PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۷۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
تیم منتخب جام‌جهانی 2022 به انتخاب سایت گل
جام‌جهانی 2022 نیز با تمامی حواشی و جذابیت‌های خود به پایان راه خود رسید و در پایان تیم ملی آرژانتین جام قهرمانی را بالای سر برد. در این جام رکورد تعداد گل‌های به ثمر رسیده شکسته شده و شاهد شگفتی‌های زیادی از همان مرحله گروهی تا دیدار پایانی بودیم و به طور کل می‌توان گفت جام‌جهانی قطر تورنمنتی بود که هواداران فوتبال تا سالیان طولانی آن را در خاطر خود نگه خواهند داشت. در دیدار فینال این مسابقات که به نوعی زورآزمایی لیونل مسی و کیلیان ام‌باپه بود، ستاره آرژانتینی برنده شد تا تنها جامی که در ویترین افتخارات خود خالی داشت را به دست بیاورد و علاوه بر آن به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت برنده کفش طلای مسابقات نیز شد تا حضور در تیم منتخب تورنمنت حتمی باشد اما چه بازیکنان دیگری در کنار مسی در این تیم منتخب قرار می‌گیرند؟
11 ستاره درخشان قطر


دروازه‌بان: امیلیانو مارتینز(آرژانتین)

بعد از عملکرد ناامیدکننده مارتینز در اولین دیدار آرژانتین مقابل عربستان و دریافت دو گل، دروازه‌بان باشگاه استون ویلا تلاش کرد به هر قیمتی که شده در سایر مسابقات از دروازه‌اش محافظت کند. او به شکلی فوق‌العاده مدافعان پیش‌رویش را هدایت می‌کرد و در دقایق حساس، مهارهایی حیاتی انجام داد که شامل دیدار مقابل استرالیا و همچنین فینال می‌شود. او همچنین در ضربات پنالتی نیز نقشی کلیدی در پیروزی تیمش داشتو می‌توان گفت کاملا شایسته دریافت جایزه بهترین دروازه‌بان تورنمنت بود.

دفاع راست: اشرف حکیمی(مراکش)

انتخاب بهترین بازیکن این پست کار آسانی است. حکیمی در طول تورنمنت و در حالی که تیم ملی کشورش در مسیر رسیدن به نیمه‌نهایی در حال فتح قلب مردم جهان بود، عملکردی فوق‌العاده داشت. او هم در دفاع و هم در حمله عملکردی خوب داشت و پاس گلش به یوسف النصیری در جریان پیروزی مقابل کانادا، یکی از برجسته‌ترین لحظات جام‌جهانی 2022 بود.

دفاع میانی: نیکولاس اوتامندی(آرژانتین)

اگر چه آرژانتین با رکوردی خوب پا به تورنمنت می‌گذاشت اما افراد کمی پیش‌بینی می‌کردند اوتامندی 34 ساله یکی از بهترین بازیکنان تورنمنت باشد. با این وجود، مدافع باشگاه بنفیکا تقریبا در تمام طول تورنمنت عملکردی عالی داشت و اگر چه خطای پنالتی که در دیدار فینال مرتکب شد می‌توانست آغازگر شکستی فاجعه‌بار برای تیم ملی کشورش باشد اما عملکرد خوب او به قدری برجسته است که می‌توان از این اشتباه او چشم‌پوشی کرد.

دفاع میانی: جوسکو گواردیول(کرواسی)

این که مسی در دیدار نیمه‌نهایی چه بلایی سر گواردیول آورد را فراموش کنید چون مسی می‌تواند این کار را با هر مدافعی انجام دهد. گواردیول توانست در این تورنمنت نامی برای خود دست و پا کند و حالا از او به عنوان یکی از بهترین مدافعان دنیای فوتبال یاد می‌شود. این در حالی است که او تنها 20 سال دارد و می‌تواند برای سالیان متوالی به درخشش ادامه دهد.

دفاع چپ: تئو هرناندز(فرانسه)

اگر چه تئو هرناندز صرفا به خاطر مصدومیت برادرش لوکاس فرصت حضور در ترکیب اصلی را به دست آورد اما او به خوبی از این فرصت غیرمنتظره استفاده کرد و نقشی کلیدی در مسیر فرانسه برای رسیدن به فینال داشت. البته او در دیدار یک چهارم نهایی مقابل انگلیس بارها توسط بوکایو ساکا مورد آزار و اذیت قرار گرفت اما با گلزنی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل مراکش نشان داد که از نظر روحی بسیار آماده است.

هافبک میانی: صوفیان آمرابات(مراکش)

هافبک فیورنتینا یک تورنمنت رویایی را سپری کرد. او واقعا مهره‌ای کلیدی در خط هافبک مراکش بود و موتور محرکه تیمی بود که توانست شگفتی جام‌جهانی قطر لقب بگیرد. از همین حالا خیلی‌ها منتظرند تا این بازیکن در ژانویه یا تابستان سال آینده به باشگاهی بزرگ و مطرح برود.

هافبک میانی: انزو فرناندز(آرژانتین)

فرناندز وقتی توجه همگان را به خود جلب کرد که به عنوان یار تعویضی در جریان دیدار مرحله گروهی مقابل مکزیک به میدان آمد و آن گل شگفت‌انگیز را زد. بعد از این گل بود که او جایگاهش در ترکیب ثابت آلبی‌سلسته را تثبیت کرد و نقشی مهم در موفقیت تیم ملی کشورش در فتح جام داشت. با درخشش این هافبک، باشگاه بنفیکا قطعا کار سختی برای نگه داشتن او در تیمش خواهد داشت ولی سران این باشگاه می‌دانند که با فروش بهترین بازیکن جوان تورنمنت می‌توانند پول کلانی به جیب بزنند.

وینگر راست: لیونل مسی(آرژانتین)

مسی در حالی پا به این تورنمنت گذاشت که خیلی‌ها معتقد بودند دوران اوج این فوق ستاره به پایان رسیده است و او دیگر نمی‌تواند نمایش‌های فوق‌العاده‌اش را تکرار کند. می‌توان به جرات گفت که ستاره آرژانتینی به بهترین شکل ممکن جواب تمام منتقدانش را داد. مسی 7 گل زد و پاس گلی که در دیدار مقابل کرواسی در نیمه‌نهایی به خولیان آلوارز داد چیزی است که هیچ یک از فوتبال‌دوستان به این زودی‌ها فراموش نخواهند کرد.

هافبک تهاجمی: آنتوان گریزمان(فرانسه)

گریزمان در این تورنمنت به معنای واقعی کلمه متحول شد. دشان در قطر به این بازیکن پستی تدافعی‌تر به این بازیکن داده بود و مهاجم اتلتیکومادردی نیز با نمایش‌هایی خارق‌العاده نشان داد که تصمیم سرمربی خروس‌ها اشتباه نبوده است. دوندگی و تلاش این بازیکن باورنکردنی بود و نباید از توانایی بازی‌سازی و خلق موقعیت او نیز به راحتی گذر کرد.

وینگر چپ: کیلیان ام‌باپه(فرانسه)

ام‌باپه همانند جام‌جهانی قبل یکی از ستارگان بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان بود و یک بار دیگر نمایش‌هایی در کلاس جهانی داشت. ستاره پاری‌سن‌ژرمن در جریان مسابقات 8 گل زد و دو پاس گل داد و در فینال نیز هت‌تریک کرد تا کفش طلای مسابقات را به خود اختصاص دهد. اگر ام‌باپه در سال‌های آینده دچار مصدومیت نشود، می‌تواند دست‌کم در دو جام‌جهانی دیگر حضور پیدا کند و اگر به فرم خوب خود ادامه دهد، می‌تواند خیلی از رکوردهای فعلی جام‌های‌جهانی را بشکند و به نام خودش کند.

مهاجم: خولیان آلوارز(آرژانتین)

در این پست اولیویه ژیرو نیز می‌توانست قرار بگیرد چرا که هر دو مهاجم عملکردی فوق‌العاده در خط حمله تیم‌های ملی کشورشان داشتند اما درخشش آلوارز جوان در سطح جهانی چیزی بود که خیلی‌ها را به وجد آورد و گل انفرادی فوق‌العاده او به کراوسی نیز در خاطره‌ها باقی‌ خواهد ماند. می‌توان گفت که آرژانتین از همین حالا یک ستاره با استعداد دیگر برای خط حمله خود پیدا کرده که می‌تواند تا سال‌های طولانی برای آلبی‌سلسته گلزنی کند.

*آرمین زمانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار