شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۷۹۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
این هفته با عیسی آل کثیر ، مهاجم دزفولی پرسپولیس
تعویض طلایی

شهرآورد صد برای عیسی آل کثیر سکوی پرتاب بود تا دوباره نامش را بر سر زبان ها بیندازد و خودش را در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس مطرح کند.کمتر از 10 دقیقه زمان برای عیسی آل‌کثیر مهاجم دزفولی کافی بود تا دوباره تبدیل به ستاره محبوب هواداران پرسپولیس شود.عیسی تعویض طلایی یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در آخرین شهرآورد بود و مهم ترین فرصت سرخپوشان را به گل تبدیل کرد. مربیان نامدار تاریخ فوتبال می گویند مهاجمان بزرگ فرصت طلب هستند و یک فرصت برای اثبات شایستگی شان در مسابقه بزرگی مثل شهرآورد کافی است. عیسی همان یک فرصت را در حالی که دو مدافع تیم استقلال را پیش رو داشت به گل بدل کرد . بدون شک گلی که آل کثیر در شهرآورد صد به ثمر رساند هرگز از یادها نمی رود زیرا پرسپولیس با گل او شهرآورد را برد و به صدر جدول رسید.این هفته سراغ فوروارد دزفولی پرسپولیس رفتیم .

نمایش فوق العاده عیسی

عیسی آل کثیر سه سال گذشته بود که به عنوان بازیکن جایگزین علی علیپور که آن روزها به عنوان لژیونر به لیگ پرتغال انتقال یافت به پرسپولیس آمد. یحیی گل محمدی با انتقال عیسی موافقت کرد تا با او جای خالی علیپور مهاجم مازندرانی و سابق خود را پر کند.عیسی شروع فوق العاده ای در پرسپولیس داشت و سرخپوشان با درخشش این مهاجم ، آغازی تماشایی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند .گل فراموش نشدنی عیسی آل‌کثیر مقابل السد در قطر، باعث شد قرمزپوشان از سد تیم ژاوی اسپانیایی در حساس ترین بازی لیگ قهرمانان عبور کنند و در ادامه این روند مقابل پاختاکور نیز ادامه یافت. عیسی در همان گام نخست، خود را با گلزنی در دل طرفداران پرسپولیس جا کرد.

محرومیت در اوج

گاهی بروز احساسات در میادین بزرگ و نفس گیر، گربیانگیر بازیکنان می شود. کنترل احساسات اهمیت ویژه ای دارد اما آل کثیر در لیگ قهرمانان آسیا از بروز احساسات خود لطمه بزرگی خورد و پرسپولیس هم از این بابت خسارت دید. یک شادی گل حساسیت برانگیز و اشتباه ، او را با بدترین محرومیت فوتبالی اش مواجه کرد .تنها چند ساعت پیش از شروع دیدار مقابل النصر عربستان بود که خبر غیرمنتظره محرومیت شش ماه عیسی آل‌کثیر، بدترین شوک ممکن را به اردوی تیم یحیی گل محمدی در آستانه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا وارد کرد.هیچ کس باور نمی کرد که خوشحالی حساسیت برانگیز عیسی پس از گلزنی به محرومیت شش ماهه اش ختم شود . آل کثیر در اوج بود که 6 ماه محروم شد و همین اتفاق روزهای تلخی را برای این مهاجم خوزستانی رقم زد.

پایان رویای فتح آسیا

پرسپولیس با محرومیت ناگهانی عیسی آل کثیر در دل لیگ قهرمانان آسیا به هر زحمتی و با چنگ و دندان از سد النصر نماینده قدرتمند و متمول عربستان گذشت و راهی فینال شد. غیبت مهاجم گلزن و خوزستانی در فینال لیگ قهرمانان بی تردید یکی از عوامل شکست پرسپولیس بود و رویای فتح آسیا برای این تیم باز هم به تعویق افتاد.کارشناسان غیبت آل کثیر در فینال را یکی از عوامل باخت پرسپولیس به نماینده کره جنوبی می دانند.

فتح شهرآورد اردیبهشت 1400 با گلزنی آل کثیر

عیسی با پایان محرومیت 6 ماهه به تمرینات پرسپولیس برگشت. پرسپولیسی ها در 2 فصل گذشته به هر ترتیبی بود جایگاه خود در کورس قهرمانی در لیگ برتر را حفظ کردند و آل کثیر در شهرآورد اردیبهشت 1400، روی ریباند ضربه شهریار مغانلو و با جایگیری دقیق خود رشید مظاهری سنگربان پیشین استقلال را مغلوب کرد و برتری مهم پرسپولیس مقابل استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی را رقم زد. خوشحالی عیسی پس از گلزنی در شهرآورد 95 بیشتر به یک جشن شباهت داشت .

دومین بدبیاری

قهرمانی با پیراهن پرسپولیس در اولین فصل حضور دستاورد قابل توجهی برای عیسی آل‌کثیر به شمار می آید. او خیلی زود پله‌های کسب محبوبیت را در بین هواداران قرمزپوشان طی کرد. چند ماه بعد و در روزهایی که همه چیز برای پرسپولیسی ها بد پیش می‌رفت، در فصل زمستان و بازی هفته چهاردهم مقابل پدیده مشهد بود که عیسی آل‌کثیر دچار مصدومیت شدیدی شد و برای ماه‌های متوالی شانس بازی کردن در ترکیب این تیم را از دست داد.آل کثیر ، دومین بدبیاری فوتبالی خود را تجربه کرد و روزگار سختی را پشت سر گذاشت.

اعتماد گل محمدی به مهاجم دزفولی

در روزهایی که آل کثیر درگیر مداوای مصدومیت بود خبر آمد که او برای رهایی از مصدومیت دشوار تصمیمات خوبی نگرفته است.هرچند که این خبرها از اردوی پرسپولیس به بیرون درز کرد.برنامه ریزی عجیب عیسی آل‌کثیر برای رهایی از مصدومیت جواب نداد و چند ماهی بازگشت او به میادین را به تعویق انداخت. دیگر نام این بازیکن کمتر در ذهن کسی مانده بود و حتی شایعاتی در مورد احتمال خداحافظی عیسی آل‌کثیر از فوتبال نیز منتشر شد. در شرایطی که به نظر می‌رسید خورشید درخشش او در فوتبال غروب کرده، یحیی گل محمدی باز هم به عیسی آل‌کثیر اعتماد کرد و شاید همین اتفاق، نقطه عطف فوتبال این بازیکن در 33 سالگی برای بازگشت به ترکیب بود.گل محمدی با این اعتماد دوباره نام عیسی را بر سر زبان ها انداخت.

خود درمانی !

پس از مصدومیت شدید مقابل پدیده مشهد در شرایطی که به نظر می‌رسید این مهاجم خیلی زود روند درمان را آغاز کرده و خودش را به تیغ جراحی بسپارد، خبر عجیب خوددرمانی عیسی آل‌کثیر و عدم تمایل او به جراحی منتشر شد! هر چند صباحی ، تصاویری از تمرینات شخصی این بازیکن در فضای مجازی منتشر می شد و انگار عیسی که عطش فراوانی برای بازگشت به زمین داشت، قصد داشت ثابت کند بدون جراحی نیز می‌تواند این مصدومیت تلخ را به دست فراموشی بسپارد.

جلب اعتماد یحیی

آل کثیر در فصل کنونی لیگ برتر منتظر فرصت گرانبهایی بود تا خود را دوباره ثابت کند.بالاخره نوبت اعتماد یحیی به عیسی آل‌کثیر رسید. او در هفته های پایانی لیگ بیست و دوم فرصت درخشش پیدا کرد. عیسی در بازی مقابل مس کرمان اینقدر باانگیزه در همان دقایق کوتاه در زمین ظاهر شد که نشان داد می تواند مهره قابل اعتماد یحیی در شهرآورد صد باشد. عیسی برابر مس کرمان دوندگی بالایی داشت و مدافعان حریف را عذاب داد و همان جا اعتماد یحیی را جلب کرد.

شهرآورد صد

مهدی عبدی در نیمه اول شهرآورد صد ، درخشش چندانی نداشت و یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که به هر ترتیبی دنبال کسب پیروزی بود، در ابتدای نیمه دوم به عیسی آل‌کثیر اعتماد کرد.دقایقی نگذشت که یک فرار فوق العاده از عیسی، یک سر توپ فراموش نشدنی و در نهایت ضربه ای که با برخورد به مدافع استقلال و دیرک وارد دروازه شد . هنگامی که توپ وارد دروازه استقلال شد یک بار دیگر نام آل کثیر به عنوان گلزن در شهرآورد ثبت شد. یک شادی گل احساسی بدون پیراهن و فریادهایی که نشان از شکسته شدن بغض فروخورده این مهاجم بود. عیسی در شهرآورد صد ، تعویض طلایی یحیی نامیده شد.

گشودن دروازه سپاهان در جام حذفی

عیسی آل‌کثیر، گل دوم پرسپولیس برابر سپاهان اصفهان در جام حذفی را به ثمر رساند.یکی از حساس ترین بازی های پرسپولیس در فصل کنونی بود و آل کثیر در ورزشگاه نصف جهان درخشید و اولین گل این فصل خود را به ثمر رساند و پس از مسابقه گفت: قبل از هر چیزی می‌خواهم شاکر باشم که توانستم بعد از مصدومیتم، در یک بازی مهم گلزنی کنم و خدا را شکر توانستیم ببریم و دل هواداران را شاد کنیم.

* کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد روحانی از تهران
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
آل کثیر بدشانس ترین فوروارد ایران است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها