PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
این هفته با شهریار مغانلو ، مهاجم تیم سپاهان اصفهان
فصل بیست‌ودوم هم مانند فصل بیست‌ویکم در سپاهان اصفهان برای شهریار مغانلو خوب پیش نرفت. او تا هفته پنجم در فولادشهر اصفهان موفق به گلزنی نشده بود و این ماجرا در لیگ بیست‌ویکم برای او تا پایان هفته هفتم ادامه داشت. با این حال، او که در مقطعی حتی جایگاه اصلی خود را به عیسی مرادی داده بود، با گلزنی مقابل تراکتور تبریز و احتمالا عملکرد خوب در تمرینات توانست به اندیشه‌های ژوزه مورایس برگردد و با شروع دوباره مسابقات به اوج آمادگی رسیده است.اگر هت‌تریک شهریار مغانلو سایپا را هم لحاظ کنیم، این مهاجم بلندقامت که به خوبی می‌داند از فیزیک خود چطور برای آشفته کردن، آزار دادن و درنهایت از پیش رو برداشتن مدافعان حریف استفاده کند، در هشت مسابقه قبلی موفق به ثبت 7 گل و ارسال 2 پاس گل تا پایان هفته هجدهم شده تا ضمن رسیدن به صدر جدول گلزنان لیگ بیست‌ودوم، خودش را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فصل و البته بهترین مهاجم لیگ برتر مطرح کند.این هفته سراغ شهریار مغانلو مهاجم زنجانی سپاهان رفتیم.
بهترین فوروارد کنونی لیگ برتر


**نمایش خاطره انگیز شهریار

شهریار مغانلو نمایشی برابر گل گهر سیرجان در هفته هجدهم لیگ بیست‌ودوم از خود به یادگار گذاشت که تا مدت‌ها به ذهن خواهد آمد. فارغ از تاثیر دو گل و یک پاس گل مغانلو در جریان تاکتیکی مسابقه، گل‌های این مهاجم یکی از یکی تکنیکی‌تر و زیباتر بود. او روی گل اول، پس از اینکه پاس خوب امید نورافکن را در محوطه جریمه دریافت کرد، با چرخشی سریع و دیدنی با سه ضرب توپ را روی پای چپ خود آورد و درحالی‌که مهدی تیکدری مقابلش قرار گرفته بود، با زاویه مناسبی که به شوت زمینی خود داد، به فروزان نشان داد روز سختی در نقش جهان در پیش خواهد داشت.

**گلی که سپاهان 10 نفره را امیدوار کرد

گل دوم شهریار مغانلو به گل گهر سیرجان در هفته هجدهم لیگ بیست و دوم، نه تنها از گل اول او زیباتر بود که حتی می‌تواند نامزد یکی از بهترین گل‌های فصل باشد. گل‌گهر پس از اخراج نورافکن با امیدواری کار را دنبال می‌کرد. توپی در فضای مرده به مهاجم سپاهان رسید تا دوباره گل‌گهر به نقطه اول برگردد. مغانلو ابتدا با یک دریبل دوطرفه یکی از سمج‌ترین بازیکنان گل‌گهر در نبردهای تک به تک، یعنی علی علیزاده، را به طور کلی از جریان مسابقه خارج کرد و در ادامه این مهاجم که حرکت به سمت چپ را برای شوت‌زنی و باز کردن دروازه فروزان انتخاب کرده بود، کار سختی برای جا گذاشتن مهران گلزاری کاپیتان گل‌گهر و زدن ضربه نهایی‌اش نداشت؛ شوتی محکم و زمینی که اگرچه به زاویه مخالف فروزان زده شد، اما واکنش این دروازه‌بان برای مهار کردنش کافی نبود.

**رقیب جدی مهاجمان تیم ملی

شهریار مغانلو با آمادگی‌ای که دارد می‌تواند هر سنگربان و هر دفاعی را به وحشت بیندازد. او احتمالا می‌تواند جدی‌ترین رقیب سردار آزمون و مهدی طارمی در راس خط آتش تیم ملی با سرمربی جدیدش هم باشد.

**فرصت طلبی شهریار در جام حذفی

گل اول سپاهان در مرحله یک‌ شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل سایپای تهران در شرایطی به ثمر رسید که پاس در عرض آلویس کامسوبا برای محمد علی‌نژاد فرستاده شده بود اما شهریار مغانلو با فرصت‌طلبی و فرار از بین مدافعان حریف توپی را که در حال حرکت بود تبدیل به گل کرد و طلایی‌پوشان را پیش انداخت.

**هت تریک مهاجم سپاهان

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در حالی به مصاف سایپا رفت که تک مهاجم این تیم، شهریار مغانلو، با یک هت‌تریک دیدنی، کار سایپا را پیش از خروج از زمین بازی یکسره کرد.

**نبرد هوایی و جنگ تن به تن

مسابقه سپاهان اصفهان و آلومینیوم اراک در شرایطی برگزار می‌شد که رقابت شدید دو بازیکن بلندقامت درون زمین با یکدیگر اصلی‌ترین جنگ تن‌به‌تن هفته را پدید آورده بود.وحید محمدزاده و شهریار مغانلو در طول بازی سپاهان و آلومینیوم چندین بار با یکدیگر برخورد داشتند که اتفاقا از همان نخستین چالش، هردو بازیکن دچار شکستگی سر شدند.درحالی که مغانلو در بازی‌های قبلی سپاهان به عنوان مهاجم هدف عادت همیشگی‌اش در ساباندن توپ برای بازیکنان کناری را هم ترک نمی‌کرد، در بازی برابر آلومینیوم مجالی برای این کار پیدا نکرد و دلیل آن هم حضور دائمی وحید محمدزاده بالای سرش بود. هردو بازیکن با سری شکسته و بانداژ شده به بازی ادامه دهند.

**" آقای گل " به لیگ پرتغال رفت

مغانلو که از سال 1394 در تیم پیکان حضور داشت، درحالی‌که برای پشت‌سر گذاشتن خدمت سربازی به ملوان رفته بود، مورد توجه مارک ویلموتس بلژیکی قرار گرفت و به اردوی تیم ملی دعوت شد.تجربه‌ای جدید برای مهاجمی که تا پیش از آن خیلی نامی دست و پا نکرده بود. او از فرصت به‌ دست آمده زیر نظر ویلموتس به خوبی استفاده کرد و در اردویی که برای بازیکنان داخلی فوتبال ایران در نظر گرفته شده بود، حاضر شد و در بازی دوستانه تیم ملی با تیم امید هم به صورت فیکس به میدان رفت. مسابقه‌ای که تجربه‌ای ارزشمند برای مغانلو به حساب آمد و او توانست در بازگشت به پیکان در لیگ برتر، با کسب عنوان آقای گلی راهی فوتبال پرتغال شود. هرچند که تقدیر او، بازگشت به فوتبال ایران و حضور در دو تیم مطرح باشگاهی ، پرسپولیس و سپاهان اصفهان بود.

**"هالند ایران "

محمد یاوری مربی فوتبال در مصاحبه ای تعبیر جالبی از بازی شهریار داشت و مغانلو را هالند ایران خواند و درباره خط حمله سپاهان اصفهان گفت: با اضافه شدن بازیکن برزیلی جدید، خط حمله سپاهان تکمیل می‌شود. روش بازی اگر همین‌طور باشد و تیم حریف جلو بیایید تا فضایی در پشت خط دفاعی ایجاد شود، شهریار بهترین فوروارد ایران است. شهریار در زمان‌هایی که سپاهان به زمین حریف رفته و ترافیک در خط 18 قدم بالا می‌رود، با مشکل روبرو می‌شود.

**برگ برنده سپاهان مقابل استقلال

مهاجم زنجانی سپاهان اصفهان در نیمه اول بازی برگشت برابر استقلال می‌توانست در نقش گل‌ساز ظاهر شود. پاس او به داخل محوطه جریمه و جایی که محمدعلی نژاد حضور داشت ارسال شد و این بازیکن پاس نهایی را به موقعیت تک‌به‌تک داد که تعلل محمد کریمی باعث شد توپ گل نشود.با این حال، همه‌چیز برای شهریار مغانلو و سپاهان تا آخرین لحظات بازی با استقلال ادامه داشت. در روزی که هافبک‌های سپاهان نتوانستند موقعیت‌ خاصی را برای مغانلو خلق کنند، خود شهریار دست به کار شد و از سیاوش یزدانی کاپیتان سابق استقلال یک پنالتی در آخرین دقایق گرفت و برد تیمش را حتمی کرد.او برگ برنده سپاهان و مورایس در بازی برگشت برابر استقلال بود.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار