PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
این هفته با ابوالفضل جلالی ، ملی پوش تیم استقلال تهران
ابوالفضل جلالی جوان ترین بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر بود. او با تصمیم کارلوس کی روش ، مسافر جام جهانی شد و سرمربی تیم ملی در دقیقه 70 بازی برابر تیم آمریکا از این مدافع چپ مازندرانی استفاده کرد.جلالی در همان 20 دقیقه عملکرد امیدوارکننده ای داشت و در حال حاضر او را بازیکن مناسبی برای جناح چپ تیم ملی می دانند.اگرچه تیم ملی ایران ، نتیجه را واگذار کرد و ایران به مرحله یک هشتم جام جهانی نرسید ولی جام جهانی 2022 برای ابوالفضل جلالی آورده خوبی داشت، بازیکنی که در هفته های پایانی لیگ برتر منتهی به جام جهانی در ترکیب ثابت استقلال به میدان نیامد اما بالاخره در مصاف با آمریکا فرصت حضور در میدان را پیدا کرد تا دست خالی دوحه را ترک نکند. او با توجه به شرایط سنی خود، بدون شک در آینده یکی از گزینه های اصلی برای بازی در ترکیب ثابت تیم ملی ایران خواهد بود.این هفته سراغ ابوالفضل جلالی مدافع ملی پوش تیم استقلال رفتیم.
مدافع چپ باآتیه


*جوان ترین بازیکن ایران

جوان ترین بازیکن تیم ملی در جام جهانی 2022، دردقیقه 70 بازی برابر آمریکا به جای احسان حاج صفی وارد میدان شد تا بازی در پست دفاع چپ را در ترکیب تیم ملی تجربه کند. او در فرصت کوتاهی که در میدان حضور داشت ارائه گر بازی خوبی در جناح چپ بود.تیم ملی با بالاترین میانگین سنی وارد مسابقات جام جهانی شد و جلالی جوان ترین بازیکن تیم ملی در این دوره از بازی ها بود که در نهایت و در بازی با آمریکا فرصت حضور در میدان را پیدا کرد. در حساس ترین شرایط بازی تلاش کرد با تدارک حمله از جناح چپ در جبران گل خورده به تیم ملی کمک کند اما آمریکایی ها همان طور که در بازی با انگلیس نشان دادند، در فاز دفاعی یک تیم خوب هستند در برابر ایران هم به خوبی از گلی که زدند، محافظت کردند .

*جلالی با آسیب دیدگی برگشت

ابوالفضل جلالی مدافع تیم استقلال که یکی از نفرات تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر بود، در بازی برابر آمریکا ‌با مصدومیت مواجه شد. او که در نیمه دوم بازی با آمریکا در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفت، به خاطر ضربه ای که به زانویش وارد شد، آسیب دید و با این شرایط به تهران برگشت .جلالی البته فعلا مثل دو ملی پوش دیگر استقلال در مرخصی بسر می‌برد اما مصدومیت زانو نیز ممکن است باعث شود مدتی از تمرینات گروهی تیم باشگاهی خود دور باشد.

*اثبات توانمندی

ابوالفضل جلالی پس از حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران در دو دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه و نیکاراگوئه در ترکیب ابتدایی قرار گرفت و برابر تونس نیز به ‌عنوان یار جانشین به میدان رفت .جلالی در همان دو بازی تدارکاتی در اردوی اتریش موفق شد توانمندی خود را به کی روش نشان دهد و به اثبات رساند.

*انگیزه بالا پس از اخراج مقابل تونس

جلالی مدافع چپ جوان و ملی پوش تیم استقلال در دیدار تدارکاتی مقابل تونس به علت یک خطای هند در محوطه جریمه تیم خودی از زمین اخراج شد.او در آخرین بازی تدارکاتی ایران قبل از آغاز جام جهانی اخراج شد و همین انگیزه ای برای ابوالفضل شد تا در اولین فرصت یکی از بهترین نمایش های خود را داشته باشد.ابوالفضل برای بازی کردن در جام جهانی لحظه شماری می کرد و با انگیزه بالایی در تمرینات قبل از سه بازی انگلیس، ولز و آمریکا حضور داشت.

*روزهای پر فراز و نشیب

با وجود عملکرد خوب ابوالفضل جلالی در جناح چپ تیم فوتبال سایپا، خودروسازان در انتهای دو فصل گذشته به لیگ دسته اول سقوط کردند و جلالی که به پشتوانه همین عملکرد خوب به تیم ملی هم دعوت شده بود، تصمیم گرفت استقلال را برای فصل جدید انتخاب کند.فصل بر وفق مراد جلالی 23 ساله پیش نرفت و او به دلیل مصدومیتی که داشت، 13 هفته ابتدایی لیگ را از دست داد و سرانجام در دیدار برابر مس رفسنجان، برای نخستین بار پیراهن استقلال را بر تن کرد و تا انتهای فصل، در مجموع 12 بار برای تیمش به میدان رفت و او اغلب پشت سر جعفر سلمانی قرار داشت .در فصل جدید نیز، ریکاردو ساپینتو سرمربی کنونی استقلال ترجیح داد تا از سلمانی در ترکیب اصلی استفاده کند و جلالی تنها در پنج مسابقه از ابتدا برای استقلال بازی کرد اما تغییرات روی نیمکت تیم ملی، اوضاع را برای این بازیکن جوان، کاملا تغییر داد و ابوالفضل با انتخاب کارلوس کی روش مسافر جام جهانی 2022 شد. بطورکلی جلالی طی 2 فصلی که در استقلال حضور داشته روزهای پرفراز و نشیبی داشته است.

*کی روش ، جلالی را به نورافکن ترجیح داد

کارلوس کی روش سرمربی ایران که معمولا به سخت گیری در چینش ترکیب تیمش و انتخاب بازیکنان برای حضور در تیم ملی معروف است، جلالی را به یکی از بازیکنان اصلی تیمش در بازی های تدارکاتی قبل از جام جهانی 2022 تبدیل کرد. به نحوی که او ترجیح داد تا بازیکن جوان استقلال را به جای امید نورافکن آماده، به قطر ببرد .نورافکن جزو مهره های موثر سپاهان اصفهان در فصول اخیر بوده اما کی روش ، جلالی را به نورافکن ترجیح داد.

*رد یک شایعه

ابوالفضل جلالی قبل از جام جهانی 2022 در تمرینات استقلال دچار مصدومیت شد و حتی یک اظهارنظر هم از کادر پزشکی استقلال منتشر شد که او ممکن است به واسطه این آسیب دیدگی جام جهانی را از دست بدهد.این موضوع البته خیلی سریع با حضور ابوالفضل جلالی در اردوی استقلال رد شد اما حضور او بر روی نیمکت مقابل هوادار بار دیگر نگرانی هایی را درباره این بازیکن جوان و ملی پوش ایجاد کرد.با این شرایط ، جلالی در ورزشگاه آزادی وقتی با پرسشی از سوی خبرنگاران درباره مصدومیتش و شایعات مطرح شده مواجه شد، اعلام کرد که مصدومیتش جدی نیست و خبری که درباره از دست دادن جام جهانی منتشر شده صحت ندارد.ابوالفضل با جدیت در تمرینات استقلال شرکت کرد و با آمادگی بالا به اردوی تیم ملی محلق شد و سرانجام انتخاب کی روش در جناح چپ بود.

مدافع چپ باآتیه

*گریه های ابوالفضل

پس از شکست تیم ملی ایران مقابل آمریکا و حذف از جام جهانی 2022 قطر ، چند بازیکن کشورمان زیر گریه زدند. جلالی یکی از بازیکنان تیم ایران بود که پس از بازی بغض اش ترکید و نتوانست خودش را کنترل کند. کار به جایی کشید که کارلوس کی روش به سمت اش آمد و ابوالفضل را آرام کرد. چند بازیکن ایران از جمله رامین رضائیان، ابوالفضل جلالی، سعید عزت اللهی و احمد نوراللهی به دلیل ناراحتی اشک ریختند. جلالی درباره گریه هایش پس از بازی با آمریکا گفت:اشک هایم بعد از حذف مقابل آمریکا به خاطر این بود که دوست داشتیم مردم شاد باشند و تاریخ سازی کنیم ولی برای همین از حذف شدن خیلی ناراحت بودیم.

*کی روش خیلی لطف کرد

ابوالفضل جلالی پس از حذف تیم ملی ایران از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، می گوید: بهترین فرصت بود که بتوانم خودم را نشان دهم. آقای کی‌روش خیلی لطف کرد و من هم قدر این فرصت را می دانستم و همه تلاشم این بود که به نحو احسن کارم را انجام دهم. در چهار سال گذشته سختی های زیادی کشیدم چرا که زیر تیغ جراحی رفتم، پنج ماه دور از میادین بودم و بعد از بازگشتم، یک نیم فصل را در استقلال از دست دادم اما ناامید نشدم و دوباره تلاش کردم. به لطف خدا و دعای مادربزرگوارم توانستم خوب کار کنم و در لیست نهایی قرار بگیرم.

*رفتار بزرگترهای تیم ملی با من خوب بود

جلالی درباره رفتار بزرگترهای تیم ملی با او در جام جهانی 2022 ،می گوید: جوانترین بازیکن تیم ملی در جام جهانی بودم. رفتار بزرگترهای تیم با من خیلی خوب بود. به نظرم یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال ملی ایران را داشتیم. توانستم از بازیکنان بزرگ تیم نکات زیادی را یاد بگیرم.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار