PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۷۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
این هفته با رامین رضاییان ، مدافع ملی پوش تیم سپاهان اصفهان
حضور دوباره کارلوس کی‌روش در تیم ملی و عملکردی که رامین رضاییان با پیراهن تیم سپاهان اصفهان در لیگ بیست و دوم ارائه کرد معادلات تیم ملی در سمت راست خط دفاعی را برهم زد و سرمربی پرتغالی پیش از حضور در ایران در اولین اقدام خود از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا پاسپورت رامین برای حضور در اردوی اروپایی تیم ملی گرفته شود.همین جا مشخص شد که کی روش به رضاییان نگاه ویژه دارد و رامین در جام جهانی 2022 قطر، بازیکن فیکس تیم ملی است.روی هم رفته رامین در سه بازی ایران در جام جهانی عملکرد مثبتی داشت و یکی از گل های ایران در جام بیست و دوم را به ثمر رساند تا نامش به عنوان گلزن ایران در جام جهانی ماندگار شود. این هفته سراغ مدافع راست ملی پوش تیم سپاهان اصفهان رفتیم .
مدافع راست محبوب کی روش

تقدیر سپاهان از رامین

پس از شروع دوباره تمرینات سپاهان در اصفهان تقدیر ویژه‌ای از 2 بازیکن ملی پوش این تیم با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و محمد رضا ساکت مدیرعامل طلایی پوشان نصف جهان به عمل آمد. سپاهان با دو نماینده تیم ملی را در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر همراهی کرد.رامین رضاییان و پیام نیازمند نمایندگان سپاهان در تیم ملی بودند و رامین در سه بازی تیم ملی ایران در جام جهانی به میدان رفت و یکی از گل های ایران را برابر تیم ولز به ثمر رساند و جزو نفرات موثر تیم ملی در قطر بود.علاوه بر رامین رضائیان و پیام نیازمند از امید نورافکن هم تقدیر شد.نورافکن در آخرین اردوی تیم ملی قبل از اعزام به دوحه خط خورد.

برخورد گرم با سرخپوشان

تیم سپاهان در ایام جام جهانی 2022 یک بازی تدارکاتی برابر پرسپولیس انجام داد که با تساوی 2-2 به پایان رسید.رضاییان در حالی مقابل پرسپولیس تیم سابق خود به میدان رفت که برای اولین بار پس از دیدار دوستانه مقابل نیکاراگوئه، پای به ورزشگاه آزادی می گذاشت .رامین با حضور نزدیک به 80 دقیقه‌ای در زمین، آمادگی خود را اعلام کرد. نکته جالب اینکه او برخورد گرمی هم با بازیکنان پرسپولیس داشت و در چند موردی که رو در روی وحید امیری قرار داشت، برخورد صمیمانه‌ای با او انجام داد.

رکورددار جام جهانی

گل دوم تیم ملی ایران به ولز همچنان دیرهنگام‌ترین گل تاریخ ادوار جام جهانی است. ابتدا پس از گل دیرهنگام ووت وگهورست بازیکن هلند به آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 اعلام شد که او زننده دیرهنگام ترین گل جام جهانی است ولیکن یک سایت که آمار و رکوردهای جام جهانی را ثبت می کند با انتشار ثانیه‌های لحظه به ثمر رسیدن گل مشخص کرد که گل رامین رضاییان به تیم ملی ولز، دیرترین گل ادوار جام جهانی است و گل دوم هلند به آرژانتین در رتبه دوم فهرست دیرترین گل های تاریخ جام جهانی قرار می گیرد.با این اوصاف رامین کماکان رکورددار جام جهانی است.

رامین به پهنای صورت ، اشک ریخت

تیم ملی فوتبال ایران در نزدیک‌ترین حالت ممکن به مرحله حذفی طی ادوار حضورش در جام جهانی، به شکلی غیرمنتظره از صعود به جمع شانزده تیم پایانی باز ماند تا لذت تماشای بازی تیم ملی برابر هلند در جام جهانی 2022 نصیب هواداران ایرانی نشود.این باخت برای بازیکنان ایران بسیار تلخ بود. انتشار تصاویری از اشک‌های ناراحت‌کننده ملی‌پوشان پس از بازی برابر آمریکا نشان از همین موضوع داشت. از بازیکنان ثابت تا ذخیره ، همه به علت رنگ باختن رویای صعود، شب دشواری را روی چمن و صندلی‌های نیمکت ورزشگاه الثمامه دوحه تجربه کردند. رضاییان هم مانند سایر ملی‌پوشان در پایان مسابقه، کنترل احساساتش را از دست داد و برای دقایقی داخل زمین ماند و به پهنای صورت اشک ‌ریخت به طوری که از سرمربی تا بازیکنان تیم ملی آمریکا به او دلداری دادند.

رضاییان در تیم منتخب " مارکا "

دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 در حالی به پایان رسید که سه تیم برزیل، پرتغال و فرانسه صعود خود را قطعی کردند و در تیم منتخب مارکا، چهار بازیکن داشتند. نکته جالب حضور رامین رضاییان گلزن تیم ملی ایران برابر تیم ولز بود که با نمایش درخشان خود موفق شد به تیم منتخب مارکا که جمعی از ستارگان بود، برسد.

سرمربی پرتغالی به رامین ، شانس دوباره داد

اگر کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران برنمی گشت رامین رضائیان دوباره ملی پوش نمی شد و در ایام جام جهانی به جای قطر در اصفهان بود و از خانه بازی‌های تیم ملی ایران را تماشا می‌کرد. رامین در دوران سرمربیگری دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشد و کادرفنی فرصتی به او نداد.حضور دوباره کی‌روش در تیم ملی و عملکردی که رضاییان با پیراهن سپاهان اصفهان در لیگ بست و دوم ارائه کرد معادلات تیم ملی در سمت راست خط دفاعی را برهم زد و کی‌روش پیش از حضور در ایران از مسئولان فدراسیون فوتبال خواست تا پاسپورت رامین برای حضور در اردوی اتریش گرفته شود.سرمربی پرتغالی یکبار دیگر نشان داد که به رضاییان اعتقاد زیادی دارد.

حرف نزنیم ، عمل کنیم

مدافع راست تیم سپاهان اصفهان اعتقاد دارد که یک بازیکن نباید با مصاحبه کردن یا با حاشیه سازی خودنمایی کند بلکه می بایست توانمندی خود را در میدان فوتبال نشان دهد. رامین در فضای مجازی اعلام کرد که نباید با کار حاشیه‌ای عجیب، پست اینستاگرام و قلب گذاشتن یا با صحبت کردن چیزی را ثابت کرد چون فایده‌ای ندارد. به عقیده او ، فوتبالیست با عمل گرایی خود را ثابت می کند.

علت علاقه رامین به مراکش

خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال از همان آغاز جام بیست و دوم دوست داشتند که آرژانتین و فرانسه راهی فینال شوند که این اتفاق هم در جام جهانی قط رخ داد و این دو تیم، فینال جام را برگزار کردند اما رامین از طرفداران سرسخت مراکش و ولید الرکراکی بود. رامین رضاییان دوست داشت مراکش با شکست فرانسه پرقدرت راهی فینال شود و حتی به مقام قهرمانی هم برسد.دلیل طرفداری رامین از مراکش به ارتباط خوب این بازیکن با ولید الرکراکی سرمربی این تیم برمی‌گردد. چند سال پیش الرکراکی در تیم الدحیل قطر مربی رضاییان بود و نه تنها از رامین همواره به عنوان بازیکن فیکس استفاده می‌کرد، بلکه ارتباط خوبی هم با ستاره ایرانی تیمش داشت. همین موضوع باعث شد تا رضاییان طرفدار مراکش باشد.

نمایش متفاوت رامین در جام جهانی

رضاییان در جام جهانی 2018 مقابل فوق ستاره ای مثل رونالدو از پرتغال یا بازیکنانی مثل ایسکو و داوید سیلوا از اسپانیا نمایش خوبی داشت .او در جام جهانی 2022 هم موفق شد ستارگانی مثل گرت بیل و هری ویلسون از ولز را مهار کند. رامین در جام جهانی نمایشی کامل متفاوت داشت و از آمادگی بالایی برخوردار بود.

*کیوان طباطبایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار