PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۷۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
این هفته با رضا اسدی ، بهترین گلزن این روزهای تراکتور تبریز
در حال حاضر رضا اسدی هافبک تیم تبریز تراکتور جزو گلزن ترین بازیکن لیگ بیست و دوم به شمار می آید. او قبل از لیگ امسال در پست مهاجم به میدان نرفته بود اما توانایی فیزیکی ذاتی و هوش بالا و ضربات خوبش به توپ ، باعث می‌شود که اتفاقا او را یک مدعی جدی برای آقای گلی ببینیم. همان‌طور که سرمربی تیم تراکتور ، پاکو خمز، عقیده دارد او می‌تواند یک مهاجم کامل و جدید در فوتبال ایران باشد، فوتبالی که اتفاقا با بحران تمام‌کننده روبرو است و تعداد گل های مهاجمانش هر سال کاهش می یابد .اسدی در هفته هفدهم لیگ بیست و دوم در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان هت تریک کرد تا توانایی ذاتی خود را را بروز دهد و کشف تازه سرمربی اسپانیایی لقب بگیرد.این هفته سراغ رضا اسدی هافبک – مهاجم تراکتور رفتیم.
کشف سرمربی اسپانیایی




**انتقال به خط حمله

وقتی پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تیم تراکتور تبریز تصمیم گرفت به دلیل کمبود مهاجم،رضا اسدیهافبک دفاعی تیم خود را به نوک خط حمله تیمش منتقل کند، هیچکس تصور نمی‌کرد این بازیکن بلندقامت به عنوان فوروارد بدرخشد.اسدی در بازی های اخیر ثابت کرد که اثرگذاری بالای در فاز حمله دارد.
**هت تریک رضا
هت‌تریک رضا اسدی در هفته هفدهم لیگ برتر برابر ذوب آهن اصفهان اتفاق قابل توجهی بود. اسدی با این هت تریک در پایان هفته هفدهم با شش گل به صدر جدول گلزنان لیگ بیست و دوم رسید.آن هم در شرایطی که اسدی در دوران فوتبالش بیشتر در پست هافبک دفاعی و حتی دفاع وسط به میدان رفته است.
**شرط خمز برای مهاجم آینده
پاکو خمز سرمربی تراکتور در گفت‌وگویی تاکید کرد که مهاجم خارجی آینده تیمش باید با اسدی برای حضور در خط حمله رقابت کند.‌ مشخص بود که سرمربی اسپانیایی چه اعتقادی به بازیکنی پیدا کرده که شاید خودش هم برای خودش نقش یک مهاجم را متصور نبوده است.
**دوندگی کم ، مهم ترین ایراد رضا در خط میانی
به گواه مرببان، اسدی به خاطر نوع بازی و شرایط فیزیکی، یک بازیکن خاص محسوب می‌شود. بازیکنی که شاید دوندگی کمتری داشته باشد و همین موضوع او را تبدیل به بازیکنی کم کار برای پست هافبک دفاعی کرده است. شاید همین مسئله بود که باعث شد تا اسدی در پرسپولیس کیفیت موردنظر را از خود نشان ندهد اما خمز سرمربی تراکتور برای این بازیکن برنامه دیگری داشت و درحال حاضر به نتیجه هم رسیده است.
**...از آکادمی سپاهان تا تراکتور
رضا اسدیاگرچه پرورش یافتۀ آکادمی سپاهان است اما با ورود عبدالله ویسی به این باشگاه توسط این سرمربی از فهرست تیم کنار گذاشته شد تا شانس خود را برای ادامۀ مسیر حرفه‌ای در جای دیگری دنبال کند.حضور در نفت تهران که حالا فقط نامی از آن باقی مانده یکی از بهترین اتفاقات دوران فوتبالیرضا اسدی، هافبک این روزهایتراکتور، به‌شمار می‌رود. در نفت تهران بود که این هافبک زیر نظر علی دایی توانست خودش را به فوتبال ایران معرفی کند و سپس با بازی در سایپا نامش به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی لیگ برتر مطرح شد تا به‌عنوان یکی از لژیونرهای فوتبال ایران راهی ماجراجویی جدیدی شود.هرچند این حضور کوتاه‌مدت در فوتبال اروپا برای این بازیکن خوب پیش نرفت و در پرسپولیس هم اوضاع برای او بهتر نشد، اما بازگشت بهتراکتورکه پس از سایپا توانسته بود دوران خوشی را در آنجا تجربه کند، سبب شده تا این بازیکن بار دیگر نامش را به‌عنوان بازیکنی تعیین‌کننده مطرح کند.
**جملات ارزشمند هافبک تراکتور
اسدی در مصاحبه ای جملاتی ارزشمند به زبان آورد که شخصیت ورزشی وی را نشان داد و او را در ردیف بازیکنانی که به طرفداران تیمش احترام می گذارد قرار داد، هر چند توقعات از او بیشتر شد :«فکر نمی‌کنم نزد خدا هدفی والاتر از شاد کردن دل مردم وجود داشته باشد.»
**مردم تبریز کمکم کردند
رضا درباره پیشرفتی که در فصل کنونی با تراکتور داشته و توانسته به بهترین فرم خود برسد ، می گوید: خدا را صد هزار مرتبه شکر که این اتفاق افتاده است. مردم تبریز خیلی به من کمک کردند. از یک جهت هم مربی خیلی به من لطف کرده و کمک زیادی در حقم انجام داده است.
**گل ارزشمند اسدی و واکنش تند کاپیتان تراکتور
بازی رفت تراکتور و ذوب آهن با تساوی یک - یک به خاتمه رسید .تراکتور تا دقیقه 97 نتیجه را به تیم ذوب آهن، میهمان خود واگذار کرده بود اما در نهایت ارسال ریکاردو آلوز و ضربه سررضا اسدیباعث شد تا سرخپوشان تبریزی یک امتیاز ارزشمند را در خانه به دست بیاورند.اسدی این گل را در حالی به ثمر رساند که مدافعان ذوب‌آهن، مهاجم تراکتور، عباس زاده را مهار کرده و از اسدی غافل بودند اما او بدون اینکه نیازی به پرش داشته باشد، ارسال هافبک خارجی تراکتور را به گوشه دروازه حبیب فرعباسی فرستاد.اسدی پس از این گل با مشت‌های گره کرده در کنار سعید واسعی گلزنی خود را جشن گرفت و سپس به میانه زمین رفت و همین موضوع باعث شد تا بعد از سوت پایان، مهدی کیانی نسبت به او واکنش تندی نشان دهد.به نظر می رسید که کاپیتان کیانی از نحوه خوشحالی اسدی رضایت نداشت.
**ماجرای عصبانیت اسدی مقابل گل گهر
یکی از اتفاقات بازی دور رفت گل گهرسیرجان و تراکتور تبریز درگیریرضا اسدیبا امین پورعلی روی یک ارسال پشت محوطه جریمه میزبان بود که هافبک دفاعی آبی‌پوشان سیرجانی اینقدر سماجت کرد و پیراهن هافبکتراکتوررا کشید که منجر به پاره شدن پیراهن اسدی شد. این موضوعی بود که سبب شد اسدی از کوره در برود و شروع به داد و هوار بر سر داور مسابقه کند که چرا به پورعلی کارت نمی‌دهد. این اصرار آنقدر ادامه پیدا کرد که داور مجبور شد برای اینکه اسدی را وادار به رفتن کنار زمین و تعویض پیراهنش کند، به او کارت زرد بدهد!جالب اینکه این حواشی در حالی رخ داد که اسدی به‌عنوان یار ذخیره برای کمک به جبران عقب افتادگی تیمش در دقایق پایانی مسابقه وارد زمین شده بود ولی همین رفتار سبب شد تا یکی دو دقیقه از زمان مسابقه در وقت‌های تلف شده را به ضرر تیمش از بین ببرد!
**علت حضور کوتاه مدت اسدی در پرسپولیس
اسدیکه در نقل و انتقالات تابستانی فصل گذشته به‌عنوان یک هافبک اثرگذار به عضویتپرسپولیسدر آمده بود، در نهایت به شکلی عجیب از این تیم جدا شد. هافبک شماره هشت و سابق سرخ‌پوشان تهرانی که با ثبت 4 گل و سه پاس گل از حیث آماری توانسته بود نمایش موفقی از خود به جا بگذارد، در نهایت اما با هجمه‌ای عجیب در فضای مجازی مواجه شد تا تصمیم بگیرد حضوری کوتاه مدت و یک ساله را در این تیم داشته باشد.
**بعضی فاصله ها با صبر هم پر نمی شود
اسدی هنگامی که اردوی پرسپولیس را ترک کرد در صفحه مجازی خود خطاب به هواداران نوشت: به احترام هواداران پرسپولیس و سرمربی محترم تیم، تا این لحظه صبر کردم تا حجم خاطره‌ها اضافه شود و بتوانم شاید کمی بیشتر لطف‌تان را جبران کنم ... اما انگار بعضی فاصله ها با صبر هم پر نمی شود، امیدوارم اشتباه کنم اما حسی به من می‌گوید که کسانی نمی‌خواستند، پس به خواسته آن ها احترام می گذارم تا باز تهدیدی برای آرامش پرسپولیس نباشم.
**اشک اسدی درآمد
لحظه برخورد شدید امیر حسین صدقی و سید محمد حسینی در بازی اخیر ذوب آهن اصفهان و تراکتور تبریز که مصدومیت سخت مدافع تراکتور را به دنبال داشت، بازیکنان دو تیم را به شدت ناراحت کرد.بازیکنان دو تیم با نگرانی شدید این لحظات را دنبال می‌کردند و در این بین دو بازیکن تراکتور به شدت احساسی شده بودند. رضا اسدی و ریکاردو آلوز در حالی که به شدت نگران وضعیت هم‌تیمی خود بودند، در بین دو آمبولانسی که برای حمل صدقی و حسینی وارد زمین شده بود، یکدیگر را در آغوش گرفتند و همین موضوع حتی سایر بازیکنان را هم تحت تاثیر قرار داد. آلوز سعی می‌کرد در حالی که بغض کرده بود، اسدی را در آغوش بگیرد و او را که اشک می‌ریخت، کمی آرام کند.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار