PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
این هفته با گوستاوو واگنین ، وینگر برزیلی تیم تراکتور تبریز
گوستاوو واگنین وینگر 31 ساله و برزیلی تراکتور تبریز که عملکردش در فصل کنونی لیگ برتر زیر سایه دیگر ستاره خارجی تیمش یعنی ریکاردو آلوز قرار گرفته یکی از ارزشمند‌ترین بازیکنان خارجی در لیگ بیست و دوم است. او در ابتدای فصل کنونی لیگ برتر با نظر مثبت قربان بردیف سرمربی سابق تراکتور جذب شد.برزیلیِ تکنیکی تراکتور، زیر نظر پاکو خمس اسپانیایی هم نمایش قابل قبولی از خود نشان داد و در همه بازی های لیگ بیست و دوم برای تیمش به میدان رفت. خمس به او اعتقاد دارد و حالا او یکی نفرات اصلی تیمش است.گوستاوو یک هافبک تکنیکی است که نان نبوغ و جسارتش را در میدان می خورد. در ارسال پاس گل مثل ریکاردو آلوز برای حریفان خطرناک است و دوندگی بالایی دارد و مدام سعی می کند در موقعیت منجر به گل قرار بگیرد.این هفته سراغ وینگر برزیلی تراکتور رفتیم:
خوشفکر و پرتلاش

*ویژگی فنی

گوستاوو واگنین، وینگر برزیلی تراکتور تبریز با مبلغی مناسب نسبت به سایر بازیکنان خارجی و شاغل در فوتبال مان به لیگ برتر آمد. بازیکن برزیلی تراکتور نسبت به فوتبالیست های خارجی سابق این باشگاه کیفیت بالاتری دارد. بازیکنی کم‌حاشیه اما پرخطر برای حریفان است که با دوندگی بی‌امان در طول مسابقه، مدام خود را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد.ویژگی بارز گوستاوو قرار گرفتن در موقعیت گلزنی است که تفاوت او با بازیکنان خارجی در لیگ برتر را نشان می دهد.

*نقش گوستاوو در پیروزی بزرگ تراکتور

گوستاوو بهترین بازیکن تیمش برابر سپاهان اصفهان در بازی برگشت بود. علاوه بر اینکه یک پنالتی برای تراکتور گرفت، یک‌ بار هم با یک ضربه تماشایی، دیرک دروازه پیام نیازمند سنگربان سپاهان را لرزاند.گوستاوو در بازی برگشت با سپاهان یکی از بهترین بازی خود در فصل کنونی لیگ برتر را انجام داد و پایه گذار کسب سه امتیاز ارزشمند برای تراکتور بود.پیروزی خانگی تراکتور باعث شد تا هفته های پایانی لیگ برای طرفداران فوتبال جذابیت بیشتری پیدا کند.قطعا بازی خوب از یاد هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس نمی رود زیرا تراکتور با زرنگی او توانست به ضربه پنالتی برسد و تک گل بازی را توسط رضا اسدی به ثمر برساند.

*همکاری موثر با آلوز

گوستاوو هافبک برزیلی تراکتور در فصل کنونی تحت تاثیر درخشش ریکاردو آلوز همبازی پرتغالی خود بوده است. البته همکاری این دو بازیکن خارجی تراکتور در فصل کنونی لیگ برتر، نقطه قوت تیم پرشورها بوده است. ضمن این که گوستاوو با پاس موثر آلوز برابر سپاهان در موقعیت خوبی قرار گرفت و توانست یک پنالتی از حریف بگیرد. تراکتور از این بابت بارها در فصل کنونی سود کرده است.تراکتور از همکاری این دو خاطره خوشی دارد و یکی از آنها به گلی برمی‌گردد که گوستاوو در دیدار مقابل هوادار تهران روی پاس ریکاردو به ثمر رساند، گلی که مثل همین پنالتی بازی با سپاهان، سه امتیازی بود.

*آمار قابل توجه در حساس ترین بازی لیگ

گوستاوو در مسابقه برگشت و حساس با سپاهان اصفهان آمار قابل توجهی از خود ثبت کرد. او بیشترین خطا را از جمع بازیکنان تراکتور از سپاهانی‌ها گرفت و از لحاظ عملکرد فردی جزو برترین‌های زمین به گواه آمار بود.بازیکنان سپاهان در مهم ترین بازی فصل خود در تبریز چاره ای نداشتند غیر از آن که گوستاوو را سرنگون کنند تا ریتم بازی تراکتور متوقف شود.

*جنگنده و پرتلاش

وینگر راست تراکتوری‌ها در بازی رفت با مصدوم کردن یاسین سلمانی خاطر سپاهانی‌ها را آزرد.

البته هافبک برزیلی عمدی نداشت اما یکی از موثرترین بازیکنان سپاهان را دچار مصدومیت کرد.این درست است که گوستاوو در فاز حمله است اما بازیکنی جنگنده در میدان به شمار می آید و برای تصاحب توپ تلاش مضاعفی می کند.

*اولین گل واگنین در لیگ برتر

تراکتور در هفته نوزدهم لیگ بیست و دوم میهمان هوادار تهران بود و در ادامه روند خوب خود تحت هدایت پاکو خمس اسپانیایی موفق شد با تک گل لحظات پایانی گوستاوو واگنین مقابل حریف خود به برتری برسد تا سه امتیاز ارزشمند به حساب تیم تبریزی واریز شود.گوستاوو اولین گل خود را در لیگ برتر برای تراکتور به ثمر رساند و ناگفته نماند که این گل در موقعیت حساس و دشواری به ثمر رسید.

*باید سرمان را بالا بگیریم

وینگر تیم تراکتور، پس از تساوی 2 - 2 در مصاف برگشت با گل‌گهر سیرجان درباره از داور مسابقه انتقاد کرد . البته در پایان مصاحبه جملات امیدوارکننده به زبان آورد و گفت:متأسفانه داور به نفع حریف اعلام پنالتی کرد در حالی که فکر می‌کنم آفساید بود و پنالتی درست نبود. همیشه برای تراکتور از این اتفاقات رخ می‌دهد. باید سرمان را بالا بگیریم و به روند خوبی که داریم ادامه دهیم.

*فرار تراکتور از شکست خانگی

واگنین در بازی برگشت برابر تیم گل گهر سیرجان یک پاس گل داد که بسیار ارزشمند بود.تراکتور با همکاری گوستاوو و هادی محمدی در دقایق پایانی از شکست خانگی گریخت . واگنین توپ را به نقطه کور خط دفاع گل گهر فرستاد و محمدی با فرصت طلبی گل مساوی را به ثمر رساند.وی در مورد ارسال پاس گل دوم تیمش می گوید: ضربه کاشته خوبی بود. هادی محمدی قبل از ضربه با من صحبت کرد. از من خواست تا توپ را برای او بفرستم و من هم همین کار را کردم. او هم خیلی خوشحال بود که گل زده است.

*بازیکن اسبق لچه و مسینای ایتالیا

گوستاوو واگنین متولد 14 نوامبر 1991 در برزیل است.فوتبال را از دوران نوجوانی آغاز کرد و سابقه بازی در لیگ های برزیل و ایتالیا را دارد . او در سال 2011 در 20 سالگی به باشگاه «سالرنیتانا» ایتالیا پیوست و پس از 3 سال حضور در این تیم، تصمیم به جدایی گرفت و به تیم «نوارا» منتقل شد و تا سال 2015 تحت قرارداد با این تیم بود.اواسط فصل 20142015 توسط سران باشگاه نوارا به مدت 6 ماه به تیم لچه ایتالیا قرض داده شد.سال 2015 در 24 سالگی به تیم «مسینا» پیوست و طی یک سال حضور در این تیم 26 بار به میدان رفت که حاصل آن زدن 8 گل برای این تیم بود.مارس 2020 به تیم دانشگاه کرایووا رومانی بازگشت و تا سال 2022 تحت قرارداد با این تیم بود و با این تیم توانست به 1 قهرمانی سوپرکاپ رومانی دست پیدا کند.وی آگوست 2021 توسط سران تیم رومانیایی به تیم عجمان امارات قرض داده شد.ضمنا گوستاوو سابقه بازی در لیگ حرفه ای چین را هم دارد و نزدیک به دو فصل برای تیم «لیائونینگ» چین در سالهای 2018- 2020 بازی کرد و 11 گل برای این تیم به ثمر رساند.

*ایرانی ها علاقه زیادی به فوتبال دارند

گوستاوو در گفت و گو با یک سایت برزیلی درباره ایران و شهر تبریز صحبت های جالبی کرد و گفت: مردم در ایران علاقه زیادی به فوتبال دارند. مردم عاشق رفتن به ورزشگاه هستند. در ورزشگاه جمعیت زیادی مرا تماشا می کنند و نامم را فریاد می زنند. هر روزی که به مرکز خرید یا به یک رستوران در تبریز می‌روم، طرفداران زیادی به من نزدیک می شوند تا با من عکس بگیرند، مثل این است که من یک ستاره در شهر تبریز هستم!

*علاقه به «مسی»

کاکا و رونالدو نازاریو الگوی هافبک برزیلی تراکتور هستند .ضمنا همیشه در مصاحبه هایش از لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین تشکر کرده و راجع به اینکه این بازیکن آرژانتینی چگونه به فوتبال وی کمک کرده گفته است : من خیلی به مسی نگاه کردم، بخصوص به علت ویژگی‌ها و به خاطر فیزیکش. او در زمانی که شروع به کار می کرد موانع بزرگی را شکست زیرا در فوتبال فیزیک بدنی جزو اولویت‌ها بود و او این سد را شکست و کمک زیادی به من کرد. من بازیکن فیزیکی زیادی نیستم و بیشتر به مهارت و تکنیک علاقه دارم. او مردی بود که درهای زیادی را به روی من و دیگر بازیکنان از این دست باز کرد. مسی الگویی است که من خیلی دوستش دارم.

*دعوت به تیم دانشجویان ایتالیا

گوستاوو سابقه بازی در تیم‌ملی دانشجویان ایتالیا را دارد و در این خصوص می گوید:تابعیت برزیل و ایتالیا را دارم. زمانی که در ایتالیا زندگی می کردم، برای تیم ملی دانشجویان این کشور بازی کردم. تیمی که از بازیکنانی حرفه‌ای تشکیل شده بود که تحصیل کرده بودند. من در رشته ارتباطات تحصیل می‌کردم و در سال دوم تحصیل به تیم ملی دانشجویان این کشور دعوت شدم که برایم غافلگیرکننده بود .

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار