PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۸۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
این هفته با مرتضی پورعلی گنجی ، مدافع ملی پوش و مازنی پرسپولیس

در ابتدای فصل شایعات عجیبی در مورد اختلاف مرتضی پورعلی‌گنجی با یکی از خریدهای جدید پرسپولیس شنیده شده بود ولی مدافع مازنی پرسپولیس در هفته چهارم فصل کنونی لیگ برتر چنان گل چشم نوازی به فولاد خوزستان زد که پاسخ محکمی به شایعه سازان بود و آمادگی خود را بار دیگر به رخ کشید. ضمن این که پرسپولیس تا اینجای فصل هنوز دروازه خود را مقابل بازیکنان رقیب باز شده ندیده است و تنها گل تیم ذوب آهن اصفهان نیز با اشتباه توسط سروش رفیعی وارد دروازه خودی شد. مرتضی پورعلی‌گنجی با این نمایش و گلزنی در بازی با فولاد نشان داد هنوز یکی از بهترین مدافعان لیگ برتر و از نامزدهای اصلی حضور در ترکیب ثابت تیم ملی در جام ملت های آسیا محسوب می شود.در حال حاضر پورعلی گنجی یکی از باتجربه ترین مدافع کنونی لیگ برتر است که سابقه بازی در لیگ های قطر، بلژیک و چین را دارد. این هفته سراغ مرتضی پورعلی گنجی رفتیم.

*اخلاق ، مهم تر از فوتبال است

پورعلی‌گنجی پس از شایعه درگیری اش با یحیی گل محمدی در رختکن سریعا واکنش نشان داد و در فضای مجازی نوشت:مشخص بود که بعد از صحبت‌های به‌حق آقای گل‌محمدی و دفاع ایشان از فوتبالی‌ها، قرار است یک سری شایعات برای تخریب دوباره فوتبالیست‌ها شکل بگیرد تا با یک تیر دو نشان بزنند. هم برای پرسپولیس شایعه درست کنند و هم در دل این شایعه افرادی را تخریب کنند ، غافل از اینکه بد کسی را انتخاب کردند. چون دوستان نزدیک و دور من، می‌دانند اخلاق برای من مهم‌تر از فوتبال است.

*یک گل تماشایی و یک خطای فنی

هفته چهارم فصل کنونی لیگ برتر با برد روحیه بخش پرسپولیس در اهواز به پایان رسید.مرتضی با یک ضربه سر تماشایی توانست گل اول بازی را روی سانتر مسعود ریگی به ثمر برساند.گل دیدنی او توجهات را به خود جلب کرد ، مثل یک سرطلایی چنان به توپ ضربه زد که انگار به سمت دروازه فولاد شوت زده است. البته پورعلی گنجی برابر فولاد خوزستان در‌ کارهای دفاعی هم بی نقص بود، او‌ یک بار و در زمانی که حس می‌کرد ممکن است محمد علی‌نژاد مهاجم فولاد برای تیمش خطرآفرین شود، یک خطا فنی کرد و کارت زرد را به جان خرید اما اجازه پیشروی به وی نداد.

*گلزنی پس از 13 سال

پورعلی‌گنجی در فصل گذشته و در دیدار جام حذفی مقابل ون پارس اصفهان گل زده بود، اما در لیگ برتر گلی با پیراهن پرسپولیس به ثمر نرساند‌ تا این که در هفته چهارم فصل کنونی لیگ برتر یک گل دیدنی با ضربه سر به تیم فولاد خوزستان در اهواز زد که جزو بهترین گل های فصل جاری به شمار می آید.نکته عجیب اینکه این مدافع در فصل نخست برای نفت تهران در لیگ برتر دو گل زده بود و سه فصل در این تیم گلی نزد و سپس لژیونر شد. او پس از سال‌ها بازی در لیگ‌های چین، بلژیک و قطر به ایران بازگشت اما در سال نخست خود در پرسپولیس گلی نزد تا لیگ بیست و دوم را بدون زدن گلی به پایان برساند. 13 سال از آخرین گلش در فوتبال باشگاهی ایران گذشت تا این که در هفته چهارم لیگ برتر به فولاد گل زد.

*آمار مرتضی در السد قطر

مرتضی در تیم السد قطر خوب گل می‌زد و یکی از مدافعان ارزشمند ژاوی سرمربی وقت السد بود. پورعلی گنجی طی دو فصل (49 مسابقه) به عنوان مدافع 9 بار برای السد گلزنی کرد که آمار بسیار خوبی برای یک مدافع پوششی در است. مرتضی در لیگ ستارگان قطر درخشید و یکی از بهترین های السد لقب گرفت.

*نمایش خوب در تبریز

پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز در حضور 50 هزار تماشاگر به مصاف تراکتور رفت و یحیی گل محمدی سرمربی سرخپوشان برای جدال با سه مهاجم پرشورها از زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و حسین کنعانی زادگان در خط دفاعی استفاده کرد تا این دو مدافع مامور کنترل و مهار مهاجمان تراکتور باشند. زوجی که برای دومین بازی متوالی موفق بود و توانست با همکاری با علیرضا بیرانوند دروازه پرسپولیس را در لیگ برتر بسته نگه دارند. در دو صحنه، سرعت بالای مرتضی پورعلی‌گنجی، توجهات را به خود جلب کرد. در یک صحنه نیمه اول او خیلی سریع توانست خود را مقابل گوستاوو واگنین بازیکن برزیلی تراکتور قرار دهد و با حرکت بدنی، بازیکن تراکتور را محو کند.در نیمه دوم نیز او در جدال با عارف رستمی به خوبی توپ را کنترل کرد و اجازه نداد مهاجم تیم تراکتور صاحب توپ شود. در این دو صحنه پورعلی‌گنجی کیفیت بالای خود به عنوان یک مدافع سریع به نمایش گذاشت و شاید اگر کمی کند عمل می‌کرد، مهاجم تراکتور در موقعیت تک به تک قرار گرفته بود.

*ورزش حرفه ای ، زحمت زیادی می خواهد

پورعلی‌گنجی درباره دستمزد حرفه ای ورزشکاران ، نحوه دریافت مبلغ قراردادشان و آرامش حاکم بر زندگی شان می گوید: شما الان کشورهای همسایه را ببینید، متوجه خیلی از قضایا می‌شوید. درست نیست که فکر و ذهن ورزشکار و خانواده‌اش این باشد که پول به حسابش می‌آید یا نه. به هر حال فوتبال بازی کردن یا هر ورزش حرفه‌ای دیگر زحمت زیادی می خواهد و تمام ورزشکاران باید در آرامش کامل باشند.

*درخواست از مدیران پرسپولیس

مرتضی جزو بازیکنانی است که همیشه حامی همبازیانش در پرسپولیس بوده و در این خصوص می گوید: بازیکن جوان تا با تجربه تیم پرسپولیس با تمام توان می‌جنگند تا برتری تیم در میادین حفظ شود. امیدوارم اعضای هیات مدیره پرسپولیس و آقای درویش دست به دست هم بدهند تا باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر و آسیا نمایش خوبی ارائه دهد.

*یک قِران پاداش قهرمانی نگرفتیم !

بازیکن ملی پوش پرسپولیس می گوید: امیدوارم به پرسپولیس و استقلال که تیم‌های مردمی هستند کمک شود‌. از پاداش‌های پارسال‌مان چیزی نگرفتیم در صورتی که سه تا قهرمانی کسب کردیم. قهرمانی راحت نیست و ما یک قِران هم پاداش نگرفتیم.

*چه بازی کنم چه نکنم، دوست دارم پرسپولیس ببرد

مدافع مازندرانی سرخپوشان می گوید: پرسپولیس متکی به بازیکن نیست. حسین و گولسیانی بازیکنان خوبی هستند. فرشاد فرجی و علی نعمتی هم که می‌توانند دفاع وسط بازی کنند، همه در کنار هم تیم خوبی تشکیل داده‌ایم‌. همه با کیفیت هستند‌. چه بازی کنم چه نکنم، به جان عزیزم دوست دارم پرسپولیس ببرد.

*سرمایه استقلال و پرسپولیس

پورعلی گنجی مدافع اهل بابل تیم پرسپولیس می گوید:سرمایه استقلال و پرسپولیس هوادارانش است و اگر هوادار نداشته باشیم چیزی نداریم. این دو تیم باید پر از امکانات باشند. اگر قرار است اینجا بدون تماشاگر بازی کنیم بهتر است به مشهد یا جایی برویم که با حضور هواداران مان به میدان برویم.

* کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار