PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۷۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
این هفته با روزبه چشمی ، مدافع – هافبک ملی پوش تیم استقلال
روزبه چشمی یکی از مسافران جام جهانی قطر بود و برای تیم ملی ایران هم به میدان رفت و گل اول مقابل ولز را به ثمر رساند. گل ارزشمندی که تیم ملی و طرفدارانش را برای ادامه تورنمنت جهانی امیدوار کرد و از طرفی توانمندی خود را به اثبات رساند. روزبه چشمی در بازی نخست تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 به عنوان مدافع به میدان رفت ولی کارلوس کی روش پس از گشوده شدن پشت سر هم دروازه تیم ملی مقابل انگلیس، دست به تعویض زد و او را برخلاف اعتقاداتش از ترکیب خارج کرد.همه تصور می کردند که این تعویض به معنای پایان فوتبالی روزبه در تیم ملی است اما از آن جا که عزت دست خداوند است چشمی در دقایق پایانی بازی برابر ولز به میدان آمد و مهم ترین گل زندگی اش را به ثمر رساند و بازگشت تاریخی داشت و در ادامه نیز روی به ثمر رساندن گل دوم ایران تاثیر مستقیم گذاشت تا یک شبه به موثرترین تعویض کی روش تبدیل شود.این هفته سراغ روزبه چشمی مدافع ملی پوش استقلال رفتیم.
بازگشت تاریخی

انتخاب همیشگی کی روش

اگر ده‌ها مربی را به جای کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی قبل از آغاز جام جهانی 2022 می گذاشتیم، هیچکدام از آنها تصمیم نمی گرفت بازیکنی مانند روزبه چشمیرا به تیم ملی دعوت کند و او را با تیم ملی به قطر ببرد. کی روش که در جام جهانی 2018 روسیه نشان داد به روزبه از نظر فنی اعتقاد دارد ترجیح داد دوباره او را به تیم ایران دعوت کند و به بزرگترین تورنمنت جهانی فوتبال ببرد.کی روش در قطر باردیگر به همه یادآوری کرد که به روزبه از نظر فنی اعتقاد دارد و چشمی با گلی که به ولز زد جواب اعتماد کی روش را داد.

ردپای روزبه در گل دوم به ولز

ردپای روزبه چشمی در گل دوم ایران برابر تیم ولز در جام جهانی 2022 هم دیده می‌شود. روزبه پس از خوشحالی گل به عقب برگشت و در زمانی که ولز چیزی برای از دست دادن نداشت روی آخرین حمله آنها موثر نشان داد. چشمی دو بار با ضربه سر توپ را دور کرد و پس از اشتباه بازیکن ولز توپ به مهدی طارمی رسید و گل دوم پایه گذاری شد و رامین رضاییان شلیک نهایی را انجام داد تا ایران سومین برد خود در جام جهانی جشن بگیرد.

صمیمیت با دو سید تیم ملی

دو سیدحسینی تیم ملی ایران و دو استقلالی که شاگرد کارلوس کی‌روش در قطر بودند نزدیک‌ترین‌ها بهروزبه چشمیدر اردو تیم ملی محسوب می‌شدند. سیدمجید حسینی وسیدحسین حسینی با روزبه رابطه نزدیک‌تری نسبت به سایر بازیکنان داشتند و طبیعی بود که آنها بیشتر برای هافبک تیم ملی و گلزنی‌اش خوشحال شوند.عکس های پس از خوشحالی گل روزبه این نزدیکی و صمیمت را بیشتر عیان کرد.

پیراهن روزبه بر تن علی قلی زاده

پس از گلزنی روزبه در جام جهانی 2022 قطر مشخص شد که تمامی ملی پوشان از گلزنی وی خوشحال شدند.نکته قابل توجه درآوردن پیراهن چشمی از تن او بعد از بازی بود. معمولا رسم در فوتبال بر این است که برای تقویت فرهنگ جوانمردی بازیکنان دو تیم در پایان مسابقات پیراهن خود را تعویض کنند اما در پایان بازی برابر تیم ولز در ورزشگاه احمد بن علی دوحه اتفاق ویژه ای رخ داد. علی قلی زاده وینگر تیم ملی که مقابل ولز هم فیکس بود، بعد از بازی پیراهن چشمی را از او گرفت و برتن کرد.جالب اینکه قلی زاده بعد از بازی در رختکن ایران با پیراهن چشمی که برعکس هم برتن کرده بود، همراه با این هافبک گلزن عکسی به یادگار گرفتند که قابل توجه بود.

جلوگیری از حمله ولز

چهار روز پرفشار و سخت برای روزبه پس از دیدار مقابل انگلیس، با یک شلیک تماشایی مقابل ولز به فراموشی سپرده شد.
روزبه با وجود روز تلخ مقابل انگلیس، با آمادگی ذهنی بالا برابر ولز به زمین رفت و مهم‌ترین گل تیم ملی را به ثمر رساند تا پایه‌گذار برد تاریخی تیم ملی ایران شود و در آغوش همه مربیان و بازیکنان ایران قرار بگیرد.چشمی سه دقیقه پس از این گل چشم‌نواز، با دو دفع توپ و ضربه سر پیاپی از آخرین حمله جدی ولز جلوگیری کرد تا حریف به گل نرسد.

ساپینتو بر روی روزبه در شهرآورد حساب باز کرده است

روزبه چشمی در بازی دوستانه اخیر تیم استقلال برابر نفت مسجدسلیمان در ترکیب آبی پوشانبه میدان رفت تا خودش را آماده بازی با پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر کند.چشمی در اولین بازی بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی برابر نفت مسجد سلیمان به میدان رفت تا مشخص شود ساپینتو چقدر روی درخشش او برابر پرسپولیس در شهرآورد حساب کرده است.اگر اتفاق خاصی رخ ندهد چشمی در بازی با پرسپولیس در پست هافبک دفاعی استقلال بازی می کند و باید تلاش کند تا جلوی خط آتش قدرتمند حریف را بگیرد.
بازگشت به پست تخصصی

چشمیبازیکن دو پسته است اما بارها ثابت شده او در پست هافبک دفاعی بازیکن بهتری است تا مدافع میانی .ریکاردو ساپینتو سرمربی آبی پوشان بعد از حضور در استقلال در بازی های ابتدایی خیلی زود متوجه این موضوع شد و این بازیکن را یک خط جلوتر آورد تا به عنوان تک بازیکن در جلوی خط دفاعی بازی کند و دو هافبک هم روی دست او بازی کنند.

اشتباه بزرگ

بدون شک حضور روزبه چشمی در قلب خط دفاعی و در کنار سید مجید حسینی یک سورپرایز مقابل تیم انگلیس در جام جهانی 2022 ، یک اشتباه بزرگ از جانب کارلوس کی روش بود چرا که پست تخصصی این بازیکن هافبک دفاعی است و در این پست ارائه گر بازی های خوبی در استقلال در یازده هفته سپری شده از لیگ بیست و دوم بوده است. این اشتباه در حالی صورت گرفت که تیم ملی روی نیمکت و در این پست چند بازیکن تخصصی داشت. محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده که در بازی های مقدماتی نمایش خوبی در فاز دفاعی داشتند.رد پای روزبه چشمی در گل های تیم ملی انگلیس در نیمه نخست کاملا پیدا بود. 

مربی پرتغالی به چشمی شانس دوباره داد

روزبه در جام جهانی قبلی یکی از نفراتی بود که کارلوس کی‌روش از اعتماد ویژه‌اش به وی یاد کرد و به این بازیکن لقب مدافعی در کلاس جهانی داد.چشمی دراین باره می گوید: کی‌روش قبل از جام جهانی 2022 ،شانس دوباره‌ای به من داد تا نظر ایشان را جلب کنم. نه تنها من بلکه تمامی بازیکنان در تلاش بودند تا نظر کی ورش را جلب کنند. جام جهانی بزرگترین رویداد فوتبالی است و همه شانس دارند.

احترام به هوادار

چشمی جزو بازیکنانی است که همیشه به هواداران تیمش احترام گذاشته است. او بارها از طرفداران استقلال بابت باخت تیمش عذرخواهی کرده که جزو محسنات وی به شمار می رود.وی دراین باره می گوید: طرفداران از ما انتظار برد دارند که کاملا به حق است.ما نسبت به میلیون ها هوادار استقلال که در خانه بازی‌ها را می‌بینند یا در ورزشگاه حمایت می‌کنند، مسئول هستیم. قطعا تمام بازیکنان و کادر فنی تلاش خود را برای شادی هواداران انجام می‌دهند .

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار