PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
«فرانک لمپارد» در گفت‌و‌گو با «اسکای»:
حالا طرفدار اورتون هستم

فرانک لمپارد ، هافبک سابق باشگاه چلسی بعد از دوره‌ موفق مربیگری در دربی کانتی، برای مدتی هدایت باشگاه سابقش را بر عهده گرفت اما دوام چندانی در استمفورد بریج نداشت. این مربی ، فصل گذشته هدایت اورتون بحران‌زده را قبول کرد و توانست به سختی این تیم را در لیگ برتر نگه دارد. حالا 9 ماه از حضور لمپارد در ورزشگاه گودیسون پارک می‌گذرد و این مربی می‌گوید که خودش را یک اورتونی می‌داند. لمپارد در این باره به اسکای می‌گوید:«بدون شک یک اورتونی هستم. حتی در رویاهایم هم فکر نمی‌کردم روزی چنین حرفی بزنم! هیچوقت انتظار نداشتم سکان هدایت باشگاه اورتون را در دست بگیرم.»

با وجود این که لمپارد خیلی وقت نیست به اورتون آمده اما شکست‌های سخت، از دست دادن بازیکنان کلیدی، تحمل فشار زیاد و مسائل مختلف دیگری را در این باشگاه تجربه کرده است. او در این باره می‌گوید:«از وقتی به اینجا آمده‌ام در چند مقطع ، روزهای خیلی سختی داشتیم. من و کادر فنی‌ام در مقطعی سخت به اورتون آمدیم و تلاش کردیم همه را در جهت درست قرار دهیم. کارمان خیلی فراتر از فوتبال بود. انگار که وارد یک جامعه جدید شده بودیم. برایم خیلی اهمیت داشت که فقط به باشگاه نروم تا کار مربیگری کنم و سپس از باشگاه بیرون بیایم و به خانه بروم. با بازیکنان کار می‌کردم، با کارمندان اداری در ارتباط بودم، می‌خواستم رابطه نزدیک‌تری با هواداران داشته باشم و درک کنم چه می‌خواهند. این باشگاه ، هواداران بسیار متعصبی دارد. درگیر تمام این مسائل بودم و فکر می‌کنم حالا طرز فکر هواداران اورتون را درک می‌کنم و می‌خواهم این طرز فکر موفق شود و بتوانم دوره‌ای ایجاد کنم که همه به آن افتخار کنیم.»

به نظر می‌رسد این حرف‌ها واقعی باشند. در جریان مصاحبه که در ورزشگاه گودیسون پارک انجام شد، وقتی لمپارد به هواداران و رابطه‌اش با آنها اشاره می‌کرد، دائما نگاهش به سکوهای استادیوم بود ، انگار که هواداران هیچوقت از چشمان او چندان دور نیستند. لمپارد در مورد تفاوت زندگی در لندن با زندگی در " مرسی‌ساید " می‌گوید:«مشکلاتی که مردم اینجا دارند، دیدگاه من به زندگی را تغییر داده است. علاوه بر این، می‌توانید داستان‌های جالبی از مردم و زندگی آنها در اینجا بشنوید و متوجه شوید این شهر چه مردم خوبی دارد. زندگی در اینجا چشمم را به روی مسائل زیادی باز کرد. برای مدت زمانی در چلسی بودم و در انتهای دوران فوتبالم بود که به منچسترسیتی و نیویورک رفتم و سپس مربی دربی شدم. هر جا که رفتم، چشمم اندکی بازتر شد. برخی فکر می‌کنند جا نیفتادن در یک جای جدید ، بخش تلخ شغل ما است اما این روزها فکر می‌کنم داشتن شانس اینکه افراد جدیدی را در مسیرتان بشناسید، اتفاق فوق‌العاده‌ای است.»

شاید وقتی لمپارد به گودیسون پارک نگاه می‌کند، در فکر این است که این باشگاه چقدر می‌تواند تحت هدایت او پیش برود ، به خصوص که تیم‌ها در جدول این فصل لیگ برتر شرایطی نزدیک به هم دارند. او در این باره می‌گوید:«برخی از مسائل ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس دارند. فصل گذشته وقتی از حریف عقب می‌افتادیم، بازیکنان ناامید می‌شدند و گل‌های بیشتری می‌خوردیم که اتفاق خوبی نبود. مسلما در این فصل شرایط برای ما فرق می‌کند و رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته‌ایم. در برخی از قسمت‌های زمین بر حریف تسلط داریم. البته بر بازی حاکم نیستیم اما وقتی تحت فشار قرار می‌گیریم، به خوبی محوطه جریمه خودمان را کنترل کرده و حریف را مهار می‌کنیم. در خط هافبک باید رقابت کنیم و با انرژی باشیم. بازیکنان باید به خوبی پاس بدهند و گاهی اوقات توپ و بازی را نگه دارند و سپس از فرصت‌ها استفاده کنیم. در طول مسابقه لیستی از اولویت‌ها دارم اما وقتی در خارج از خانه بازی می‌کنیم، باید شجاع‌تر باشیم. در حال حاضر این طور نیستیم اما داریم روی این مساله کار می‌کنیم.»

انرژی ای که فرانک لمپارد از آن صحبت می‌کند، می‌تواند به وسیله ساق‌های الکس ایووبی تامین شود. او در این روزها بیشتر در میانه زمین بازی می‌کند و عملکرد درخشانی در فصل جاری داشته و هم‌تیمی‌هایش فرم فعلی اش را " توقف ناپذیر " توصیف می‌کنند. لمپارد در این باره می‌گوید:«خوشحالم که سایر بازیکنان در مورد ایووبی چنین تصوری دارند . می‌دانم که او به شدت متواضع است و این صحبت‌ها باعث نمی‌شود در مسیر اشتباه بیفتد. وقتی توانایی‌های او را دیدم، بیشتر در پست وینگر بازی می‌کرد اما به ذهنم رسید که می‌توانیم از توانایی و انرژی او در میانه زمین استفاده کنیم و این تبدیل به مزیتی بزرگ برای ما شد. وقتی الکس در میانه برایمان بازی کرد، بلافاصله حس کردم بیشتر به کمک تیم می‌آید و در فصل جاری با این ایده از او استفاده می‌کنم که در مرکز زمین باشد. به نظرم این برای او مناسب است چون می‌تواند بیشتر حرکت کند و پاس بدهد.»

با توجه به این که ایووبی از زمان شروع دوران حرفه‌ای خود در آرسنال و از 7 سال پیش در پست وینگر به میدان رفته است، بازی در پست جدید برای او و هواداران غافلگیرکننده است. لمپارد که خودش روزی یک هافبک میانی برجسته بود، جلساتی انفرادی برای ایووبی در نظر گرفته تا این بازیکن هر چه سریع‌تر در پست جدیدش جا بیفتد. لمپارد می‌گوید:«گاهی اوقات باید بازیکنان را برای بازی در پست جدید قانع کنید اما او این پست را ترجیح می‌داد و می‌توانم دلیلش را درک کنم. به همین خاطر هم هماهنگ شدن ایده من با خواسته‌های او اتفاق خوبی است. ایووبی بازیکن باهوشی است و گاهی اوقات نیاز نیست چیز زیادی به او بگویید و اگر چه به عنوان مربی وظیفه هدایت او را دارم و گاهی اوقات به صورت انفرادی با او حرف می‌زنم اما صحبت‌هایمان در مورد ساختار تیم و درک نقش او در آن است. برای بازیکنی با هوش و کیفیت الکس، همه چیز به خودش بستگی دارد. از نظر من قانون فوتبال همین است: باید استعداد داشته باشید که او دارد، باید به سختی تلاش کنید، هم‌تیمی خوبی باشید و تمام کارهای درست را انجام دهید و امیدوار باشید بتوانید خودتان را نشان دهید. امیدوارم درخشش الکس برای مدت زمانی طولانی ادامه داشته باشد.»

حالا که لمپارد خودش را یک هوادار اورتون می‌داند، چه آینده‌ای در انتظار او است ؟ این مربی 44 ساله می‌گوید می‌خواهد همچنان هدایت اورتون را بر عهده داشته باشد اما مربی سابق چلسی که با تنها یک ماه عملکرد بد از استمفوردبریج اخراج شد، می‌داند که تعهد دادن در مورد حضورش در مرسی‌ساید برای سالیان طولانی کار خیلی سختی است. لمپارد می‌گوید:«در این فصل می‌خواهیم باثبات باشیم و بهتر از فصل قبل ظاهر شویم به همین خاطر امیدواریم جایگاهمان در جدول بسیار بهتر از جایی باشد که در پایان فصل پیش بود. چنین چیزی نیاز به تلاش فراوان در داخل و خارج زمین دارد و باید هویت‌مان را پیدا کنیم. وقتی به اینجا آمدم، می‌توانستم ببینم که این تیم شرایط سختی دارد. چه کسی می‌داند فصل بعد چه می‌شود؟ پیش بینی سال بعد سخت است. مهم‌ترین نکته این است که هواداران و روسای من از کارم در باشگاه راضی باشند و این که الان بخواهم بگویم دو سال دیگر چه پیش می‌آید کاری ساده‌لوحانه است. هنوز جاه‌طلبی زیادی دارم و می‌خواهم تیمی به هواداران بدهم که دوستش داشته باشند و از تماشای بازی‌هایش لذت ببرند. می‌خواهیم در جدول به سمت بالا حرکت کنیم.»

*آرمین زمانی

برچسب ها: لمپارد ، چلسی ، اورتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار