PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
بنزما ، رکورددار کسب قهرمانی و موفق‌ترین بازیکن فرانسوی
دو قدم تا جاودانگی

کریم بنزما ، ستاره فرانسوی در اوج پختگی فصل تازه ای را تجربه می کند. کاپیتان رئال مادرید که در بهترین روزهای فوتبالی اش بر سر اختلاف با دیدیه دشان ، سرمربی تیم ملی فرانسه شانس بازی در جام جهانی 2022 قطر را پیدا نکرد ، در سال 2023 با قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها به میزبانی مراکش موفقیت دیگری را به دست آورد تا نامش به عنوان فوتبالیستی پرافتخار در تاریخ فوتبال فرانسه ثبت شود. افتخاری که نصیب بنزما شده شاید در سالهای آینده دست نیافتنی باشد. بنزما طی سالهای اخیر توانسته تمامی جام های معتبر را کسب کند و از ستارگان هم و سن سال خود در فوتبال فرانسه سبقت بگیرد. کاپیتان رئال مادرید هفته گذشته با کسب 32 جام ، موفق‌ترین بازیکن فرانسوی تاریخ شد. رئال مادرید در فینال جام جهانی باشگاه‌ها توانست در دیدار برابر الهلال با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی دست پیدا کند. کریم بنزما که در این بازی هم موفق به گلزنی شد ، به عنوان کاپیتان رئال مادرید جام قهرمانی را بالای سر برد. او با پیراهن رئال مادرید 25 جام، با پیراهن لیون 7 جام و با پیراهن تیم ملی فوتبال فرانسه هم یک جام را به دست آورده است. وی در سال 2022 نمایش درخشانی در رئال مادرید داشت و بهترین فصل دوران فوتبالی خود را تجربه کرد و همین باعث شد تا در نهایت هم توپ طلا را برای نخستین‌ بار در دوران فوتبالی خود کسب کند.از طرفی دیگر ، کریم بنزما با گلی که در دیدار برابر بیلبائو در لالیگا به ثمر رساند به رکورد رائول گونزالس ، دومین گلزن تاریخ باشگاه رئال رسید ، افتخاری قابل توجه که هر فوتبالیستی میل به شکستن آن دارد تا تاریخ ساز شود. رئال مادرید در هفته هفدهم رقابت‌های لالیگا به مصاف بیلبائو رفت و توانست با دو گل به پیروزی دست پیدا کند. کریم بنزما در این بازی درخشید و گل نخست کهکشانی‌ها را با تبحر خاص خود در محوطه جریمه حریف ، به ثمر رساند. شبکه آماری " اوپتا " اعلام کرد که بنزما با گلزنی در این بازی شمار گل‌های خود را با پیراهن رئال در لالیگا به عدد 228 رساند تا با رکورد رائول گونزالس ، ستاره باشگاه تاریخ ساز رئال برابری کند. رائول تا قبل از آمدن کریستیانو رونالدو و بنزما بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید در لالیگا بود که البته رکورد او توسط کریستیانو رونالدو شکسته شد و قطعا بنزما هم آن را خواهد شکست.رونالدو با 311 گل بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید در رقابت‌های لالیگا به شمار می‌آید و بعد از او بنزما )پس از بازی برابر بیلبائو) و رائول هر دو با زدن 228 گل ، برترین گلزنان تاریخ این باشگاه هستند. البته رسیدن به رکورد رونالدو در رئال مادرید بسیار دشوار است اما بنزما با پشتکاری که دارد چالش تازه ای را در 35 سالگی انتخاب کرده است ، چالشی دشوار برای ستاره فرانسوی ، ولیکن انگیزه بنزما در 35 سالگی برای شکستن رکوردها بسیار است و او در این زمینه تبحر خاصی دارد.لازم به یادآوری است که طبق اعلام شبکه " ترانسفر مارکت "، کریم بنزما با گلزنی در دیدار برابر بیلبائو تعداد گل‌های باشگاهی خود را در رقابت‌های مختلف به عدد 401 رساند. او با پیراهن رئال در رقابت‌های مختلف 335 گل و با پیراهن لیون هم 66 گل به ثمر رسانده است.

**دو قدم تا جاودانگی با پیراهن رئال

رئال مادرید در فینال جام جهانی باشگاه‌ها برابر الهلال عربستان با نتیجه 5-3 به پیروزی رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد.بنزما پس از طی کردن دوران مصدومیت و غیبت در چند بازی اخیر این تیم ، توانست بار دیگر در ترکیب ثابت به میدان برود. این قهرمانی در واقع بیست و چهارمین جامی بود که این بازیکن با پیراهن رئال مادرید به دست آورد و حالا به نظر می‌رسد که او توانایی شکستن رکوردی تاریخی را داشته باشد. ستاره فرانسوی پس از این قهرمانی ، با خنتو، بازیکن نامدار تاریخ باشگاه رئال مادرید، برابر شد و تنها مارسلو است که با 25 تجربه قهرمانی در این باشگاه از او بالاتر قرار گرفته است.با توجه به این که بنزما به احتمال زیاد قراردادش را با باشگاه رئال مادرید تمدید خواهد کرد و فصل آینده نیز در این تیم حضور خواهد داشت، شانس او برای شکستن این رکورد بسیار زیاد است. هرچند رئال همچنان شانس قهرمانی در لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان این فصل را دارد و حتی ممکن است که این بازیکن در همین فصل به این رکورد دست پیدا کند.

**پاسخ منفی به پیشنهاد نجومی النصر

کریم بنزما در 35 سالگی کماکان تمایل دارد در سطح نخست فوتبال اروپا بازی کند. او برخلاف سایر ستارگان به بازی در لیگ های پردرآمد علاقه ای نشان نداده و اینطور که پیداست می خواهد فوتبال خود را در بالاترین سطح فوتبال جهان به پایان برساند ، گرچه پیشنهادات وسوسه انگیز به کاپیتان رئال مادرید بسیار است و او هم احتمال دارد روزی بازی در تیم های متمول لیگ های حاشیه خلیج فارس را تجربه کند. طبق اعلام رسانه ای فرانسوی ، بنزما در برابر پیشنهاد یک تیم عربستانی وسوسه نمی شود و می خواهد قراردادش را با رئال مادرید تمدید کند. به نقل از " فوت میرکاتو" ، کریم بنزما ، کاپیتان رئال مادرید مورد توجه تیم النصر قرار گرفته و این تیم حاضر است که برای جذب ستاره فرانسوی رقم بسیار بالایی را پیشنهاد دهد.اما طبق اعلام " فوت میرکاتو" ، بنزما در برابر پیشنهاد نجومی تیم عربستانی وسوسه نمی شود و می‌خواهد قراردادش را با رئال تمدید کند و در این تیم بماند. " فوت میرکاتو " نوشت: " بنزما تا ماه ژوئن 2023 با رئال مادرید قرارداد دارد. او با پیشنهادی وسوسه انگیز از النصر مواجه شده است اما قصد ترک رئال را ندارد و می‌خواهد حداقل یک فصل دیگر قراردادش را با این تیم تمدید کند. "این تصمیم بنزما خبر بسیار خوبی برای رئالی ها است ، چرا که او از کلیدی ترین و تاثیر گذارترین بازیکنان تیم به شمار می آید. بنزما در سال 2022 نمایش خیره کننده ای در رئال مادرید داشت و با درخشش او بود که این تیم توانست قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و رقابت های لالیگا را به دست آورد. او سال قبل توپ طلا را برای نخستین بار به دست آورد.

**هدف کریم در سال 2023

مهاجم رئال مادرید ابراز امیدواری کرد که این تیم در سال 2023میلادی هم چند قهرمانی کسب کند. برای بنزما، سال 2022 فراموش نشدنی بود. خالق شب‌های شگفت‌انگیز سانتیاگو برنابئو در لیگ قهرمانان اروپا ، از بازیکنان رئال مادرید خواسته که در این فصل تا جایی که ممکن است جام‌های بیشتری کسب کنند.او به کانال تلویزیونی باشگاه رئال مادرید گفت: " از بازی‌های سال 2022 و قهرمانی در لیگ قهرمانان خوشحالم. برای سال جدیدمثل همیشه، می‌خواهم تا جایی که ممکن است جام به دست بیاورم چون در بهترین باشگاه جهان ، ما همیشه باید جام‌ها را ببریم. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا سال خوبی داشته باشیم. "برنده آخرین توپ طلا از هواداران به خاطر حمایت‌شان تشکر کرد و گفت: " آنها از ما بسیار راضی هستند. این افتخارات برای آنهاست. ما خیلی وقت نداریم و باید خودمان را برای بازی‌های دشوار در این فصل آماده کنیم.امسال مانند سال گذشته خواهد بود، ما جام‌های بیشتر و لیگ قهرمانان را فتح خواهیم کرد. "


**ادعای عجیب مربی بدنساز بنزما

خاویر آتالایا، مربی بدنساز شخصی کریم بنزما، عنوان کرد که کاپیتان رئال مادرید تمرینات بسیار سختی را برای بازگشت به بالاترین سطح آمادگی انجام می‌دهد. فشردگی دیدارهای فصل گذشته و این فصل در اروپا باعث شده که بسیاری از بازیکنان با مصدومیت‌های متعدد و کوفتگی و خستگی عضلانی روبرو شوند.
بنزما پیش از برگزاری جام جهانی دچار مصدومیت شد و کادر پزشکی رئال اعلام کرده بود که این بازیکن دچار خستگی عضلانی نیز هست اما او در نهایت تصمیم گرفت با تیم ملی فرانسه به قطر سفر کند. او در اردوی این تیم در قطر بار دیگر با مشکل مواجه شد و با این که این مصدومیت چندان جدی نبود اما دیدیه دشان تصمیم گرفت که وی را به خانه بفرستد. همین مسئله باعث شد که بنزما در طول برگزاری جام جهانی فرصت بیشتری برای استراحت داشته باشد.
ستاره رئال مادریدبار دیگر در دیدار برابر والنسیا مصدوم شد و نتوانست تیمش را تا پایان بازی همراهی کند .

تلاش این بازیکن برای بازگشت به دوران اوج ادامه داشت . بدنساز شخصی بنزما اظهارات جالبی را درباره تمرینات سخت او مطرح کرده است.آتالایا در این باره به خبرنگاران اظهار کرد: " بنزما تمریناتی را انجام می‌دهد که مطمئنم تحمل آن برای کریستیانو رونالدوهم دشوار خواهد بود. "به طورکلی رونالدو به انجام تمرینات سخت برای حفظ شرایط خوب جسمانی‌اش معروف است و حالا این ادعا نشان می‌دهد که مهاجم فرانسوی نهایت تلاشش را به کار می گیرد تا بتواند در مقطع حساس فصل 2023-2022 با بیشترین آمادگی ممکن به رئال در خط حمله کمک کند.

**تمجید آنچلوتی از کاپیتان رئال

رئال مادرید با دو گل از سد بیلبائو گذشت تا فاصله سه امتیازی با صدر را حفظ کند. نخستین گل رئال را بنزما با یک والی دیدنی در نیمه اول زد و در گل دوم نیز تونی کروس در آخرین دقایق نیمه دوم ، توپ را وارد دروازه حریف کرد تا با کسب پیروزی دو بر صفر، کمی از تلخی شکست مقابل بارسا بکاهد .کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال مادرید در پایان این دیدار با تمجید از عملکرد تیمش در فاز دفاعی گفت: " واضح است که تیم دوباره در بخش دفاعی خوب کار می‌ کند. ما مقابل بیلبائو، محکم و منسجم بازی کردیم. با توجه به اینکه خیلی زود از حریف جلو افتادیم به یک بازی خوب دفاعی نیاز داشتیم که این کار را به خوبی انجام دادیم. " سرمربی رئال در ادامه با تمجید ازکریم بنزمایادآور شد: " کاری که کریم انجام می دهد، باورنکردنی است. او در رسیدن به اهداف، کمک زیادی به ما می کند و در اوج بودنش به نفع ماست. "

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار