PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۸۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
ستاره برزیلی پاری‌سن‌‍‌ژرمن به الهلال عربستان پیوست .نیمار جونیور، مهاجم برزیلی فصل قبل پاری‌سن‌ژرمن فوتبال اروپا را ترک کرد و با عقد قرارداد رسمی راهی عربستان شد و با رقمی هنگفت به باشگاه متمول الهلال پیوست .قرارداد او تا سال 2025 اعتبار دارد و هیچ گزینه‌ای برای تمدید درج نشده است. قرارداد دوساله و به ارزش 300 میلیون دلار خواهد بود که البته با آپشن‌های موجود تا 400 میلیون دلار نیز افزایش پیدا می کند.خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، برای بردن نیمار به این تیم با باشگاه فرانسوی به توافق رسیده بود ولی نیمار در پاسخ به پیشنهاد بارسا اعلام کرد تا زمانی که ژاوی سرمربی این تیم است، لباس آبی‌ - اناری‌ها را نخواهد پوشید.انتقال نیمار به الهلال عربستان بازتاب جهانی داشت و نقل و انتقالات فوتبال جهان را تحت الشعاع قرار دارد به طوری که باشگاه های اروپایی از این انتقال بزرگ به جهت مبلغ بالای قرارداد انتقاد کردند و این که ولخرجی عربستانی ها در نقل و انتقالات سبب می شود تا بازیکنان مطرح جهان یک به یک کوچ کنند.
همه چیز درباره انتقال پر سر و صدای نیمار به الهلال عربستان

*اخبار دقیق " اکیپ " از انتقال ستاره برزیلی
روزنامه اکیپ چند روز قبل از رونمایی الهلال از ستاره برزیلی خود توافق نیمار با باشگاه عربستانی را تایید و اعلام کرد که این ستاره برزیلی با قراردادی دو ساله راهی الهلال خواهد شد.ظاهرا این روزنامه از جزئیات انتقال نیمار به الهلال عربستان اخبار دقیقی داشت . اکیپ در خصوص انتقال نیمار به تیم عربستانی پیشدستی کرد و در مطلبی نوشت: جدایی نیمار از پاری‌سن‌ژرمن قطعی شده است. این بازیکن برزیلی در فهرست لوئیس انریکه برای فصل بعد قرار ندارد و همین هم باعث شد تا او به دنبال مقصد بعدی خود باشد .طبق نوشته اکیپ ، نیمار برای هر فصل 80 میلیون یورو دریافت خواهد تا به گران‌ترین خرید تاریخ الهلال تبدیل شود. الهلال تاکنون 225 میلیون یورو برای جذب چهار بازیکن هزینه کرده  و گزارش‌ها حاکی از آن است که  مارکو وراتی را هم جذب خواهد کرد.
*نیمار : لیگ عربستان، انرژی شگفت‌انگیزی دارد
ستاره جدید الهلال از تصمیم خود برای حضور در لیگ عربستان دفاع کرد.سرانجام الهلال توانست هواداران خود را راضی کند و با یک فوق ستاره در تابستان قرارداد امضا کند.نیمار ، گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان راهی لیگ عربستان شد . این فوق ستاره برزیلی بعد از 6 سال حضور در پاری سن ژرمن از این تیم جدا شد.نیمار در گفت‌وگویی که با سایت فوتبال عربستان داشت، گفت: من در فوتبال اروپا افتخارات زیادی به دست آوردم و روزهای خاصی را تجربه کردم. من همواره به دنبال این بوده‌ام که یک بازیکن خاص و جهانی باشم و چالش‌های جدید و حضور در مکان‌های مختلف را تجربه کنم. او ادامه داد: می‌خواهم یک تاریخ ورزشی جدید را به ثبت برسانم. لیگ عربستان در شرایط کنونی  انرژی بسیار شگفت‌انگیز و بازیکنانی با کیفیت بسیار بالا دارد. درباره لیگ عربستان زیاد شنیده‌ام. بازیکنان برزیلی زیادی در این لیگ بازی کرده‌اند و به همین خاطر من تصمیم درستی گرفتم.نیمار در پایان گفت: الهلال یک تیم بزرگ است و تماشاگران خاص خود را دارد. این تیم در آسیا بهترین است و این مسئله  باعث می‌شود  احساس  کنم که تصمیم من در زمان مناسب و وقت درستی بوده است. من به باشگاه بزرگی آمده‌ام. از پیروزی و گلزنی لذت می‌برم و می‌خواهم روزهای خوبی را با الهلال تجربه کنم.
*نیمار در اروپا خواهانی نداشت
بمب نقل و انتقالات تابستانی در عربستان ترکید و نیمار، فوق ستاره و کاپیتان تیم ملی برزیل، در 31 سالگی راهی الهلال عربستان شد. " گلوبو " نوشت: ممکن است در نگاه اول این طور به نظر برسد که پول تنها خواسته و اولویت نیمار بوده و او توجهی به دیگر جنبه‌های ورزشی نداشته است اما با نگاهی واقع بینانه باید گفت پیشنهاد باشگاه عربستانی تنها پیشنهادی بود که  روی میز بود و او  که می‌خواست در اروپا بماند، هیچ پیشنهاد اروپایی دریافت نکرد. لوئیس انریکه به او گفته بود که دیگر بخشی از برنامه‌های پاری‌سن‌ژرمن نیست و ستاره برزیلی به همین دلیل این باشگاه را ترک کرد. نیمار حالا پس از رونالدو، بنزما و کانته چهارمین بازیکن پردرآمد این فصل فوتبال جهان است.
*نیمار: رونالدو مسیر را برای سایر بازیکنان باز کرد
ستاره برزیلی جدید الهلال انگیزه زیادی برای موفقیت در تیم جدیدش دارد. او حضور کریستیانو رونالدو در لیگ عربستان را دلیل پیوستن انبوه ستارگان به این لیگ دانست. نیمار در گفت و گو با سایت باشگاه الهلال عربستان درباره پیوستنش به جمع آبی پوشان گفت: من وارد لیگ و چالش جدیدی شده‌ام. بی‌صبرانه در انتظار تاریخ‌سازی با الهلال هستم. اینجا هستم تا به الهلال کمک و لیگ عربستان را پیشرفته‌تر از قبل کنم. عربستانی‌ها برای پیشرفت و تغییر در فوتبال خود کارهای زیادی را انجام داده‌اند و این روند ادامه دارد. با این همه بازیکنان بزرگی که به عربستان آمده‌اند رقابت در لیگ این کشور را برای قهرمانی بسیار بالا خواهند برد. رقابت بالا در لیگ عربستان یکی از دلایلی بود که باعث شد راهی الهلال شوم. نیمار درباره حضور رونالدو در لیگ عربستان گفت: رونالدو راه را برای حضور دیگر بازیکنان بزرگ در فوتبال عربستان باز کرد. وقتی رونالدو به عربستان رفت، گفتند او دیوانه است اما امروز می‌بینیم که چرا  چنین تصمیمی گرفت. لیگ عربستان  پیشرفت بسیاری کرده است. نیمار در پایان گفت: اینجا هستم تا جام کسب کنم. به هواداران الهلال قول می‌دهم بهترین نمایش را داشته باشم و نهایت تلاشم را برای موفقیت تیم به کار بگیرم. رقابت در لیگ عربستان با حضور بازیکنان بزرگی مثل رونالدو، کریم بنزما و فیرمینو بالاست. این یکی از دلایل حضورم در این لیگ بود. برای حضور در الهلال با بازیکنانی مثل تلس، مالکوم و میشائیل صحبت کردم. بسیاری از برزیلی‌ها لیگ عربستان را دنبال خواهند کرد و طرفداران الهلال زیاد می‌شوند.
*عربستان به نیمار چه امتیازاتی داد؟
نیمار با انتقال پرسروصدایش به الهلال  دوباره به صدر فهرست خبرهای داغ فوتبالی بازگشته است. فهرستی از امکاناتی که عربستانی‌ها در اختیار او گذاشته‌اند، منتشر شده است. " آس "  اسپانیا نوشت: نیمار فراتر از درآمد میلیون دلاری خودش در عربستان ، امکانات بی‌نظیری را هم برای بازی در لیگ فوتبال این کشور خاورمیانه دریافت کرده است.
برخی از امتیازهایی که نیمار برای انتقالش به عربستان دریافت خواهد کرد:
- خانه ای با 25 اتاق خواب
- یک استخر 40 در10 متری و سه سونا
- پنج کارمند تمام ‌وقت برای خانه‌اش
- یک خودروی بنتلی کانتیننتال GT
- یک خودروی استون‌مارتین DBX
- یک خودروی لامبورگینی هوراکان
- راننده  24ساعته
- همه قبض‌های هتل‌ها، رستوران‌ها و خدمات مختلف در روزهای استراحت او برای پرداخت به باشگاه ارسال می‌شود.
- هواپیمای شخصی آماده برای هر زمانی که بخواهد سفر کند.
- دریافت 500 هزار یورو برای هر پست رسانه اجتماعی که عربستان سعودی را تبلیغ می‌کند.
*خانه نشینی نیمار پس از عقد قرارداد
طبق اعلام روزنامه " گل عربی " نیمار در 5 بازی پیش روی الهلال نمی‌تواند به خاطر مصدومیت به میدان برود. الهلال بعد از خریدهای سرشناس رقیبان از سوپر خرید خود رونمایی و گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان را جذب کرد . این باشگاه در مراسمی باشکوه این بازیکن را به هواداران خود معرفی کرد اما نکته عجیب درباره نیمار این است که او به دلیل مصدومیت فعلا نمی‌تواند  به میدان برود. روزنامه گل عربی در ادامه گزارش خود نوشت که نیمار به  خاطر آسیب دیدگی در 5 بازی بعدی الهلال برابر الرائد، الاتفاق، الاتحاد، الریاض و ضمک نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. نیمار فصل ناامیدکننده‌ای را با پاری‌سن‌ژرمن پشت سر گذاشت و بازی‌های زیادی را به خاطر آسیب‌دیدگی از دست داد .  البته او در تور آسیایی تیم پاریسی توانست به میدان برود اما ظاهرا مصدومیت دست بردار این بازیکن نیست و حتی ممکن است که او زیر تیغ جراحان برود.
*مراسم معارفه  باشکوه نیمار
باشگاه الهلال عربستان با برگزاری یک مراسم باشکوه نیمار جونیور ، ستاره برزیلی را معرفی کرد. طبق آمار اعلام شده در ورزشگاه خانگی الهلال برای معارفه این ستاره 71 هزار تماشاگر حضور یافتند. شبکه «الریاضیه» عربستان به مقایسه آمار تعداد تماشاگران در 3 معارفه بزرگ فوتبالی در این کشور پرداخت. در مراسم معارفه رونالدو برای النصر 22 هزار نفر در ورزشگاه حضور یافتند  و در مراسم معارفه کریم بنزما ، ستاره سابق رئال مادرید در الاتحاد جده 31 هزار تماشاگر در ورزشگاه  حاضر شدند اما برای معارفه نیمار آمار تماشاگران 2 برابر مراسم معارفه بنزما و 3 برابر مراسم معارفه رونالدو بود .البته نباید فراموش کرد باشگاه الهلال پرطرفدارترین تیم عربستان و آسیا به شمار می آید. تیم آبی های ریاض با بیش از 11 میلیون دنبال کننده در توئیتر بیشترین هوادار را در فضای مجازی در میان باشگاه های آسیا دارد. در این مراسم البته از یاسین بونو و مالکوم ، دیگر خریدهای این باشگاه عربستانی رونمایی شد.
* فیلم معرفی نیمار در فضای مجازی رکورد زد
باشگاه الهلال عربستان با 5 قهرمانی در آسیا پرافتخارین باشگاه در قاره کهن به شمار می آید و از حیث هواداری در صفحات مجازی بیشترین طرفدار را در میان باشگاه های آسیا دارد.غول فوتبال عربستان بعد از شکست پروژه بزرگ جذب مسی توانست جایگزین مناسبی برای او پیدا کند و با نیمار جونیورز قرارداد امضا کرد .طبق سایت «اسپورت» عربستان ،  ویدئوی باشگاه الهلال برای اعلام خبر جذب نیمار در صفحه توئیتر  که بیش از 11 میلیون دنبال کننده دارد در 24 ساعت اولیه رکورد معارفه مسی در اینتر میامی و رونالدو در النصر را با هم زده است. ویدئوی الهلال برای معارفه نیمار در 24 ساعت 318 میلیون بازدیدکننده در صفحه توئیتر داشته و در مقابل ،  معارفه مسی و رونالدو در اینتر میامی و النصر با هم 289  میلیون بازدیدکننده داشته است. نکته جالب ، افزایش بازدیدها از ویدئوی نیمار در الهلال بعد از 3 روز است. این ویدئو به بازدید 5/398 میلیون نفر رسید. این  میزان دیده شدن فیلم امضای قرارداد یک بازیکن ، در تاریخ بی نظیر است.
* درآمد 40 میلیارد تومانی الهلال از فروش پیراهن نیمار
تعداد قابل توجهی از پیراهن " بمب نقل و انتقالاتی الهلال عربستان " در کمتر از 8 ساعت به فروش رفت. طبق گزارش سایت «اسپورت» عربستان ، باشگاه الهلال در کمتر از 8 ساعت از انتقال نیمار ، نزدیک به 3 میلیون ریال( تقریبا 40 میلیارد تومان) پیراهن بازیکن جدیدش را فروخته است.
* نکته ای درباره خریدهای برزیلی الهلال
خریدهای تابستانی باشگاه الهلال عربستان یک نکته جالب و پنهانی داشت که شاید تاکنون خیلی‌ها به آن توجه نکرده باشند. دو ستاره برزیلی یعنی نیمار و مالکوم که روزی در بارسلونا حضور داشتند این بار در تیمی عربستانی کنار هم بازی خواهند کرد. زمستان گذشته قرار بود نیمار و مالکوم هم‌تیمی شوند. پاری‌سن‌‌‌ژرمن به برنامه‌های خود عمل نکرد اما الهلال عربستان 6 ماه بعد هر دو بازیکن برزیلی را به خدمت گرفت.
مالکوم ابتدای سال 2020 با قراردادی 40 میلیون یورویی از بارسلونا به زنیت روسیه پیوست. او تابستان امسال با قراردادی 60 میلیون یورویی از زنیت به الهلال عربستان انتقال یافت و به گران‌ترین انتقال فوتبال روسیه تبدیل شد. این ستاره جوان  اکنون در عربستان سعودی می‌درخشد و در 5 بازی 6 گل زده است . حالا نیمار با دستمزد سالانه 100 میلیون یورویی به هموطنش پیوسته که چند برابر بیشتر از پاری‌سن‌‌ژرمن خواهد بود. برزیلی‌هایی که قرار بود در پاریس کنار هم بازی کنند اکنون در اتفاقی غیرمنتظره با پیراهن الهلال به میدان خواهند رفت.
داستان نیمار و مالکوم کمی متفاوت است. مالکوم پس از جدایی از بارسلونا و رفتن به روسیه  نتوانست زیاد به چشم بیاید اما شرایط نیمار متفاوت بود. نیمار پس از درخشش در جمع برزیلی‌ها به بارسا رفت و با لیونل مسی و سوارس ، مثلث قاتل را ساخت. نیمار که دوست نداشت در سایه مسی آرژانتینی بماند راهی فرانسه و پاری‌سن‌‌ژرمن شد ، تیمی که هر چقدر هم ثروتمند و جذاب باشد، در مسابقات نه چندان قوی فرانسه بازی می‌کند. اکنون نیمار 31 سال دارد و به جای بازپس گیری جایگاهش در فوتبال اروپا و جهان ، به عربستان سعودی نقل مکان کرده است . بله، او پول هنگفتی به دست خواهد آورد اما جایگاه یک بازیکن بزرگ را به طور کامل از دست خواهد داد. این برزیلی همان مردی خواهد ماند که زمانی با ترفندهای غیرقابل تصور به توپ ضربه می‌زد و در کنار مسی بازی می کرد ، اگرچه  می توانست دستاوردهای بیشتری داشته باشد.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار