PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
... از «لالیگا» تا «لیگ مریخ» !

استادیوم ال سادار*در روزهای آغازین سال نوی میلادی ، جو عجیبی را تجربه کرد .

Diario de Navarra چاپ اسپانیا ، جو استادیوم را در روز خداحافظی " روبرتو تورس " ، ستاره محبوب اوساسونا این گونه توصیف کرد : « انگار این تیم عزادار شده است . روبرتو در روزهای آغازین سال 2023 ، با صورتی یخ زده ، آخرین خداحافظی اش را گفت و گرمای وجود هواداران، هم تیمی هایش و نزدیکترین افراد به او ، گرمابخش وجودش شد ؛ اسطوره ای که مسیر دیگری را به سوی ایران طی می کند تا دوباره احساس مهم بودن کند. یک خداحافظی دردناک اما در عین حال پر از خاطرات باشکوه. او در 33 سالگی با 353 بازی، هفتمین بازیکن ارزشمند تاریخ این تیم است . " جادوگر "برای عاشقان ، همیشه الهام بخش بوده و 3000 نفری که او را در این روز خاص همراهی کردند، به خوبی بر این مساله واقف هستند. او سخنرانی صمیمانه ای انجام داد و اشک های قهرمان داستان ما ، سیلی از سرشک را به سکوهای ورزشگاه هم کشاند. سه صفحه دست نوشته آماده کرده بود که خواندن آن شش دقیقه طول کشید و اگر بخواهیم خیلی کوتاه بنویسیم ، فقط تشکر بود و تشکر . خانواده‌اش از یک طرف و هم‌تیمی‌هایش از طرف دیگر ، نظاره گر ، گریان و البته بهت زده بودند .»

این روزنامه همچنین از قول «جادوگر» می نویسد : « 11 دسامبر 2011، وقتی اولین بازی ام را انجام دادم، فکر نمی کردم که در خداحافظی بتوانم بگویم همه رویاهایم به حقیقت پیوسته اند. آن روز آرزوهای کودکی ام را برآورده کردم و نخستین بازی ام را در لیگ دسته اول و با تیم سرزمینم انجام دادم. گویی ساعت ها و کیلومترها پشت سرم جا مانده اند تا من مقابل بازیکنانی که در تلویزیون می دیدم بازی کنم. آرزو داشتم این لحظه هرگز فرا نرسد، اما فرا رسیده و چاره ای نیست . به ایران می روم و در یک ماجراجویی جدید ، تاریخی را از نو خواهم نوشت . » تورس در مورد وفاداری به تیمش و خطاب به " تیفوسی ها " گفت: " مطمئن هستم برای لحظاتی که دستان خود را در سکوها بالا می آوردید و آهنگ "ما یک تیم شجاع و جنگنده هستیم" را می خواندید ، دلم تنگ خواهد شد.»

همسرش «سارا»، فرزندانش «متئو» ، «کلودیا» و خواهرانش «جما» و «لورا» ، در آخرین سکانس اشکبار آقای شماره 10 ، او را بدرقه کردند و ...

پی نوشت : بهانه این گزارش کوتاه که البته با چند روز تاخیر ، تقدیم تان شده ، حضور «روبرتو تورس» ، بازیکن وفادار و قدیمی اوساسونا در ایران و باشگاه فولاد خوزستان است. هافبک - مهاجم 33 ساله و 178 سانتی متری که 173 بازی در لالیگا انجام داده و 29 گل و 20 پاس‌ گل در کارنامه او به‌ چشم می‌خورد. بخش مهمی از دوران فوتبالی روبرتو تورس در لالیگای 2 بوده، به طوری‌ که سابقه 149 بازی در این سطح از رقابت‌ها را دارد و 29 گل و 29 پاس‌ گل در کارنامه‌اش ثبت شده و...

به نظر شما ، " جادوگر اسپانیایی " که بعد از آن مراسم بزرگداشت ، شاهد اتفاقات عجیب و غریبی در اولین تجربه اش در فوتبال ایران بود ، اکنون چه حال و روزی دارد ؟ شاید فکر می کند اشتباهی به عضویت " لیگ مریخ " درآمده و خودش بی خبر است ! البته خودش هم گفته بود که می خواهد ماجراجویی کند و...!

* کامران خطیبی

*استادیوم ال سادار(Estadio el sadar) با ظرفیت 23/576 نفر یکی از ورزشگاه‌های فوتبال کشور اسپانیا است که در شهر پامپلونای ایالت ناوارا واقع شده و ورزشگاه خانگی باشگاه اوساسونا محسوب می شود .

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار