PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۸۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
این هفته با علی اصغر عاشوری ، هافبک بازیساز تیم گل گهر سیرجان
گل‌ گهر سیرجان پس از صعود به لیگ برتر همواره در سال‌های اخیر خود را در قامت یک تیم قدرتمند نشان داده است.این تیم شهرستانی با امیر قلعه نویی در چهار دوره اخیر لیگ برتر ، نتایج خوبی کسب کرد و همواره در اندازه های یک تیم مدعی ظاهر شده است. البته کویرنشینان پس از جدایی قلعه نویی نتوانستند از جایگاه خود دفاع کنند اما یکی از تیم های پرمهره لیگ برتر به شمار می آیند. علی اصغر عاشوری که دوستان نزدیکش ، وی را نوید صدا می کنند هافبک اثرگذار و بازیساز گل گهر در ادوار اخیر لیگ برتر بوده و فصل گذشته نیز عملکرد خوبی داشت و گل های ارزشمندی برای کویرنشینان به ثمر رساند. او که معلم نیز بوده قرارداد خود را با گل گهر تمدید کرد. این هفته سراغ علی اصغر عاشوری رفتیم .
معلم ورزشی که مهندس لیگ برتر شد


*شماره 8 سیرجانی ها تمدید کرد
علی اصغر عاشوری هافبک بازیساز تیم گل گهر سیرجان، قراردادش را تمدید کرد. بازیکن گل گهری ها در 34 سالگی ترجیح داد در جمع سیرجانی ها باقی بماند. وی که مورد توجه تیم‌های دیگر نیز قرار داشت ترجیح داد به مدت دو فصل دیگر در گل‌گهر بماند و با شماره هشت سیرجانی‌ها به کار خود ادامه بدهد.

*روز خوب عاشوری
 گل‌گهر سیرجان در شرایطی موفق شد در آخرین حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت این تیم در هفته بیست و سوم فصل گذشته لیگ برتر به یک پیروزی پرگل و شیرین دست پیدا کند که عاشوری نقش مهمی در رقم خوردن این موفقیت داشت و به نوعی با ارسال دقیق خود شروع کننده این پیروزی بود. گل اول سیرجانی ها روی ارسال دقیق عاشوری از سمت راست با ضربه سر رضا شکاری به دست آمد. این پایان تاثیرگذاری‌ هافبک‌ خوش‌ فکر گل‌گهر نبود و این بازیکن ریز نقش توانست ثانیه‌هایی پیش از پایان نیمه اول ، گل سوم را با پاس رو به عقب شکاری با ضربه‌ای دقیق از روی خط محوطه جریمه وارد دروازه تیم نفت مسجد سلیمان کند.  

*قلعه نویی ، پرافتخارترین مربی ایرانی است
هافبک طراح گل‌گهر سیرجان که مدتها شاگرد امیر قلعه نویی بوده در خصوص انتخاب وی به عنوان سرمربی تیم ملی می گوید: برای آقای قلعه‌نویی در تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. ایشان پرافتخارترین مربی ایرانی لیگ برتر است و امیدوارم همیشه موفق باشد.

*تیم های صنعتی بیشتر از گل گهر هزینه کردند
مهندس گل گهر سیرجان در میدان  عقیده دارد که تیمش در لیگ بیست و سوم از اشتباهات داوری متضرر شد و این که اگر این مسائل مانع نمی‌شد سیرجانی ها در جایگاه بهتری قرار می‌گرفتند. عاشوری می گوید: با توجه به اینکه فقط چهار سال از لیگ برتری شدن گل‌گهر می‌گذرد، این رتبه برای تیم ما خوب است. تیم‌های صنعتی دیگر، خیلی بیشتر از ما هزینه کردند اما جایگاه گل‌گهر را ندارند، امیدوارم پیشرفت کنیم و حرکت رو به جلویی داشته باشیم‌.

*زننده اولین گل سیرجانی ها در لیگ بیست و دوم
عاشوری زننده اولین گل سیرجانی ها در لیگ بیست و دوم به شمار می‌رود . او در بازی برابر تیم تراکتور تبریز با همکاری رضا شکاری موفق شد نخستین گل سیرجانی ها را به ثمر برساند.ضمنا شکاری که پاس گل اول را به عاشوری داده بود گل دوم گل گهر را به ثمر رساند تا سیرجانی با همکاری عاشوری و شکاری برد نخست را در لیگ بیست و دوم دشت کنند.

*تعویض طلایی قلعه نویی
جذاب‌ترین بازی لیگ بیست و سوم در هفته سوم بین دو تیم گل گهر سیرجان و سپاهان اصفهان رقم خورد و با نتیجه 2-2 به پایان رسید. امیر قلعه‌نویی برای گریز از شکست خانگی برابر تیم سابقش، تعویضی طلایی انجام داد.
عاشوری که در بین هم‌تیمی‌ها به نوید مشهور است، 10 دقیقه بعد از به ثمر رسیدن گل دوم سپاهان با تصمیم امیر قلعه‌نویی به زمین آمد تا جای امین پورعلی را بگیرد. تعویضی که در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه داد و روی اولین لمس توپ عاشوری، گل‌گهر به گل رسید و  رناتو داسیلویرا با اشتباهی که روی پاس موثرعاشوری مرتکب شد، گل‌به خودی زد.

*تاثیرگذاری در هفته ای که عزادار بود
نکته قابل توجه درباره بازیکن همدانی در لیگ بیست و دوم این بود که وی به دلیل از دست دادن برادرزاده‌اش در تمرینات گل گهر قبل از بازی برابر تیم سپاهان اصفهان شرکت نکرد اما قلعه نویی از او در همان هفته بهره برد . امیر قلعه نویی ترکیب اصلی تیمش را بدون حضور این هافبک خلاق انتخاب کرد ولی وقتی دید تیمش به گلزنی احتیاج دارد بازیکن عزادارش را وارد زمین کرد و او هم به خوبی توانست انتظارات سرمربی تیم را در حضور کوتاه مدتش برآورده کند و مانع پیروزی سپاهان شد.

*کار پسندیده پس از گشودن دروازه ذوب آهن
عاشوری که یکی از بازیکنان کم حاشیه لیگ برتر به شمار می رود پس از بازی با ذوب آهن اصفهان در لیگ بیست و یکم کار پسندیده ای انجام داد و گل خود را به علیرضا حقیقی تقدیم کرد .دروازه بان اسبق گل گهر در بازی برابر فولاد خوزستان عملکرد ضعیفی داشت و با تصمیم کادرفنی در بازی برابر ذوب آهن نیمکت نشین بود و عاشوری پس از گلزنی به سمت او رفت و به حقیقی روحیه داد و روز خوب خود را با این کار قشنگ تکمیل کرد.

*قهرمانی با استقلال خوزستان
عاشوری متولد 17 آذر 1367 در همدان، فوتبالیست است. او سابقه بازی در تیم های الوند همدان، فولاد نوین، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان، نساجی مازندران و گل گهر سیرجان را در کارنامه اش دارد. در کارنامه عاشوری ، قهرمانی با تیم استقلال خوزستان در لیگ برتر نیز دیده می شود. او در فصل 1395-1394 با استقلال خوزستان ، قهرمانی لیگ برتر ایران را به دست آورد.

* کیوان طباطبایی
 





نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار