PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۸۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
این هفته با امیرحسین زارع ، قهرمان فوق سنگین کشتی آزاد
امیرحسین زارع در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی بلگراد در دسته فوق‌سنگین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست رقابت های 2023 با اقتدار قهرمان جهان شود. آزاد کار آملی در حالی قهرمان دنیا شد که گروه نسبتا سختی داشت و باید برای رسیدن به فینال طاها آکگول قهرمان ترکیه ای جهان و المپیک را شکست می‌داد. او علاوه بر شکست آکگول موفق شد گئو پتروشویلی را هم در فینال با نتیجه عالی شکست دهد و بااقتدار روی سکوی نخست وزن 125 کیلوگرم قرار گرفت. سال گذشته که زارع به آکگول باخت آکگول کری‌خوانی زیادی برای او کرد ولی این بار که ملی‌پوش کشورمان پیروز شد، ترجیح داد سکوت کند و دست او را بالا ببرد که این حرکت بازتاب بسیار زیادی داشت.این هفته سراغ قهرمان مازندرانی کشتی آزاد و تنها آزادکار طلایی ایران در مسابقات جهانی رفتیم.
قوی ترین مرد جهان


*گوشزدهای دبیر

امیر حسین در المپیک 2020 ژاپن و مسابقات جهانی سال گذشته در اسلو به مدال برنز رسید در حالی که لایق کسب مدال طلا بود.علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مسابقات جهانی امسال با زارع خیلی صحبت کرد و در خصوص اشتباهات زارع در مسابقات جهانی سال گذشته بارها گوشزد کرد که ماحصل آن کسب مدال طلای امیر حسین بود.
*امیدوارم طلای المپیک را بگیرم
امیر حسین زارع درباره گوشزدهای رئیس فدراسیون کشتی در مسابقات جهانی امسال می گوید: منظور دکتر دبیر طلای المپیک 2020 و مسابقات جهانی2022 است که برنز گرفتم. واقعا در سال قبل اشتباه کردم بخصوص در مسابقات جهانی سال گذشته که خیلی راحت حضور در فینال را با اشتباه خودم از دست دادم. آقای دبیر را خیلی دوست دارم و می‌دانم ایشان هم ما را چقدر دوست دارد. او شب و روز برای ما زحمت می‌کشد و فقط موفقیت ما خوشحالش می‌کند. وقتی می‌بازم، به‌قدری ناراحت می‌شود که حد ندارد. امیدوارم طلای المپیک را بگیرم تا جبران المپیک قبل را کرده باشم.
*کشتی ، ورزش پهلوانی و جوانمردی است
وقتی طاها آکگول در مسابقات جهانی سال گذشته زارع را برد، کری‌خوانی کرد ولی زارع در مسابقات جهانی امسال پس از برد آزادکار ترکیه ای همه را شوکه کرد و رفتاری جوانمردانه داشت. امیر حسین در این باره می گوید: سال گذشته که آنطور شد خیلی از تماشاگران ایرانی هم ناراحت شدند. امسال فقط به طلا فکر می‌کردم و اصلا نمی‌خواستم وارد حاشیه شوم. کشتی ورزش پهلوانی و جوانمردی است. حالا پارسال آن اتفاق افتاد و قبلش هم حتما من اشتباه کردم. ولی امسال بعد از برد دستش را بالا بردم و برایش آرزوی موفقیت کردم. اگر هم کدورتی بود، تمام شد. ما 6 دقیقه روی تشک با هم رقیب هستیم و بعد باهم دوست می باشیم‌.
*فرهنگ ایرانی را به حریف گرجی نشان دادم
امیرحسین در فینال مسابقات جهانی امسال با گنو پتروشویلی سرشاخ شد و بااقتدار حریف گرجی خود را شکست داد و قهرمان شد.حریف گرجی در فینال ضربه‌ای به‌صورت زارع زد که ناجوانمردانه بود و امیر حسین سکوت کرد و واکنشی نشان داد . زارع دراین باره می گوید: ترجیح دادم بعد از ضربه کارم را بهتر انجام بدهم تا با امتیاز عالی برنده شوم. خدا را شکر همانی شد که می‌خواستم. من هم فرهنگ ایرانی را نشانش دادم.
*چه‌ کسی دوست دارد ببازد؟
امیرحسین زارع در مسابقات قهرمانی جهان 2023 بسیار آماده بود.وی با اشاره به زحمات ملی پوشان در دوران آماده سازی و تحمل سختی ها می گوید: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و درباره خودم می‌توانم بگویم کاملا سرحال بودم. این را هم راجع به بچه‌ها بگویم که هیچ‌کس دوست ندارد ببازد. ما و کادر فنی شرایط سخت فشار تمرین و دوری از خانواده را تحمل می‌کنیم تا با کسب مدال برای ایران افتخارآفرینی کنیم. ولی بعضی وقت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که همه زحمات را بر باد می‌دهد وگرنه چه‌کسی دوست دارد ببازد؟ ایران عشق من و تمام بچه‌های تیم ملی است. باور کنید بعضی ‌وقت‌ها از فشار تمرینات شب نمی‌توانستیم بخوابیم. این فقط برای من هم نبوده، برای همه بچه‌ها بوده است. اگر عشق به کشور نباشد نمی‌شود فشار را تحمل کرد.
*اوج کار زارع
اوج کار زارع در مسابقات جهانی امسال بردهای مقتدرانه وی بود. هرکول آملی کشتی ایران در مسابقات قهرمانی جهان تمامی رقبای سرشناس خود را یکی پس از دیگری شکست داد و در فینال فوق سنگین کشتی آزاد جهان هم توفانی به پا کرد.قهرمانی مقتدرانه در مسابقات جهانی 2023 در تاریخ کشتی آزاد ماندگار شد.
*شکست " غول گرجستانی "
اولین بار که نام امیر حسین زارع سنگین وزن مازندرانی در کشتی آزاد مطرح شد چند سال قبل بود. وی با شکست پتریاشویلی غول گرجستانی در لیگ کشتی ایران، نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت.
*در جمع پرافتخارترین ها
در حال حاضر امیرحسین زارع با دو طلای جهان، یک برنز جهان و یک برنز المپیک، در جدول پرافتخارترین‌های کشتی آزاد ایران قرار گرفته و خودش را بالا کشیده و در مسیر تبدیل شدن به یک فوق ستاره گام برمی‌دارد.
*فوق سنگین جهان ، والیبالیست است
جالب است بدانید که امیرحسین زارع، صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در 125 کیلوگرم والیبال بازی می کند و یکبار در بابل به همین خاطر سوژه شد.
قهرمان فوق سنگین کشتی آزاد جهان که نقشه‌های زیادی برای تکرار این موفقیت در رقابت‌های المپیک پاریس کشیده است چندی پیش در زمین والیبال روستای «دونه‌سر» بابل دیده شد و مورد استقبال طرفدارانش در این شهرستان قرار گرفت. زارع با وجود وزن بالایش از نظر جسمانی آمادگی فوق العاده‌ای دارد و مشخصا این ویژگی در والیبال بازی کردن او مشخص شد.

* کیوان طباطبایی





نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها