PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۷۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
این هفته با ریکاردو آلوز ، هافبک هجومی تیم تراکتور تبریز
ریکاردو آلوز، بازیکن پرتغالی تیم تراکتور تبریز یکی از خارجی‌های خوب این فصل لیگ برتربوده است. این بازیکن که خیلی زود توانایی‌هایش در گل سازی را به رخ کشیده بود، در حال حاضر بهترین پاسور لیگ بیست و دوم است. مهم‌ترین ویژگی آلوز که بسیار مورد توجه قرار گرفت، تخصص بالای او در زدن ضربات ایستگاهی است. طوری توپ را به روی دروازه و نقطه کور خط دفاع حریف ارسال می کند که شانس گلزنی مهاجمان دوچندان می شود. این هفته سراغ بازیکن اسبق تیم های پایه پورتو پرتغال رفتیم.
خارجی باکیفیت



*
مخالفت با انتقال زمستانی آلوز
پایان نیم فصل لیگ بیست و دوم ، آغاز نقل و انتقالات زمستانی است. ‌ باشگاه استقلال خواهان به خدمت گرفتن ریکاردو آلوز بود اما باشگاه تراکتور تا انتشار «نگاه چند بعدی» این شماره مجله کیهان ورزشی مخالف جدایی آلوز بود و اعلام کرد: آلوز بازیکن خوب ما است. تصاویری منتشر شده بود که آلوز و ساپینتو با هم چند کلمه‌ای خصوصی صحبت کردند اما استقلالی ها باید بدانند ایشان با ما قرارداد دارد.
*
هشتمین پاس گل مهندس
دیدار اخیر دو تیم استقلال و تراکتور تبریز در نیم فصل نخست لیگ بیست و دوم دیدنی و پرهیجان بود و تراکتور در این جدال پیروز شد و گل نخست بازی را با پاس مهندس پرتغالی خود به ثمر رساند‌.در شرایطی که استقلال در نیمه دوم برای جبران گل خورده تلاش می‌کرد، بازیکنان تراکتور روی یک ضد حمله سریع و با استفاده از سرعت بالا به دروازه استقلال نزدیک شدند و پاس خوب و زمینی ریکاردو آلوز به قنبری ریید و او را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد و تراکتوری‌ها دو بر صفر پیش افتادند. ریکاردو آلوز تعداد پاس گل‌هایش را به هشت رساند.
*
جای خالی ریکاردو ، مشهود بود
در روزی کهریکاردو آلوزبه دلیل مصدومیت در ترکیبتراکتورحضور نداشت، پاکو خمس سرمربی اسپانبایی تراکتور از رضا اسدی، گوستاوو واگنین وصفا هادیدر ترکیب خط میانی خود استفاده کرد تا با این بازیکنان رودرروی مس کرمان قرار بگیرد.در این بین گوستاوو و صفا هادی ماموریت خلق موقعیت و انتقال توپ به دو بازیکن کناری را داشتند که در این ماموریت عملکردی ناامیدکننده را نشان دادند به خصوص گوستاوو به حدی ضعیف عمل کرد که در ادامه جای خود را به مهدی کیانی داد.در این بازی جای خالی آلوز کاملا مشخص شد و ارزش کار او نیز به عنوان وینگری مجرب با خصلت بازیسازی عیان بود و این که سایر مهره ها قادر نیستند جای خالی وی را پر کنند.
*
کمک داور ویدئویی ، جذابیت ها را کم می کند
ریکاردو آلوز ، هافبک هجومی تراکتور ،کمک داور ویدیویی را اتفاق مهمی در فوتبال می داند اما به نظر او کمک داور ویدیویی باعث می شود جذابیت های فوتبال کاهش یابد.وی در این خصوص می گوید: به نظر من کمک داور ویدیویی جذابیت های فوتبال را می گیرد. فوتبال از خیابان ها می آید و یک ورزش آزاد است. در آن گلی که مارادونا با دست به انگلیس زد و و سپس لقب دست خدا به آن داده شد خوشحالی یک ملت رقم خورد. الان که VAR هست نه می توانی دور از چشم داور خطایی بکنی نه می توانی آفسایدی انجام دهی و نه حتی می توانی با دست گل بزنی! یک مقدار از خوشحالی های غیرمنتظره فوتبال کاسته شده است اما گاهی نیز به برقراری عدالت کمک می کند. فوتبال همیشه دستخوش تغییر است. VAR آمده و گسترش یافته اما ذات فوتبال هرگز تغییر نمی کند.
*
کریس ، محبوب ترین ستاره من است
هافبک پرتغالی تراکتور تبریز درباره رونالدو فوق ستاره کشورش می گوید:رونالدو ستاره بی بدیل پرتغالی‌ها است. به خاطر افتخارات و اتفاقاتی که رقم زده است. او قهرمان یورو شده است. برای من و خیلی از فوتبالدوستان کریس محبوب‌ترین ستاره جهان است.
*
ارسال مثال زدنی ریکاردو
تنها چند دقیقه از بازی تراکتور تبریز و ملوان بندر انزلی گذشته بود که تراکتور میزبان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. طبق عادت، آلوز پشت توپ ایستاد و با یک ارسال نرم و دقیق زمینه‌ساز گل اول تیمش شد. این کار خیلی راحت و بی‌نقص انجام شد، همان چیزی که هافبک پرتغالی متخصص آن است. آلوز به شکلی توپ را ارسال می کند که گاهی هم‌تیمی‌هایش چاره‌ای جز گل کردن توپ ندارند. ارسال آلوز در بازی با ملوان مثال زدنی و تخصصی بود.
*
چه کسی ریکاردو را به تبریز آورد ؟
آلوز، هافبک پرتغالی سابقه بازی در تیم غیرت قزاقستان را دارد و او شاگرد قربان بردیف در آن تیم بود. او با نظر این سرمربی در نقل و انتقالات تابستان گذشته به جمع تراکتوری ها اضافه شد. بردیف قبل از نیم فصل گذشته سرمربی تراکتور بود و سپس جدا شد.
*
اولین پاس گل آلوز
اولین بازی آلوز هافبک پرتغالی تراکتور در لیگ بیست و دوم برابر گل گهرسیرحان بود. او که روی گل دوم حریف دریبل بدی از شکاری مهاجم سیرجانی ها خورده بود، تنها چند دقیقه بعد با ارسالی زیبا، توپ را روی سر محمد عباس‌زاده کاشت تا این بازیکن دروازه حریف را باز کند. دقایقی بعد هافبک تراکتور یک بار دیگر با پای چپ از روی ضربه ایستگاهی می‌توانست تیمش را به گل برساند که محسن فروزان توپ را راهی کرنر کرد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار