PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
سرنوشت رونالدو به کدام کشور گره می‌خورد؟

مصاحبه با پیرس مورگان کار خودش را کرد و به " اما " و " اگر" ها در مورد آینده کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد پایان داد. باشگاه با قاطعیت اعلام کرده که دیگر با این بازیکن ادامه همکاری نخواهد داد و ستاره پرتغالی در نیم فصل باید به دنبال تیم جدیدی باشد. با آن مصاحبه جنجالی ، درست چند روز مانده به آغاز جام جهانی، قرارداد رونالدو با باشگاه فسخ شد و حالا این بازیکن 37 ساله فرصت دارد در جام جهانی با یک عملکرد بهتر نسبت به آنچه در این فصل تاکنون داشته ، مشتریان احتمالی را برای جذبش ترغیب کند.

پس از این مصاحبه ، مورگان درباره خروج او از یونایتد توضیح داد: کریستیانو عاشق منچستریونایتد است. او هواداران را دوست دارد، اما یونایتد یک باشگاه راکد است و او حس می‌کند باید صحبت کند. اریک تن‌‌هاخ او را در انظار عموم تحقیر کرد و مورد بی‌احترامی قرار داد. رونالدو از اتفاقی که پشت پرده در حال رخ دادن است خیلی عصبانی است. شکی در قابلیت‌های فوتبالی او نیست، اما برای بازی کردن انتخاب نمی‌شود. او پیشنهادی 350 میلیون یورویی از عربستان سعودی داشت اما پاسخ منفی داد چرا که پول برایش اهمیتی ندارد. او دوست دارد برایش ارزش قائل باشند و مورد احترام قرار بگیرد. رونالدو دوست دارد جام ببرد. تن‌هاخ هر کاری خواست با او کرد و از او درس عبرتی برای دیگران ساخت. به نظرم رونالدو در یونایتد ماندنی نخواهد بود.

پس از فسخ قرارداد رونالدو با منچستر یونایتد، یکی از باشگاه‌هایی که به طور جدی به فکر امضای قرارداد با او افتاد، النصر عربستان بود. این باشگاه حتی پیشنهادی نجومی به ارزش 225 میلیون یورو را برای جذب رونالدو آماده کرده و آن را با نمایندگان او در میان گذاشته است. با این حال، فوق ستاره پرتغالی می‌خواهد در حال حاضر فقط به جام جهانی فکر کند و تصمیم گیری درباره آینده‌اش را به بعد از این تورنمنت موکول کند. همچنین اولویت کاپیتان تیم ملی پرتغال پیوستن به باشگاهی اروپایی است و او منتظر دریافت پیشنهادی از قاره سبز است.

از آنجایی که برای رونالدو بازی در لیگ قهرمانان اروپا اهمیت دارد، احتمالا اولویت او برای انتخاب تیم آینده به این مساله اختصاص پیدا کند، دلیلی که باعث شد در تابستان هم نتواند تیمی مناسب خودش پیدا کند. حالا که لیگ قهرمانان وارد مرحله حذفی شده و تنها 16 تیم در چرخه رقابت‌ها باقی مانده‌اند، این انتخاب دشوارتر هم می‌شود. رونالدو در مصاحبه با مورگان ادعا داشت که هنوز یکی از بهترین بازیکنان دنیاست اما باید دید چه سرنوشتی برای این بازیکن پرتغالی می‌توان متصور بود.

یک باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان اروپا

اگر رونالدو آرزوی بازی در این رقابت ها که از ماه فوریه از سر گرفته می‌شود را داشته باشد، تنها 16 تیم برای انتخاب وجود دارد. سپس این سؤال مطرح می شود که چه کسی استطاعت مالی خرید او را دارد؟ یک سناریوی رویایی این است که رونالدو برای آخرین بار این شانس را پیدا کند که در یک تیم بزرگ بازی کند اما به نظر می‌رسد این تنها در حالتی ممکن می‌شود که او یک قرارداد کوتاه مدت را با چنین تیمی امضا کند. کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید به دلیل مصدومیت از حضور در جام جهانی محروم است و سادیو مانه ، ستاره سنگالی بایرن مونیخ نیز در همین شرایط قرار دارد. برای رئال و بایرن ، این ستاره پرتغالی می‌تواند یک گزینه موقت جذاب باشد.

یک باشگاه لیگ برتری

چلسی در تابستان به انتقال این بازیکن فکر کرد، اما بعدا پشیمان شد. اکنون هم به نظر نمی‌رسد رونالدو با برنامه ریزی بلندمدت سرمربی جدید ، گراهام پاتر که در حال حاضر مجبور است با یک مهاجم پیر همچون پیر امریک اوبامیانگ در لیگ برتر دست و پنجه نرم کند، سازگاری داشته باشد. آرسنال هم به عنوان صدرنشین فعلی لیگ برتر روی ساخت یک تیم جوان با سرمربیگری میکل آرتتا سرمایه گذاری کرده و رونالدو می‌تواند به این ساختار آسیب بزند. آیا نیوکاسل با سرمایه هنگفت عربستانی ، وسوسه می‌شود تا برای خرید رونالدو هزینه کند؟

شاید چلسی

پس از اتفاقات بازی منچستریونایتد مقابل تاتنهام، امتناع از ورود به زمین و ترک آن قبل از سوت پایان، رونالدو از فهرست " شیاطین سرخ " برای بازی با چلسی خط خورد و صبح روز جمعه به تمرین به همراه بازیکنان تیم زیر 21 سال پرداخت. اکنون گزارش‌هایی مبنی بر علاقه یونایتد به خروج قرضی رونالدو از اولدترافورد در ژانویه منتشر شده است. در حالی که یونایتد نسبت به پیدا شدن مشتری مناسب برای رونالدو نگران است، به نظر می‌رسد چلسی و مالکان آمریکایی‌اش پس از تغییرات رخ داده روی نیمکت قصد دارند یک‌بار دیگر برای داشتن رونالدو در استمفوردبریج تلاش کنند.

این خبری است که برای اولین بار توسط Sunday World منتشر می‌شود. چلسی یکی از مهم‌ترین باشگاه‌هایی بود که در تابستان 2022 ، زمانی که رونالدو با غیبت در پیش‌فصل آشکارا خواستار جدایی شده بود، برای جذب CR7 پا پیش گذاشت و ارتباطاتی با نمایندگان این فوق ستاره برقرار کرد. تاد بولی و گروه مالکان آمریکایی چلسی که نشان داد‌ه‌اند گسترش برند باشگاه در خارج‌ از مستطیل سبز و مسائل تجاری اهمیت زیادی برایشان دارد، تمایل خود به این انتقال را پنهان نکردند اما توماس توخل، سرمربی وقت آبی‌ها، به شکلی جدی با این انتقال مخالفت کرد تا تلاش‌های چلسی برای آوردن یک مهاجم، در نهایت به جذب پیر امریک اوبامیانگ در لحظات پایانی پنجره تابستانی منجر شود.

با گذشت حدود 3 ماه از آن روزها، توخل از چلسی رفته اما تمایل مدیران به این انتقال هنوز پابرجاست و حضور گراهام پاتر، چلسی را یک بار دیگر به تلاش برای جوش دادن این انتقال ترغیب کرده است؛ مربی ای که از عملکرد کریستین پولیسیچ و حکیم زیاش رضایت نداشته و شاید با حضور رونالدو، به بردن اوبامیانگ به جناحین بیندیشد. با اتفاقات روزهای اخیر، جدایی رونالدو از منچستریونایتد در ژانویه قطعی به نظر می‌رسد و Sunday World از مذاکرات طرفین برای تنظیم این نحوه جدایی تا 48 ساعت آینده خبر داده است. انتقالی قرضی تا پایان فصل، به همراه بندی برای تمدید تا یک فصل دیگر، شاید همه را راضی کند. البته انتقال قرضی 18 ماهه، مستلزم آن است که ابتدا بند تمدید قرارداد کنونی رونالدو با یونایتد (تا تابستان 2024) فعال شود. رونالدو احتمالا برای این انتقال، حاضر به کاهش بخشی از دستمزد خود نیز خواهد شد.

بازگشت به خانه

پایان دادن به دوران حرفه‌ای فوتبال در اسپورتینگ لیسبون ، یعنی همان جایی که این مسیر پرافتخار برای رونالدو شروع شد، می تواند یک کار رمانتیک برای این ستاره باشد. این در حالی است که باشگاه پرتغالی می‌تواند راهی برای بازگشت او به لیگ قهرمانان فصل آینده باز کند.

او اگر بخواهد این گزینه را انتخاب کند، باید مبلغ قابل توجهی از قیمت خود را کاهش دهد.

عربستان سعودی

تنها علاقه جدی به رونالدو در تابستان از سوی کشور عربستان سعودی بود. در حالی که نقل مکان به لیگ این کشور احتمالاً پرسودترین گزینه برای او خواهد بود، اما از نظر جاه طلبی ورزشی، یک افول بزرگ محسوب می‌شود. همچنین رفتن به عربستان این شانس را از او می‌گیرد تا رکورد خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به 140 گل افزایش دهد و به رقیب بزرگش لیونل مسی که 129 گل دارد، شانس سبقت گرفتن از او را می‌دهد.

روزنامه " مارکا " چاپ اسپانیا در مطلبی جالب و البته عجیب خبر داد که ممکن است مقصد بعدی کریستیانو رونالدو پس از پایان جام جهانی ، عربستان سعودی باشد و مراحل زیادی تا قطعی شدن این انتقال باقی نمانده است! به ادعای مارکا رقم پیشنهادی به کریس رونالدو در رده‌بندی " فوق نجومی " قرار می‌گیرد. در این گزارش عنوان شده النصر خواستار امضای قرارداد به مدت 2 فصل و نیم با ستاره پرتغالی است و حاضر است جدا از جوایز و پاداش‌ها و همچنین قراردادهای تبلیغاتی ، به ازای هر فصل رقم سرسام‌آور 200 میلیون یورو را به کاپیتان تیم ملی پرتغال پرداخت کند! رقمی که برای 2 فصل و نیم به عدد شگفت‌انگیز 500 میلیون یورو خواهد رسید ! هیچکدام از باشگاه‌های متمول قاره سبز و حتی باشگاه‌های ثروتمند ایالات متحده ، نه توانایی و نه جرات پیشنهاد چنین مبلغی را به رونالدو ندارند و به نظر می‌رسد النصر تنها مشتری دست به نقد ستاره پرتغالی باشد. در صورت قطعی شدن این انتقال عجیب و تاریخی، کریس رونالدو در النصر تنها نخواهد بود. این تیم عربستانی که مانند همتایان خود همچون الهلال و الاتحاد با پول پاشی به فکر پیشرفت است، رودی گارسیا ، سرمربی سابق موناکو را روی نیمکت خود دارد و داوید اوسپینا ، دروازه‌بان تیم ملی کلمبیا و آلوارو گونسالس ، مدافع سابق ویارئال در ترکیب این تیم حضور دارند ، گزینه‌هایی که باعث خواهند شد رونالدو در عربستان احساس تنهایی نکند.

MLS

شاید زمان آن رسیده که رونالدو برند خود را به ایالات متحده ببرد و تبدیل به بزرگترین ستاره‌ای شود که تا به حال در MLS بازی کرده است. او نمی‌تواند به این امیدوار باشد که دستمزدش در لیگ آمریکا معادل شرایط فعلی باشد و باید بپذیرد که روزهای حضورش در لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسیده است اما برای مردی که بیش از نیم میلیارد فالوور در اینستاگرام دارد، این فرصتی خواهد بود تا به سوی بزرگترین بازار جهان در خارج از دنیای فوتبال حرکت کند و یک ماجراجویی جدید داشته باشد.

اگرچه برخی از منابع نظیر " ترنسفر مارکت " از احتمال انتقال رونالدو به MLS و تیم‌های لس‌آنجلس گلکسی و اینترمیامی سخن به میان آورده‌اند، اما ظاهرا چنین تجربه‌ای فعلا در بین اولویت‌های رونالدو نیست؛ چرا که او ترجیح می‌دهد با ادامه حضور در اروپا و تیمی که در UCL به میدان می‌رود، بر تعداد گل‌های خود افزوده و خطر نزدیک شدن لیونل مسی را تا جای ممکن دور کند.

مشتری ناخوانده از برزیل

روزنامه انگلیسی " سان " نوشته است که باشگاه برزیلی فلامینگو (قهرمان آمریکای جنوبی) از هم اکنون اقدامات خود را برای جذب رونالدو در فصل جاری آغاز کرده است. " سان " اشاره کرد که فلامینگو با اسپانسرها در مورد نحوه تامین مالی قرارداد موقت انتقال رونالدو به لیگ برزیل صحبت کرده است. این روزنامه انگلیسی اعلام کرد فلامینگو برای حضور این بازیکن پرتغالی در جام باشگاه‌های جهان به رونالدو پیشنهاد قرارداد 3 ماهه خواهد داد. رونالدو که در حال حاضر به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی قطر شرکت دارد پس از این تورنمنت فرصت خواهد داشت که به یک باشگاه جدید برود و می‌تواند در یک انتقال جالب راهی برزیل شود. سه شنبه گذشته منچستریونایتد در پی بحرانی که در هفته‌های اخیر بین دو طرف به وجود آمد، از فسخ قرارداد کریستیانو رونالدو خبر داده بود.

*عرفان خماند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار