریکاردو ساپینتو از دست دادن این مهاجم در این برهه از زمان را بر خلاف ابتدای فصل اشتباه بزرگ و نابخشودنی می داند. سرمربی پرتغالی استقلال در مصاحبه پس از قهرمانی سوپر جام عنوان کرد که مطهری ، درس بزرگی برای تمامی بازیکنان است و این که او به ما آموخت که با تلاش و بردباری می توان جایگاه خودتان را در تیم حفظ کنید.
**اشک های معنادار
تک فوروارد آبی‌ها برابر نساجی در دقیقه 52 روی کرنر مهدی‌پور با ضربه سر چرخشی و کم‌نقص، توپ را به زاویه مقابل خود زد تا روز درخشش حقیقی را فدای اراده تمام نشدنی خود کند و استقلال را برنده سوپر جام نماید.اشک‌های جمع شده بر چشم ارسلان بعد از گل و قدم‌های محکم و استوار او برای رفتن بر روی سکوی جام نشان می دهد که ارسلان برای این لحظه چه زجرهایی کشیده است. او پس از گلزنی به نساجی ،یک دنیا حرف داشت . هم چنین پاسخی برای هواداران بی‌حوصله که برچسب تمام شده را روی نام او مهر کرده بودند.
**پشت دروازه تمرین کرد ، اما از استقلال نرفت
وقتی از امیر ارسلان مطهری صحبت می‌کنید باید یادتان باشد که او در روزهای ابتدایی پس از پایان فصل نقل و انتقالات در پشت دروازه تمرین می‌کرد و نامش در لیست هجده نفره ساپینتو هم رد نمی شد. بازیکنی که باشگاه تصمیم گرفته بود برای خالی کردن لیست، وی را در فهرست فروش بگذارد اما در آن شب تلخ، ارسلان حاضر نشد از باشگاه مورد علاقه‌اش جدا شود و با نافرمانی مقابل تصمیم باشگاه در تیم ماند. حتی به قیمت تمرین پشت دروازه و تماشای بازیکنان ترکیب اصلی درحالی‌که روپایی می‌زد!
**فرصت سوزی و بدشانسی
هفته دهم لیگ برتر، سرانجام ارسلان مطهری بعد از 5 بازی غیبت در ترکیب استقلال از دقیقه 60 به جای پیمان بابایی وارد زمین شد.ارسلان مطهری در یک موقعیت تک به تک مغلوب پورحمیدی گلر آلومینیوم اراک شد و 2 مرتبه در محوطه جریمه و در بدترین زمان ممکن روی زمین لیز خورد تا فرصت گلزنی را از دست بدهد. 2 فرصت سوزی پس از بازگشت به میدان اوج بدشانسی ارسلان بود.
**نقش دیگری از ارسلان
مطهری در تمرینات اخیر استقلال با نهایت انگیزه به کارش ادامه داد و یکبار هم در نقشی متفاوت ظاهر شد و با در دست داشتن دستکش های دروازه بانی، توانایی خود را به رخ کشید.در تصاویری که از تمرین آبی ها منتشر گشت ارسلان با شیرجه ای دیدنی ، با دوربین عکاس باشگاه استقلال شکار شد که این بازیکن را حین مهار یک توپ در وضعیت جالب توجهی نشان می دهد.
**نظر " آقای گل " درباره ارسلان
فرشاد پیوس ، پیشکسوت تیم پرسپولیس و شکارچی دروازه ها در دهه های 60 و 70 درباره مطهری و قرار گرفتن نامش در لیست مازاد استقلال می گوید:ارسلان مهاجم قابلی است. عملکرد او را طی فصول اخیر چه در تراکتور و چه ذوب آهن و بعد در استقلال دنبال کردم و او در گلزنی ، تکنیک منحصر به‌فردی دارد. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که از لیست خارج شد وگرنه از حیث فنی همچنان می‌تواند برترین گلزن لیگ و استقلال باشد.باید یک نکته‌ای بگویم و این که نباید با چنین بازیکنان متعصبی به این شکل رفتار کرد. مطهری بارها عشق و علاقه خود را به استقلال نشان داده بود . چنین رفتاری با بازیکنانی که به یک تیم متعصب هستند، باعث کمرنگ شدن تعصب در نسل بعدی خواهد شد.
**مصدومیت پیمان ، توفیق اجباری برای مطهری
مصدومیت پیمان بابایی به یک توفیق اجباری برای استقلال و مطهری تبدیل شد. ساپینتو ترجیح داد ارسلان را به ترکیب اصلی تیمش اضافه کند و اتفاقا او در همان دقایق ابتدایی، سازنده تک گل تیمش بود و عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت تا سرمربی پرتغالی برای بازی سوپرجام نیز روی توانایی های مطهری حساب باز کند.
**متفاوت ترین چهره استقلال در مراسم قهرمانی
جشن قهرمانی استقلال در پایان لیگ بیست و یکم در شرایطی برگزار شد که تعدادی از آبی‌پوشان با تیپ خاصی روی سکوی قهرمانی رفتند. ارسلان که برای سومین سال پیاپی، فصل را با استقلال به پایان می رساند و در لیگ بیست و یکم توانست سه گل به ثمر رساند، با یک چهره ویژه در جشن قهرمانی آبی‌پوشان شرکت کرد. مطهری که همیشه به سبک گیتار زدن خوشحالی گل خود را انجام می داد، پس از صدا کردن نامش در ورزشگاه آزادی برای دریافت مدال قهرمانی، با 2 گیتار و زدن یک عینک روی سکو حاضر شد و مدال خود را دریافت کرد تا چهره ای متفاوت در جشن آبی‌پوشان داشته باشد.

*کیوان طباطبایی




نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار