PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: ۸۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
دایو اوپامکانو :
دایو اوپامکانو در زمره بهترین مدافعان جهان قرار دارد . بخش هایی از مصاحبه مجله اونزموندیال با بازیکن تیم ملی فرانسه را بخوانید .
امباپه یک بازیکن افسانه ای است

افسوس

دایو اوپامکانو ، مدافع موثر بایرن مونیخ می گوید : " هنوز هم وقتی به بازی با تیم ملی آرژانتین فکر می کنم افسوس می خورم . ما در یک قدمی قهرمانی در جام جهانی بودیم . فوتبال همین است . باید بر روی آینده تمرکز کنیم ، نه گذشته . "

بایرن مونیخ

او می افزاید : " از زمانی که به بایرن مونیخ پیوسته ام برای پیشرفت کردن تلاش می کنم . بایرن مونیخ تیم بسیار بزرگی است و یکی از بهترین تیم های جهان محسوب می شود . نمی دانم که آیا می توانم به یکی از بازیکنان افسانه ای این تیم مثلا فرانک ریبری تبدیل شوم یا خیر ( می خندد ) . در اینجا همه به کسب نتیجه فکر می کنند و اگر بازیکنی در اوج آمادگی نباشد کنار گذاشته می شود . "

پنج دقیقه

وی اضافه می کند : " خاطرات زیادی از بازی کردن در محله مان دارم . یادم می آید مادرم مرا صدا می زد و می گفت : " به خانه بیا . " و من جواب می دادم : " مامان ، فقط پنج دقیقه دیگر بازی می کنم . " ، پنج دقیقه ای که به یک ساعت و نیم تبدیل می شد ( لبخند می زند ) . در کودکی در پست مهاجم یا هافبک بازی می کردم و گل های زیادی می زدم . "

نام کامل

بازیکن بایرن مونیخ می گوید : " نام کامل من دابو چانکول است . پدربزرگ پدر من که رئیس دهکده جتا ( گینه بیسائو ) بود ، همین نام را داشت . هرکاری می کنم که خانواده ام به من افتخار کنند ، البته نمی دانم که آیا زدن گل یکی از وظایف رئیس دهکده است یا خیر ( می خندد ) . به توانایی های خودم باور دارم . "

لیگ فرانسه

او می افزاید : " هرگز در لیگ دسته اول فرانسه بازی نکرده ام ولی این مسابقات و نیز لیگ برتر انگلستان را تماشا می کنم . مردم لیگ فرانسه را دست کم می گیرند ، در صورتی که به نظر من رقابت خوبی است . شاید روزی در این لیگ بازی کنم ولی در حال حاضر از بودن در بایرن مونیخ راضی ام . "

ژرار هولیه

وی اضافه می کند : " ژرار هولیه در موفقیت من نقش مهمی داشته و نمی دانم چگونه از او تشکر کنم . هرگز زحمات هولیه را از یاد نمی برم . "

امباپه

اوپامکانو می گوید : " رابطه خوبی با کیلیان امباپه دارم . او یک بازیکن افسانه ای است . وقتی بازیکنی در فینال جام جهانی سه گل می زند نمی توان از اطلاق واژه " افسانه ای " به او خودداری کرد . "

مادر

او می افزاید : " وقتی مادرم را می دیدم که به تنهایی در بازار کار می کند با خودم می گفتم که باید به او کمک کنم . مادرم فروشنده بود . پس از بازی ، در بارگیری اجناس به او کمک می کردم . با خودم می گفتم : " دایو ، تو باید به آدم موفقی تبدیل شوی تا مادرت را از این وضعیت نجات بدهی . " من حتی گاهی اجناس را هم می فروختم . "

ناگلزمان

وی اضافه می کند : " یولیان ناگلزمان مربی بسیار دقیق و باهوشی است . من از مربیانی که حقیقت را می گویند خوشم می آید . به خوبی می دانم که ناگلزمان از من چه انتظاراتی دارد . "

پدر

مدافع بایرن مونیخ می گوید : " پدرم هرکاری که می توانست انجام داد تا به فرد خوبی تبدیل شوم . او خیلی دوست داشت که مرا با پیراهن تیم ملی فرانسه ببیند . یک روز که از جلوی " استاد دو فرانس " رد می شدیم گفت : " روزی با پیراهن تیم ملی فرانسه در جام جهانی در این ورزشگاه بازی خواهی کرد . " گفتم : " بابا ، این کار خیلی سخت است . اگر بتوانم در لیگ دسته دوم فرانسه بازی کنم عالی خواهد شد . " او گفت : " من به توانایی های تو باور دارم . " خیلی ناراحت شدم که پدرم نتوانست جام جهانی را ببیند . "

کوشا

او می افزاید : " اگر روزنامه نگار بودم از دایو اوپامکانو می پرسیدم : " آیا می توانی به بهترین مدافع جهان تبدیل شوی ؟ " و پاسخ می دادم : " بله . برای رسیدن به این هدف باید تلاش کنم . من آدم کوشایی هستم . "

ستاره

وی اضافه می کند : " وقتی بچه بودم با خودم می گفتم : " نمی خواهم که یک ستاره باشم . فقط می خواهم فوتبال بازی کنم . " نمی دانم که آیا امروز یک ستاره محسوب می شوم یا خیر . فقط دلم می خواهد به بیشترین افتخارات ممکن دست یابم و یکی از بهترین بازیکنان باشم . سعی می کنم رفتار خوبی با هواداران داشته باشم و درخواست آنها برای گرفتن عکس یا دادن امضا را رد نمی کنم . "

راموس

اوپامکانو می گوید : " نمی توان بهترین مدافع جهان را نام برد ولی همیشه به سرجیو راموس علاقه مند بوده ام . او عملکرد بسیار خوبی در رئال مادرید داشت . در ضمن باید به تیاگو سیلوا اشاره کنم . "

بهترین خاطره

او اضافه می کند : " بهترین خاطره ام از دوران حضور در والنسین را برایتان نقل می کنم ( می خندد ) . دسامبر یا ژانویه بود . قرار بود به منچستریونایتد بپیوندم . با همه خداحافظی کردم و چمدان هایم را بستم ولی این انتقال صورت نگرفت و مجبور شدم به والنسین برگردم . در آنجا به یک نکته پی بردم : " تا زمانی که از چیزی مطمئن نشده اید نباید آن را بر زبان بیاورید . " در 16 سالگی آموختم که باید زبان خود را نگه دارید . "

نقطه عطف

وی می افزاید : " نقطه عطف دوران حرفه ای من هنگامی است که اولین جام خود را به دست آوردم : قهرمانی در رقابت های زیر 17 ساله های اروپا در سال 2015 . پس از این موفقیت عطش زیادی برای قهرمانی پیدا کردم . "

خانواده

مدافع بایرن مونیخ می گوید : " بدون حمایت خانواده ام نمی توانستم به بایرن مونیخ ملحق شوم . دانش آموزی تودار و کمرو بودم و به خاطر لکنت زبان از حرف زدن می ترسیدم . وقتی معلم از من می خواست برای پاسخ دادن به سوالات جلوی تخته سیاه بایستم ، خودداری می کردم زیرا می دانستم که بچه ها مسخره ام می کنند ولی در زمین مدام فریاد می کشیدم . فوتبال به من خیلی کمک کرد . "

جمله

او می افزاید : " بهترین جمله ای که مرا معرفی می کند این است : " هرگز خاستگاه خود را فراموش نکن . " هر وقت که بتوانم به محله مان سر می زنم و به یاد خاطراتم می افتم . "

نمره

اوپامکانو در پایان می گوید : " سعی می کنم همیشه حقیقت را بگویم و بنابراین با توجه به این مصاحبه به خودم از 10 نمره 8 می دهم . "

*اعظم فکوری

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار