PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
این هفته با ابوالفضل جلالی ، مدافع چپ و مازنی تیم استقلال تهران
حضور ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی در کنار هم در ترکیب استقلال تهران از نکات جالب دیدار نخست این تیم در لیگ بیست و سوم مقابل صنعت نفت آبادان بود.جلالی مدافع چپ استقلال که فصل گذشته به ‌رغم حضور در جام جهانی کمتر به میدان رفت در لیگ امسال مورد توجه ویژه کادرفنی استقلال بخصوص جواد نکونام قرار گرفته است. او در بازی‌های دوستانه پیش فصل نیز بازیکن اصلی ترکیب نکونام سرمربی تیم استقلال بود.گل نخست استقلال در آبادان توسط آرش رضاوند روی پرتاب اوت دقیق جلالی بازیکن آملی استقلال رقم خورد. 16 دقیقه بعد ارسال زیبا و دقیق ابوالفضل با ضربه سر امیر ارسلان مطهری به گل دوم استقلال بدل شد .این شروع خوب جلالی در ترکیب استقلال ، نوید روزهایی بهتری را می دهد و این که ادامه این روند او را به تیم ملی می رساند.جلالی در نیمه دوم نیز یکبار دروازه استقلال را با ضربه سر نجات داد تا به عنوان یک مدافع ، تاثیرگذاری خود را نشان دهد.این هفته سراغ ابوالفضل جلالی مدافع چپ تیم استقلال تهران رفتیم.
بازگشت مقتدرانه


ماندن در استقلال
ابوالفضل جلالی در فصل گذشته لیگ برتر بدشانسی‌های زیادی آورد. او با اینکه یکی از ملی‌پوشان استقلال در لیست جام جهانی 2022 قطر بود اما در بازگشت از دوحه از سوی ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق استقلال نیمکت نشین شد تا در پایان فصل  بیست و سوم لیگ برتر تصمیم به جدایی و فسخ قراردادش بگیرد .با وجود این مسائل اما جلالی در استقلال ماندگار شد. شاید یکی از دلایل ماندن وی در استقلال حضور جواد نکونام باشد که در بیشتر بازی های دوستانه قبل از آغاز لیگ امسال از این بازیکن مازندرانی استفاده کرد تا جلالی به اعتماد به نفس لازم برسد.
مورد اعتماد نکونام
جلالی در کنار جعفر سلمانی نفرات مورد نظر جواد نکونام سرمربی استقلال برای بازی کردن در پست دفاع چپ هستند. اگرچه او در فصل گذشته فرصت زیادی برای بازی به دست نیاورد، اما حالا اعتماد جواد نکونام را جلب کرده است.
کری خوانی کار دستش داد
کری‌خوانی‌های مدافع جوان استقلال در حین تمرین اخیر کار دست او داد و پس از باز کردن دروازه مربی‌اش، با دیرک دروازه برخورد کرد که این مسئله منجر به مصدومیت ابوالفضل شد.در حاشیه تمرین استقلال و بازی درون تیمی، جلالی با بهزاد غلامپور که در دروازه تیم مقابل قرار داشت، کری جالبی داشتند و این مدافع جوان چند باری موفق شد دروازه مربی گلرهای تیم خود را باز کند. جلالی که به همراه دیگر بازیکنان جوان تیم زیر نظر کیانوش رحمتی مقابل تیم غلامپور قرار گرفته بود، در یک صحنه و تلاش برای گلزنی، با دیرک دروازه برخورد کرد و دچار مصدومیت جزیی شد.
... از سایپا تا استقلال
ابوالفضل جلالی در لیگ بیستم با تیم سایپای تهران عملکرد خوبی داشت. او در همان برهه با «نگاه چند بعدی» کیهان ورزشی مصاحبه کرد.آن روزها جلالی برای علاقه مندان به فوتبال شناخته شده نبود اما تمام کسانی که فوتبال را به شکل میلیمتری دنبال می کردند می دانستند که این جوان مازندرانی در فوتبال باشگاهی ما پیشرفت خواهد کرد.جلالی در همان برهه به تیم ملی دعوت شد و برابر تیم ملی سوریه در زمانی که دراگان اسکوچیچ سرمربیگری تیم ملی را بر عهده داشت به میدان رفت. در پایان لیگ بیستم چند پیشنهاد داخلی به وی شد و سرانجام جلالی به استقلال پیوست. در آن برهه فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بود و ابوالفضل به علت این که خانواده اش استقلالی هستند به جمع آبی پوشان ملحق شد.
حمایت مجیدی از ابوالفضل
وقتی به استقلال آمد می‌توانست یک فصل کامل برای تیم مورد علاقه اش بازی کند اما با توجه به مصدومیت جزیی که داشت پزشکان به وی و مجیدی سرمربی وقت استقلال گفتند که اگر جلالی جراحی کند، برای آینده فوتبال اش بهتر است . به زعم جلالی ، نگاه پدرانه مجیدی به وی باعث شد تا عمل جراحی را انجام دهد. نکته جالب این بود که مجیدی در کنارش قرار گرفت و به وی روحیه داد.
 چرا ساپینتو از جلالی استفاده نکرد؟
جلالی با شروع فصل بیست و دوم لیگ برتر برای استقلال به میدان می رفت و اعتماد ریکاردو ساپینتو سرمربی وقت آبی پوشان را جلب کرد. همین موضوع باعث شد تا وی به تیم ملی هم دعوت شود و در اردوی اتریش تیم ملی حضور پیدا کند. آنجا آنقدر با انگیزه تمرین کرد که کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی ، وی را در بازی برابر تیم اروگوئه بازی داد. جلالی یک اردوی فوق‌العاده را پشت سر گذاشت ولی در بازگشت به تهران ،ساپینتو به ابوالفضل گفت :«وقت این رسیده که استراحت کند».جلالی به زعم خودش از صحبت ساپینتو جا خورد اما با توجه به اینکه خانواده جلالی کاملا ورزشی است و او از نوجوانی به شکل باشگاهی فوتبال بازی کرده ، می‌دانست که باید احترام بزرگتر و سرمربی خود را در هر شرایطی حفظ کند. جلالی به تصمیم ساپینتو احترام گذاشت و سعی کرد به تمریناتش بدون اعتراضی ادامه دهد .
نمایش خوب  در جام جهانی
جلالی از وقتی لیست تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر منتشر شد تا روز بازی با تیم آمریکا مطمئن بود در نهایت در این بازی‌ها به میدان می رود. از روزی که مسافر قطر شد فقط به بازی در ترکیب تیم ملی در جام جهانی فکر می کرد. به زعم ابوالفضل،آرزوی پدرش بود که روزی به عنوان بازیکن استقلال به جام جهانی برود و برای تیم ملی بازی کند. جلالی در نیمه دوم بازی با تیم آمریکا به آرزوی خود رسید و کی روش وی را به میدان فرستاد.  ابوالفضل درهمان دوئل نخست یک در مقابل یک بازیکن آمریکایی را جا گذاشت و نشان داد که قابلیت بالایی دارد. او یکی از بهترین بازی های خود را انجام داد.
کار با آقاجواد ، آرزوی هر فوتبالیست ایرانی است
 ابوالفضل جلالی درباره جواد نکونام سرمربی کنونی تیم استقلال می گوید: آقای نکونام رکورددار بازی در تیم ملی است. کاپیتان تیم ملی بوده است. 10 سال در اسپانیا بازی کرده و کاپیتان تیمش در لالیگا بوده است. در مربیگری هم که آمار ایشان مشخص است. کار با آقا جواد آرزوی هر فوتبالیست ایرانی است و واقعا دوست داشتم تمرین و بازی  زیر نظر ایشان را تجربه کنم .
گریه های ابوالفضل مقابل هواداران
یکی از صحنه‌هایی که در بازی برگشت فصل گذشته استقلال و تراکتور تبریز، هواداران آبی را احساساتی کرد اشک‌های ابوالفضل جلالی بود.ساپینتو سرمربی فصل گذشته استقلال در دیدار تیمش با تراکتور یک سورپرایز ویژه در ترکیب به اسم ابوالفضل جلالی داشت، بازیکنی که مدتی از ترکیب دور شده بود و سرانجام در آخرین بازی لیگ فیکس شد.شاید کمتر کسی فکر می‌کرد جلالی بتواند نمایشی درخشان بخاطر روحیه از دست رفته‌اش به جا بگذارد اما او علاوه بر عملکرد خوب دفاعی در دقیقه 47 یک گل تماشایی نیز به ثمر رساند.بعد از آن گل بود که بغض ابوالفصل در ورزشگاه آزادی ترکید و او بی‌وقفه مقابل تماشاگران استقلال گریه ‌کرد.

* کیوان طباطبایی











نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار