PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۷۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
این هفته با محمد عمری ، پدیده فصل کنونی پرسپولیس
تیم پرسپولیس در هفته های اخیر با جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا هلندی و مصدومیت شیخ دیاباته در خط حمله با بحران جدی مواجه شد. یحیی گل محمدی به حامد پاکدل و مهدی عبدی دو مهاجم داخلی تیمش امید بسته بود ولی آنها نتوانستند به هر دلیلی انتظارات یحیی را برآورده کنند.گل محمدی چاره ای نداشت غیر از آن که به محمد عمری وینگر جوان تیمش دل ببندد و به او فرصت بیشتری بدهد. عمری در چند بازی اخیر پرسپولیس به میدان آمد و بازی به بازی بهتر شد و در بازی برابر نساجی مازندران دو گل برای تیمش زد و پرسپولیس با درخشش عمری و دانیال اسماعیلی فرد برنده شد و صدرنشینی نیم فصل نخست لیگ بیست و دوم را کسب کرد.عمری در بازی برابر تیم گل گهر سیرجان هم یک شوت فوق العاده زد که شوت زمینی وی وارد دروازه محسن فروزان سنگربان باتجربه گل گهر شد و البته پایه گذار برد 6امتیازی پرسپولیس. این هفته سراغ محمد عمری پدیده این فصل پرسپولیس رفتیم.
در مسیر ستاره شدن

علت موفقیت پرسپولیس

محمد عمری هافبک تیم پرسپولیس علت موفقیت سرخپوشان در نیم فصل نخست لیگ بیست و دوم را یکدلی و یکدستی می داند.هافبک 22 پرسپولیس بر این عقیده است که سرخپوشان با یکدلی و یکدستی قادر هستند با موفقیت هفته های پیش روی لیگ امسال را پشت سر بگذارند و حتی قهرمان لیگ بیست و دوم شوند.

نقش یحیی و کریم

محمد عمری هم مثل تمامی بازیکنان پرسپولیس بر این باور است که یحیی گل محمدی و کریم باقری نقش مهمی بر روی نیمکت دارند و سبب افزایش انگیزه بازیکنان در تمرینات و بازی ها می شوند.عمری عقیده دارد که گل محمدی و باقری برای وی ایجاد انگیزه کرده و آنها انگیزه را در کلیت تیم پمپاژ می کنند.

فواید شبیه سازی

بیشتر بازیکنان مطرح فوتبال جهان قبل از هر مسابقه به تیم حریف و بازیکن مقابل شان فکر می کنند و از این طریق مشغول شبیه سازی می شوند.عمری هم به زعم خودش صحنه های بازی پیش رو را در ذهن خود شبیه سازی می کند تا بهترین عملکرد را در بازی داشته باشد.شبیه سازی شگرد عمری است.هافبک جوان پرسپولیس اعتقاد دارد که صحنه سازی و شبیه سازی بازی به وی خیلی کمک کرده و حتی منجر به گلزنی وی در بازی های اخیر پرسپولیس شده است.به طورکلی هافبک های متفکر نقش بزرگی در تیم ها دارند و آنها مغز تیم خود هستند.

چرا شماره 80 را می پوشد ؟

محمد عمری با شماره 80 در تیم پرسپولیس به میدان می رود.خودش در خصوص انتخاب این شماره می گوید:زمانی که من به پرسپولیس آمدم این شماره در دسترس بود و من هم پیراهن شماره 80 را بر تن کردم. فکر می‌کنم عدد، بازی نمی‌کند و با هر شماره‌ای می‌توان بهترین عملکرد را داشت، به همین دلیل انتخاب شماره 80 از طرف من دلیل خاصی نداشت.

طرفدار مسی و آرژانتین

هر فوتبالیستی به تیم ملی یک کشور خارجی علاقه دارد.عمری طرفدار لیونل مسی و آرژانتین است و دوست داشت که راه راه پوشان آلبی سلسته قهرمان جام جهانی 2022 شوند.وی معتقد است که آرژانتین با مسی قدرتمند بود و در پایان به حقش در جام بیست و دوم رسید.در ضمن محمد به تیم بارسلونای اسپانیا هم علاقه دارد و بازی هایش را تعقیب می کند.

جای خالی ستاره را پر کرد

نکته جالب دیگر درباره محمد عمری این است که او با قراردادی به ارزش پانصد میلیون تومان به پرسپولیس ملحق شده است که عمری را در پایین‌ترین بخش لیست دستمزدهای بازیکنان پرسپولیس قرار می‌دهد . البته مبلغ قرارداد وی قابل توجیه است اما عمری در چند بازی اخیر پرسپولیس به اندازه یک بازیکن 30 الی 40 میلیارد تومانی برای پرسپولیس درخشیده است و جای خالی یورگن لوکادیا مهاجم هلندی را پر کرده است هرچند که عمری مهاجم نیست.

تاثیرگذاری قابل توجه در شهرآورد 99

پرسپولیس در شهرآورد 99 شرایط بسیار سختی داشت و مقابل استقلال بدون دو مهاجم خارجی خود پا به زمین گذاشت. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در این بازی ترکیب تیمش را بدون مهاجم تخصصی چید اما با این حال توانست گل اول بازی را بزند.برتری پرسپولیس دوام نداشت و استقلالی‌ها جواب گل گئورگی گولسیانی مدافع پیش تاخته را با دو گل دادند و تا دقایق پایانی بازی نتیجه به نفع‌شان بود.پرسپولیس در نیمه دوم چاره‌ای نداشت جز اینکه بی محابا حمله کند و استقلال هم فرصت گلزنی روی ضدحملات را به دست آورد.در دقیقه 74 استقلال با پیمان بابایی ضدحمله خوبی نصیبش شد و در پی فرار مهاجم استقلال، سعید صادقی و محمد عمری استارت زدند تا جای خالی مدافعان جلو کشیده پرسپولیس را پر کنند.بابایی درحالی که می‌توانست با یک پاس در عرض مهدی قایدی را در موقعیت تک به تک قرار بدهد با تکل صحیح محمد عمری، بازیکن جوان پرسپولیس مواجه شد‌. عمری در شرایطی که صادقی هم عقب افتاده بود خود را به مهاجم آبی‌ها رساند تا اجازه ندهد دروازه پرسپولیس برای بار سوم باز شود.عمری با این تکل پرسپولیس را در شهرآورد نگه داشت و باعث شد گل دقیقه 88 گولسیانی منجر به تساوی بازی شود. این بازیکن 22 ساله در دقیقه 63 جانشین امید عالیشاه کاپیتان شده بود و تاثیر قابل توجهی به عنوان یک مهره سرعتی داشت.

نظر مثبت پیشکسوتان درباره شماره 80

اغلب پیشکسوتان پرسپولیس درباره حضور محمد عمری در ترکیب سرخپوشان نظر مثیتی دارند و بر این باورند که یک بازیکن جوان خوب باید به همین شکل باشد و رفته رفته شرایط خودش را به تیم و بازیکنان کناری‌اش اثبات کند و توانایی‌هایش را نشان دهد. عمری نشان داد که توانایی‌اش را دارد و نشان داد که می‌تواند بازیکنی باشد که پرسپولیس روی آن حساب باز کند. پرسپولیسی ها امیدوارند که وی به یک بازیکن بزرگ تبدیل شود.

یکی از بهترین بازی‌های پرسپولیس بود

محمد عمری در بازی پرسپولیس برابر نساجی مازندران دو گل زد و نمایش قابل قبولی در زمین داشت.محمد درباره این بازی می گوید:نساجی با آقای حمید مطهری در این فصل نتایج خوبی گرفته بود و اگر به جدول هم نگاه کنید، عالی کار کرده بودند. می‌دانستیم بازی راحتی نیست و باید برای بردن سخت تلاش کنیم. فکر می‌کنم نمایش فوق‌العاده‌ای داشتیم و یکی از بهترین بازی‌های این فصل ما بود. خداراشکر توانستیم از فرصت‌های گلزنی که داشتیم استفاده کنیم و یک نتیجه خوب بگیریم. با احترام به نساجی و هوادارانش به نظرم کاملا تیم برتر زمین بودیم و شایستگی کسب این نتیجه را داشتیم.

پست تخصصی محمد

پست محمد عمری به زعم خودش، وینگر است و در حال حاضر به تشخیص یحیی گل محمدی سرمربی سرخپوشان در پست مهاجم بازی می کند چراکه تیمش به مهاجم احتیاج دارد.عمری دراین باره می گوید:من جانشین لوکادیا نیستم . انصافا لوکادیا بازیکن باکیفیتی بود ولی به هر دلیلی تصمیم گرفت از جمع ما جدا شود.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار