PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
پدیده 17 ساله برزیلی در لیست خرید بارسلونا
علاقه


ویتور هوگو روکه، پدیده 17 ساله برزیلی طی ماه های گذشته به  دلیل عملکرد قابل قبول خود در عالم فوتبال شناخته شده است. او به زعم کارشناسان ، استعداد نابی است که در مسیر پیشرفت قرار دارد و در حال حاضر مورد توجه بسیاری از تیم های باشگاهی و مطرح فوتبال جهان قرار گرفته ، به طوری که بارسا جدی ترین مشتری این ستاره جوان است. در حال حاضر مهاجم جوان متولد تیموتئوی برزیل در تیم اتلتیکو پارانائنزه بازی می کند . همانطور که خبر می رسد و نوشتیم، روکه مشتریان بسیاری در فوتبال جهان دارد. طبق اعلام روزنامه " ال موندو دیپورتیو" ، آبی و اناری‌های شهر بارسلون به شدت به جذب استعداد جدید فوتبال برزیل علاقه دارند و قرار است که به زودی هیاتی از سوی این باشگاه راهی برزیل شود. " ال موندو " نوشت که ویتور روکه نام استعداد جدید فوتبال برزیل است که تنها 17 سال سن دارد. روکه ، لقب " رونالدوی جدید فوتبال برزیل " را دارد و مورد توجه تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا قرار گرفته است . این درحالی است که شانس آبی و اناری‌ها برای جذب او بیشتر است.اتلتیکو مادرید، چلسی، پاری سن ژرمن و میلان تیم‌هایی هستند که به جذب این بازیکن ابراز علاقه نشان داده‌اند اما بارسلونا جلوتر از این تیم‌هاست و حتی اقداماتی در این خصوص انجام داده است. مهم‌ترین دلیلی که باعث شده تا شانس آبی و اناری‌ها برای جذب این بازیکن بیشتر باشد ، علاقه خود روکه برای پوشیدن پیراهن این تیم است .به زودی این استعداد جدید فوتبال برزیل 18 ساله می‌شود و به همین خاطر مشکلی برای حضور در فوتبال اروپا نخواهد داشت. قرار است که  هیاتی از باشگاه بارسلونا راهی برزیل شود تا رسما با باشگاه اتلتیکو پارانائنزه مذاکره کند. ظاهرا این باشگاه برزیلی برای فروش این استعداد جوان، 40 میلیون یورو می‌خواهد و طبق نوشته " ال موندو" ، بارسلونا مشکلی با پرداخت آن ندارد. ضمنا در گزارشی آمده که ویتور روکه تابستان آینده از برزیل راهی بارسلونا خواهد شد.

*روکه جانشین لواندوفسکی می شود
از طرفی هم خبر می رسد که باشگاه بارسلونا به دنبال جذب مهاجم برزیلی است تا او را به جانشین لواندوفسکی تبدیل کند. تابستان گذشته بود که بارسلونا، روبرت لواندوفسکی را از بایرن مونیخ به خدمت گرفت. این مهاجم پرسابقه خیلی زود در فوتبال اسپانیا جا افتاد و بهترین گلزن لالیگا است، اما با توجه به سن و سالش نمی‌توان در درازمدت  خیلی بر روی او حساب باز کرد. قرارداد ستاره لهستانی 34 ساله تا سال 2026 اعتبار دارد، اما بارسلونا در تلاش است تا جانشینی مناسب برای او پیدا کند . بازیکنی برای این هدف ، مد نظر است که بتواند چندین سال خط حمله تیم را با گلزنی‌های خود بیمه کند.طبق ادعای " ال موندو دیپورتیوو" ، ویتور هوگو روکه فریرا ملقب به ویتور روکه ،  به شدت مورد توجه بارسا قرار گرفته و از او به عنوان آینده خط حمله تیم ژاوی یاد می‌شود.

*گران ترین بازیکن اتلتیکو پارانائنزه
ویتور روکه در آوریل سال 2022 با رقم 7/4 میلیون یورو از کروزیرو به اتلتیکو پارانائنزه منتقل و با وجود 17 سال سن، به گران‌ترین خرید این باشگاه  تبدیل شد. این مهاجم جوان در اولین فصل حضور خود در پارانائنزه با 7 گل و 3 پاس گل، خوش درخشید. او کمک شایانی به فینالیست شدن تیمش در لیگ قهرمانان آمریکای جنوبی کرد و در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی یک گل و دو پاس گل به نامش ثبت شد.

*درخشش در تیم زیر 20 سال برزیل
مهاجم مورد نظر بارسلونا، کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیکن فصل کوپا لیبرتادورس شد و یکی از اعضای لیست اولیه تیم ملی برزیل برای جام جهانی 2022 بود. البته «تیته» ، سرمربی تیم ملی برزیل، نام او را در لیست نهایی خط زد. با این وجود، مهاجم پارانائنزه در حال حاضر خوش می‌درخشد و با 5 گل در 4 بازی، بهترین گلزن رقابت‌های قهرمانی زیر 20 سال آمریکای جنوبی است.

*روکه و آندریک ، ستارگان آینده برزیل
از ویتور روکه  در کنار اندریک که به رئال مادرید ملحق شد، به عنوان دو برزیلی برتر و آینده دار دنیای فوتبال یاد می شود. بارسلونا پس از این که اندریک را از دست داد، مصمم است که ویتور روکه را جذب کند. سران بارسلونا می خواهند برای بلند مدت، این مهاجم جوان برزیلی را جایگزین رابرت لواندوفسکی کنند.

*بارسا با انتقال آنسو فاتی ، به پدیده برزیلی می رسد
قیمت انتقال ویتور روکه برای سران بارسا تا حدودی مشحص شده است. به احتمال فراوان ، بارسلونا با مبلغی قابل توجه آنسو فاتی ،  ستاره جوان خود را در بازار نقل و انتقالات می فروشد و او احتمالا  در تابستان راهی منچستر یونایتد یا آرسنال  خواهد شد .لازم به یادآوری است که از فاتی در بارسا به عنوان جانشین مسی یاد می شد و پیراهن شماره 10 را هم به او دادند اما عملکردش چنگی به دل نزده  و مصدومیت های زیادی دارد. او به تازگی مورد توجه تیم های بزرگ انگلیسی قرار گرفته است.

*نظر اسکولاری درباره روکه
لوئیز اسکولاری ، سرمربی سابق تیم ملی برزیل ملقب به " فیل بزرگ " که قهرمانی در جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن را در کارنامه خود دارد و مربیان بازیکنان نامداری در تاریخ فوتبال بوده ، در خصوص توانایی ویتور روکه می گوید: " هر چه از او بخواهیم انجام می دهد . او کسی است که می داند چگونه در آن منطقه از زمین بازی کند . وی می تواند دائماً فضا پیدا کرده و در سایر مدل های بازی به خوبی شرکت کند. "

*روکه ، چند پُسته است
از ویتور روکه به عنوان یکی از ستارگان نسل جدید فوتبال برزیل نام برده می شود. این بازیکن که توانایی بازی در تمام پست های خط حمله را دارد و به صورت تخصصی در پست مهاجم نوک ایفای نقش می کند، اخیرا قهرمانی کوپا آمریکا و آقای گلی این تورنمنت را تجربه کرده است. اتلتیکو پارانائنزه می داند که برای نگه داشتن روکه کار دشواری در پیش رو دارد و به همین دلیل به پیشنهادات گوش می کند.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار