شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۸۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
این هفته با رضا شکاری ، وینگر تازه وارد سپاهان اصفهان
داستان وینگر جوان فوتبال ایران از آن جایی آغاز شد که رضا شکاری پس از ماجراهای انتقال به فوتبال روسیه و حضور در تیم تراکتور تبریز با افت محسوسی مواجه شد که با پیوستن به گل‌گهرسیرجان و با کار کردن زیر نظر امیر قلعه‌نویی سرمربی سابق کویرنشینان توانست به فرم خوبی برسد و در لیگ بیست و دوم اگرچه سرمه‌ای پوشان سیرجانی فصل را با تلخی تمام کردند اما شکاری با ثبت 7 گل و ارسال 5 پاس گل عملکرد خوبی از خود بر جا گذاشت، تا به یکی از بازیکنان مورد توجه فصل نقل و انتقالات بدل شود. مهاجم 25 ساله جدید سپاهان اصفهان که با عقد قراردادی 2 ساله به این تیم پیوست، توانایی بازی در سه پست هافبک هجومی، وینگر چپ و راست و همینطور مهاجم هدف را دارد و باید دید ژوزه مورایس سرمربی سپاهان برای چه پستی او را به خدمت گرفته است.این هفته سراغ رضا شکاری مهاجم تازه وارد طلایی پوشان نصف جهان رفتیم .
بازگشت به

**آمار شکاری در لیگ بیست و دوم
رضا شکاری که در فصل گذشته برای تیم گل گهر سیرجان بازی می کرد،  لیگ بیست و دوم را با ثبت 7 گل و ارسال 5 پاس گل تمام کرد. او در پایان لیگ بیست و دوم از گل گهر جدا شد و در نهایت این باشگاه سپاهان بود که حاضر شد بند فسخ 18 میلیاردی این بازیکن را به باشگاه سیرجانی بپردازد و او را به خدمت بگیرد. شکاری دومین خرید رسمی باشگاه سپاهان اصفهان در فصل نقل و انتقالات بود.
**سکوی پرتاب
شکاری وینگر تازه وارد تیم سپاهان تجربه خوبی از حضور در فوتبال اصفهان دارد و با درخشش در ترکیب تیم ذوب آهن اصفهان بود که در اوج جوانی به فوتبال ایران و اهالی آن معرفی شد. شکاری از ذوب آهن به لیگ روسیه و تیم روبین کازان رسید و به عنوان یک مهاجم  و هافبک تهاجمی از یک تیم اصفهانی به تیم های پایه ملی کشورمان دعوت شد. نصف جهان برای رضا شکاری سکوی پرتاب بوده است.
**نمایش تحسین برانگیز مقابل پرسپولیس
دیدار گل گهر سیرجان با پرسپوليس در مرحله یک چهارم جام حذفی فصل اخیر در شرایطی با برتری شاگردان یحیی گل‌محمدی و صعود سرخپوشان همراه شد که رضا شکاری بار دیگر موفق شد نمایشی درخشان از خود بر جا بگذارد.شکاری که در این جدال تک گل تیمش را به ثمر رسانده بود، در نیمه دوم بارها مدافعان پرسپولیس را با دردسر مواجه کرد و تا آستانه دستیابی به گل تساوی نیز پیش رفت.وینگر سابق گل‌گهر که پیش از این مورد توجه پرسپوليس نیز قرار داشت،طی فصل گذشته برابر استقلال دو پاس گل به نام خود کرد و برابر پرسپوليس نیز یک گل زد.
**درخشش مقابل نفت مسجد سلیمان
رضا شکاری در مصاف فصل گذشته گل گهرسیرجان برابر تیم  نفت مسجد سلیمان موفق به ثبت یک گل و ارسال دو پاس گل شد. مصاف برابر نفت مسجد سلیمان یکی دیگر از مسابقات لیگ بیست و دوم بود که شکاری در آن درخشید، جایی که گل اول مسابقه را در دقیقه 29 با یک ضربه سر وارد دروازه رضا کرمانشاهی دروازه بان نفت کرد و در دقایق 45 و 5+45 با ارسال دو پاس گل برای مرتضی تبریزی و نوید عاشوری سازنده دو گل تیمش پیش از پایان نیمه اول مسابقه شد.
**شکاری در تیم قلعه نویی احیاء شد
رضا شکاری یکی از بازیکنان مورد علاقه امیر قلعه‌نویی بوده است. قلعه نویی در گل گهر سیرجان به استثنای چند مسابقه که شکاری امکان حضور در ترکیب تیم را نداشت، همواره در ترکیب اصلی کویرنشینان حضور داشت. بدون شک پیوستن به گل‌گهر سبب احیای رضا شکاری شد و علاقه قلعه‌نویی به سبک بازی این بازیکن سبب گشت تا او بتواند بار دیگر در یک فضای مناسب توانایی‌هایش را نشان دهد.

**بازگشت از روسیه و دوری از شرایط آرمانی
رضا شکاری پس از انتقالش به تیم روسی روبین کازان دوران تازه ای را آغاز کرد و سپس به تیم تراکتور تبریز پیوست.او پس از انتقال از تیم روسی به تراکتور دچار افت محسوسی شد و از شرایط آرمانی به دور بود.شکاری در این برهه از نظر فوتبالی ضرر کرد اما با یک تصمیم خوب به گل گهر سیرجان رفت و دوباره با درایت کادرفنی وقت گل گهر به شرایط آرمانی بازگشت.
**شروع خوب با شکست تیم سابق
رضا شکاری با یک گل و یک پاس گل، ستاره گل گهر سیرجان در بازی با تراکتور تبریز بود. گل گهر در اولین بازی لیگ بیست و دوم به مصاف تراکتور رفت و بازی دشواری داشت. گرچه گل گهر با درخشش رضا شکاری برابر تراکتور تیم سابق خود به سه امتیاز ارزشمند رسید. بدنسازی خوب گل گهر پیش از آغاز لیگ بیست و دوم، علت آمادگی شکاری در این مسابقه بود.
**مدیون  گل گهر است
شکاری در تیم گل گهر به آنچه می خواست دسترسی پیدا کرد.او دراین باره می گوید:من مدیون گل گهر هستم. زمانی که تیم نداشتم و رای کمیته انضباطی صادر نشده بود، قلعه نویی سرمربی وقت گل گهر اجازه داد که من یک سال با تیم تمرین کنم تا بدنم افت نکند.
** گلزنی در یک بازی مهم
شکاری به تمامی رده های  پایه ملی دعوت شده است. او در دورانی که به تیم جوانان ایران دعوت شد در یک بازی دوستانه به مصاف پرسپولیس رفت. هافبک آن روزهای تیم‌ جوانان دومین گل تیمش مقابل پرسپولیس را به ثمر رساند. شکاری که به عنوان یکی از مهمترین استعدادهای فوتبال ایران در آن برهه شناخته می‌ شد با توجه به شرایط بازی به زمین آمد و با تیزهوشی دومین گل تیمش مقابل پرسپولیس را به ثمر رساند. شکاری که مترصد دریافت توپ از سوی قاسم حدادی فر بود با اشتباه مهلک رضا نورمحمدی مدافع  اسبق پرسپولیس در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با دو گام پیش روی و ضربه ای دقیق برای بار دوم دروازه مرتضی قدیمی پور را روی پاشنه چرخاند تا نامش در یک بازی مهم به عنوان گلزن ثبت شود.
** از سراب تا اصفهان
رضا شکاری متولد خرداد 1377 از سراب است. وینگر تازه وارد تیم سپاهان اصفهان سابقه بازی در تیم جوانان مقاومت را دارد و در تیم های ذوب آهن اصفهان، تراکتور تبریز، روبین کازان روسیه  و گل گهرسیرجان به میدان رفته است.
**ماجرای لژیونر شدن شکاری
رضا شکاری با فسخ یک‌طرفه قرارداد خود و پرداخت رقم 100هزار دلار به باشگاه ذوب آهن اصفهان به روبین‌کازان روسیه پیوست و نامش به عنوان لژیونر جوان فوتبال ایران ثبت شد. نشریه گاردین در فهرستی از 50 بازیکن آینده‌دار فوتبال، از رضا شکاری در آن برهه نام برد.

* کیوان طباطبایی






نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها