PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
آیا زمان رفتن کیلیان امباپه از «پی اسی جی» فرا رسیده است؟
طغیان ستاره فرانسوی علیه پاری سن ژرمن

باور کردنی نبود اما کیلیان امباپه ، گران ترین بازیکن کنونی پاری سن ژرمن علیه باشگاه خود طغیان کرد ، درست مثل همان لحظاتی که برای زدن ضربه پنالتی  به نشانه اعتراض یک تنه به لیونل مسی ، ستاره پاریسی ها زد تا خشم خود را از نیمار ،   ستاره برزیلی  نمایان کند و به او و سایر بزرگان تیم بگوید که پنالتی زن اول تیم  و ستاره نخست پاری سن ژرمن ، من هستم نه سایرین! حالا پس از گذشت ماه ها از آن لحظات بحث برانگیز و مشمئزکننده ، دوباره ستاره جوان پاریسی ها علیه باشگاه  خود طغیان و این بار به طور واضح اعلام کرده که پاری سن ژرمن وی را به آرزوها و مقاصدش نمی رساند. در حال حاضر امباپه خود را بزرگتر از پاری سن ژرمن می داند و ایجاد چنین وضعیتی در فوتبال از جانب یک ستاره جوان خوشایند هیچ کسی نیست و تیم را به سمت تفرقه هدایت می کند.  امباپه  تاکید کرد که ماندن در این تیم باعث می‌شود تا او به بعضی از اهدافش نرسد. فرانس فوتبال نوشت که امباپه سخنان عجیبی را درباره باشگاه پاری سن ژرمن بر زبان آورده و نشان داده که اوضاع برای او در این تیم زیاد مساعد نیست. ستاره جوان فرانسوی یا بهتر است بگوییم " یاغی پاری سن ژرمن " این بار با گستاخی بسیار پرده ها را کنار زده است . ماههاست که او هر حرفی که به ذهنش می رسد علیه باشگاه و همبازیانش به زبان می آورد  حتی اگر به نفع موقعیت کنونی باشگاه و خودش نباشد . با این حال او در یکی دو سال گذشته هر بار پس از اظهارات حاشیه ساز ، در مصاحبه ای موضع گیری و یاغی گری خود را توجیه کرده است تا از خشم رئیس قطری باشگاه در امان باشد.
امباپه در گفت و گویی حاشیه ساز علیه پاری سن ژرمن گفت: باید اعتراف کنم که بازی کردن در پاری سن ژرمن باعث می‌شود تا من به بعضی از بلند پروازی‌های خودم نرسم. پاری سن ژرمن تیمی پرحاشیه و جنجالی است البته این باعث نمی‌شود تا من تمرکز خودم را از دست بدهم چرا که می‌دانم چگونه در زمین بازی کنم. وی درپاسخ به این سوال که چرا پاری سن ژرمن قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست نمی‌آورد ، گفت: این سوال را باید از کسانی پرسید که تیم را تشکیل می‌دهند و آن را آماده رقابت در لیگ‌ قهرمانان اروپا می‌کنند.امباپه درپاسخ به این سوال که چرا به توپ طلا دست پیدا نمی‌کند نیز گفت: من هر ساله آمار بسیار خوبی از خود نشان می‌دهم البته بعضی این آمار را ناچیز می‌شمارند اما من ارزش کار خودم را می‌دانم. توپ طلا به بازیکنی می‌رسد که جذابیت بیشتری نزد هواداران داشته و شگفت‌انگیز باشد. به نظر خودم ، من دو سه معیار برای دستیابی به توپ طلا را دارم . باید دید که در آینده چه اتفاقی می‌افتد. او درباره آینده‌اش با پاری سن ژرمن گفت: فعلآ در مسافرت هستم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

*خشم مالک قطری
پس از صحبت های تکان دهنده ستاره جوان علیه باشگاه خود خبر رسید که الخلیفی ، مالک قطری پاری سن ژرمن نیز این سخنان را تکان‌دهنده دانسته و آن را بی‌احترامی به همه بازیکنان جدید و قدیمی باشگاه عنوان کرده است. او به اطرافیانش گفته که اگر این همان چیزی است که امباپه  فکر می‌کند، چرا همین حالا باشگاه را ترک نمی‌کند؟ این در حالی است که بخشی از انتقادات امباپه به خریدهای باشگاه و به طور مشخص از لوئیس کامپوس به عنوان مدیر ورزشی پاری سن ژرمن است. رادیو RMC در این باره گزارش داده که کامپوس نیز از اظهارات امباپه متعجب است و اعتقاد دارد هر چه در توان داشته برای جلب رضایت امباپه انجام داده، اما به خاطر مسائل مختلف نمی‌توانسته همه بازیکنانی که در نظر داشته را برای پاریس جذب کند.
با توجه به خشمگین شدن ناصر الخلیفی از مصاحبه تند و حاشیه ساز امباپه به نظر می رسد که پاری سن ژرمن و ستاره ملی پوش فرانسوی به نقطه پایان نزدیک تر شده باشند. اگرچه در فوتبال حرفه ای حفظ منافع باشگاه از هر موردی مهم تر است اما امباپه مدتهاست که پا را فراتر گذاشته و با صحبت های تکان دهنده اخیرش در تیم پاری سن ژرمن اختلاف ایجاد کرده و آرامش تیم را برهم زده است . رئیس قطری، سایر ستارگان و مدیر تیم علیه او در روزهای گذشته موضع گیری کرده اند و از اظهارات اخیرش ناراحت  هستند. طغیان امباپه و اهانت هایش به باشگاه سبب ناراحتی بخشی از هواداران پاری سن ژرمن شده و آنها نیز از رفتار و گفتار ستاره تیم خود ناراضی هستند. این وضعیت قابل تحمل نیست و چه بسا باشگاه پاری سن ژرمن این بار دست به اقدامی قاطعانه علیه امباپه بزند.هر چند که منافع باشگاه و تیم بر هر موردی ارجحیت دارد و مالک قطری این  را به خوبی می داند و جزیی از مولفه های مدیریتی او است. رئیس پاری سن ژرمن در مدیریت ورزشی خود سعی می کند اوضاع را آرام نگه دارد اما تجربه نشان داده که با طغیان یک بازیکن کنار نمی آید و با کسی تعارف ندارد.

*شکایت ستارگان پاری سن ژرمن از امباپه
اسکای اسپورتس نوشت که 6 بازیکن پاری سن ژرمن پیرامون مصاحبه کیلیان امباپه با مجله فرانس فوتبال شکایت خود را نزد ناصر الخلیفی مطرح کرده اند. دو نفر از این شش بازیکن در تابستان جاری راهی پایتخت فرانسه شده‌اند. صحبت‌های امباپه که در ماه ژوئن ضبط شده، موج جدیدی از اعتراض نسبت به رفتار این بازیکن را در بین مدیران، بازیکنان و طرفداران پاری سن ژرمن ایجاد کرده است.
در ادامه RMC  با تایید گزارش اسکای اسپورتس اعلام کرده این مصاحبه به طور دقیق در 12 ژوئن و قبل از انتشار نامه معروف کیلیان امباپه ضبط شده است. در پیامی که اخیرا به دست ناصر الخلیفی رسیده رختکن پاری سن ژرمن به مرد قطری گفته‌ که کیلیان امباپه با صحبت‌های خود به باشگاه توهین می‌کند. رئیس پاری سن ژرمن نیز که صحبت‌های مهاجم فرانسوی را " تکان‌دهنده " خوانده، ضمن تایید توهین او به اعضای باشگاه و طرفداران، معتقد است اگر کیلیان امباپه چنین دیدگاهی در مورد باشگاه دارد، پس چرا از تیم جدا نمی‌شود؟
پاری سن ژرمن در نامه خود به امباپه به او هشدار داد که مجوز جدایی آزاد از این باشگاه را نخواهد داشت و به همین خاطر باید تا پایان ماه جولای قرارداد خود را تمدید کند، در غیر این صورت به هر باشگاهی که 150 میلیون پوند پرداخت کند، فروخته می‌ شود. پاریسی‌ها باور دارند امباپه از همین حالا برای انتقال رایگان به رئال مادرید با فلورنتینو پرز به توافق رسیده است.

*بازیکن سابق و جنجالی ، منتقد ستاره پاریسی ها شد
داستان این فصل امباپه و پاری سن ژرمن جنجالی و پرحاشیه تر از فصل گذشته در جریان است. این بازیکن بعد از درخواست جدایی اش مورد خشم باشگاه قرار گرفت و در میان مذاکرات برای یافتن بهترین راه حل ممکن مصاحبه اخیرش یک بار دیگر اوضاع را خراب کرد .او از شرایط باشگاه فرانسوی گلایه کرده و شانس خود را برای بردن توپ طلا در پاریس پایین دانسته است . بسیاری از بازیکنان پاری سن ژرمن این صحبت ها را توهین به باشگاه دانستند و هواداران هم ستاره فرانسوی را مورد نکوهش قرار دادند. پائولو دی کانیو، ستاره جنجالی فوتبال ایتالیا در دهه نود نیز یکی از منتقدین امباپه است . او در گفت و گو با اسکای در خصوص رفتارهای اخیر امباپه گفت: امباپه در پاریس درخشید و همه او را شناختند اما حالا همه چیز را خراب می کند. به نظرم در این شرایط پاری سن ژرمن باید تصمیمی بگیرد که کمترین آسیب را ببیند. اگر قرار نیست امباپه تمدید کند، بهتر است او را بفروشند.
ستاره سابق فوتبال ایتالیا با انتقاد از مهاجم پاریسی ها گفت:  این کار او بی شرمی محض است. او قبلا هم این کار را کرده بود و حالا دوباره تکرارش می کند و می خواهد سال بعد نیز به عنوان بازیکن آزاد به رئال مادرید برود.
دی کانیو در ادامه صحبت های خود یک بار دیگر به امباپه حمله کرد : " واقعا شرم آور است که امباپه بعد از این که 300-200 میلیون به دست آورده این گونه رفتار می کند و طمع  دارد. باید اخلاق و احترام حفظ شود ولی او از آن بی بهره است و از شرایط سوءاستفاده می کند. "

*ناراحتی ستاره جوان از رئیس پاری سن ژرمن
مهاجم پاری‌سن‌ژرمن اخیرا باز هم  جبهه گیری و از سخنانی که رئیس باشگاه بر زبان آورده، ابراز ناراحتی کرد. " اکیپ " در گزارشی نوشت که امباپه یک فصل دیگر با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد. او در صورتی که قراردادش را تمدید نکند، می‌تواند در تابستان آینده تیم را مجانی ترک کند و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن چنین چیزی را نمی‌خواهد و به همین خاطر از او خواسته است تا قراردادش را تمدید کند. ناصر الخلیفی چند روز پیش در سخنانی انتقادی و البته هشدارآمیز درباره‌ امباپه گفت:  به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم بهترین بازیکن مان، مجانی تیم را ترک کند. این غیر ممکن است. امباپه اعلام کرده دوست دارد بماند و این چیزی است که ما هم می‌خواهیم. البته او برای ماندن باید قراردادش را تمدید کند. امباپه پیش از این گفت به صورت مجانی تیم را ترک نمی‌کند. اگر او نظرش را تغییر داده است، مشکل من نیست.
روزنامه اکیپ نوشت که این سخنان ناصر الخلیفی باعث ناراحتی ستاره جوان پاریس شده است؛ چرا که او اصلا به رئیس باشگاه قول نداده  که مجانی تیم را ترک نخواهد کرد. با توجه به شرایطی که امباپه دارد احتمال جدایی او در تابستان زیاد است و از رئال مادرید به عنوان مشتری و تیم مورد علاقه این بازیکن سخن به میان می‌آید.

*پیشنهاد قابل توجه رئال به امباپه
چندی پیش رسانه‌های فرانسوی از جزئیات پیوستن کیلیان امباپه به رئال مادرید پرده برداشتند. " اکیپ " نوشت که مدت‌هاست رسانه‌ها درباره انتقال احتمالی  او به این تیم بحث می‌کنند. به گفته مسئولان پاری سن ژرمن، امباپه تابستان امسال با مبلغ 250 میلیون یورو راهی رئال مادرید خواهد شد. این در حالی است که نشریه‌های اسپانیایی گزارش دادند که رئال مادرید حاضر نیست چنین مبلغی را خرج کند. به گزارش PSG Community،  کیلیان امباپه تابستان امسال به رئال مادرید خواهد رفت.  فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه اسپانیایی و ناصر الخلیفی ، مالک پاری سن ژرمن، پیش از این بر سر انتقال این مهاجم به توافق رسیده‌اند. خاطرنشان می‌شود که رئال مادرید 250 میلیون یورو پرداخت خواهد کرد که 50 میلیون یوروی آن بندهای پاداش است. بحث جدایی امباپه از پاری سن ژرمن به رئال مادرید مدت‌هاست مطرح شده است. در ابتدای سال 2022، تعدادی از رسانه‌ها مدعی شدند که این مهاجم با تیم مادریدی قرارداد امضا کرده است. با این حال او از رفتن به رئال مادرید خودداری کرد. قرارداد فعلی این مهاجم در تابستان 2024 به پایان می‌رسد و او از گزینه تمدید خودکار قرارداد خودداری کرده است. امباپه تا 31 جولای 2023 حق دارد این گزینه را فعال کند و اگر این کار را انجام ندهد، در تابستان 2024 بازیکن آزاد خواهد شد. ستاره ملی پوش پاریسی ها در فصل قبل، 43 بازی در تمامی رقابت‌ها انجام داد و 41 گل به ثمر رساند و 10 پاس گل داد. او از سال 2018 برای پاری سن ژرمن بازی می‌کند و با این تیم پنج بار قهرمان لیگ فرانسه و سه بار قهرمان جام حذفی این کشور شده است . این مهاجم با تیم ملی فرانسه، قهرمان جام جهانی 2018 و نایب قهرمان  جام جهانی 2022 شد.

*حذف " یاغی " از پوستر بازی دوستانه
امباپه با اعلام رسمی تصمیمش برای تمدید نکردن قرارداد فعلی با پاری سن ژرمن باعث عصبانیت و ناراحتی مدیران این باشگاه شده است.  آنها حاضر نیستند پس از تمام هزینه‌هایی که برای این بازیکن کرده‌اند، با احتمال جدایی او به عنوان بازیکن آزاد و به صورت رایگان بدون هیچ سود و درآمدی موافقت کنند.  در حالی که کشمکش و درگیری بین دو طرف در چند روز اخیر همچنان ادامه داشته و بسیاری از رسانه‌ها از عزم جزم مدیران پاری سن ژرمن برای فروش این بازیکن در همین تابستان خبر می‌دهند، این باشگاه با انتشار پوستر اولین بازی دوستانه در اردوی پیش فصل رسما به امباپه اعلان جنگ کرد. پاری سن ژرمن برای برگزاری اردوی پیش فصل راهی تور ژاپن شده و قرار است در اولین دیدار دوستانه‌اش در تاریخ 25 جولای با النصر دیدار کند.  در پوستری که برای این بازی طراحی شده خبری از امباپه نیست و نیمار به عنوان ستاره اصلی در جلوی تصویر در کنار بازیکنانی چون مارکینیوش، مارکو وراتی و اشرف حکیمی قرار گرفته است. در طرف دیگر هم تصویر کریستیانو رونالدو به عنوان ستاره اصلی النصر دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که این نوعی هشدار جدی به این بازیکن فرانسوی است که نشان می‌دهد مدیران «پی اس جی» در عملی کردن تصمیم شان کاملا جدی هستند.

* کیوان طباطبایی




نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار