PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۷۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹
این هفته با میلاد زکی پور ، مدافع چپ موفق و مازنی سپاهان اصفهان
میلاد زکی‌پور مدافع چپ نوشهری که فصل درخشانی همراه با تیم سپاهان اصفهان پشت سر می‌گذارد و پیش از هفته بیست و چهارم لیگ بیست و دوم توانسته بود دو گل مهم به ثمر رساند و سه پاس گل بدهد، باز هم در ترکیب هفته بیست و چهارم تیمش فوق‌العاده کار کرد و موفق شد با نفوذ تند و تیز از جناح چپ زمین و یک ارسال دقیق به مقابل دیرک دوم، موقعیت‌سازی کند و پایه گذار تک گل تیمش برابر صنعت نفت آبادان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان باشد. این مدافع چپ ، نخستین تجربه حضورش در اردوی تیم ملی را با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی به دست آورد و اولین بازی ملی خود را با حضور تعویضی مقابل تیم روسیه انجام داد و توانست با دو ارسال در لحظات پایانی خطرناک ظاهر شود،این هفته سراغ مدافع چپ موفق سپاهان رفتیم:
بی حاشیه و موثر



*
فرصت بازی ، خروجی تفکرات جدید در تیم ملی
حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت ایران سبب شد، تفکرات جدیدی در تیم ملی جاری شود و به دنبال آن بازیکنانی که در فصل کنونی لیگ برتر درخشیده بودند فرصت بازی به عنوان ملی‌پوش را به دست آورند.
میلاد زکی‌پور که در فصل کنونی در تیم سپاهان اصفهان درخشید به عنوان یار تعویضی، حس و حال بازی با پیراهنتیم ملی ایرانرا مقابل روسیه به دست آورد.خروجی تفکرات جدید در تیم ملی فرصت بازی به امقال زکی پور بود.
*
مهره ثابت مورایس
میلاد زکی‌پور که پس از سپری کردن دوران موفقیت‌آمیز در تیم‌های باشگاهی زیر نظرامیر قلعه‌نویی، در ابتدای فصل کنونی لیگ بیست و دوم راهی سپاهان اصفهان شد و جایگاه ثابتی در ترکیب این تیم به دست آورد و جزو مهره‌های همیشگی ژوزه مورایس در این فصل بوده، با عملکردش به تیم ملی هم دعوت شد و در دیدار با روسیه به میدان رفت.
*
پاسخ اعتماد قلعه نویی را داد
مدافع چپ و ملی پوش صدرنشین لیگ برتر در دقیقه 87 به‌عنوان یکی از دو تعویض آخرامیر قلعه‌نوییمقابل روسیه وارد زمین شد و جای احسان حاج‌صفی، بازیکن سابق سپاهان را گرفت که در حضور کوتاه مدت و هشت دقیقه‌ای خود در بازی توانست جواب اعتماد سرمربب تیم ملی را بدهد و به خوبی جای کاپیتان تیم ملی را پُر کند.
2*
ارسال خطرناک
زکی‌پور در دومین و چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده دیدار مقابل روسیه که تیم ملی سراسر حمله بود، 2 ارسال خطرناک و دقیق به محوطه جریمه فرستاد که یکبار مهدی طارمی توپ را با شوت محکم به بیرون زد و یک مرتبه هم ضربه سر وحید امیری، دیگر بازیکن تعویضی ایران به اوت رفت تا این مدافع چپ اینطور حسرت پاس گل ثبت نشده‌اش را بخورد.
*
پاس گلی که هدر رفت!
میلاد زکی پور برای سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی به میدان رفت و مقابل پرسپولیس قرار گرفت که پاس گل سالم او را کمک داور دوم به اشتباه آفساید اعلام کرد . زکی پور در برد 6 امتیازی سپاهان برابر پرسپولیس نقش موثری داشت و پاس گل وی با اشتباه کمک داور هدر رفت.
*
چرا پرسپولیسی نشد؟
میلاد زکی‌پور یکی از گزینه‌های یحیی گل‌محمدی قبل از آغاز لیگ بیست و دوم برای تقویت پرسپولیس در پست مدافع چپ بود اما فشار هواداران پرسپولیس درنهایت مانع از این انتقال شد تا حالا او هم مانند رامین رضائیان یکی از نفرات کلیدی سپاهان اصفهان باشد که رقیب اصلی قرمزپوشان در مسیر قهرمانی به شمار می‌رود.
*
نقش میلاد در فتح بازی 6 امتیازی
تیم سپاهان اصفهان در جام حذفی از پرسپولیس شکست سختی خورد اما در بازی برگشت لیگ بیست و دوم جبران کرد و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داد.سپاهان فاتح بازی 6 امتیازی شد.
میلاد زکی‌پور در مصاف باپرسپولیسنیز مانند دیدارهای گذشته طلایی‌پوشان اصفهانی حضوری مداوم در بخش راست خط دفاعی تیم حریف داشت و بارها نیز با ارسال‌های خود آنها را به زحمت انداخت و اگر تصمیم کمک داور اول مسابقه نبود، ارسال‌های او خیلی زودتر در نیمه اول می‌توانست به گل منجر شود.
با این حال زکی‌پور که در این فصل گلزنی کرده و موفق به ارسال پاس گل شده، از تلاش دست نکشید و سرانجام یکی از ارسال‌های موج‌دار او که این بار با ارتفاعی مناسب به دیرک دوم ارسال شده بود، با حضور به موقع آریا یوسفی به محوطه جریمه رسید و در ادامه چند بار رفت و برگشت توپ در نهایت منجر به گل توسط محمد کریمی در ثانیه‌های پایانی مسابقه شد.
*
اقدام خیرخواهانه میلاد
میلاد زکی‌پور که فصل موفقی همراه باسپاهانپشت سر می‌گذارد و توانسته یکی از مهره‌های ثابت ژوزه مورایس شود و با عملکردش در روند امتیازگیری طلایی‌پوشان موثر باشد، در آستانه دیدار با پرسپولیس اقدامی خیرخواهانه انجام داد.
مدافع چپ پیشین استقلال و گل‌گهر رقم قابل توجه 100 میلیون تومان را به انجمن حمایت از زندانیان نوشهری اهداء کرد تا شرایط آزادسازی تعدادی از همشهریان زندانی‌اش که جرایم غیرعمد انجام نداده‌اند را فراهم بیاورد.
*
تاثیرگذاری میلاد در شکست استقلال
زکی‌پور پس از سپری کردن یک نیم‌فصل موفق درسپاهان، دور برگشت را هم با قرار گرفتن مقابلاستقلالآغاز کرد و برخلاف هفته اول لیگ برتر، این بار جزء نفرات اصلی تیمش در این دیدار بود که توانست نمایش موثری برای رسیدن تیمش به پیروزی داشته باشد.میلاد که تجربه چهار فصل حضور در استقلال را دارد، انگیزه خاصی داشت تا برابر تیم سابق خود بدرخشد که همین کار را هم انجام داد و در کنار نمایش موثر در فاز دفاعی و جلوگیری از حملات و ارسال‌های آبی‌پوشان (غیر از یک صحنه)، در سایر لحظات پرتلاش بود و در کنار آن، حضور پررنگ در زمان موقعیت‌های تیمش داشت.
مدافع چپ سپاهان بارها با دفع و قطع توپ بازیکنان استقلال که قصد ایجاد موقعیت از جناح راست را داشتند، کاری کرد تا آبی‌ها در رسیدن به پیروزی ناکام بمانند و همچنین میل به گلزنی و خلق فرصت برای هم‌تیمی‌هایش هم داشت.زکی‌پور در نیمه دوم دیدار مقابل استقلال دو بار با دریبل‌ها و نفوذهای سریع خود وارد محوطه جریمه آبی‌ها شد که یک شوت و یک ضربه سر او روی ارسال نورافکن راهی به دروازه رضایی پیدا نکرد ولی توانست در آخرین دقایق مسابقه پاس منجر به پنالتی سه امتیازی برای تیمش را بدهد.
*
بازیکن بی حاشیه آبی پوشان بود
زکی پور که در زمان پیوستن علیرضا منصوریان به تیم استقلال در تابستان 95 از نفت تهران به جمع آبی پوشان پیوست یکی از بی حاشیه ترین بازیکنان این تیم در زمان حضورش برای این باشگاه تهرانی بود . او که در «اینستاگرام» حضوری نسبتا فعال دارد هیچگاه شکایتی از نشستن روی نیمکت نداشت، خیلی زود با بازیکنان جدید خو می گرفت. در مورد مسائل مالی اظهار نظری از او در یاد نیست.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار