PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۷۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
این هفته با نیلسون جونیور ، مدافع برزیلی تیم سپاهان اصفهان
خریدخوب

نیلسون جونیور ، مدافع میانی و برزیلی تیم سپاهان اصفهان در هفته بیست و هشتم فصل کنونی لیگ برتر یکی از مهم ترین گل های دوران بازیگری خود را به ثمر رساند. او اولین گل خود را برای سپاهان در بازی برابر نفت مسجد سلیمان به ثمر رساند و با این گل که روی ارسال کرنر رامین رضاییان به دست آمد فشار را از روی همبازیانش برداشت و تیمش را برابر نفت در مسجد سلیمان پیش انداخت.اگر سپاهانی‌ها اینقدر زود و در دقیقه 47 به گل نمی‌رسیدند، هم خودشان تحت فشار قرار می‌گرفتند و هم تیم حریف برای ضربه زدن به خط دفاعی طلایی‌پوشان جرات بیشتری پیدا می‌کرد، اما نیلسون جونیور اجازه نداد این اتفاق تلخ بار دیگر برای تیمش تکرار شود و البته پس از ماه‌ها حضور در اصفهان به قهرمان طلایی پوشان بدل شد.جونیور در فصل کنونی چند بار از ترکیب اصلی خارج شد ولی سرانجام ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی تصمیم نهایی خود را گرفت و او را در کنار محمد دانشگر قرار داد تا زوج ایرانی – برزیلی طلایی پوشان شکل بگیرد. این هفته سراغ نیلسون جونیور مدافع باتجربه سپاهان رفتیم .

**زدن گلی ارزشمند به نفت مسجد سلیمان

نیلسون جونیور مدافع برزیلی تیم سپاهان اصفهان در هفته بیست و هشتم فصل کنونی لیگ برتر یک گل ارزشمند به تیم نفت مسجد سلیمان زد و با گل به‌موقع خود مانع از تحمل فشار بیشتر برای سپاهانی‌ها شد.سپاهان ، نیمه اول دیدار برابر نفت مسجد سلیمان را خیلی خوب پشت سر نگذاشت و علاوه بر اینکه در فاز هجومی خوب کار نکرد، در فاز دفاعی نیز موقعیت‌هایی به تیم میزبان داد. نیمکت و هواداران سپاهان با شروع نیمه دوم خیلی برای دیدن گل منتظر نماندند و ارسال یک کرنر خطرناک دیگر توسط رامین رضائیان، با حضور به‌موقع نیلسون جونیور پیش‌تاخته و ضربه سر بی‌نقص این مدافع برزیلی، گل اول سپاهان ساخته شد.

**بازگشت دوباره به ترکیب

مورایس سرمربی سپاهان در مصاف برابر پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی فصل کنونی جام حذفی ، تصمیم قابل توجهی گرفت و با نیمکت نشین کردن نیلسون جونیور از سیاوش یزدانی به عنوان زوج محمد دانشگر استفاده کرد. این تصمیم اما در جریان مسابقه جواب نداد و یزدانی ضمن مرتکب شدن دو پنالتی از زمین مسابقه اخراج شد . سرمربی پرتغالی در بازی‌های بعدی یزدانی را روی نیمکت قرار داد. پس از آن مسابقه ، سپاهان با زوج دانشگر و جونیور برزیلی در اراک مقابل آلومینیوم به تساوی یک - یک دست پیدا کرد و در دیدار بعدی در ورزشگاه نقش جهان با پیروزی 3 بر 1 برابر هوادار تهران آماده سرنوشت‌سازترین مسابقه فصل برابر پرسپولیس شد. نیلسون جونیور به ترکیب ثابت سپاهان اضافه شد و مورایس دوباره به وی اعتماد کرد.

**شکست پرسپولیس با زوج برزیلی – ایرانی

در دیدار برگشت سپاهان اصفهان برابر پرسپولیس که در ورزشگاه آزادی برگزار شد محمد دانشگر و نیلسون جونیور بودند که در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفتند. دیداری که زوج برزیلی - ایرانی قلب خط دفاعی سپاهان به خوبی توانستند از عهده مهار مهاجمین پرسپولیس در روزی که این تیم به واسطه 10 نفره شدن تحت فشار هم قرار گرفته بود، برآیند و صاحب سه امتیاز ارزشمند شوند. نقش نیلسون جونیور و دانشگر در این برد محسوس بود.آنها بیشتر توپ بلند و کوتاه پرسپولیسی ها دفع کردند و روی خوبی را پشت سر گذاشتند.

**قدردانی باشگاه برزیلی از نیلسون

باشگاه «سامپایو کوره‌آ» از لیگ سری B برزیل چند هفته قبل آغاز لیگ بیست و دوم از جدایی مدافع میانی خود به مقصد تیمی ایرانی خبر داد.باشگاه سامپایو در خبری رسمی نوشت: نیلسون جونیور راهی فوتبال ایران می‌شود. این بازیکن پیشنهادی از یک باشگاه ایرانی دریافت کرد و آن را به هیات‌مدیره برد و آنها شرایط را تجزیه و تحلیل کردند و تصمیم گرفتند او را از طریق پرداخت رضایت‌نامه به مقصد باشگاه سپاهان اصفهان آزاد کنند. باشگاه برزیلی در این پیام از نیلسون جونیور بابت بازی هایش قدردانی کرد تا مشخص شود که مدافع برزیلی جایگاه خوبی در باشگاه خود داشته است.

**خرید خوب

نیلسون جونیور در 30 سالگی به تیم سپاهان اصفهان ملحق شد. طبق خبرها وی مدافع گران قیمتی در فوتبال جهان به شمار نمی آید. او با مبلغ قرارداد 250 هزار دلار به سپاهان پیوست ولیکن در لیگ بیست و دوم عملکرد مناسبی برای طلایی پوشان نصف جهان داشت و توانست اعتماد ژوزه مورایس را جلب کند. سپاهانی ها بازهم به لطف مدیریت حرفه ای خود یک مدافع خوب خارجی را جذب کردند.باشگاه سپاهان در جذب بازیکن خارجی باکیفیت همیشه یک گام از سایر باشگاه ها پیش است.

**زادگاه مدافع برزیلی

«نیلسون باربوسا ناسیمنتو جونیور» ملقب به نیلسون جونیور متولد 9 سپتامبر 1991 در ماسیو برزیل است.شماره 91 تیم سپاهان از تیم جوانان «سی آر بی » برزیل در سال 2008 میلادی ، فوتبال حرفه ای را شروع کرد .

**اولین بازی جونیور برای سپاهان

اولین بازی نیلسون جونیور مدافع برزیلی سپاهان در لیگ بیست و دوم برابر تیم نساجی مازندران بود که طلایی پوشان در ورزشگاه نقش جهان از نساجی میزبانی کردند.مدافع وسط سپاهان در اولین بازی عملکرد مطمئنی داشت و از تجربه خود به خوبی استفاده کرد . سپاهان در این مسابقه با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد و نیلسون جونیور در کنار رناتو مدافع برزیلی و سابق سپاهان به میدان رفت.رناتو برای سپاهان 12 بازی کرد و از جمع طلایی پوشان در نیم فصل لیگ امسال جدا شد.

**سوابق بازی

بررسی سوابق نیلسون جونیور نشان می دهد که این بازیکن در لیگ های برزیل و پرتغال به میدان رفته است.از جمله تیمهای شاخصی که نیلسون جونیور در آن بازی کرده می توان به موریرنزه پرتغال و همچنین سامپایوکوریاو برزیل اشاره کرد.همچنین نیلسون جونیور مدتی در ویلانو برزیل بازی کرده است. نیلسون جونیور با صلاحدید ژوزه مورایس به جمع سپاهانی ها اضافه شد

**اعتراض به نور لیزر

مدافع برزیلی تیم سپاهان اصفهان از لیزری که در تبریز رو صورتش انداختند، با یک استوری معنادار در فضای مجازی اعتراض کرد. در طول مسابقه تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان، نور لیزر بارها بر چهره بازیکنان سپاهان انداخته شد که واکنش آنها را به همراه داشت.سپاهان این بازی را به تراکتور باخت. نیلسون جونیور پس از خاتمه مسابقه به این عمل غیرورزشی اعتراض کرد.

**برنده رقابت با رناتو

از هفته های ابتدایی لیگ بیست و دوم این رناتو داسیلویرا بود که در قلب خط دفاعی تیم سپاهان قرار می‌گرفت و دانشگر و جونیور دو مدافعی بودند که به تناوب جایگزین او می‌شدند.هر چه جلوتر آمدیم این دانشگر بود که توانست گوی سبقت را از جونیور برباید و در کنار رناتو نام خودش را به عنوان دیگر زوج قلب خط دفاعی سپاهان مطرح می‌کرد، اما بار دیگر شرایط طی دو مسابقه دستخوش تغییر و تحول شد.در آخرین تصمیمات فنی مورایس این نیلسون جونیور بود که توانست پس از 12 هفته حضور مداوم رناتو داسیلویرا، این مدافع را از ترکیب اصلی بیرون کند و خودش در مقابل نفت مسجد سلیمان و سپس پیکان به طور ثابت به میدان برود.بنابراین برخلاف هفته‌های اول تا دوازدهم که رناتو بازیکن ثابت تیم بود و نیلسون برای حضور در ترکیب تلاش می‌کرد، جایگاه این دو برزیلی تغییر کرد.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار