PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۷۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
این هفته با وحید امیری ، کاپیتان این روزهای پرسپولیس
وحید امیری بازیکنی خستگی‌ناپذیر و گوش به فرمان است. همه چیزی که یک سرمربی می‌خواهد در وجود امیری بازیکن چند پسته تیم پرسپولیس دیده می شود. فوق‌العاده در اغلب لحظه‌ها، کم‌اشتباه ، موفق در دفاع و حمله است . بازیکنی که یک لحظه بازی را رها نمی کند و البته در دفاع تیمی نیز نقش بسزایی دارد و گاهی بیشتر از توان خود در میدان مسابقه انرژی می گذرد. کاپیتان این روزهای پرسپولیس در مرز پختگی ، نمایش قابل قبولی در هفته های اخیر لیگ بیست و دوم داشته است. منهای ویژگی های فنی از نظر اخلاق مداری هم بازیکنی دوست داشتنی و کم حاشیه است که بیشتر به منافع تیم خود اهمیت می دهد. وحید بازیکنی ارزشمند باقی مانده زیرا فقط به موفقیت تیم خود می اندیشد.این هفته سراغ کاپیتان سوم تیم پرسپولیس رفتیم .

**قدردانی از هواداران

حضور پرشور هواداران پرسپولیس در هفته بیست و نهم لیگ برتر نقطه قوت کار بازیکنان یحیی گل محمدی بود. وحید امیریکاپیتان تیم پرسپولیس پس از پیروزی مقابل تیم گل گهر سیرجان در بازی برگشت لیگ بیست و دوم با جملاتی محترمانه از هواداران تشکر کرد و به آنها تبریک گفت.امیری به حضور موثر تماشاگران تیمش در ورزشگاه آزادی اشاره کرد و گفت:تبریک به هواداران که امروز سنگ تمام گذاشتند و خوشحال هستم که طرفداران پرسپولیس با شکست تیم گل گهر راضی روانه خانه های خود شدند.

**ورود به حواشی ، ممنوع !

احترام به حریف و ورود نکردن به حواشی هفته های پایانی لیگ بیست و دوم به کاپیتان سوم تیم پرسپولیس اعتبار قابل توجهی بخشید. امیری در پایان بازی هفته بیست و نهم برابر گل گهرسیرجان، یک کلام به صحبت های ژوزه مورایس و امید نورافکن ، سرمربی و بازیکن سپاهان اصفهان اشاره نکرد و در پاسخ به خبرنگاران گفت: من اصلا کاری ندارم و صحبت حاشیه‌ای نمی‌کنم و امیدوارم تیمی که لایق قهرمانی است، قهرمان شود.

**
مهره کلیدی یحیی

وحید امیری،این فصل چهره ثابتتیم پرسپولیسبوده و به جز دوره مصدومیت ابتدای فصل کنونی، در تمام بازی‌های سرخپوشان به میدان رفته و مهره کلیدی یحیی گل‌محمدی بوده است. نکته جالب اینکه امیری تنها بازیکن سرخپوشان است که در سه خط دفاع، هافبک و حمله برای پرسپولیس بازی کرده است.امیری در لیگ بیست و دوم آچار فرانسه یحیی بوده و در هر پستی که پرسپولیس نیاز داشته با قدرت به میدان رفته است.او در بازی برگشت برابر گل گهر سیرجان به فاز حمله اضافه شد و تاثیرگذاری مستقیم روی یکی از گل های پرسپولیس داشت.

**
کاپیتان پرسپولیس در سال 1402

نکته ویژه در مورد وحید امیری لیگ بیست و دوم این است که او این فصل به عنوان کاپیتان پرسپولیس شناخته شده و باتوجه به نیمکت‌‌نشینی مستمر امیدعالیشاه و کمال کامیابی نیا، اغلب بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشته است. این مورد در سال 1402 به اوج خود رسیده و تا جایی پیش رفته که امیری پشت سر هم در هفته های پایانی لیگ، کاپیتان پرسپولیس شده است.

**
آمار بازی وحید

در تمام بازی‌های لیگ امسال ، امیری جلوتر از سایر بازیکنان پرسپولیس وارد زمین چمن شده تا عملا به کاپیتان موردعلاقه یحیی در داخل زمین بدل شود. او در لیگ بیست و دوم تا پایان هفته بیست و نهم فصل کنونی، 22 بازی برای تیمش بازی کرده است که این آمار باتوجه به غیبت در 9 هفته ابتدایی، عدد قابل توجهی است.

**
ورود به جمع 10 بازیکن باسابقه تاریخ پرسپولیس
وینگر 35 ساله و بی حاشیه تیم پرسپولیس که برای فصل آینده نیز تحت قرارداد این باشگاه قرار دارد، با نمایش‌های مطمئن اعتماد یحیی را به خوبی جلب کرده و فرصت این را دارد تا در فصل آینده به جمع 10 بازیکن باسابقه تاریخ پرسپولیس نیز اضافه شود.قطعا یحیی به امیری در فصل آینده نیاز دارد زیرا وحید جزو بازیکنانی است که به تیم قوت قلب می دهد و از همه مهم تر از حواشی فراری است.اگر وحید در پرسپولیس فصل آینده بماند از نظر آماری به جمع 10 بازیکن باسابقه تاریخ پرسپولیس ملحق خواهد شد.

**مفیدترین 35 ساله لیگ بیست و دوم

امیری در 35 سالگی هم اکنون مسن‌ترین بازیکن پرسپولیس نیز محسوب می‌شود . البته امیری پس از کمال کامیابی نیا و امید عالیشاه ، کاپیتان سوم پرسپولیس است اما با حضور ثابت در ترکیب اصلی گل محمدی ، نقش کاپیتان اولی را در هفته های اخیر برعهده گرفته است.امیری در 35 سالگی یکی از مفیدترین بازیکنان لیگ بیست و دوم به شمار می آید.

**مهاجم سایه

پس از هفته‌ها بازی کردن در پست مدافع چپ از ابتدای فصل کنونی لیگ برتر، یحیی گل محمدی اخیرا از وحید امیری در پست مهاجم سایه استفاده می‌کند و این ستاره در این پست نیز به خوبی جواب اعتماد سرمربی تیمش را داده است. وحید امیری که در هفته بیست و نهم لیگ برتر ، بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را نیز بسته بود، در 35 سالگی تحرک بالایی در زمین داشت و البته وظایف کاپیتانی خود را به نحو احسن انجام داد.

**
نخست ، پهلوانی و بعد رقابت بر سر قهرمانی

علیرضا بیرانوندهمشهری وحید امیری در پرسپولیس پس از سوت پایان شهرآورد صد، شادی گلی جنجالی‌ به نمایش گذاشت. او مقابل سکوهای هوادارانپرسپولیسحاضر شد و دست خود را به نشانه سر بردین روی گلو کشید تا به این شکل برای استقلالی ها کری بخواند.این شادی علیرضا بیرانوند ، واکنش باشگاه استقلال را هم در پی داشت .
یک روز پس از این مسابقه وحید امیریدر برنامه «فوتبال برتر» حاضر شد و درباره شرایط پرسپولیس و شهرآورد صد صحبت کرد. در این گفتگو زمانی که مجری برنامه از امیری درباره شادی بیرانوند سئوال کرد، او در پاسخ گفت: به نظر من رسالت اول فوتبال این است که باعث دوستی و رفاقت و همدلی شود‌؛ چه در مرزهای کشور و چه بیرون از مرزهای کشور همینطور است و فوتبال باید باعث دوستی و برادری شود. من به شخصه این حرکت را نپسندیدم و با علی صحبت کردم اما کسانی که با علی زندگی کرده‌اند، می‌دانند که چیزی در دل او نیست و شاید سریع تحت تاثیر قرار گرفت و این حرکت را انجام داد اما فوتبال است گاهی احساسی می‌شوی و حرکاتی را انجام می‌دهی. امیدوارم بتوانیم به رسالت ورزش که اول پهلوانی و سپس رقابت و قهرمانی است، برسیم.

**ستاره ای که دیر درخشید

امیریاز آن ستاره‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود که خیلی دیر به اهالی فوتبال معرفی شد . با وجود از دست رفتن قدرت و انرژی سال‌های جوانی، وقتی در آستانه 30 سالگی در فوتبال ایران درخشیدن را آغاز کرد، هم مورد توجه استقلال قرار گرفت و هممورد توجه پرسپولیسکه درنهایت تصمیم گرفت پس از جدایی از نفت تهران به پرسپولیس ملحق شود.

**همدردی با هواداران آبی

وحید امیری از آن دست ستارگانی است که استقلالی ها هم وی را دوست دارند.هنگامیکه صحبت از حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا مطرح شد امیری واکنش نشان داد.وحید ابراز ناراحتی شدید از حذف استقلال در آسیا کرد. او با احترام به دیدگاه برخی استقلالی‌ها درباره کمک ویژه‌تر دولت به پرسپولیس برای ماندن در لیگ قهرمانان آسیا ،حذف استقلال را یک آبروریزی بزرگ توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده شرایط به نحوی پیش برود که فوتبال ایران دیگر در سطح بین‌المللی با چنین معضلاتی مواجه نشود.   

   * کیوان طباطبایی




نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار