PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۷۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
این هفته با ایمان صادقی ، دروازه بان تیم ملوان بندر انزلی
ایمان صادقی طی فصول گذشته جزو دروازه بان آماده فوتبال باشگاهی ما بوده است.او در فصل گذشته دروازه بان تیم فجرشهید سپاسی شیراز بود و آمار خوبی از خود بر جا گذاشت. صادقی در فصل کنونی هم جزو بازیکنان پرتلاش و آماده ملوان بندر انزلی در فصل کنونی بوده است. ایمان در هر بازی چند واکنش خوب دارد و دروازه تیمش را نجاب می دهد. اگر ملوان در هفته های ابتدایی لیگ بیست و دوم دچار بدشانسی نمی شد و فوتبال روی بدش را به این تیم گیلانی نشان نمی داد درحال حاضر جایگاه بهتری در لیگ برتر داشت. این هفته سراغ ایمان صادقی سنگربان تیم ملوان بندر انزلی رفتیم.
آماده و با روحیه


خروج از بحران ، با شکست فولاد

تیم ملوان بندرانزلی در آخرین بازی خود قبل از تعطیلات لیگ برتر به منظور حضور تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر بر تیم فولاد خوزستان غلبه کرد و یک برد روحیه بخش را به دست آورد.این برد برای ملوانان اهمیت ویژه ای داشت.ایمان صادقی سنگربان تیم ملوان این برد را یک اتفاق خوب می داند و این که ملوان با این پیروزی از بحران نتیجه گیری خارج شد.صادقی دراین باره می گوید:ما همان سری قبل که فولادی‌ها به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی بازی نکردند هم آمادگی شکست دادن آنها را داشتیم و می‌دانستیم با برد این تیم می‌توانیم از بحران خارج شویم اما در آن زمان این اتفاق نیفتاد و در این مدت هم تیم ما به رغم بازی‌های خوبی که انجام می‌داد نتایج خوبی نگرفت. این مسائل باعث دوبرابر شدن انگیزه‌ ما شد که حتما این دیدار خانگی را با برد پشت سر بگذاریم تا شرایط‌ تیم را در جدول بهبود ببخشیم که همین طور هم شد.

درخشش ایمان برابر فولاد

ایمان صادقی در بیشتر بازی های ملوان در فصل کنونی لیگ برتر ، عملکرد مناسبی داشته و همواره نقطه قوت تیمش بوده است. او در بازی برابر فولاد خوزستان که با برتری ملوانان به پایان رسید در چند صحنه دروازه تیمش را نجات داد و اجازه گلزنی به حریف را نداد. نمایش او در نیمه دوم بسیار سزاوارانه بود.او در طول نیمه دوم که فولاد عقب بود و برای رسیدن به گل به آب و آتش می‌زد واکنش‌های خوبی داشت و اوج کارش ، واکنش به موقع با یک دست مقابل ضربه سر ساسان انصاری و مهار شوت علی قربانی بود.

امیدوارم با کمک همبازیانم ، «کلین شیت» کنم

صادقی درباره عملکردش در لیگ بیست و دوم می گوید:برای یک دروازه‌بان خیلی مهم است که عملکرد مثبتش با امتیاز گرفتن تیمش همراه باشد و این موضوع در دیدار مقابل تیم های بزرگ اهمیت دوچندانی پیدا می کند. من در بازی‌های قبل هم تمام تلاشم را برای موفقیت تیمم انجام می‌دادم و دوست داشتم کلین شیت کنم اما هربار روی برخی اشتباهات فردی، گل به خودی و ضربات پنالتی دروازه‌ام باز می‌شد که در بازی برابر فولاد این اتفاقات رخ نداد . امیدوارم با کمک سایر بازیکنان هم کلین‌شیت کنم و هم روند خوب تیم در هفته‌های بعد ادامه پیدا کند تا کم کم شرایط برای ما بهتر شود.

نمی خواهد تجربه فصل گذشته تکرار شود

صادقی در فصل گذشته هم که برای تیم فجر شهید سپاسی شیراز بازی می کرد جزو گلرهای خوب لیگ برتر بود. شوربختانه فجر شهید سپاسی در لیگ برتر، نتایج دلخواه را به دست نیاورد و به لیگ دسته اول سقوط کرد. او در این فصل نیز فرم خوب خود را حفظ کرده و در تیمی که از آن به فوتبال ایران معرفی شد، نمایش خوبی دارد. بدون شک صادقی نمی‌خواهد تجربه فصل گذشته با فجر برایش تکرار شود.

ملوان در لیگ برتر می ماند

صادقی بارها در پاسخ به این سئوال که آیا ملوان بندر انزلی در لیگ برتر می‌ماند، گفته است: صد درصد ملوان در لیگ برتر می ماند. تیم‌هایی که از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود می‌کنند کار سختی دارند. برای مثال مس کرمان هم شش یا هفت بازی را نتیجه نگرفت، باید به این تیم‌ها فرصت داده شود.

...از گل به خودی تا توپ هایی که گل نشد

ایمان صادقی از همان هفته های ابتدایی فصل کنونی لیگ برتر در مصاحبه های خود به همبازیانش روحیه می داد و عقیده داشت که ملوان با کادرفنی کنونی خود قادر است نتایج خوبی در لیگ برتر کسب کند.او درباره ناکامی ملوان در هفته های ابتدایی لیگ امسال می گوید : مطمئنم با کادرفنی خوبی که داریم به روزهای خوب خود باز می‌گردیم و نتیجه هم خواهیم گرفت، اگر نگاه کنید ملوان ،دو گل از نقطه پنالتی دریافت کرد، یک گل به خودی خورد و در بسیاری از بازی‌ها هم توپ‌مان به گل تبدیل نشده اما مطمئنم شرایط بهتر می‌شود.

اتفاق خوب در شهرآورد شمالی ها

شهرآورد شمالی ها در لیگ بیست و دوم، بین دو تیم ریشه‌دار گیلان و مازندران برگزار شد.البته در این بازی منهای رقابت دو تیم شمالی اتفاقات خوبی در ورزشگاه رقم خورد. تماشاگران نساجی در اقدامی غیرمنتظره ملوانان را تشویق کردند. ایمان در این باره می گوید: تیم‌های ملوان بندر انزلی و نساجی مازندران در سراسر ایران طرفدار دارند. جا دارد از تماشاگران نساجی که اول بازی ملوان را تشویق کردند، تشکر کنم. اگر تماشاگران ما هم بودند، نساجی را تشویق می‌کردند.

هواداران ملوان، نگران دروازه نباشند

صادقی با تعریف از رقیب خود و مربی دروازه بانان ملوان می گوید:خدا را شکر امسال همانند سال‌های گذشته ملوان دو دروازه بان خوب دارد، زیر نظر آقای محمد حبیبی مربی گلرهای ملوان کار می‌کنیم و با اطمینان به هواداران می‌گویم که نگران پست گلری نباشند. سعی می‌کنم عملکرد خوبی نسبت به سال گذشته داشته باشم و هر سال تلاشم را بیشتر می‌کنم. امیدوارم نخست برای تیمم مثمرثمر باشم و بعد هم آمار فردی خوبی از خودم به جا بگذارم. خوشحالم که برای ملوان دوباره بازی می‌کنم‌.

مقابل نساجی ، بدشانس بودم

صادقی پس از آن که دروازه اش برابر نساجی در هفته سوم لیگ برتر گشوده شد علت گل خوردن خود را بدشانسی قلمداد کرد و تعبیری جالب از باز شدن دروازه اش داشت و گفت:اگر درون دروازه می‌ایستادم، می‌گفتند چرا بیرون نیامده؟ اگر بیرون بیایی می‌گفتند چرا درون دروازه نبوده؟ شاید در آن لحظه توپ زیر پای دفاع خودمان می‌افتاد، به طورکلی همه اش به آن لحظه برمی‌گردد. تصمیم به خروج گرفتم و به نظر من درست‌ترین کار بود، چون اگر بیرون نیایی و مهاجم در شش‌قدم توپ را گل کند، خیلی بدتر است . من بدشانس بودم که توپ زیر پای کریم اسلامی افتاد.

انزلی ، شهر دوم من است

ایمان صادقی دروازه بان تیم ملوان بندرانزلی ، سالهاست که در بندرانزلی حضور داشته است و در این باره می گوید: حدود 12 سال است که در بندرانزلی زندگی می کنم و دوستان خیلی زیادی در این شهر دارم. انزلی به نوعی بعد از تهران، شهر دوم من است. خیلی خوشحالم که دوباره به ملوان پیوستم.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار