PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۸۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
مروری بر خانه تکانی " توپچی ها " و 248 روز صدرنشینی آرسنال
رانده شدگان «امارات»

هفته گذشته بود که با اعلام باشگاه آرسنال، 13 بازیکن از لیست این تیم برای فصل آینده کنار رفتند و قرار است  تحولات زیادی در تیم " توپچی ها " رخ دهد " بی‌ساکر"  نوشت که آرسنال فهرست بازیکنانش را برای فصل جدید لیگ برتر اعلام کرد. بر این اساس " توپچی‌ها " به 13 بازیکن اجازه خواهند داد که این تیم را ترک کنند ،  13بازیکنی که در نیم فصل دوم لیگ جزیره پراشتباه بودند و مانع از قهرمانی تیم خود در فصل اخیر لیگ برتر شدند. با تماشای فیلم چندین بازی اخیر در فصل 2022-2023 متوجه می شوید که کدام بازیکنان پراشتباه بودند و نتوانستند به تیم خود در مسیر قهرمانی کمک کنند. آرسنال در فصل اخیر لیگ جزیره چندین ماه صدرنشین لیگ برتر بود ولی در هفته های پایانی  به علت اشتباهات و بدشانسی ها صدرنشینی را از دست داد و تقدیم منچسترسیتی کرد تا در پایان نایب قهرمان شود ، اتفاقی که هرگز از یاد و خاطره طرفداران نمی رود.آینسلی میتلند نایلز که این فصل به صورت قرضی در ساوتهمپتون حضور داشت یکی از بازیکنانی است که آرسنال را ترک خواهد کرد. در همین حال، آینده ریس نلسون در ورزشگاه امارات نامشخص است چرا که هیات‌مدیره باشگاه به او پیشنهاد تمدید قراردادش را داده اما این مهاجم هنوز تصمیمی نگرفته است. اگر این بازیکن انگلیسی قصد تمدید قراردادش را نداشته باشد، می‌تواند در پایان ماه ژوئن به عنوان بازیکن آزاد جدا شود اما به احتمال زیاد حداقل برای یک یا دو فصل قرارداد فعلی‌اش را تمدید خواهد کرد.
فهرست بازیکنان آرسنال برای فصل جدید لیگ برتر به شرح زیر است:
دروازه‌بان‌ها: آرون رمزدیل، مت ترنر، کارل هاین، آرتور اوکونکوو و الکس رونارسون
مدافعان: کیرون تیرنی، بنجامین وایت، گابریل ماگالهاس، ویلیام سالیبا، یاکوب کیویور، راب هولدینگ، سدریک سوارس، تاکهیرو تومیاسو، نونو تاوارس، پابلو ماری، الکساندر زینچنکو و آستون تراستی
هافبک‌ها: توماس پارتی، مارتین اودگارد، امیل اسمیت رو، جورجینیو، فابیو ویرا، آلبرت سامبی لوکونگا، محمد النی و گرانیت ژاکا
مهاجمان: بوکایو ساکا، گابریل ژسوس، گابریل مارتینلی، ادی ان‌کتیا، لئاندرو تروسارد، نیکلاس په‌په، فولارین بالوگون و مارکینیوش
این در حالی بود که آرسنال فصل گذشته با شکست یک بر صفر مقابل ناتینگهام‌ فارست در هفته سی‌وهفتم لیگ برتر انگلیس، قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کرد ولی مدت زمان زیادی را در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت. آرسنال 248 روز در صدر جدول رده بندی بود که بیشترین تعداد روزهای صدرنشینی برای تیمی است که در پایان موفق به قهرمانی در لیگ برتر نشده است .آرسنال در این خصوص به رکورد تازه ای دست یافته است.
*اعتراف آرتتا
مایکل آرتتا ، سرمربی آرسنال اعتراف کرد که تیمش در حد رقابت با منچسترسیتی در لیگ برتر نبود. آرسنال با شکست یک بر صفر مقابل ناتینگهام فارست در هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس، قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کرد. آرتتا بعد از پایان رویای قهرمانی تیمش در این فصل  گفت:‌ این قهرمانی را به منچسترسیتی تبریک می گویم. برای ما، این یک روز غم انگیز است. ما باید با حقیقت روبرو شویم. آنقدر خوب نبودیم که حریف را شکست دهیم. اگر سه ساعت هم بازی می کردیم باز هم نمی توانستیم گل بزنیم. من مسئولیت این ناکامی را می پذیرم. ورزش همین است. وقتی همه چیز خوب پیش برود، عالی است. وقتی نه، دیگر به خاطر روح ورزش است و باید با آن کنار آمد. ما بابت گل هایی که در بازی‌های اخیر خوردیم هزینه گزافی دادیم اما نمی‌توان تقصیر را فقط به گردن یک نفر انداخت. کل تیم باید بهتر بازی می‌کرد اما در هفته‌های اخیر کل تیم ضعیف بود. این یک روز بسیار غم انگیز برای ما است. ما 11 ماه برای قهرمانی کار کردیم، مدت زیادی در اوج بودیم و جنگیدیم اما کافی نبود.سرمربی آرسنال بعد از ناکامی در راه کسب عنوان قهرمانی اضافه کرد:‌ وقتی بخواهید به قهرمانی در پایان فصل برسید به 24 بازیکن تراز اول نیاز دارید که در بهترین حالت خود، پر از اعتماد به نفس و آماده بازی باشند و به دلایل بسیاری ما این را نداشتیم. آرسنال در این فصل به مدت 248 روز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت که بیشترین تعداد روز صدرنشینی برای تیمی است که در پایان موفق به قهرمانی در لیگ برتر نشده است.آرتتا اضافه کرد: ما درس‌های بزرگی آموختیم. ما در این باشگاه تغییرات زیادی انجام دادیم و قدم‌های بزرگی برداشتیم. اگر قهرمان می‌شدیم نورعلی نور بود ولی در هفته‌های اخیر کوتاهی کردیم. می‌دانم که در سطح منچسترسیتی نیستیم اما باید راهی پیدا کنیم تا با این تیم رقابت کنیم. مثلا باید خیلی بهتر جلوی ناتینگهام بازی می‌کردیم. ما باید فشار بیشتری روی حریفانمان بیاوریم.او ادامه داد: ما هنوز پیروز نشده‌ایم. من می خواهم برنده شوم. من عاشق برنده شدن هستم و وقتی به آن نرسیدم، دردناک بود. ما گل‌های زیادی در بازی‌های خودمان دریافت کردیم و در این لیگ نمی توان اینطور قهرمان شد. باید راهی برای بالا بردن  سطح بازیکنان پیدا کنم. این یک پایان ناامیدکننده است. باید لبخند را بر لبان هواداران بازگردانیم.
*دیوید سیمن: ناکامی آرسنال آزارم می دهد
دیوید سیمن، دروازه‌بان اسبق آرسنال در خصوص ناکامی " توپچی ها " در فصل اخیر لیگ جزیره می گوید: عبارت "خراب کردن فصل" ، من را آزار می دهد. این عبارت کاری را که آرسنال در این فصل انجام داده است زیر سوال می برد. آنها فصل شگفت انگیزی را پشت سر گذاشتند. امسال رسیدن به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسان نبود ولی آرسنال توانست در این رقابت سخت، حداقل دوم شود.
*قرارداد هافبک آرسنال تمدید نشد
اینسلی میتلند نایلز، هافبک 25 ساله آرسنال با اتمام قراردادش از این تیم جدا شد .با اعلام باشگاه آرسنال، قرارداد اینسلی میتلند نایلز تمدید نمی شود و در نتیجه این بازیکن که قراردادش در تاریخ 30 ژوئن به پایان می رسد، بازیکن آزاد خواهد بود. میتلند نایلز از سال 2017 در آرسنال بازی می کرد و در این مدت، 132 بازی برای این تیم انجام داده که 3 گل و 8 پاس گل حاصل کارش بوده است. میتلند نایلز در طول این سال ها سه انتقال قرضی به وست برومویچ، آاس رم و ساوتهمپتون را نیز تجربه کرد.
*وستهام پیشنهاد " توپچی ها " را رد کرد
به نقل از روزنامه دیلی میل، باشگاه وستهام پس از اینکه منچسترسیتی هم درخواست خود را برای جذب دکلان رایس ارائه داد، پیشنهاد آرسنال برای انتقال این بازیکن را رد کرد. البته با وجود علاقه تعدادی از باشگاه‌های سرشناس دیگر به جذب این بازیکن، آرسنال گزینه موردعلاقه رایس 24 ساله در تابستان امسال است. منچستریونایتد، بایرن مونیخ و چلسی باشگاه‌هایی بودند که پیش از این تمایل خود را برای حضور رایس ابراز کردند، اما پس از اینکه مشخص شد این بازیکن آرسنال را ترجیح می‌دهد، از رقابت برای جذب او کنار کشیدند .وستهام معتقد است که بازیکن او 110 میلیون پوند ارزش دارد و سالیوان، رئیس این باشگاه، امیدوار است که پیشنهادات برای جذب این بازیکن ملی‌پوش انگلیسی افزایش یابد. دیلی میل همچنین اعلام کرد که ارزش پیشنهاد اولیه آرسنال 80 میلیون پوند به همراه 10 میلیون به صورت اضافه بوده است.
*خشم هواداران آرسنال از بازیکن اوکراینی
هواداران آرسنال از تبریک اولکساندر زینچنکو، مدافع این تیم، به منچسترسیتی پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان عصبانی شدند . پیروزی منچسترسیتی برابر اینتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا به معنای ثبت اولین قهرمانی آنها در تاریخ این رقابت‌ها بود . آنها پیش از این موفق شده بودند در کورس قهرمانی لیگ برتر بر آرسنال غلبه کنند و جام قهرمانی را برای سومین فصل متوالی به دست آورند. کسب قهرمانی در جام حذفی هم باعث شد که سه‌گانه رویایی این تیم تکمیل شود . زینچنکو که پیش از این سابقه پوشیدن پیراهن سیتی را داشت، در تابستان گذشته از منچستر به لندن آمد تا برای آرسنال به میدان برود اما قهرمانی تیم سابقش باعث شد که پیامی برای تبریک به آنها منتشر کند . او یکی از تصاویر منتشر شده در صفحه اینستاگرام سیتی که عبارت «قهرمان» روی آن نقش بسته بود را در اینستاگرامش منتشر و از شکلک تشویق استفاده کرد تا به نوبه خودش به سیتی تبریک گفته باشد . هواداران آرسنال که به خاطر از دست رفتن قهرمانی لیگ برتر از منچسترسیتی ناراحت هستند، از تبریک بازیکن تیم‌شان به رقیب بسیار عصبانی شدند.  یکی از آنها در صفحه توئیترش نوشت:«باید هرچه زودتر این بازیکن را بفروشیم.» کاربر دیگری هم در واکنش به این اقدام اظهار داشت: «این کار زینچنکو واقعا بی‌معنا و غیرمنطقی است. او بسیار ترحم‌برانگیز است.» زینچنکو هفت سال در سیتی حضور داشت و بیشتر از 100 بازی با پیراهن این تیم انجام داد .اینطور که پیداست علاقه بسیاری از طرفداران نسبت به بازیکن اوکراینی کاهش یافته  و آنها مایل هستند که باشگاه شان وی را در لیست فروش قرار دهد. آنان بر این باورند که زینچنکو نمی بایست پس از ناکامی آرسنال در قهرمانی به تیم رقیب تبریک می گفت و روی زخم شان نمک می ریخت. البته تبریک به تیم رقیب در فوتبال قدمت طولانی  دارد اما رقابت آرسنال و منچسترسیتی در یک سال گذشته باعث شد تا طرفداران " توپچی ها " به تیم سیتی حساس شوند .
*جهش آرسنال بدون کسب قهرمانی
پس از منچسترسیتی که صاحب بهترین خط حمله در فصل 2022-2023 لیگ جزیره شد، دومین خط حمله برتر به " توپچی‌ها" ی لندن تعلق دارد. همچنین پس از منچستر یونایتد با هفده کلین شیت، آرسنال در کنار لیورپول به صورت مشترک با چهارده کلین شیت، دارنده دومین تیم برتر از حیث بسته نگه داشتن دروازه است.
از دیگر نکات مثبت آرسنال آرتتا در فصل 2022- 2023 می‌توانیم به میانگین نرخ گلزنی آنها در هر بازی اشاره‌ کنیم . آرسنال در سی و هشت دیدار فصل، 88 گل وارد دروازه رقبا کرد. به طور متوسط، شاگردان آرتتا در هر بازی 2/3 گل زده اند. به عبارتی دیگر، آنها در هر دیدار  بیشتر از دو گل به ثمر رسانده اند .بوکایو ساکا، گابریل ژسوس و گابریل مارتینلی مثلث فوق‌العاده‌ای برای خط حمله تشکیل دادند و در بسیاری از بازی‌ها، ترسناک ظاهر می‌شدند. اضافه شدن جورجینیو، رهبری کاپیتان مارتین اودگارد و وجود هافبک مستحکمی ‌به نام گرانیت ژاکا در خط میانی، کلید برد آرسنال در بیشتر بازی‌ها بود. در خط دفاعی، زینچنکو، بن وایت، گابریل ماگالیاش و گلری همانند آرون رمزدیل، عملکرد قابل توجهی در فاز دفاعی از خود برجا گذاشتند و دومین خط دفاعی برتر فصل را در کنار منچستریونایتد، از آن خود کردند.
آرسنالی‌ها در فصل 2021-2022 به رتبه پنجم لیگ برتر رضایت دادند اما در این فصل، شرایط تغییر پیدا کرد و جهش بی نظیر و پیشرفت بسیار چشمگیری داشتند. شاگردان آرتتا در بسیاری از لحظات فصل درخشان خود، دست به خلق شگفتی زدند و صحنه‌های ماندگاری را ثبت کردند هر چند که پایان خوشی برایشان نداشت و با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در فصل اخیر پایان دادند ، اتفاقی  که سال ها از یاد و خاطره طرفداران  نخواهد رفت.
*پاری سن ژرمن ، مشتری دست به نقد آرتتا
سایت گل مدعی شد باشگاه پاری سن ژرمن بعد از به نتیجه نرسیدن مذاکرات‌شان با یولیان ناگلزمان سرمربی پیشین بایرن مونیخ مذاکره با میکل آرتتا  را آغاز کرده‌اند.  پاری سن ژرمن در پایان فصل گذشته کریستوف گالتیه را اخراج کرد و بلافاصله تلاش برای جذب مربی از طرف پاریسی‌ها آغاز شد .در حالی‌ که اولین گزینه پاری سن ژرمن ، یولیان ناگلزمان به نظر می‌رسید ولی اخیرا مشخص شد که دو طرف به توافق نرسیده و ناگلزمان از فهرست " پی‌ اس‌ جی " خط خورده است. سایت گل اعلام کرد که بعد از قطع امید باشگاه فرانسوی از استخدام این مربی آلمانی، لوئیس کامپوس، مدیر ورزشی " پی ‌اس‌ جی" ، تماس‌هایی با میکل آرتتا برقرار کرده است .این گزارش‌ مدعی است منابع نزدیک به پاری سن ژرمن مطمئن هستند که مذاکرات اولیه بین آرتتا و این باشگاه انجام شده ولی مدیران باشگاه فرانسوی امید چندانی  به جذب این مربی اسپانیایی  ندارند. آرتتا یک فصل درخشان را با آرسنال پشت سر گذاشته و بعد از هفته‌ها صدرنشینی در لیگ برتر در هفته‌های پایانی مقهور منچسترسیتی شد تا با نایب ‌قهرمانی به کارش در این لیگ پایان دهد .از دیگر گزینه‌هایی که " پی‌ اس ‌جی " بعد از پایان مذاکراتش با ناگلزمان در نظر دارد تیاگو موتا، هافبک سابق این تیم است. موتا در حال حاضر هدایت بولونیا را در سری آ برعهده دارد. یکی دیگر از گزینه‌های سرمربی مهدی طارمی در پورتو، سرژیو کونسیسائو است.
*کیوان طباطبایی



نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار