PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۷۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
دلیل پیشرفت ستاره یونایتد چیست؟
«رشفورد» رکوردشکن

مارکوس رشفورد ، بازیکن جوان به ستاره این روزهای منچستریونایتد تبدیل شده است . او در دیدارهای اخیر همواره موفق به گلزنی شده تا نشان دهد در بهترین روزهای خود به سر می برد. این بازیکن 25 ساله انگلیسی در 29 بازی این فصل برای منچستریونایتد در تمام رقابت‌ها 18 گل به ثمر رسانده و 6 پاس گل داده است .البته این آمار تا قبل از نوشتن این مطلب ثبت شده است. اریک تن هاخ ، سرمربی هلندی منچستریونایتد می‌گوید که او هری پاتر نیست و تاثیر زیادی روی پیشرفت رشفورد نداشته است. منچستریونایتد با اریک تن هاخ روزهای خوبی را تجربه می کند ، هرچند که روند خوب تیم با شکست برابر آرسنال در لیگ جزیره ادامه پیدا نکرد. این تیم در جام حذفی به دیدار ردینگ رفت و این تیم را با دبل کاسمیرو و تک گل فرد شکست داد و امیدوار است در دیدار بعدی هم پیروزی های خود را ادامه دهد.

اریک تن هاخ در مورد پیشرفت مارکوس رشفورد در ماه های گذشته می گوید: " من هری پاتر نیستم . مارکوس فقط اعتماد به نفس خود را پیدا کرده است. هر بازیکنی باید اعتماد به نفس پیدا کند. مارکوس به سمت آن رفت و روی اعتماد به نفس خود کار کرد. البته من و کادر مربیگری هم تلاش خودمان را کردیم. ما به او توضیح می‌دهیم که چگونه در موقعیت مناسب قرار گیرد اما در نهایت همه چیز به خود او بستگی دارد.بدیهی است که مارکوس اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و هر جلسه تمرینی را جدی می گیرد ."در حال حاضر یونایتد تنها تیمی است که شانس قهرمانی در چهار جام را در بین تیم‌های انگلیسی دارد. از سوی دیگر مهاجم منچستریونایتد بعد از جام جهانی بهترین عملکرد را در گلزنی داشته است .منچستر یونایتد در جام اتحادیه انگلیس با سه گل ناتینگهام فارست را شکست داد. رشفورد در این بازی هم درخشید و گل نخست تیمش‌ را به ثمر رساند. او به نخستین بازیکن در پنج لیگ معتبر اروپایی تبدیل شد که توانسته در رقابت‌های مختلف با پیراهن منچستریونایتد موفق به زدن 10 گل شود. در پنج لیگ معتبر اروپایی به استثنای رشفورد هیچ بازیکنی موفق به زدن 10 گل نشده است و ثابت می شود که او آماده‌ترین بازیکن بعد از جام جهانی است .

**رکوردشکنی در شهرآورد منچستر

رشفورد با گلزنی در دیدار با سیتی ، دو رکورد زد و توانست روند گلزنی‌های خود را ادامه دهد. منچستریونایتد در دیداری حساس در لیگ برتر انگلیس با نتیجه 2 بر یک مقابل منچسترسیتی به پیروزی رسید. گل پیروزی یونایتد را مارکوس رشفورد به ثمر رساند. او با گلزنی در این دیدار در 9 بازی خانگی متوالی منچستریونایتد گلزنی کرده است تا از این حیث به رکوردی که قبلا در این باشگاه ثبت شده بود برسد. پیش از این، تنها دنیس ویولت موفق به انجام این کار در سال 1959 شده بود. رشفورد در صورت گلزنی در دیدار بعدی خانگی یونایتد می‌تواند به تنهایی در این زمینه رکورددار شود.علاوه بر این، رشفورد به اولین بازیکن منچستریونایتد از سال 2008 تبدیل شد که در 7بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها گلزنی می‌کند. آخرین بار قبل از او کریستیانو رونالدو در سال 2008 موفق شده بود به این مهم برسد. همچنین کوین دی بروین با پاس گلی که در این دیدار ثبت کرد به یک رکورد رسید. کوین دی بروین به گریلیش کمک کرد تا گل اول را به ثمر برساند. این دهمین پاس گل دی بروین در فصل جاری است. دی بروین در پنج فصل مختلف در لیگ برتر تعداد پاس گل‌های خود را دو رقمی کرده است. فقط سسک فابرگاس از این حیث بالاتر از دی بروین است که در 6فصل توانسته پاس گل‌های دو رقمی داشته باشد.

**هدف رشفورد در فصل کنونی

منچستر یونایتد در دیدار برابر ناتینگهام فارست توانست با سه گل به پیروزی دست پیدا کند. رشفورد یکی از بازیکنان برتر این میدان بود که توانست گل نخست را برای تیمش به ثمر برساند. ضمن این که مهاجم " شیاطین سرخ " از گلزنی و درخشش در دیدار برابر ناتینگهام راضی است و تاکید کرده که می‌خواهد در فصل جاری 23 گل به ثمر برساند. او بعد از بازی گفت: " خوشبختانه سطح کیفی ما بازی به بازی در حال بهتر شدن است و این واقعا خوشحال کننده است. باید به این روند خوب خود ادامه دهیم. ما نسبت به فصل قبل کاملا تغییر کرده‌ایم و اکنون تیم متفاوت تری شده‌ایم. " رشفورد ادامه داد: " از شرایط کنونی خود در منچستریونایتد لذت می‌برم و می‌خواهم از فرصتی که به دست می‌آورم نهایت استفاده را ببرم. بسیار خوشحالم که در این بازی گلزنی کردم . باید قدر موقعیت‌هایی را که به دست می‌آورم بدانم چرا که شاید در دیدارهای بعدی فرصت بازی به من نرسد " .او درباره پیش بینی خود از فصل جاری گفت: " من آماری را برای خود در نظر گرفته‌ام که تلاش می‌کنم به آن برسم. باید در این فصل بیشتر از همه فصل های قبل گلزنی کنم. براین باور هستم که 22 یا 23 گل به ثمر خواهم رساند. "

**مارکوس به رکورد ستارگان رسید

رشفورد در جام جهانی 2022 قطر هم درخشید و رکوردشکنی کرد. مهاجم تیم ملی فوتبال انگلیس با دبل در دیدار برابر ولز به رکورد دیوید بکهام و بابی چارلتون رسید. تیم ملی فوتبال انگلیس در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2022 به مصاف ولز رفت و توانست با 3 گل به پیروزی دست پیدا کند. ستاره انگلیسی ها در این بازی مارکوس رشفورد بود که توانست دو گل به ثمر برساند.

طبق اعلام شبکه آماری " اوپتا " ، مارکوس رشفورد به همراه بابی چارلتون تنها بازیکنان تاریخ باشگاه منچستر یونایتد هستند که موفق شده اند در یک جام جهانی 3 گل به ثمر برسانند. چارلتون ، ستاره اسبق یونایتد و تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی 1966 موفق به زدن سه گل شد. همچنین شبکه آماری " اسکواکا " اعلام کرد که رشفورد با دو گلی که در این بازی زد شمار گل های خود را در جام جهانی به عدد 3 رساند تا با رکورد دیوید بکهام برابری کند. رشفورد نشان داده است که در جام جهانی قطر از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است و می تواند به شمار گل های خود در مرحله بعد اضافه کند.

**صحبت های روی کین درباره رشفورد

روی کین ، ستاره اسبق منچستریونایتد پس از درخشش رشفورد مقابل ناتینگهام فارست درباره این بازیکن گفت: " چنین نمایشی فقط با داشتن اعتماد به نفس ممکن است. او حالا25 ساله است. شاید اینجا جایی است که قرار است اوج بگیرد. او در چند سال اخیر در دیدارهای بسیاری به میدان رفته و بازی‌های بزرگی برای یونایتد انجام داده است. گاهی دنیا به کمک بازیکنی می‌آید و به نظر میرسد که این دقیقا از همان نوع شرایط است" .

ستاره سابق یونایتد با اشاره به اهمیت رشفورد در موفقیت این تیم اضافه کرد: " او در زمینه تصمیم‌گیری واقعا بهتر شده و شرایط برای وی تغییر کرده است. این تیم به او نیاز دارد. این سوالی است که من در تمام این سال‌ها همیشه از رشفورد داشتم . آیا او شخصیت لازم برای اینکه بتواند تیمش را به موفقیت برساند دارد؟ "

**نویل: رشفورد درخشان بود

گری نویل با وجود شکست منچستریونایتد مقابل آرسنال، بابت گل زیبایی که مارکوس رشفوردبه ثمر رساند، او را مورد تمجید قرار داد و آن را یک حرکت تمرین شده دانست. مهاجم یونایتد با یک شوت دیدنی توپ را از کنار دستان رمزدیل عبور داد اما" توپچی‌ها " خیلی زود این گل را جبران کردند و در ادامه نیز در شرایطی که نتیجه 2-2 بود، آرسنال گل برتری را توسط انکیتا در واپسین دقایق زد. گری نویل در مورد این گل گفت: " این اشتباه واقعاً کشنده بود ، اشتباه توماس پارتی ، اما رشفورد واقعا درخشان بود" . او با اشاره به اینکه رشفورد، گلی را زد که آن را بارها تمرین کرده بود، گفت: " ما دیدیم که او در گرم کردن قبل از بازی، این نوع ضربه زدن را تمرین می‌کند و از سمت چپ وارد زمین شده و ضربه می‌زند. او خیلی سریع با همین سبک دروازه رمزدیل را باز کرد. " کاپیتان سابق " شیاطین سرخ " در ادامه تمجید از رشفورد گفت: " داستان مسیری که او در این 12 ماه طی کرده ، یعنی رسیدنش از جایی که بود به جایی که الان هست، بسیار به‌یادماندنی است. "

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار