PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

رونالدو و سکانس جنجالی از آخرین نمایش در اولدترافورد

رونالدو در مصاحبه‌ای اختصاصی با پیرس مورگان، افرادی مانند اریک تن‌هاخ، رالف رنگنیک و هم تیمی سابقش وین رونی را مورد انتقاد قرار داد. البته او سران باشگاه منچستر یونایتد را نیز هدف قرار داده تا به نوعی با این مصاحبه نشان دهد که در پایان مسیرش با این باشگاه قرار گرفته است. این مصاحبه ، درست یک هفته پیش از جام جهانی و در آستانه نقل و انتقالات زمستانی، حرف‌های زیادی در خودش دارد و احتمالا نشان دهنده پایان دوران حرفه‌ای رونالدو در یونایتد است ، دوره‌‌ای که بسیار درخشان شروع شد اما اکنون بسیار تلخ به پایان می‌رسد.

رونالدو که در تابستان 2021 به اولدترافورد برگشت تا بار دیگر پیراهن " شیاطین سرخ " را بر تن کند، تنها یک سال بعد از این انتقال به شدت پشیمان شد. این بازیکن 37 ساله تلاش زیادی کرد تا در تابستان از منچستریونایتد جدا شود ولی موفق نشد و احتمالا الان مشغول گذراندن آخرین فصل خود در جمع " شیاطین سرخ " است. او اعتراف کرد که احترامی برای سرمربی فعلی تیم ، یعنی اریک تن‌هاخ قائل نیست و افرادی در باشگاه تلاش کردند که او را مجبور به ترک این تیم کنند.

او که به دلیل مسائل خانوادگی در تمرینات پیش فصل یونایتد غایب بود، توسط اریک تن هاخ از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد و کار تا جایی بالا گرفت که در دیدار مقابل تاتنهام حاضر نشد در دقایق پایانی به میدان برود و پیش از سوت پایان بازی راهی رختکن شود؛ اقدامی که با واکنش شدید هواداران این باشگاه هم روبرو شد.

رونالدو که در طول دوران حرفه‌ای خود تاکنون 32 عنوان مختلف از جمله 5 توپ طلا و 5 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد، از این روز‌ها به عنوان "دشوارترین دوران زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش" یاد کرد. او گفت که احساس می‌کند باشگاه منچستریونایتد به وی خیانت و کاری کرده که تقصیر همه مشکلات به گردن او بیفتد. او همچنین اعلام کرد که برای اوله‌گنار سولسشر، سرمربی منچستریونایتد در زمان پیوستنش به این باشگاه که در میانه‌های فصل قبل اخراج شد، احترام زیادی قائل است، اما در مورد رالف رانگنیک و اریک تن هاخ، دو مربی بعدی این تیم، چیز‌های خوب زیادی نمی‌تواند بگوید. رونالدو در مورد رانگنیک که برای یک دهه مربیگری نکرده بود، گفت: "اگر حتی مربی نیستید، چطور می‌توانید سرمربی منچستریونایتد شوید؟ من هرگز چنین چیزی نشنیده بودم. "

اما رونالدو در این مصاحبه اذعان می‌کند که بیشترین چیزی که او را ناراحت کرده و میان این ستاره پرتغالی و باشگاه فاصله انداخته، بی‌اعتمادی باشگاه به وی بوده است. به گزارش سان، دختر تازه متولد شده رونالدو که در ماه جولای سه ماهه بود، در بیمارستان بستری شد. به همین دلیل این بازیکن نتوانست به موقع به تمرینات پیش فصل اضافه شود. رونالدو در گفت و گو با مورگان از عشقی که به خانواده‌اش دارد؛ صحبت کرد و گفت: "خانواده‌ام برای من همه چیز هستند ، حتی بعد از آنچه امسال پشت سر گذاشته‌ایم".

در ماه آوریل، رونالدو و شریک زندگی‌اش ، فرزند پسر خود را در حین زایمان جورجینا از دست دادند اگرچه خواهر دو قلوی او زنده ماند. پس از انتشار این خبر ناراحت‌کننده، باشگاه به رونالدو مرخصی داد تا بتواند در کنار جورجینا باشد. بدین ترتیب او بازی بعدی مقابل لیورپول را از دست داد؛ دیداری که در آن تمام هواداران حاضر در ورزشگاه در دقیقه هفتم سرود «You'll Never Walk Alone» را خواندند. او در واکنش به آن اتفاق گفت : "هرگز انتظار چنین چیزی را نداشتم".

او همچنین از رفتار بازیکنان جوان تیم که علاقه‌ای برای یادگیری نداشتند، متعجب شده بود و معتقد است که همه این مسائل باعث شده تا یونایتد نتواند در این سال‌ها برای کسب جام‌های مهم تلاش کند: "فکر می‌کنم هواداران باید واقعیت را بدانند. من بهترین‌ها را برای باشگاه می‌خواهم. به همین دلیل به منچستریونایتد آمده‌ام اما شما چیزی در درون‌تان دارید که برای رسیدن به بالاترین سطح مانند سیتی، لیورپول و حالا آرسنال کمکی نمی‌کند.. به نظر من باشگاهی با این ابعاد باید در بالاترین سطح باشد، اما آنها متاسفانه در آن جایگاه نیستند. "

رونالدوی 37 ساله در واکنش به پایان همکاری خود با یونایتد گفته است "همانطور که پیکاسو گفت، برای بازسازی چیزی، باید آن را از بین ببرید (نقل دقیق هنرمند این بود "هر عمل خلقت ، ابتدا یک عمل تخریب است.") و اگر قرار است این کار را با من شروع کنند، با آن مشکلی ندارم".

در نقل قول‌هایی که توسط روزنامه سان منتشر شده، ستاره پرتغالی ادعا می‌کند که از سوی برخی از چهره‌های باشگاه مورد خیانت واقع شده و برای اریک تن‌هاخ، سرمربی " شیاطین سرخ " هیچ احترامی قائل نیست و ناامیدی خود را از چیزی که آن را عدم پیشرفت امکانات باشگاه از زمان جدایی او در سال 2009 نامیده، ابراز کرده است.

با این مصاحبه، بعید است رونالدو دیگر جایی در منچستریونایتد داشته باشد، اما او در حال حاضر تنها به قهرمانی در جام جهانی با پرتغال فکر می‌کند. هرچند او تاکید کرد هر اتفاقی که بیفتد، منچستریونایتد و هوادارانش همیشه در قلب او خواهند بود: "هواداران مهمترین چیز در فوتبال هستند. شما برای آنها بازی می‌کنید. آنها همیشه طرف من هستند. احساس می‌کنم هر بار که بیرون می‌روم، وقتی در خیابان قدم می‌زنم، هواداران پیش من می‌آیند و به خاطر کاری که در فوتبال انجام دادم، تشکر می‌کنند. برای من هواداران همه چیز هستند. به همین دلیل من این مصاحبه را انجام دادم، چون فکر می‌کنم زمان مناسبی است تا در مورد چیزی که در ذهنم بود، صحبت کنم. "

با شروع جام‌جهانی ، یونایتد تا پنج هفته بازی نخواهد کرد و حالا باید تصمیم بگیرد که با فوق‌ستاره پرتغالی‌اش و درگیری‌های پیش آمده چه کار کند. گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که باشگاه به شدت از اقدامات رونالدو عصبانی شده و در طول مسابقات جام‌جهانی در مورد آینده او تصمیم خواهند گرفت. یونایتد از حرف‌های رونالدو مبهوت شده و انتظار رفتار بهتری از ستاره تیمش داشت. کسی که گذشته مشترکی با باشگاه دارد و محبوب هوادارانش است. همچنین مالکین باشگاه، خانواده گلیزر، چندان از اتفاقاتی که در باشگاه رخ داده راضی نیستند و از مدیر اجرایی «ریچارد آرنولد» خواستند تا وضعیت را در اسرع وقت سر و سامان بدهد. با این وجود چند رسانه اعلام کرده‌اند " شیاطین سرخ " در حال بررسی شرایط برای فسخ قرارداد رونالدو به نحوی هستند که مشمول پرداخت هیچ‌گونه هزینه از جمله باقیمانده حقوق CR7 نشوند. برخی دیگر از خبرگزاری‌ها حتی مدعی شده‌اند که وکلای یونایتد در حال بررسی شرایط برای شکایت از رونالدو هستند.

با اتفاقات اخیر احتمالا چاره‌ای جز جدایی میان رونالدو و یونایتد باقی نمی‌ماند اما بیایید نگاهی به پنج بازیکنی بیندازیم که آنها هم مانند رونالدو به شکلی جنجالی از این تیم جدا شدند .

روی کین

سر الکس فرگوسن و منچستریونایتد در اکتبر 2005 مقابل میدلزبورو با نتیجه ناامیدکننده 4-1 شکست خوردند اما پس از آن شکست ، اختلافات بسیاری در تیم به وجود آمد. اکنون 17 سال از مصاحبه تند روی کین می گذرد؛ جایی که او از تعدادی از بازیکنان یونایتد به خاطر عملکردشان در ورزشگاه ریورساید انتقاد کرد اما این فیلم هرگز علنی نشد و باشگاه همه کپی‌های آن را نابود کرد. بعدها این مصاحبه به عنوان یکی از عوامل خروج او از باشگاه و همچنین به هم خوردن رابطه‌اش با فرگوسن ذکر شد. کین به پادکست Off the Ball گفت که فرگوسن را به خاطر نقشی که در جدایی او بازی کرد، نمی بخشد. کین در نهایت با ناراحتی به همکاری 12 ساله‌اش با یونایتد پایان داد.

آنخل دی ماریا

همه چیز در اولدترافورد بسیار خوب شروع شد و این ستاره آرژانتینی ، جایزه بهترین بازیکن ماه " شیاطین سرخ " در ماه سپتامبر را از آن خود کرد. اما دی ماریا تنها یک سال پس از ورود به این تیم با مبلغی که یک رکورد محسوب می‌شد، با وجود تلاش‌هایی که برای رسیدن به شرایط ایده‌آل داشت و مصدومیت‌هایی که دچارش شد، در تابستان 2015 یونایتد را ترک کرد. او پس از جدایی، به " مارکا " گفت که قصد داشت در رئال بماند و مشکلاتی که با افراد در یونایتد داشت، باعث شد که هر چه زودتر از این تیم جدا شود.

کارلوس توز

فرگوسن در نهایت موفق شد توز را با یک قرارداد قرضی دو ساله به اولدترافورد بیاورد و در این مدت او با رونالدو و رونی همکاری غیرقابل توصیفی داشت. با این حال، علیرغم نمایش‌های چشمگیرش، این بازیکن آرژانتینی در نهایت تصمیم به ترک یونایتد گرفت. مشاور او، کیا جورابچیان در آن زمان ادعا کرد که توز در پایان فصل دوم قرضی خود قرارداد پنج ساله جدیدی را رد کرده است.

گابریل هاینزه

هاینزه در دومین فصل حضورش در اولدترافورد مصدوم شد و جای خود را به خرید جدید باشگاه ، یعنی پاتریس اورا سپرد. این بازیکن آرژانتینی پس از آن تصمیم گرفت که به لیورپول بپیوندد، اما یونایتد از انجام این انتقال ممانعت کرد و پرونده به دادگاه کشیده شد. هاینزه در نهایت در سال 2007 جدا شد و به رئال مادرید رفت.

دیوید بکهام

دیوید بکهام در سال 1995 وارد تیم اصلی منچستریونایتد شد و هشت سال نقش مهمی را برای تیم سر الکس فرگوسن ایفا کرد. در سال 2003 ، یک حادثه تلخ در رختکن یونایتد رخ داد و فرگوسن به کفشی لگد زد که در نهایت به چشم بکهام برخورد کرد. رابطه او با فرگوسن در آن فصل بدتر شد و سرمربی بعداً تصمیم گرفت یکی از باسابقه‌ترین بازیکنانش را به رئال مادرید بفروشد؛ جایی که بکهام به روشن کردن دنیای فوتبال در داخل و خارج از زمین ادامه داد.

* عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار