PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
این هفته با سعید مهری ،هافبک جنگنده استقلال تهران
درحال حاضر سعید مهری به همان هافبکی بدل شده است که ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغللی تیم استقلال می‌خواهد. مؤثر در گردش توپ، سربالا و دید خوب در بازی و پاس‌های طلایی برای رسیدن به گل از ویژگی های هافبک متحول شده آبی پوشان است. با تاثیر بالای سعید بعید است در ادامه ریکاردو ساپینتو از مهری هافبک جنگنده در ترکیب تیم استفاده نکند. اگر مهری این پاس گل‌ها را در ادامه لیگ بیست و دوم هم تکرار کند، بدون شک تبدیل به بهترین پاسور استقلال خواهد شد.مهری در هفته های اخیر لیگ برتر بهتریم مهره آبی پوشان بوده. تاثیرگذاری بالایی داشته است.این هفته سراغ سعید مهری هافبک استقلال تهران می رویم:
بازیکن محبوب سرمربی پرتغالی


**حمایت " ماتا " از سعید

روی ماتا دستیار ریکاردو ساپینتو در تیم استقلال در حمایت از سعید مهری و آرش رضاوند می گوید:نمی‌دانم چرا هواداران با این دو بازیکن مشکل داشتند ولی ما همیشه کیفیت بالایی از آن‌ها دیده ایم. ما نمی‌توانیم راجع به گذشته صحبت کنیم چون ما نبودیم ولی فکر می‌کنم هواداران با آن‌ها منصف نبودند چرا که هم کیفیت بالایی از خود نشان می‌دهند و هم خودشان را به سطح تیم رسانده‌اند. آن‌ها به تیم کمک می‌کنند. همچنان که در دیدار با نفت مسجد سلیمان هم عملکرد خوبی داشتند. وقتی تماشاگران به این دو بازیکن اعتماد به نفس می‌دهند، مسلما آن‌ها خودشان را به سطح بالاتری می‌رسانند.
**روز فوق العاده مهری
سعید مهریروز فوق العاده ای را برابر ملوان بندر انزلی در بازی برگشت لیگ امسال پشت سر گذاشت. هافبک آبی ها در این دیدار موفق شد 2 پاس گل به هم تیمی هایش بدهد و چند پاس خوب را نیز در اختیار آنها قرار داد و ستاره تیمش در پیروزی چهار بر صفر برابر ملوان بود.سعید ستاره بی چون و چرای بازی بود‌.
**علت حملات استقلال از جناحین
هافبک آبی پوشان در مورد اینکه تیم ها برابر آنها در ورزشگاه آزادی دفاع می کنند، جملات پخته ای را به زبان آورد که نشانگر نگاه فنی این هافبک بود.وی می گوید: اکثر تیم‌ها در ورزشگاه آزادی مقابل ما دفاعی بازی می‌کنند و این کارمان را سخت می‌کند. چون نمی‌توانیم از عمق نفوذ کنیم و باید توپ را از کناره‌ها به مهاجمان برسانیم. امیدوارم در هفته‌های آینده با تدابیر خوب بتوانیم امتیازات از دست داده را جبران کنیم.
**بازی بدون تماشاگر ، روح ندارد
سعید مهری جزو فوتبالیست هایی بود که بارها به نبودن تماشاگران در ورزشگاه ها اشاره کرد و این که فوتبال بدون تماشاگر روح ندارد.وی درباره اینکه انجام بازی بدون حضور تماشاگران جذابیتی ندارد، گفت: بازی بدون تماشاگر هیچ حس و حال ندارد و بی روح است و هیچ لذتی ندارد.فوتبال با تماشاگر جذابیتی ندارد.
**زادگاهش ، میانه است
سعید مهری متولد 1374 درمیانه است.مالک باشگاه تراکتور تبریز در پیشرفت سعید نقش قابل توجهی داشته است.او سابقه بازی در تیم های جوانان شهرداری تبریز، بزرگسالان دو تیم ماشین سازی و تراکتور را در کارنامه اش دارد.
**علت اوج گیری بازیکن موردعلاقه ساپینتو
طبق خبرها عامل اصلی اوج گرفتن سعید مهری در هفته های اخیر به تمرینات اختصاصی ریکاردو ساپینتو برای بازیکن مورد علاقه‌اش بر می‌گردد.سرمربی پرتغالی نگاه خاصی از نظر فنی به مهری داشته و نه تنها نکات فنی خیلی خوبی به او در تمرینات گوشزد می‌کند بلکه تمرینات اختصاصی با این بازیکن را انجام داده و توانسته است بهترین بازی را از هافبک خود بگیرد.
**ماموریت سعید
فوتبال چشم نواز و دریبل های مهدی قایدی بار دیگر در دیدار برگشت برابر ملوان بندر انزلی دیده شد درحالی که اصلا حواس کسی به بازیکن فداکار کنار این ستاره بوشهری نبود.با توجه به اینکه قایدی بازیکن دونده ای نیست بنابراین ریکاردو ساپینتو به سعید مهری ماموریت داده بود که به جای ستاره بوشهری به عقب برگردد و در دفاع به جعفر سلمانی کمک کند.مهری هم بدون ادعا و فداکارانه دوید و در دو جبهه می جنگید و نمره قبولی گرفت.
**حمایت از همبازیان
مهری پس از شکست استقلال برابر سپاهان در اصفهان و حاشیه سازی علیه برخی از همبازیانش مبنی بر کم کاری در بازی ها سکوت نکرد و به دفاع از عملکرد هم‌تیمی‌هایش پرداخت و این اطمینان خاطر را به هواداران استقلال داد که بازیکنی کم‌کاری نمی‌کنند.استقلال با شکست در برابر سپاهان اصفهان از کورس قهرمانی عقب افتاد.
**ساپینتو ، آمار مرا داشت
هافبک استقلال درباره ریکاردو ساپینتو سرمربی تیمش می گوبد:از بچگی یاد گرفته‌ام که همیشه تلاش و تمرین کنم و کاری هم به حواشی نداشته‌ باشم. تلاش و تمرین کردم و سرمربی تیم هم لطف داشت و به من اطمینان کرد و امیدوارم بتوانم بیشتر از این صحبت‌ها به تیمم کمک کنم تا بتوانیم این روند را ادامه بدهیم. آقای ساپینتو هم رابطه صمیمانه‌ای با همه بازیکنان دارد و خیلی خوب با آنها ارتباط می‌گیرد. نکته جالب اینکه وقتی این مربی به تهران آمد، در همان روز اول همه بازیکنان را به اسم می‌شناخت که این موضوع تا حدی موجب تعجب ما هم شد. این نشان می‌داد که درباره استقلال به خوبی تحقیق کرده و بازی‌ها را دیده بود و همه بازیکنان را می‌شناخت. حتی می‌دانست من در سال‌های قبل چند بازی کردم و آمار تعداد بازی‌ها و پست‌هایی که در تیم‌های قبل از پیوستنم به استقلال در آنها بازی کرده بودم را هم داشت. او آمار همه بازیکنان را داشت و این موضوع برای من و همه بازیکنان خیلی جالب بود. او با شناخت به تیم اضافه شده و روزبه‌روز این شناخت هم بیشتر شد. او همه بازیکنان را از روز اول می‌شناخت و رابطه‌اش هم با همه بازیکنان خیلی خوب است و اگر نکته‌ای یا ایراد فنی باشد، رودررو و یک به یک به آنها گوشزد می‌کند. البته او در تمرینات سختگیر است.
**نحوه پیوستن سعید به استقلال
مهری در خصوص نحوه ملحق شدنش به تیم استقلال می گوید:با صحبتی که با محمود فکری سرمربی وقت تیم داشتم به استقلال آمدم. از تیم‌های دیگر هم پیشنهاد داشتم اما با فکری صحبت کردم، هرچند قسمت نشد با این سرمربی کار کنم و حتی بر سر تمرین هم او را ندیدم. من در لیست خرید فکری بودم که با درخواست وی با استقلال قرارداد بستم اما در ادامه تیم به رفسنجان رفت و بعد هم فکری از تیم جدا شد و اصلا او را ندیدم. بعد هم فرهاد مجیدی با یک طرز تفکر فنی دیگر به تیم اضافه شد. من در زمان این مربی هم تلاشم را کردم تا خودم را ثابت کنم. درست است که زیاد بازی نکردم اما باز هم مورد اعتماد این مربی بودم.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار