PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۸۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
این هفته با شهریار مغانلو ، مهاجم زنجانی و گلزن تیم سپاهان اصفهان
شهریار مغانلو آقای گل فصل گذشته لیگ برتر در فصول گذشته از هفته ششم به بعد توانسته بود گلزنی کند اما در لیگ بیست و سوم خیلی زود پایش به گلزنی باز شد و توانایی خود را به معرض نمایش گذاشته است.آقای گل فصل گذشته لیگ برتر تنها 11 دقیقه زمان نیاز داشت تا اولین گل لیگ بیست و سوم را برای سپاهان اصفهان به ثمر برساند. او ارسال دیدنی فرشاد احمدزاده را با تیزهوشی و فرصت‌طلبی در مقابل دروازه تراکتور کنترل کرد و با یک ضربه نوک پا، دروازه حسین پورحمیدی را گشود.فوروارد زنجانی و ملی پوش سپاهان در هفته دوم نیز در شهرآورد نصف جهان یک گل کلاس بالا و تماشایی به ثمر رساند و آمادگی جسمانی و فنی خود را به رخ کشید.او با جا گذاشتن مدافع مقابل خود توپ را در گوشه دروازه تیم ذوب آهن اصفهان جای داد . او در نیمه نخست شهرآورد اصفهان هم یکبار هم با ضربه ای محکم دیرک دروازه ذوب آهن را لرزاند. این هفته سراغ گلزن نخست طلایی پوشان نصف جهان می رویم.
خیز دوباره برای صدرنشینی در جدول گلزنان


فتح شهرآورد با درخشش شهریار
هفته دوم لیگ بیست و سوم با پیروزی ارزشمند و گلزنی شهریار مغانلو برای طلایی پوشان نصف جهان به پایان رسید.تیم سپاهان اصفهان با برتری دو بر صفر برابر ذوب آهن رقیب همشهری، فاتح شهرآورد اصفهان شد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس، در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار بگیرد.طلایی‌پوشان در شرایطی در این مسابقه به برتری رسیدند که در نیمه اول فرصتی برای گشودن دروازه حریف پیدا نکردند اما در ابتدای نیمه دوم، یک بار دیگر از حضور برترین گلزن فصل گذشته فوتبال ایران در ترکیب خود بهره‌مند شدند تا شهریار با نمایش توانایی‌های خود، کیفیت متمایزش در لیگ برتر را به رخ بکشد.مغانلو که روی گل اول سپاهان نقش مستقیم داشت و با کسب پنالتی تیمش را پیش انداخت در ادامه نبوغ خود در جایگیری، عبور از مدافع پیش رو و وارد کردن ضربه نهایی،گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا خیال سپاهان از برتری در شهرآورد آسوده شود.
شروع خوب سپاهان
به زعم مغانلو ، بازی برابر تراکتور تبریز در هفته نخست لیگ برتر دشوار بود و این که همیشه بازی اول سختی‌های خاص خودش را دارد .شهریار خوشحال است که سپاهان اصفهان شروع خوبی در لیگ بیست و سوم داشت و اولین بازی لیگ برتر را در خانه با پیروزی به پایان رساند.البته شهریار عقیده دارد که تراکتور تیم خوبی است و نباید این تیم را ضعیف دانست.   
پیشنهاد خارجی
شهریار مغانلو مهاجم سپاهان قبل از شروع لیگ بیست و سوم ،پیشنهاد خارجی داشت اما در نهایت تصمیم گرفت در جمع طلایی پوشان نصف جهان باقی بماند.شهریار لیگ بیست و سوم را با گلزنی شروع کرد و آماده نشان داد و امیدوار است با سپاهان قهرمان لیگ برتر شود.
امسال می‌توانیم قوی‌تر از پارسال باشیم
مهاجم زنجانی سپاهان درباره تیمش در لیگ بیست و سوم می گوید:ما تیم خوب و سرحالی داریم و می‌خواهیم بهتر از سال گذشته باشیم. بازیکنان خوبی در تیم داریم که تعدادی از آنها به‌تازگی به سپاهان آمده‌اند و البته نیاز به زمان دارند تا خودشان را نشان دهند. امسال می‌توانیم قوی‌تر از پارسال باشیم.
جملات حرفه ای مغانلو
مغانلو در مصاحبه اخیراش جملات قابل توجهی در خصوص کسب موفقیت به زبان آورد. او می گوید:هیچ مربی یا بازیکنی نمی‌تواند قول قهرمانی بدهد. ما باید سخت تلاش کنیم و در زمین مسابقه نشان دهیم که لیاقت قهرمان‌شدن را داریم. صحبت در مورد قهرمانی زود است، هیچ‌کس از حالا نمی‌تواند ادعای قهرمان‌شدن داشته باشد، ما همه‌‌چیز را باید در زمین مسابقه نشان دهیم.
نمایندگان ایران در آسیا شانس قهرمانی ندارند
شهریار بر این باور است که تیم های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ، شانسی برای کسب موفقیت ندارند.او معتقد است که در این خصوص می بایست صادقانه و منطقی صحبت کرد و تیم های ایرانی شانسی برای قهرمانی در آسیا ندارند.البته دلیلش این است که اخیرا فوتبالیست های طراز اول فوتبال جهان به لیگ عربستان اضافه شده اند و شانس تیم های عربستانی برای قهرمانی در آسیا دوچندان شده است. به زعم مهاجم سپاهان ، تیم های ایرانی با اسلحه غیرت در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا قادر هستند یکی دو مرحله صعود کنند اما شانسی برای قهرمانی در آسیا ندارند .
عصبانیت مهاجم سپاهان در اردوی ترکیه
تیم سپاهان اصفهان در آخرین دیدار تدارکاتی خود در اردوی ترکیه برابر تیم «ابها» از لیگ عربستان قرار گرفت و با نتیجه یک - یک متوقف شد.این مسابقه که کاملا درگیرانه و فیزیکی از سوی هر دو تیم دنبال می‌شد، برای لحظاتی با درگیری بازیکنان دو تیم متشنج شد که خیلی زود با مداخله سایر بازیکنان این درگیری به پایان رسید.شهریار مغانلو، مرد اول خط حمله تیم سپاهان در متن این درگیری قرار داشت و از خشونت بازیکنان «ابها» شاکی شده بود.همبازیانش تاکنون شهریار را این چنین عصبانی ندیده بودند.
آقای گل لیگ بیست و دوم
لیگ بیست و دوم (فصل گذشته ) برای شهریار مغانلو با ثبت 13 گل و کسب عنوان آقای گلی به پایان رسید. رقابت کسب آقای گلی به ویژه در هفته پایانی بسیار فشرده شده بود و مغانلو برای کسب این عنوان توانست مهدی قایدی و رضا اسدی مهاجمان سابق دو تیم استقلال و تراکتور را کنار بزند.
انگیزه بالا برای تصاحب پیراهن تیم ملی
مهاجم زنجانی سپاهان اقدامات لازم برای همراهی تیم ملی در سفر به بلغارستان را انجام داده و انگیزه بالایی برای تصاحب پیراهن تیم ملی دارد.مغانلو امیدوار است در بازی دوستانه برابر تیم ملی بلغارستان نظر مثبت امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی را جلب کند تا در خط حمله تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا باشد.
اولین گل مغانلو در لیگ بیست و سوم
آقای گل فصل گذشته لیگ برتر تنها 11 دقیقه زمان نیاز داشت تا اولین گل لیگ بیست و سوم را برای سپاهان اصفهان در بازی مقابل تیم تراکتور تبریز در هفته نخست به ثمر برساند. او ارسال دیدنی فرشاد احمدزاده را با تیزهوشی و فرصت‌طلبی در مقابل دروازه کنترل کرد و با یک ضربه نوک پا، دروازه تراکتور را گشود.
مورایس، مرا جنگنده کرد
شهریار مغانلو درباره ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی تیم سپاهان اصفهان می گوید: مورایس مربی بزرگی است و از او خیلی چیزها در فوتبال یاد گرفته ام. مهم ترین چیزی که در این مدت از مورایس یاد گرفته ام جنگندگی در میدان بود.
* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار