PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۷۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
این هفته با گئورگی گولسیانی مدافع پیش تاخته تیم پرسپولیس
گئورگی گولسیانی مدافع تیم پرسپولیس در شهرآورد شماره 99 ستاره سرخپوشان بود. او در روز غیبت مهاجمان تیمش توانست با دو ضربه سر که به تور دروازه استقلال چسبید ستاره آخرین شهرآورد و پرسپولیس شود و جور مهاجمان تیمش را بکشد.گولسیانی طی چند فصل گذشته که به عنوان یک بازیکن خارجی در لیگ برتر حضور داشته همیشه جزو نفرات تاثیرگذار و فداکار تیمش بوده و در لیگ امسال هم برای پرسپولیس درخشیده است و در بازی های حساس به یحیی گل محمدی و پرسپولیس کمک کرده است. این هفته سراغ گولسیانی مدافع گلزن پرسپولیس رفتیم.
حرفه ای و فداکار


*تاریخ تکرار شد

تاریخ پس از 6 سال تکرار شد.گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی تیم پرسپولیس در شهرآورد 99 ، 2 گل ارزشمند را به ثمر رساند و دهمین گل بازیکنان خارجی در تاریخ بازی سنتی تهران را ثبت کرد.پس از هت تریک تاریخی ایمون زاید و بازگشت رویایی پرسپولیس برابر استقلال، تنها مهدی طارمی موفق شده بود در شهرآورد از یک گل بیشتر برای پرسپولیس به ثمر برساند. گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس پس از 6 سال در شهرآورد 2 گل زد.

*اگر شهرآورد را می بردیم بیشتر خوشحال می شدم

گولسیانی مدافع پرسپولیس پس از شهرآورد 99 می گوید:در اولین شهرآوردم، دو گل زدم و از این بابت خوشحالم ولی خوشحال‌تر می‌شدم اگر می‌توانستیم بازی را ببریم اما مشکلی نیست این یک امتیاز هم برای ما خوب است و ما را در صدر جدول رده بندی حفظ کرد.

*ما در بخش چینش و دفاع مشکلاتی داریم

مدافع پیش تاخته پرسپولیس در شهرآورد شماره 99 به مشکلات خط دفاع تیمش هم اشاره کرد و گفت: 2 گل در آخرین شهرآورد زدم اما در کل ما در بخش چینش و دفاع مشکلاتی داریم. من به این بازی نگاه حرفه‌ای‌تری دارم چون فکر می‌کنم تیم بهتری هستیم و فقط نیاز به بهتر شدن یک سری از جزئیات داریم. امیدوارم که امسال قهرمان لیگ شویم.

*روزی که گولسیانی کاپیتان پرسپولیس شد

در روزهایی که توجه فوتبالی‌ها به جام جهانی معطوف شده بود تیم پرسپولیس شرایط خاص و عجیبی را تجربه کرد.بازیکنان قدیمی پرسپولیس به کسر پنج درصد از قرارداد فصل گذشته‌شان اعتراض کردند و در تمرینات شرکت نکردند و طبق خبرها هیات مدیره باشگاه برای تماشای جام جهانی به قطر رفته بودند.پرسپولیس با تیمی ناقص که بیشتر بازیکنان آن جوان بودند در دیداری دوستانه به مصاف تیم مس کرمان رفت و با دو گل شکست خورد. نکته جالب توجه در این بازی، کاپیتانی گئورگی گولسیانی بود‌.او اعتصاب نکرد و در بازی دوستانه برای پرسپولیس به میدان رفت و در خدمت تیمش بود.

*ویژگی مثبت یحیی از نگاه مدافع گرجستانی

گولسیانی مدافع پرسپولیس از این که شاگرد یحیی گل محمدی است خوشحال می باشد و درباره سرمربی تیمش می گوید:بدون شک یحیی گل محمدی مربی باهوش، باتجربه و با ذهنیت برنده است. من مربیان زیادی را در دوران حرفه‌ای خود دیده‌ام، برخی از آنها واقعا خوب بودند، اما بدون ذهنیت برنده. ذهنیت برنده چیزی است که نمی‌توانید آن را یاد بگیرید یا در سوپرمارکت‌ها بخرید. این مهم‌ترین چیزی است که شما می‌توانید به عنوان مربی داشته باشید.

*نظر جابا مجیری درباره مدافع گرجستانی پرسپولیس

جابا مجیری نامی آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است. مدافع گرجستانی حدود 9 سال در لیگ برتر ایران در ترکیب دو تیم سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان به میدان رفت و بازی های درخشانی نیز انجام داد. جابا درباره گولسیانی هموطن خود می گوید:گئورگی یکی از بهترین بازیکنان گرجستان محسوب می‌شود. او در یکی از بهترین های تیم های کشور ما یعنی دینامو تفلیس توپ می‌زد. به نظرم یکی از بهترین خارجی هایی است که در لیگ ایران بازی می کند. قطعا تیم بزرگی مثل سپاهان از کیفیت او باخبر بوده که چند سال از گولسیانی استفاده کرده است. همچنین پرسپولیس هم با آن همه هوادار، اگر گولسیانی شرایط خوبی نداشت، قبول نمی کرد که این بازیکن را به خدمت بگیرد. امیدوارم او در پرسپولیس همیشه موفق باشد.

3*سال فراموش نشدنی با سپاهان داشتم

باشگاه سپاهان اصفهان چند سال پیش گئورگی گولسیانی را به خدمت گرفت و طبق معمول یک بازیکن خوب خارجی را به تیمش اضافه کرد.گولسیانی درباره حضورش در سپاهان می گوید:3 سال فراموش نشدنی در اصفهان و سپاهان را گذراندم. همیشه در ذهنم می‌ماند که اصفهان شهر زیبایی است اما وقتی این فرصت پیش آمد که من به پرسپولیس بپیوندم واقعا نمی‌توانستم نه بگویم. باعث افتخار بود که به این تیم ملحق شوم. ما برای بالاترین اهداف و دستاوردها می‌جنگیم.

*مسئولیت پذیر

گولسیانی در هر تیمی که بوده مسئولیت پذیری خود را نشان داده و خاطرات خوبی از حرفه ای گری خود برجا گذاشته است.او در تیم نساجی مازندران هم عضویت داشته است. در دورانی که جوادنکونام سرمربیگری این تیم قائم شهری را برعهده داشت در یکی از بازی‌ها گولسیانی مصدوم شد. آسیب دیدگی او به گونه‌ای بود که یک هفته تا 10 روز باید فیزیوتراپی می‌کرد. پزشک تیم موضوع را با سرمربی نساجی مازندران درمیان گذاشت و او هم از مدافع تیمش خواست به جای تمرین گروهی مشغول فیزیوتراپی شود.فردای آن روز بازیکنان یکی پس از دیگری سر تمرین گروهی در محل تمرین حاضر شدند و گولسیانی هم سرتمرین آمد در حالی که می‌توانست استراحت کند! نکونام سرمربی نساجی ، گولسیانی را صدا زد و پرسید: مگر قرار نبود بروی فیزیوتراپی و بعد استراحت کنی؟ چرا آمدی سرتمرین؟ گولسیانی هم پاسخ داد: من بازیکن تحت قرارداد شما هستم. قرارداد حرفه‌ای بستم و به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای وظیفه دارم هر روز به باشگاه و تمرین بیایم و خودم را به شما معرفی کنم.

*بازیکنان در تیم های بزرگ زیر ذره بین هستند

گولسیانی در خصوص بازی کردن در تیم پرسپولیس می گوید:بازی کردن در پرسپولیس، استقلال و تیم‌های بزرگ به‌مراتب سخت‌تر از تیم‌هایی درجه پایین‌تر است. از این جهت که در تیم‌های بزرگ بازیکنان به‌ شدت زیر ذره‌بین رسانه‌ها و طرفداران هستند و یک اشتباه کوچک می‌تواند برای آنها گران تمام شود. برعکس آن هم درخشش در چنین تیم‌هایی باعث می‌شود بازیکن جایگاه خود را بالاتر برده و به شهرت و پول بیشتری هم دست یابد.

*طرفدار تیم ملی ایران در جام جهانی بود

گرجستان جایی در تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی 2022 قطر نداشت و گولسیانی به مانند دیگر هموطنانش از تلویزیون این رقابت‌ها را تماشا کرد. گولسیانی به خاطر اینکه سال‌هاست در ایران بازی می‌کند یکی از طرفداران تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی بود. وی در این خصوص می‌گوید: من 6 سال است که در ایران بازی می‌کنم و طبیعی است که ایران کشور دوم من باشد. در جام‌جهانی طرفدار تیم ملی ایران بودم.

کیوان طباطبایی*

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار