PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۷۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
این هفته با محمد طیبی ، مدافع بهبهانی صنعت نفت آبادان
محمد طیبی مدافع تیم صنعت نفت آبادان در 36 سالگی کماکان یکی از برترین بازیکنان لیگ برتر به شمار می آید. او در هفته چهاردهم لیگ برتر موفق شد یک گل زیبا برای آبادانی ها به ثمر برساند و انصافا در لیگ بیست و دوم نقطه قوت تیمش است.اگرچه صنعت نفت در لیگ امسال شروع خوبی نداشت و با مشکلاتی مواجه بود اما آبادانی ها با آمدن سرمربی برزیلی خود از نظر فنی پیشرفت کرده و طی دو هفته 4 امتیاز به دست آورده اند. طیبی سابقه بازی در تیم های نفت امیدیه، استقلال خوزستان، پارس جنوبی جم، تراکتور تبریز، نفت مسجد سلیمان، سپاهان اصفهان و قطر اس . سی را دارد . این هفته سراغ مدافع بهبهانی صنعت نفت آبادان رفتیم.
کارگری که قهرمان لیگ برتر شد

تکلی که دیده نشد

محمد طیبی مدافع تیم صنعت نفت آبادان در بازی اخیر مقابل تیم استقلال تهران یکی از بهترین بازی های خود را انجام داد. از آن جا که صنعت نفت، نتیجه این بازی خانگی را به استقلال واگذار کرد عملکرد خوب مدافع بهبهانی دیده نشد یا بهتر است بگوییم مفقود شد. اگر صنعت نفت بازنده دیدار با استقلال نبود، قطعا محمد طیبی به عنوان بهترین بازیکن هفته شناخته می‌شد. دقیقه 65 بازی صنعت نفت آبادان و استقلال، باردیگر به تجربه کافیمحمد طیبیپی بردیم. بازیکنی که هم مدافع بود و هم دروازه‌بان.پشت محوطه جریمه صنعت نفت یک ضربه ایستگاهی برای استقلال به دست آمد که مهدی مهدی‌پور برای شلیک آن مامور شد. بازیکنی که تصمیم گرفت شوت زمینی‌اش را به سمت چپ دروازه فرزین گروسیان سنگربان آبادانی ها بزند. او با ضربه‌ای محکم آن نقطه را هدف گرفت و نزدیک بود توپ گل شود اما طیبی با پرت کردن خود و تکل عالی‌ جلوتر از گروسیان توپ را از روی خط برگرداند که نشانگر تجربه بالای طیبی بود.

مدافع گلزن

محمد طیبی سومین فصل حضورش در صنعت نفت آبادان را پشت سر می‌گذارد و در حال حاضر به یکی از اصلی‌ترین مهره‌های دفاعی تیمش تبدیل شده که با تجربه کافی می‌تواند در ادامه سبب فرار طلایی‌پوشان از منطقه سقوط شود.طیبی در خط دفاع تاثیرگذاری خود را نشان داده و در فاز حمله نیز موثر واقع شده است.بسیاری بر این باورند که صنعت نفت آبادان با حضور بازیکنان باتجربه خود و سرمربی برزیلی اش می تواند از قعر جدول رده بندی جدا شود.

هواداران آبادانی ، " یار دوازدهم " صنعت نفت

محمد در بیشتر مصاحبه های خود از حمایت هوادارانش صحبت کرده است. در حالی که بازی های لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار می شود طیبی با تشکر طرفداران آبادانی می گوید: هواداران ما همیشه و همه جا کنارمان هستند و از تیم حمایت می‌کنند. هواداران آبادانی واقعاً یار دوازدهم هستند و هیچ جا تیم را تنها نمی‌گذارند.

قهرمانی استقلال خوزستان

محمد طیبی در سالی که استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر شد کاپیتان این تیم بود . انصافا طیبی در آن فصل، یکی از بهترین دوران خود را از نظر فنی سپری کرد.او مثل بسیاری از بازیکنان از لیگ دسته اول به استقلال خوزستان اضافه شد.طیبی درباره قهرمانی استقلال خوزستان و نفرات آبی پوشان در سال قهرمانی می گوید:سالی که استقلال خوزستان قهرمان شد، اکثر بازیکنان از لیگ دسته اول آمده بودند و کسی فکر نمی‌کرد بتوانیم حتی در لیگ برتر بمانیم اما قهرمان شدیم.

علت جدایی اش از نفت مسجد سلیمان

طیبی فصلی که علیرضا منصوریان سرمربی صنعت ‌نفت آبادان شد در مقطعی به نفت مسجدسلیمان پیوست اما پس از مدتی ترجیح داد که از نفت جدا شود.وی دراین باره می گوید: به نفت مسجد سلیمان اضافه شدم. البته آنجا با فراز کمالوند سرمربی وقت نفت به مشکل خوردم. همان جا کمالوند به من گفت باید جلوی هواداران مسجدسلیمان بگویم که خودم دارم از این تیم جدا می‌شوم. کمالوند گفت اگر این کار را نکنی، فوتبال مرا خراب می‌کند! گفت ما نمی‌توانیم با هم کار کنیم و به این دلیل که از من خوشش نیامد گفت باید چنین کاری کنم وگرنه نیمکت‌نشین می‌شدم و حتی یک دقیقه هم به من فرصت بازی نمی‌داد. به خاطر همین هم از نفت مسجدسلیمان جدا شدم .

چرا از سپاهان رفت؟

محمد طیبی پس از مصدومیت گئورگی گولسیانی و عزت ا... پورقاز مدافعان سابق تیم سپاهان اصفهان در میانه های لیگ نوزدهم از نفت مسجد سلیمان به جمع طلایی پوشان نصف جهان پیوست و یکی از بازیکنان ثابت این تیم به شمار می رفت. پس از دو اشتباه پیاپی برابر تراکتور تبریز و پارس جنوبی جم بنا به تصمیم کادرفنی وقت سپاهان از ترکیب اصلی خارج شد. این بازیکن در سفر سپاهان به قطر هم به دلیل اینکه قصد جدایی کرده بود، توسط کادرفنی وقت مورد استفاده قرار نگرفت.
البته محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان کار قشنگی انجام داد و در دیداری با طیبی، ضمن اهدای یادمان این باشگاه به وی، برای این بازیکن آرزوی موفقیت کرد و طیبی رسما از سپاهان جدا شد.

محمد در کنار تحصیل، کارگری هم می کرد

محمد طیبی در سال 1365 در بهبهان متولد شد .او از همان دوران کودکی رویای فوتبالیست شدن را در سر داشت و از کودکی در کنار تحصیل، کارگری هم می کرد و به خانواده اش کمک می کرد. البته همه می دانستند که او جز فوتبال به چیزی فکر نمی کند و هدف بزرگی برای خود ترسیم کرده است.

تست فنی داد و قرارداد میلیونی بست

در پایان فصل، قرارداد محمد طیبی با تیم نفت امیدیه به پایان رسید. تیم استقلال خوزستان که به تازگی به لیگ دسته اول آمده بود، فراخوانی داد تا بازیکنان با استعداد لیگ های دسته پایین تر برای تست به باشگاه مراجعه کنند. وقتی طیبی این فراخوان را دید برای تست به باشگاه استقلال خوزستان رفت و آنقدر بازیکن موفقی بود که همه تصور می کردند طیبی سابقه بازی در لیگ برتر را دارد. آبی های خوزستان در همان تست اول، محمد را قبول کردند. چندی نگذاشت که بازیکن گمنام نفت امیدیه تبدیل شد به بازیکن لیگ دسته اول و قرارداد میلیونی بست.

نیم فصل ناموفق در قطر

محمد طیبی به‌صورت ناگهانی از پارس جنوبی جم جدا شد و به تیم قطر اس.سی پیوست. نیم ‌فصل ناموفق را در این تیم قعرجدولی لیگ ستارگان قطر سپری کرد و از این تیم جدا شد.شرایط خوبی را پشت سر نگذاشت و طیبی دوباره به لیگ برتر کشومان برگشت.

گل زیبای محمد در اصفهان

محمد طیبی مدافع تیم صنعت نفت آبادان در بازی برابر تیم ذوب آهن اصفهان در هفته چهاردهم لیگ برتر گلزنی کرد و یکی از بهترین های آبادانی ها در اصفهان بود.ارسال خوب حکیم نصاری روی دروازه با یک ضربه فنی از سوی طیبی همراه شد و توپ درون دروازه ذوب آهن قرار گرفت.گل طیبی به شکل زیبایی وارد ذوب آهن شد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار