PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
این هفته با مهرداد محمدی ، مهاجم تازه وارد تیم استقلال تهران
انتخاب مسیر مخالف برای رسیدن به تیم ملی

یکی از مهم ترین نقل و انتقالات تابستانی بیست و سومین دوره لیگ برتر، پیوستن مهرداد محمدی به استقلال تهران بود. مهاجم و وینگر ارزشمندی که پس از چند سال حضور در خارج از کشور برای شروعی دوباره و دعوت شدن به تیم ملی به لیگ برتر ایران بازگشت . مهرداد به استقلال آمده تا جای خالی محمد محبی را که به روستوف روسیه پیوسته در ترکیب آبی پوشان پر کند.البته کار برای او آسان نیست زیرا مهرداد در دورانی استقلالی شده که این باشگاه با بحران های مختلف مواجه است و طی هفته های گذشته  با اتفاقات غیرقابل پیش بینی روبرو بوده است. محمدی که روزگاری طرفدار تیم رقیب بود و حتی به زعم خودش در نقش لیدر تیم رقیب فعالیت می کرد در عالم حرفه ای گری تصمیمی برای خلاف علاقه اش گرفت که بدون تردید آسان نبود.البته سالهاست که فوتبالیست ها با وجود علاقه به یک رنگ برای پیشرفت خود ترجیح می دهند به تیم رقیب بروند و ظاهرا با این مساله کنار آمده اند. مثل روزبه چشمی که روزگاری در تیم های پایه پرسپولیس بازی می کرد اما به علت تست ندادن در تیم بزرگسالان پرسپولیس از استقلال سردرآورد. این هفته سراغ مهرداد محمدی بازیکن تازه وارد استقلال رفتیم .
**قرارداد جدیدی با مبلغ کمتر امضا شد
در زمان عقد قرارداد میان مهرداد محمدی و حجت کریمی سرپرست پیشین باشگاه استقلال ، اعلام شده بود که مبلغی به عنوان پیش پرداخت به این بازیکن داده خواهد شد تا او قراردادش را امضا کند. با این حال، در روزهای گذشته این بازیکن در تمرینات تیم حضور پیدا نکرد و در جریان دیدار دوستانه اخیر استقلال برابر هوادار تهران نیز تنها نظاره‌گر عملکرد هم‌تیمی‌هایش بود.در این میان، برخی شایعات مبنی بر احتمال فسخ قرارداد محمدی نیز منتشر شد. عده‌ای مدعی بودند که این بازیکن بابت عدم دریافت مبلغ پیش‌پرداخت و برگشت خوردن چکی که از سرپرست سابق استقلال گرفته، به دنبال جدایی است. عده‌ای دیگر نیز اعلام کردند که وی دچار مصدومیت همسترینگ شده است.ولیکن آخر سر مشخص شد بنا به خواسته علی خطیر سرپرست تازه وارد استقلال از محمدی درخواست شده بود که مبلغ قراردادش را کاهش دهد و قرارداد جدیدی بین محمدی و استقلال امضا شود. ظاهرا در زمان مدیریت گذشته باشگاه استقلال، قرارداد محمدی با رقمی بسته شد که مدیریت جدید خواستار کاهش آن بود.
**بازگشت به جام خلیج فارس
مهرداد محمدی پس از چهار سال بازی در لیگ های خارج از ایران و نمایش موفقی که به‌عنوان لژیونر داشت، تصمیم گرفت دوباره به لیگ برتر ایران(جام خلیج فارس) برگردد. در حالی که شاید منتظر بود پرسپولیس و تیم مورد علاقه‌اش به او پیشنهاد همکاری بدهند، جواد نکونام روی جذب او تاکید کرد تا پس از مذاکره  و درخواست جدی این باشگاه استقلال، مهرداد آبی‌پوش شود.
**...از راه آهن تا قطر
مهرداد پس از تست دادن وارد تیم بزرگسالان راه‌آهن تهران شد و در فصل 1993-1994 لیگ برتر برای این تیم به میدان رفت و پس از دو سال درخشش برای راه آهن به سپاهان اصفهان پیوست. محمدی دوران خوبی را در این تیم اصفهانی پشت سر گذاشت تا لژیونر شود اما پس از چهار سال بازی برای آوس پرتغال، العربی و السیلیه قطر دوباره به لیگ برتر ایران برگشت.
**پرسپولیسی و لیدر جایگاه 36
مهرداد محمدی در زمان درخشش در تیم فوتبال راه‌آهن تهران به همراه برادرش میلاد به برنامه ای تلویزیونی رفت و با لحن خاص و دوست‌داشتنی خود عنوان کرد : ما در ورزشگاه آزادی دست فروشی می‌کردیم و آنجا لیدر بودیم؛ لیدر جایگاه 36 و لیدر پرسپولیس بودیم. از همان اول هم پرسپولیسی بودیم و دروغ هم نداریم بگوییم. آقا مجتبی محرمی بازیکن مورد علاقه‌ام است.
**تغییر مسیر برای رسیدن به پیراهن تیم ملی
بدون تردید مهرداد محمدی در تمام این سال‌ها منتظر بود تا پرسپولیس به او پیشنهاد همکاری بدهد اما با وجود درخشش در سپاهان، آوس پرتغال و لیگ ستارگان قطر این اتفاق برای او نیفتاد تا حالا یک انتخاب سخت با پیوستن به استقلال داشته باشد . او تغییر مسیر داد تا بتواند از بازی در استقلال به تیم ملی هم دعوت شود.
**آمار مهرداد در لیگ پرتغال
محمدی در سال اول حضورش در لیگ برتر پرتغال، 28 بازی برای آوس انجام داد که توانست هشت گل به ثمر رساند، پنج پاس گل بدهد و دو پنالتی بگیرد که با وجود این عملکرد درخشان در 25 سالگی، اوضاع بر وفق مرادش پیش نرفت تا راهی العربی قطر شود اما در لیگ ستارگان قطر هم نمایش و آمار خوبی بر جای گذاشت تا مزد این درخشش را با دعوت به تیم ملی بگیرد.
**فصل خوب محمدی در العربی قطر
مهرداد وینگر سرعتی در فصل 2021-2022 عملکرد درخشانی در العربی قطر داشت که توانست در مجموع 26 مسابقه در رقابت‌های داخلی، 16 گل به ثمر برساند و 5 پاس گل بدهد، اما شروع فصل بعد برای او اتفاق خوبی به همراه نداشت.
**علت جدایی از العربی
شروع فصل 2021-2022 برای مهرداد با مصدومیت تقریبا طولانی مدت همراه بود تا او سال فوتبالی خود در العربی را با انجام 6 بازی و زدن 2 گل به پایان برساند و همین اتفاق باشگاهش را برای ادامه همکاری با او دچار تردید کند و شرایط را برای جدایی‌اش به وجود بیاورد.
**السیلیه ، انتخاب بعدی مهرداد بود
وینگر سرعتی در دو هفته ابتدایی فصل گذشته لیگ ستارگان قطر ، عضو باشگاه العربی بود که در دو بازی هم جزو ترکیب 11 نفره تیمش بود و توانست یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل بدهد اما تکرار مصدومیت و غیبت کوتاه مدت در بازی‌ها موجب شد تا راهی السیلیه قطر شود و برای این تیم به میدان برود که اتفاقا باز هم در این تیم درخشید.
**آمار مهاجم ایرانی السیلیه
این مهاجم پس از انتقال به السیلیه قطر و با وجود سقوط تیمش به دسته پایین‌تر در پایان فصل گذشته، توانست در 15 مسابقه هشت گل بزند و دو پاس گل بدهد و در جام ستارگان قطر و امیر کاپ نیز درمجموع 4 گل به ثمر رساند تا این نمایش درخشان موجب شود جواد نکونام به طور جدی برای جذب او در استقلال تاکید داشته باشد.
**قیمت مهاجم تازه وارد استقلال
نخستین خرید استقلال برای لیگ بیست و سوم، ستاره ایرانی فصل گذشته السیلیه قطر است که قیمت تقریبی او ۱/۵ میلیون یورو لحاظ شده است. محمدی که با حضور در استقلال یکی از بمب‌های نقل و انتقالات فوتبال ایران لقب گرفت، در سال 2021 بیشترین ارزش قیمتی خود را با عدد ۲/۷ میلیون یورو تجربه کرد.
*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار