PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
این هفته با سجاد بازگیر ، بازیکن خرم آبادی ملوان بندر انزلی
چند ماه پیش از اینکه مازیار زارع سرمربی ملوان بندرانزلی، تیمش را برای لیگ برتری شدن ببندد یکی از مهره‌هایی که جذب کردسجاد بازگیرستاره تیم فوتبال استقلال ملاثانی بود که یکی از عناصر اثرگذار انزلی چی ها در صعود به لیگ برتر به شمار می آید.عملکرد قابل توجه هافبک - مهاجمملواندر لیگ برتر هم ادامه‌دار بوده است و او تا پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر موفق شده بهترین گلزن انزلی چی ها باشد و در میان نفرات کلیدی تیم مازیار زارع قرار بگیرد.این هفته سراغ بازیکن خرم آبادی ملوان رفتیم که نامش در 28 سالگی در لیگ برتر مطرح شده است.
بهترین گلزن


**
علت عدم پیروزی ملوان
سجاد بازگیر مهاجم ملوان بندرانزلی در مورد عدم پیروزی تیمش در هفته های اخیر عقیده دارد که مصدومیت بازیکنان تاثیرگذار بوده و عدم تمرکز باعث شده تا ملوان به پیروزی نرسد. ضمن به زعم سجاد یک سری بدشانسی ها نیز گریبانگیر ملوان در نیم فصل دوم شده است.
**
بهترین گلزن ملوان
بازگیر با زدن 6 گل ، بهترین گلزن ملوان در فصل کنونی لیگ برتر است. استقلال، نساجی مازندران ، صنعت نفت آبادان، تراکتور تبریز ، گل‌گهر و... تیم های هستند کهسجادهافبک‌- مهاجم خرم‌آبادیملوانمقابل آنها موفق به گلزنی شده است.سجاد در بازی رفت ملوان و استقلال در بندرانزلی موفق شد گل انزلی چی ها را به ضربه زیبایی به ثمر برساند و توانمندی خود را نشان دهد و نام سجاد از آن روز بر سر زبان ها افتاد.

**باخت به پرسپولیس
ملوان در نیم فصل دوم لیگ بیست و دوم به پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باخت. البته ملوان در این مسابقه خارج از خانه دچار بدشانسی شد.بازگیر در این خصوص می گوید:آن چیز‌هایی که کادر فنی از ما خواست را خیلی خوب تا دقیقه 38 انجام دادیم و پرسپولیس تا آن موقع هیچ خطری روی دروازه ما به وجود نیاورد .البته مصدومیت سعید کریمی هم‌ روی کار تیمی ما تاثیر داشت و وقتی جلوی تیم بزرگی مثل پرسپولیس در نیمه‌ اول گل بخورید کار تیم سخت می‌شود و ما هم‌ روی غفلت و‌ لو دادن توپ در بدترین نقطه زمین، بد موقع گل خوردیم و به‌خاطر دو گلی که در نیمه اول خوردیم روند بازی از دستمان خارج شد. در نیمه دوم‌ هم بازی در جریان بود و می‌توانستیم برگردیم ولی نشد و شرمنده هواداران ملوان شدیم.
**
اولین پاس گل
سجاد بازگیر در هفته بیست و سوم لیگ برتر که بیست و دومین حضور او در ترکیب ملوان در لیگ برتر ثبت شد، اولین پاس گل خود را ارسال کرد. ملوانان دو دقیقه بعد از گل احمد شریعت‌زاده بازیکن صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان با پاس تماشایی و دقیق سجاد بازگیر و ضربه ماهرانه مهران احمدی به گل تساوی رسیدند تا شاگردان مازیار زارع با حفظ روند خوب‌شان 24 امتیازی شوند.
**
دلیل ناکامی در جام حذفی
استقلال موفق شدملوانرا در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شکست دهد.هافبک - مهاجم ملوان بندرانزلی درباره نمایش تیمش برابر استقلال در ورزشگاه آزادی می‌گوید: بازی خوبی بود، استقلال تیم خوبی است و بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد، ما تمام نکات و دستورات تاکتیکی کادرفنی را به بهترین شکل ممکن انجام دادیم، تا قبل از به ثمر رسیدن گل به تیم حریف فرصت ایجاد موقعیت و حتی زدن شوت در چارچوب ندادیم اما اخراج مجید عیدی کار تیمی ما را بهم ریخت.برنامه ما این بود که بازی را به دقایق پایانی بکشانیم تا از ضدحملات استفاده کنیم که با اشتباه داور این اتفاق نیفتاد. به هر حال این اتفاقات جزیی از فوتبال است.
**
سهم سجاد در صعود ملوان
مازیار زارع سرمربی جوان و باآتیه ملوان در فصول گذشته انتخاب های موثری در لیگ دسته اول داشت و یکی از مهره‌هایی که جذب کردسجاد بازگیرستاره تیم فوتبال استقلال ملاثانی بود و این بازیکن در مسیر منتهی به صعود ملوانان به لیگ برتر ، 7 مرتبه گلزنی کرد و 11 بار با ارسال پاس گل، تیمش را به گل رساند.
**
...از خیبر تا ملوان
سجاد بازگیر، فوتبال خود را از خیبر خرم‌آباد شروع کرد. در تیم پایه‌های زادگاهش بازی کرد و یک سری تیم‌ها و یک سری مربیان به زعم خودش خیلی برای او زحمت کشیدند. بعد از خیبر به استقلال ملاثانی رفت و فوتبالش در استقلال ملاثانی دیده شد و مازیار زارع سرمربی ملوان، وی را دید و او را به ملوان آورد . بازگیر در این باره می گوید: در این چند سال مربیانی به ویژه آقا مازیار خیلی به من کمک کردند و هواداران همیشه به من لطف داشته‌اند. خدا را شکر شرایط طوری است که به تیم ملوان کمک می‌کنم.
**
مدیون خیبر خرم آباد هستم
سجاد بازگیر بازیکن ملوان می گوید: فوتبالم را مدیون خیبر هستم. آنجا به من خیلی کمک کردند. به هر حال گاهی در فوتبال ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که به مزاج آدم خوش نیاید ولی من مدیون شهرم هستم و هیچ وقت چند سالی که در آنجا بازی کردم را فراموش نمی‌کنم. هم مردم و هم همبازیانم خیلی کمکم کردند و یکی از دلایل پیشرفتم در فوتبال خیبرخرم آباد بود.

**سال اول باید تجربه کسب کنیم
بازگیر درباره شرایط کنونی ملوان بندر انزلی می گوید: خدا را شکر هر روز پیشرفت می‌کنیم. شاید باورتان نشود ولی ما بازیکنان در تمرین هستیم و خودمان متوجه می‌شویم که تیم روز به روز چه از نظر بدنی و چه از نظر فنی در حال پیشرفت است. به تیم‌های دیگر خیلی احترام می‌گذاریم ولی اصلا به آنها کاری نداریم. ما همین روند را ادامه می‌دهیم و روز به روز بهترش می‌کنیم تا امتیازات لازم را به دست بیاوریم. حالا سال اول هم هست و باید تجربه کسب کنیم.
**
سه نفر همیشه حمایت مان کرده اند
بازگیر درباره پژمان نوری و مازیار زارع مدیرعامل و سرمربی ملوان می گوید:این دو نفر همیشه حامی ما هستند و باید از آنها تشکر کنم ولی یکی دیگر از نفرات اصلی تیم ما را فراموش نکنید. مهندس پوررشید، ایشان مثل برادر بزرگ‌تر همیشه کنار ما است. امورات این تیم توسط این سه نفر چرخانده می‌شود. همه جوره در کنار ما هستند. حتی در چند هفته اول که بد نتیجه گرفتیم همیشه حمایت‌مان کردند و پشت تیم بودند. یکی از دلایل مسیر رو به جلوی ملوان همین سه نفر هستند که واقعا عاشقانه برای تیم زحمت می‌کشند. ما هم به عنوان یک سرباز تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین کیفیت را برای ملوان ارائه بدهیم.
**
همه در انزلی از فوتبال صحبت می کنند
سجاد بازگیر درباره بازی کردن در تیم ریشه دار ملوان بندرانزلی می گوید: فوتبال بازی کردن در انزلی خیلی سخت است ولی یک لذت خیلی خاص دارد که هیچ جای ایران ندیده‌ام. هیچ جای ایران نمی‌توانی به اندازه انزلی معنی فوتبال را بفهمی، چون هر جا که می‌روی همه درباره فوتبال حرف می‌زنند. این البته وظیفه ما را دشوار می‌کند و یک شیرینی خاص دارد که مردم تا این حد، توجه و محبت دارند. من الان سال سوم است که در انزلی هستم و خدا را شکر، مردم همیشه احترام گذاشته‌اند و به من محبت داشته‌اند. همیشه خوبی از آنها دیده‌ام. تمام تلاش‌مان این است طوری نتیجه بگیریم که همیشه مردم خوشحال باشند.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار